Добре дошли във Франкфурт преди 30 години

Публикувана: 13 Септември, 2013 11:58
36 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 15085
ШРИФТ ПЕЧАТ

Чудили ли сте се как е изглеждало изложението във Франкфурт през 1983-а? Зала 3.1 на тазгодишното издание на салона връща времето назад, за да припомни някои от най-важните премиери отпреди три десетилетия.

Изложбата "Звездите на 1983 - къде са сега" се простира на 1 000 квадратни метра и връща в светлината на прожекторите икони като VW Golf II, Mercedes 190 и BMW 524td, дебютирали преди точно 30 години. В Германия всеки от тези модели вече може да бъде регистриран като олдтаймер, стига да е в оригинално състояние и техническа изправност.

Audi 80 Quattro



Предшественикът на A4 с двойно предаване се появява три години след първото Audi Quattro. Експонатът на изложението е оборудван с прочутия редови петак с обем 2 144 см3 и мощност 136 коня.

Audi Sport Quattro



Ограничено до серия от едва 214 екземпляра, необходими за хомологизация за участие в Група Б на световния рали шампионат, Sport Quattro става най-скъпият сериен немски автомобил на 1984 г. С цена 195 000 дойче марки спортното Audi струва колкото две Porsche Carrera Turbo. Петцилиндровият турбодвигател с обем 2 133 см3 и четири клапана на цилиндър развива 306 к.с.

BMW 524td



1983-а бележи повратна точка в историята на Баварските моторни заводи. Във Франкфурт дебютира първото дизелово BMW. 524td E28 има шестцилиндров редови двигател с обем 2 443 см3 с мощност 115 к.с. Малко по-късно се появява и версия с атмосферно пълнене и 86 коня.

BMW M635 CSi



Точно преди 30 години култовото 635 CSi получава наточена версия, дело на Motorsport GmbH. 3.5-литровият редови шестак развива 286 к.с. и ускорява купето до 255 км/ч. Удоволствието струва 89 500 немски марки.

Lancia Beta Coupe VX



Флагманското купе на Lancia се оборудва с двулитров двигател с компресор Roots, благодарение на който мощността достига 135 к.с. Lancia произвежда 1 272 бройки от Beta Coupe VX. В момента в Германия има едва 32 регистрирани екземпляра.

Mercedes-Benz 190 E 2.3-16, 190 D



W201 дебютира през декември 1982-ра. На салона във Франкфурт през 1983 г. обаче са представени две от най-значимите модификации на модела - дизеловият 190 D със 72 к.с. и спортният 190 E 2.3-16 със 182 коня.

Opel Monza GSE



Последното голямо купе в историята на Opel претърпява модернизация през 1982-ра. Година по-късно дебютира върховата модификация GSE с 3.0-литров бензинов мотор с директно впръскване на горивото и мощност 180 к.с. Модификацията има седалки Recaro, обшит с кожа волан и бордови компютър.

Porsche “Gruppe B”



Предшественикът на Porsche 959 има 2.85-литров шестцилиндров боксер с мощност 450 к.с. Серийната версия на този революционен автомобил става първият модел с два турбокомпресора с водно охлаждане, свързани паралелно. До 1987 г. са произведени 292 бройки, най-евтината от които струва 420 000 марки.

Renault Fuego Turbo



Спортното купе, което Режията представя през 1980-а, се сдобива с турбинирана версия три години по-късно. 1.6-литровият двигател развива 132 к.с. и за разлика от доста возила на салона във Франкфурт 2013 има дискови спирачки на четирите колела. Renault продава 24 000 Fuego в Германия, но днес по немските пътища се движат едва 112 от тях.

Volkswagen Golf II



Второто поколение на Golf смело може да се нарече най-значимата премиера на Франкфурт '83. "Двойката" е по-дълга със 17 см от "единицата", има 7.5 см по-голямо междуосие и тежи 95 килограма повече, а дизайнът не е толкова ръбест. До 1991 г. са произведени над 6 000 000 екземпляра.

Lancia Delta HF



HF е цивилната версия на Delta Turbo 4x4. За разлика от легендарния си наследник HF Integrale обаче, тази модификация няма двойно предаване. 1.6-литровият турбодвигател развива 130 к.с. и позволява достигането на 195 км/ч.

FIAT Ritmo Bertone S85



Кабриолетът на базата на Ritmo получава нов двигател за изложението във Франкфурт преди три десетилетия. 1.5-литровия мотор с 85 к.с. е отбелязан в името на модела (S85 от Super85). Подобно на Golf Cabriolet от същата епоха откритият "фич" е снабден с греда, предпазваща пътниците при преобръщане.

Ford Sierra XR4i



Наточената версия на Sierra дебютира пристига във Франкфурт с 2.8-литров V6 с мощност 150 к.с., взет от Capri. XR4i спринтира от 0 до 100 км/ч за 7.8 секунди и вдига 209 км/ч. Ford произвежда над 25 000 бройки от модификацията, преди да представи усъвършенствания вариант XR4x4 през 1985-а.

Porsche 928 S



928-ицата е представена през 1977-а в Женева и дори става кола на годината, но Porsche имат достоен повод да изложат модификацията S с 300 к.с. на челно място на щанда си. Месец преди изложението във Франкфурт пилотите на компанията "пържат" автомобила с максимална скорост на пистата "Нардо" в Италия в продължение на цяло денонощие. 928 S изминава 6 033 км за 24 часа със средна скорост 251.4 км/ч.

Въвеждане на коментар към статията
Име (като гост):


Напишете кода от картинката КИРИЛИЦА
(само главни букви)
Визуална кептча
Коментар с регистрация »
Коментар:
Много екстри за регистрирани потребители
Коментари към статията
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани.

АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Юрген Клоп
Мениджърът на Ливърпул след загуба на Мърсисайдци:
Ако един мач ще промени стратегията ми, трябва да съм пълен идиот!"

Още бисери