Въпреки че Subaru вече не се състезава в Световния рали шампионат, компанията все още участва в регионални състезания като шампионата на Американската рали асоциация. Сега Subaru Motorsports USA представя състезателен WRX за сезон 2024 г. преди публиката да го види в действие по време на публичния му дебют на ралито Ojibwe Forests на 25 и 26 август.
Vermont SportsCar конструира рали-спецификацията WRX за Subaru, за да се състезава в класа Open 4WD на ARA. Двигателят е базиран на 2,0-литров четирицилиндров боксерен двигател с турбокомпресор и 320 к.с.. Шестстепенна секвенциална трансмисия SADEV изпраща мощността към системата за задвижване на всички колела
.
Екстериорът е с карбонов бодикит отличаващ го от серийния WRX с вентилирани панели на капака и голям заден спойлер. Класическата схема за купето съчетава матово синьо с жълти акценти и логото на автомобилния производител с шест звезди.
Автомобилът има изцяло заварена по шевовете каросерия и отговаряща на изискванията на FIA предпазна клетка. Състезателните седалки поддържат устройство HANS за допълнителна защита на състезателите, а кевларен резервоар с вместимост 82 литра замества серийния резервоар за гориво. Правилата на класа изискват автомобилът да има минимално тегло от 2900 кг.
Пилотът Брандън Семенук и вторият пилот Кийтън Уилямс ще бъдат първите, които ще се състезават с новия рали автомобил WRX. По-късно през сезона Травис Пастрана ще се присъедини към екипа с втори автомобил.
"Толкова съм развълнуван за рали шампионата на ARA през 2024 г. Новата платформа на Subaru е невероятна, а шансът да се борим отново с двукратния и защитаващ титлата си Брандън Семенук ще бъде толкова забавен", заяви Пастрана при обявяването на новия рали автомобил WRX. Той се завръща в отбора, след като не беше част от него през миналия сезон.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 не знаех
Коментиран от #2
15:25 03.08.2023
2 Шофер
До коментар #1 от "не знаех":
Явно е грешка, най вероятно е 2900 фунта, не килограми, въпреки, че и това ми е множкоКоментиран от #6
15:32 03.08.2023
3 112
23:08 03.08.2023
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Субару
05:18 04.08.2023
6 Знайко
До коментар #2 от "Шофер":
Абсолютно. Имаше голяма борба с теглото и след серия катастрофи въведаха минимални килограми.Инженерите обаче продължиха да ги олекотяват, а в последствие добават тежести в пода на купето, което им позволява да направят перфектния баланс, така че колата да се приземява при големите скокове почти едновременно на четирите колела , но първо докосва повърхността с задните!
Моя OUTBACK h6 3000 209 коня е 1660 кг , не се усеща лек и не е на ти със завиването.
Имал съм коли по 1080 и 1120 кг със средни двигатели , които се усещат по-управляеми.
Но возията и ниското тегло са оксиморони, ако изключим лотус елис и кейтърам.
01:22 09.09.2023