4 373 16

Китаец сменя Мъск начело на Tesla?

  • мъск-
  • илон мъск-
  • tesla-

Том Джу Сяотонг може да поеме позицията на изпълнителен директор

Китаец сменя Мъск начело на Tesla? - 1

Илон Мъск съвсем скоро може да спре да бъде изпълнителен директор на собствената си компания Tesla или поне така твърди китайската медия PingWest, която се позовава на сови източници. Според азиатското издание, милиардерът ще се откаже от поста си и ще назначи президентът на Tesla за Китай – Том Джу Сяотонг.

Джу е водеща фигура в Tesla и е участвал в голяма част от постиженията на марката в Китай, включително фабриката на Tesla в Шанхай, огромния ръст в продажбите, както и основаването на различни сервизни центрове в страната. Китайският лидер работи за Tesla от 2014 година.

Новината за това идва няколко дни след предупреждение от страна на Мъск пред борда на директорите, че скоро може да има нов изпълнителен директор. През годините милиардерът многократно е казвал, че не иска да е изпълнителен директор на компанията, но няма кой друг да поеме тази роля.

В същото време в други издания се появи информация, че китайският ръководител ще бъде преместен във фабриката в Тексас и ще заеме ръководна позиция единствено там. Очаква се в следващите дни да видим повече информация, а ние ще следим развитието.


Поставете оценка:
Оценка 3.1 от 17 гласа.

Свързани новини

  • Tesla вече не е №1
    Tesla вече не е №1
    Според резултатите от третото тримесечие на текущата година продажбите на електрически автомобили са се увеличили със 71% в сравнение със същия период ...
    13.12.2022
    12 813
    15

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Джамбaза

    12 2 Отговор
    Сови източници?
    Брях!

    Коментиран от #2

  • 2 Да бяха казали

    9 2 Отговор

    До коментар #1 от "Джамбaза":

    Че източникът всъщност е осъден от тесла за фалшиви новини срещу марката. Разбира се това не прави автоматично новината фалшива, защото може и така да стане, но все пак щеше да е коректно да информират читателите на статията.
  • 3 сектант

    19 0 Отговор
    ето го

    Коментиран от #6

  • 4 електрически Москвич

    9 10 Отговор
    Хахахаха соросняци, "американската" тесла е вече китайска! Мъски строи втори завод в Чайна, там е най-големият дял продажби, и затова логично е китаеца да поеме контрол. 🇨🇳

    Коментиран от #5


  • 5 Всеки пазар си има граници

    3 10 Отговор

    До коментар #4 от "електрически Москвич":

    А тесла стигна своите граници на китайския пазар. Вече произвеждат по 100 000 автомобила на месец в китайската фабрика, което е 1,2 милиона годишно, а китайския пазар колкото и да е голям, трудно може да поеме повече продажби на автомобил с цена над 50 000 евро. Тоест е безсмислено да се строи втора фабрика засега.

    Много по-вероятно е, да пуснат по-евтин модел и да разширят съществуващата фабрика за да го произвеждат там, а чак след това да строят втора фабрика.
  • 6 МЪСК

    0 7 Отговор

    До коментар #3 от "сектант":

    Не, този е ->

  • 7 много

    11 1 Отговор
    двузначно е написаното,изглежда все едно че някой ще изгони Мъск и ще сложи на негово място китаеца,а не че той би се оттеглил от поста ако намери подходящ кандидат ,каквато е истината.

    Коментиран от #16

  • 8 Гост

    1 5 Отговор
    След биткойна,това е следващата пирамида.Тесла потъва,ще изкарат китаеца виновен.

    Коментиран от #9

  • 9 Е как да не потъва

    1 5 Отговор

    До коментар #8 от "Гост":

    Не може от създаването си да нямаш един долар печалба и да разчиташ само на акциите. Останалите производители печелят от производство на автомобили, а тесла произвежда автомобилите си на загуба и печели само от събиране на депозити като чиста пирамида.

    Вече са натрупали трилиони дългове и ще рухнат всеки момент. Според тебе кога да ги чакаме да фалират? Дали ще е до края на годината или в началото на следващата?

    Коментиран от #10, #14

  • 10 гост

    1 2 Отговор

    До коментар #9 от "Е как да не потъва":

    Има едно такова понятие като стойност на компанията. А тя при Тесла е много висока. И кой ти каза, че няма пречалба? Имаше период, от няколко години в началото, да, но също така те върнаха кредитите си след по-малко от 2г, което никой друг производител не направи, нито Форд, нито ГМ, а не я караха на измислени печалби. Заводите им струват милиарди и са революция в производствения процес - затова са високо ценени. И освен това Тесла са евтини коли за техниката и спецификациите,които предлагат, но до нас достигат скъпи, иначе на американеца 40х.долара не са му много при положение, че почти нищо не плаща за гориво, за сервиз, за паркиране и данъци.

    Коментиран от #11, #12, #13

  • 11 Изглеждаш доста начетен

    0 1 Отговор

    До коментар #10 от "гост":

    Чак ми е странно как не знаеш значението на думата сарказъм?

    Не се ли усети когато прочете последния абзац от мнението ми?
  • 12 Йо Несбьо

    0 1 Отговор

    До коментар #10 от "гост":

    $40 000 е по-малко от едногодишния доход на средния американец...
  • 13 Йо Несбьо

    0 1 Отговор

    До коментар #10 от "гост":

    Средният доход на американец през 2018 е около $68 700... Т.е. никакво постижение не е да се защитава Тесла там, защото хората ще си го сметнат веднага - даваш $60 000 долара и плащаш на месец по $100 за ток вместо да платиш $50 000 и да плащаш на месец по $1000 за горива...
  • 14 Гост

    1 1 Отговор

    До коментар #9 от "Е как да не потъва":

    Нещо акциите на Тесла се сринаха от над 400 долара,до 177 долара.Не споменаваш нищо за пазарната капитализация на Тесла,тази опорка не ти върши работа и я забрави.Защо е това лицемерие, многониковия.

    Коментиран от #15


  • 15 Кой съм аз

    1 1 Отговор

    До коментар #14 от "Гост":

    Че да не върши работа пазарната капитализация на Тесла?

    Тя на самата тесла не върши работа от две години насам, а ти разправяш че на мен не ми вършила.

    Цената на акциите е в за една компания когато иска да набира капитал. Вече втора година тесла не само че не и трябва допълнителен капитал, а последните 10 милиарда които получиха от продажба на акции така и си стоят и към тях добавиха още 10 и сега имат над 20 милиарда кеш, които се чудят какво да правят.

    С тях могат да си покрият всички дългове над девет пъти. Само за мащаб, ако toyota и volkswagen имаха девет пъти повече кеш от дълговете си, трябваше да имат по около 2 трилиона кеш. Само че те си имат само по над 200 милиарда дългове. За тях биха били важни цените на акциите.

    Тесла печели достатъчно пари - осем пъти повече на продаден автомобил отколкото toyota. Това са важните цифри в момента. Не мислиш ли, че и настоящите, 570 милиарда са и много, при положение че toyota и volkswagen продават по 10 милиона автомобила, а toyota има два-три пъти по-малка пазарна капитализация, а volkswagen пет пъти по-малка?
  • 16 хххх

    0 0 Отговор

    До коментар #7 от "много":

    Мъск отдавна няма решаващ глас в Тесла и не той избира директорът, а самият него го избраха за такъв. След последната му продажба на акции, мисля че не е дори в тройката на най-големите акционери в компанията.