Volvo Cars е поредният автомобилен производител, който официално обяви преминаването от комбинираната система за зареждане (CCS1) към конектора за зареждане North American Charging Standard (NACS) на Tesla в Северна Америка. Volvo сключи споразумение с Tesla за използване на конектора за зареждане NACS. Преди това подобен ход обявиха Ford, General Motors и Rivian,
Според Volvo сделката с Tesla ще отвори мрежата за зареждане Tesla Supercharging, повече от 12 000 станци на повече от 2000 места, за всички съществуващи Volvo електрически автомобили от първата половина на 2024 г. Това ще се случва чрез адаптер. През 2025 г., когато ще се появят първите модели, съвместими с NACS, няма да е необходим адаптер.
Един от най-важните елементи на споразумението е, че Volvo възнамерява да включи мрежата за суперзареждане на Tesla в своята софтуерна система. Вградената навигация на автомобилите ще показва станциите за зареждане, както и ще позволява използването им/плащането в рамките на един-единствен интерфейс.
Welcome Volvo owners to Superchargers across North America⚡️
— Tesla Charging (@TeslaCharging) June 27, 2023
Details about the North American Charging Standard (NACS) → https://t.co/HTk7Si9qa0
"С приложението на Volvo Cars шофьорите на напълно електрически автомобили Volvo в САЩ и Канада ще могат да намират десетки хиляди обществени станции за зареждане, да получават информация в реално време за наличието на зарядни устройства и да плащат за сесията си за зареждане чрез един-единствен интерфейс, което прави зареждането на автомобил Volvo лесно.", завиха от компанията.
Важно е да се спомене, че тази мярка ще се прилага само за САЩ и Канада, докато колите в Европа ще продължават да бъдат оборудвани с CCS2 стандарт, както до момента.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Антиелектрика
Коментиран от #3, #4
13:29 28.06.2023
3 Ъъъъ
До коментар #2 от "Антиелектрика":
Американските зарядни са с различен конентор от европейския! Тук става въпрос за американските.13:43 28.06.2023
4 МЪСК
До коментар #2 от "Антиелектрика":
Три неща:- конекторът е по-опростен, по-малък и много по-удобен от кютуците CCS-1 и 2
- суперчарджърите са plugplay - закачаш и забравяш. Няма приложения, няма карти, няма разправии
- суперчарджърите са с най-перфектния дизайн; конекторът е естествено монтиран под арката и стои на сухо. А силовата електроника е наблизо в трансформаторни шкафове, не при хората, както са всички други станции
4-то (бонус): От всички зарядни мрежи по света, най-нисък оф тайм (тоест време извън строя) имат зарядните на Тесла. Защото са проектирани най-кадърно и най-опростено.
С други думи, Суперчарджър мрежата на Тесла е не само най-голямата глобална, бързозарядна мрежа в света (струваща повече от БМВ), но и най-надеждната във всякакво време и условия, както и най-способната - едно е да спреш на Елдрайв и Финес с една колонка, друго е на Суперчарджър с 5-30 колонки.
17:53 30.06.2023