26 Май, 2023 10:42 6 284 3

Евтин електрически кросоувър от Geely и Volvo стъпва на европейския пазар

  • geely-
  • volvo-
  • lynk&co-
  • 02
Евтин електрически кросоувър от Geely и Volvo стъпва на европейския пазар - 1

В Европа продажбите на Lynk&Co 02 ще започнат през 2024 г. Компактният кросоувър от премиум подразделението на концерна Geely ще се предлага изключително в електрическа версия. Изпълнителният директор на Lynk&Co Ален Висер разказа за модела пред Reuters .

Евтин електрически кросоувър от Geely и Volvo стъпва на европейския пазар

Марката Lynk&Co 02 е представена в Европа от 2021 година и досега продава само един модел - кросоувъра Lynk&Co 01. На Стария континент тя продава в Белгия, Германия, Италия, Холандия, Швеция и Швейцария. Сега Geely реши да разшири моделната гама на марката, както и географията ѝ в Европа.

Евтин електрически кросоувър от Geely и Volvo стъпва на европейския пазар

Geely Lynk&Co 02 е компактен кросоувър от C-клас, произвеждан от 2018 г. Моделът е изграден върху платформата SMA, заимствана от Volvo XC40 и достига 4 448 мм дължина при междуосие от 2 702 мм.

Евтин електрически кросоувър от Geely и Volvo стъпва на европейския пазар

Дизайнът на Lynk&Co 02 е направен в характерния за марката стил - с тънка псевдорадиаторна решетка и високо монтирани LED фарове. В кабината са монтирани виртуално арматурно табло и голям 10.2-инчов дисплей.

Евтин електрически кросоувър от Geely и Volvo стъпва на европейския пазар

Кросоувърът Geely Lynk&Co 02 в Китай струва от 142 000 юана (€18 700), но там моделът не се продава в електрическа версия, само с двигатели с вътрешно горене - бензинови турбо двигатели 1.5 л (156 и 180 к.с.) и 2.0 л (190 и 254 к.с.), както и с хибриден агрегат с 260 конски сили.

Евтин електрически кросоувър от Geely и Volvo стъпва на европейския пазар

Електрическата кола Geely Lynk&Co 02 може да бъде оборудвана с силов тракт с мощност 231 конски сили и батерия от 70 kWh, като тези възли ще бъдат заимствани от свързания с модела Volvo XC40 Recharge . Пробегът с едно зареждане може да надхвърли 450 км, а цената ще е една от най-ниските за електромобил от такъв клас в Европа.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 16 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    6 2 Отговор
    И откъде знаете , че ще е ЕФтин ❗
    18 зелени хилки за бензинка там!
    А на ток и мита ....
    тук може да надскочи и теслАта ❗
  • 2 Пробвал съм подобен плъг ин хибрид (MG)

    4 2 Отговор
    Понеже беше плъг ин хибрид, той можеше да Кар 30-35 км на ток. ИнЧе разход при 140 км/ч на магистралата беше 12-13л. бензин.

    Като изпълнение и екстри ставаше. Но дали ще издържат 100 хил. км не се знае.

    То и Алфа е хубава, но като ти падне стойността с 50% за 18 месеца и се чудиш какво става.

    Коментиран от #3

  • 3 Същия

    5 2 Отговор

    До коментар #2 от "Пробвал съм подобен плъг ин хибрид (MG)":

    хибриден го карах като кола под наем в Испания преди 2 месеца...
    Ужасяващ разход при нормално магистрално каране 130-140, след 180 изобщо не се представя като за 260 к.с., посредствено качество на сглобката и неприятни на допир/груби пластмаси, лоша функционалност и използване на интериора за размерите на колата, усеща се тежка и не-маневрена... и субективно, но като всяка нова кола миришеше на "ново", но тук си миришеше на евтина китайска пластмаса... все едно си в DECATHLON.... Иначе за града и на сфетофара - представя се нормално за хибрид.... а да и ужасни менюта за боравене и свързаност...