9 Юли, 2023 10:30 62 084 32

Dacia пуска ултраевтин електромобил

  • dacia-
  • евтин електромобил

Става дума за превозно средство, предназначено за пътувания в града

Dacia пуска ултраевтин електромобил - 1

Dacia може да пусне малък, много евтин електрически автомобил, сравним по размер с Citroen Ami. Това разказа Дейвид Дюран, директор по дизайна на румънския автомобилен производител.

През последните години Dacia разработи и пусна няколко нови автомобила, които се продават добре в Европа. Специално трябва да се спомене електрическият автомобил Dacia Spring.

В много страни, включително и в нашата, той се превърна в лидер в сегмента на електрическите превозни средства. Това не е изненадващо предвид достъпната му цена (тя у нас е 43 000 лв).

Освен това Dacia Jogger, която наскоро беше пусната в продажба също се превърна в хит. Продажбите на новото трето поколение Dacia Duster ще започнат през есента на 2024 г., а след това ще се появи новият кросоувър Dacia Bigster.

Dacia, която, да припомним, принадлежи на френския концерн Renault, сега планира да разработва по-големи автомобили. И следователно те ще станат по-скъпи. Като пример можем да дадем предстоящият Bigster.

Това ще бъде новият водещ кросоувър на румънския автомобилен производител. Серийното производство на Bigster се очаква да започне през 2026 година, като този автомобил ще се превърне в най-големия и скъп модел в историята на Dacia.

Но сега стана известно, че Dacia ще произвежда и още по-малки автомобили. Според Дюран румънската компания няма да забрави и най-малките автомобилни сегменти. Той уточни, че става дума за превозно средство, предназначено за пътувания в града.

От думите на Дюран стана ясно, че Dacia може дори да пусне конкурент на френския електрически автомобил Citroen Ami. Ще примонми, че Ami е електрически четириколка, която се продава и у нас за малко над 20 000 лв.

Произвежда се от 2020 година, като максималната скорост на Ami е 45 км/ч. Тъй като не е автомобил, не се нуждае от различно оборудване. Например, не се нуждае от активна безопасност и системи за подпомагане на водача. Освен това не се нуждае от климатик.

Ако Dacia пусне конкурент на Citroen Ami, това ще бъде най-малката кола в моделната линия на румънския автомобилен производител. В момента най-малката кола в моделната линия на Dacia е Spring.

Дължината на Spring е само 3.73 метра. В същото време Dacia Spring побира 4 души, и на практика се явява стандартен автомобил. Още по-малъко возило ще се превърне в най-достъпния модел на компанията Dacia, като цената му със сигурност ще е по-ниска от тази на Ami.


Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 57 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Смех

    18 22 Отговор
    Да с 20км пробег

    Коментиран от #3

  • 2 ЯКО ЛЪЖАТ в детайлите.

    22 17 Отговор
    ЩЕ ,ЩЕ ,ЩЕ , САМО ТОВА ЧЕТОХ. ЩЕ АМА НЕМА ДА Е!
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 ...

    28 19 Отговор
    да, последния "евтин" ке неф -spring дето го изкараха е толкова зле че... айде няма нужда. Само който се е качвал в такова може да ме разбере.

    Коментиран от #6

  • 5 Аааааа

    68 7 Отговор
    Най-евтините автомобили са в Ловеч, България. Казваш, че ще правиш автомобили, дават ти земя на безценица, държавна помощ и закрила, накрая нищо не правиш, но си на печалба.
    Питайте Кирчо, продават се автомобилите, като топъл хляб, та чак никой от местните не може да се вреди да си купи.
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 играчка с цената

    27 5 Отговор
    на истинска кола
  • 8 Мхм

    5 4 Отговор

    До коментар #3 от "Направи и ти!":

    Аз съм произвел с мозъка си решението на един от най големите проблеми не само за човечеството но и за природата нещо невиждано досега и със сигурност откритие от такъв калибър недостижим за нилого нито в миналото нито в настоящето нито в бъдещето.А че не съм произвел поредната недомислица все пак не съм завоф с хиляда работника не е гоояма файда
  • 9 Хахаха..

    36 9 Отговор
    Изтриха ме на два пъти щото писах че Ганьо и след 1 000 години не може да измайстори друга лимузина освен каруца с 2 кс.

