Last news in Fakti

3 Август, 2023 15:20 2 923 6

Subaru представи състезателен WRX

  • subaru-
  • wrx-
  • рали-
  • състезание

Колата ще участва в американски състезания

Subaru представи състезателен WRX - 1

Въпреки че Subaru вече не се състезава в Световния рали шампионат, компанията все още участва в регионални състезания като шампионата на Американската рали асоциация. Сега Subaru Motorsports USA представя състезателен WRX за сезон 2024 г. преди публиката да го види в действие по време на публичния му дебют на ралито Ojibwe Forests на 25 и 26 август.

Vermont SportsCar конструира рали-спецификацията WRX за Subaru, за да се състезава в класа Open 4WD на ARA. Двигателят е базиран на 2,0-литров четирицилиндров боксерен двигател с турбокомпресор и 320 к.с.. Шестстепенна секвенциална трансмисия SADEV изпраща мощността към системата за задвижване на всички колела

.

Екстериорът е с карбонов бодикит отличаващ го от серийния WRX с вентилирани панели на капака и голям заден спойлер. Класическата схема за купето съчетава матово синьо с жълти акценти и логото на автомобилния производител с шест звезди.

Автомобилът има изцяло заварена по шевовете каросерия и отговаряща на изискванията на FIA предпазна клетка. Състезателните седалки поддържат устройство HANS за допълнителна защита на състезателите, а кевларен резервоар с вместимост 82 литра замества серийния резервоар за гориво. Правилата на класа изискват автомобилът да има минимално тегло от 2900 кг.

Пилотът Брандън Семенук и вторият пилот Кийтън Уилямс ще бъдат първите, които ще се състезават с новия рали автомобил WRX. По-късно през сезона Травис Пастрана ще се присъедини към екипа с втори автомобил.

"Толкова съм развълнуван за рали шампионата на ARA през 2024 г. Новата платформа на Subaru е невероятна, а шансът да се борим отново с двукратния и защитаващ титлата си Брандън Семенук ще бъде толкова забавен", заяви Пастрана при обявяването на новия рали автомобил WRX. Той се завръща в отбора, след като не беше част от него през миналия сезон.


Поставете оценка:
Оценка 4.7 от 15 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 не знаех

    15 0 Отговор
    че тежат 3 тона рали автомобилите...

    Коментиран от #2

  • 2 Шофер

    12 0 Отговор

    До коментар #1 от "не знаех":

    Явно е грешка, най вероятно е 2900 фунта, не килограми, въпреки, че и това ми е множко

    Коментиран от #6

  • 3 112

    4 1 Отговор
    Тая шлупка като я гледам Ша да е от ЧУГУНИЙ, а не от карбоний за да е близо 3 тона
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Субару

    6 0 Отговор
    Тежа около 1600 кг с пълен резервоар.
  • 6 Знайко

    1 0 Отговор

    До коментар #2 от "Шофер":

    Абсолютно. Имаше голяма борба с теглото и след серия катастрофи въведаха минимални килограми.
    Инженерите обаче продължиха да ги олекотяват, а в последствие добават тежести в пода на купето, което им позволява да направят перфектния баланс, така че колата да се приземява при големите скокове почти едновременно на четирите колела , но първо докосва повърхността с задните!
    Моя OUTBACK h6 3000 209 коня е 1660 кг , не се усеща лек и не е на ти със завиването.
    Имал съм коли по 1080 и 1120 кг със средни двигатели , които се усещат по-управляеми.
    Но возията и ниското тегло са оксиморони, ако изключим лотус елис и кейтърам.