Въпреки проблемите, Tesla си осигури рекордни продажби в Норвегия

1 Декември, 2025 18:18 1 238 9

  • tesla-
  • норвегия-
  • продажби

Компанията подобри постижение на Volkswagen

Въпреки проблемите, Tesla си осигури рекордни продажби в Норвегия - 1

Докато Tesla се бори с бурната буря от спадащо търсене и натрупване на запаси в САЩ, Китай и голяма част от Европа, американският производител на автомобили е намерил сигурно пристанище в най-верната си крепост. В Норвегия, столицата на електромобилите в света, Илон Мъск може с право да окачи банер с надпис „Мисията е изпълнена“ без и капка ирония. В зашеметяваща демонстрация на пазарно господство, която опровергава мрачната глобална траектория на компанията за 2025 година, Tesla успешно пренаписа историята, като си осигури титлата за най-продавания автомобил от една марка в календарна година в норвежката история – и успя да го направи с цял месец преди края на годината.

Според най-новите данни за регистрациите, публикувани от Норвежката пътна федерация (OFV), Tesla е продала невероятните 28 606 автомобила между януари и края на ноември 2025 година. За да се разбере мащабът на това постижение, този резултат без усилие засенчва предишния рекорд от 26 575 единици, поставен от Volkswagen през 2016 година, когато Golf все още беше безспорен крал на пътищата. Tesla не само е подобрила рекорда, но го е унищожила, доказвайки, че в тази скандинавска страна преходът към батерийно захранване не е просто тенденция, а завършена революция.

Продажбите достигнаха пикова точка през ноември, месец, в който 6215 нови Tesla се появиха по заледените пътища на Осло и околностите. Тази цифра представлява почти тройно увеличение в сравнение със същия период на миналата година, дължащо се на паническото бързане на потребителите да изпреварят „фискалната пропаст“. В продължение на години Норвегия насърчаваше прехода към нулеви емисии, като освобождаваше електромобилите от тежки данъци. Въпреки че наскоро беше въведен ценови таван, равен на около 50 000 долара, много от по-ниските версии на Model 3 и Model Y успяха да останат под прага, като ефективно избегнаха данъка. Въпреки това, планираното затягане на тези данъчни пропуски ще влезе в сила на 1 януари, което заплашва да прехвърли най-популярните конфигурации на Tesla в по-висока данъчна група. Резултатът е класически предварителен наплив към дилърите, който изпълва поръчковите книги на Tesla до предел.

Водач на този исторически натиск е Model Y. Въпреки колебанията в продажбите по-рано през годината, кросоувърът се завърна с пълна сила след дългоочакваното обновяване през второто тримесечие. Актуализираният модел затвърди статута на автомобила като предпочитан семеен автомобил в страната, отблъсквайки конкуренцията от традиционните си съперници, макар марки като Volkswagen и Kia да отбелязаха впечатляващ ръст от почти 50% и колосалните 153% съответно от началото на годината.

По-широките последици от данните за ноември са наистина изключителни. В страна, която някога разчиташе на петролното богатство, двигателят с вътрешно горене вече е на практика изчезнал от пазара на нови автомобили. Абсурдните 98,3% от всички нови леки автомобили, продадени миналия месец, са изцяло електрически, което означава, че практически всеки нов автомобил, напуснал шоурума, е задвижван с батерия. Това поставя Норвегия на път да постигне амбициозната си законодателна цел да прекрати изцяло продажбата на нови бензинови и дизелови автомобили до края на 2025 година. Дори потребителите, които може да намират поляризиращата публична личност на Илон Мъск за неприятна, очевидно не могат да устоят на ценностната предложена от неговите автомобили, гласувайки с портфейлите си за мрежата Supercharger и софтуерното превъзходство.

Все пак този скандинавски бум е в ярък и неприятен контраст с реалността на Tesla на други места. Според консултантската компания Visible Alpha глобалните доставки се очаква да се свият с 7% за цялата година, което е тревожен знак за насищане на зрелите пазари. В Съединените щати продажбите се сринаха с 24% през октомври след кратък, стимулиран от насърчителни мерки скок през септември. С изтичането на федералните програми за данъчни облекчения в САЩ и отмяната на европейските субсидии, Норвегия остава единствена, блестящо изключение – доказателство за това, което се случва, когато политиката, инфраструктурата и продуктът са в перфектна хармония, дори ако останалата част от света натиска спирачките.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 2 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 СОФИЯ

    2 4 Отговор
    На Ганю и Ганювичка има дай БМВ
  • 2 си дзън

    3 4 Отговор
    Оказва се, че китайските батерии на Тесла са голяма теслА.
  • 3 Име

    5 2 Отговор
    Те са и най-много ковид набодени!
  • 4 Тесльо=идиот

    4 5 Отговор
    Тесла има ръст от 50% и ще продава по 20 милиона електромобила през 2030 година.Статистически е доказано.
  • 5 6135

    6 1 Отговор
    "Tesla се бори с бурната буря "

    Поезия е това, поезия!

    Коментиран от #6

  • 6 Дзън-дзън

    3 0 Отговор

    До коментар #5 от "6135":

    Мдамммм, Гали ухото този стих, разположил се някъде между поезията на Шекспир и Вапцаров...

    😂😂😂
  • 7 бай Даньо

    5 1 Отговор
    Ганев не пиши глyпости. Тесла върви към фалит само зомбите на Мъск не го знаят още. Пазарния дял на Тесла за една годин в Европа е паднал от 2.4% на 1.6% ( по памет) , единствено изтичането на срок за някакви субсиди в Норвегия прави някакъв пик навсякъде другаде е надолу .
  • 8 запознат

    4 3 Отговор
    До четящите тук и други подобни медии. Има много заблуждаваща информация по медиите. Например продажбите спадали, имало голямо понижение в пазарния дял и други подобни. От друга страна фактите са по-различни. Продажбите вървят на всички големи Европейски пазари. Самият факт че в момента вече са с 3 месеца закъснение на доставките и това че увеличиха капацитета на фабриката в Берлин е достатъчно красноречив. На много от пазарите субсидиите бяха прекратени, даже се въведоха данъци за електромобилите. Няма такова нещо като безплатно паркиране също. Но въпреки това, хората си ги купуват. Повечето си купуват поредната Тесла, защото въпреки някои недостатъци които всеки модел има, разликата в модела на обслужване, продажби, контакт с клиента е от земята до небето в сравнение със старите европейски марки.

    В крайна сметка, всеки може да вярва в какво си реши.

    Коментиран от #9

  • 9 Пцздпзцдз

    2 4 Отговор

    До коментар #8 от "запознат":

    Каза анонимен "запознат" в коментар под статия в тре...разряден сайт за новини. Ах, каква ирония, ха-ха.