    Коментиран от #18

  • 10 ИСТИНСКИЯ ГРАД КОЗЛОДУЙ

    12 8 Отговор
    Евтиното Понякога излиза Скъпо
  • 11 Дачия само емблема

    26 10 Отговор
    Всяко индийско, пакистанско, мароканско Рено може да се казва Дачия . Коли за бедни

    Коментиран от #15

  • 12 Е..ахти скъпия

    24 13 Отговор
    миксер! 43000 левчета за пералня?????
  • 13 Автото

    30 5 Отговор
    Модела се предлага и с педали , и с платна , но отпред има много здрава халка за теглене на буксир.
  • 14 Българин

    62 7 Отговор
    Истината е, че благодарение на истинския преход и принадлежността си наистина към демократичния свят румънците дръпнаха значително пред нас и продължават да го правят.

    А ние се заблуждаваме, че всичко си е "както преди".

    Дачия е лидер в бюджетния сегмент, и правят поносими автомобили ширпотреба. Не са върха, но са ставащи коли, и все повече теглят напред.
  • 15 Хихихи..

    25 4 Отговор

    До коментар #11 от "Дачия само емблема":

    А българското Рено как се казва?

    Коментиран от #16, #20

  • 16 Аз нямам желание

    9 8 Отговор

    До коментар #15 от "Хихихи..":

    Производството на автомобили е частна инициатива. Направи си. Никой не те е спрял.
  • 17 Така е

    18 4 Отговор
    Това ще се търси от байчовците, които дават на децата да карат детски електроколички по мегданите. Много новини за Рено-Дачия в този сайт, странна работа.То и за Москвич са много, ама това е голямата любов на българина. Като гледам едно Zoe, базово струва 70хил. За много богати деца.
  • 18 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    22 8 Отговор

    До коментар #9 от "Хахаха..":

    НЕ знаеш и пишеш
    или знаеш, но пак пишеш ❓
    България е произвеждала
    Булгаррено /8 и 10,
    АЗЛК / Москвич,
    Шкода/ Мадагаскар,
    Роувър/ Маестро,
    Авробуси Чавдар,
    Има и нови дизайнерски модели вече в пробни серии ‼️

    Коментиран от #19, #24

  • 19 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    18 4 Отговор

    До коментар #18 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Шкода / Мадара
    (извинявай поправих го, но пак така е излязло )
  • 20 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    16 3 Отговор

    До коментар #15 от "Хихихи..":

    Булгаррено ❗
    Имаше два модела от 8 и 10 ‼️
    Що питаш, да се заяждаш ли или от любопитство ❓

    Коментиран от #22, #25

  • 21 ККК

    22 1 Отговор
    43-хилки не е супер евтино!
  • 22 Да бе

    9 5 Отговор

    До коментар #20 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    помня го, беше си много булгар и тук-там Рено.
  • 23 щерев

    15 6 Отговор
    Рено първо бяха в България и произвеждахме Булгаррено в Ловеч и Пловдив. После от Москва ни забраниха да правим автомобили с рено и ни накараха да купуваме москвичи

    Коментиран от #27

  • 24 Прав си

    25 3 Отговор

    До коментар #18 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Произвеждала в едни други лоши времена, а сега в златния век не може домати и краставици да отгледа!
    И по- лошо ще става!
  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Перо

    16 2 Отговор
    Тая кошница 43,000 лв.,”ултра евтина”! Джендърията на сайта, тотално е изкукал!
  • 27 Лада Горбачов

    16 3 Отговор

    До коментар #23 от "щерев":

    От рено са им забранили, защото са се опитвали да продават навън, а лиценза е бил само за бг. Москвичите само се сглобяваха в Ловеч, и то не особено сполучливо.

    Коментиран от #29

  • 28 Вчера видяхте след удар

    9 8 Отговор
    Между мотоциклет и дачия дъстър до Асеновград КОЙ ОСТАНА ПО ЗДРАВ И КОИ БЕ КАТО НАСТЪПЕНА КОНСЕРВНА КУТИЯ....... НА МОТОРА МУ НЯМАШЕ САМО ФАРА.......
  • 29 пак московски опорки

    2 5 Отговор

    До коментар #27 от "Лада Горбачов":

    И на кого са се мъчили да продават? Че нали това е целта да се продават!
  • 30 Бойко гледай Бойко

    11 2 Отговор
    Къде са румънците къде сме ние строителию на фалшив асфалт.
  • 31 Йо Несбьо

    14 1 Отговор
    "Дачия" е доста добра бюджетна марка! Евтина, чудесна за "работен кон" и достатъчно издръжлива.

    Прави впечатление, че май сме единствените сред бившите страни от СИВ без собствено производство на автомобили. "Шкода" дръпнаха доста след покупката от "Фолксваген", "Дачия" са популярни сред ниските класове автомобили покрай "Рено" и само у нас нищо, а поне 3 марки опитваха.

    Нямаме нормално управление и това си е!
  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.