Last news in Fakti

30 Август, 2023 08:10 1 954 2

Прототип на Subaru 22B притежаван от Колин МакРей се продаде за над половин милион евро

  • subaru-
  • 22b-
  • impreza-
  • колин макрей

Купувачът е получил оригиналните гуми и всички документи за историята на колата

Прототип на Subaru 22B притежаван от Колин МакРей се продаде за над половин милион евро - 1

Subaru Impreza 22B от 1998-ма притежавано от състезателната легенда Колин МакРей бе продадено за сумата от 480 500 паунда или малко над 550 хиляди евро. Сделката бе осъществена по време на търг на Фестивала Силвърстоун. Колата е един от три прототипа, които са предшествали лимитирания брой серийни автомобили.

Твърди се, че името 22B идва от марката цигари 555, която по това време спонсорира отбора Subaru WRC. В шестнадесетичен код 555 се превежда като 22B, като този код се използва поради забраната за реклама на тютюневи изделия. Тогава от компанията избират този хитър ход, за да продължат рекламата.

Автомобилът е оборудван с 2,2-литров боксеров четирицилиндров двигател с турбокомпресор EJ22. Според заводските данни мощността е 276 к.с., за да спази споразумението за ефективност на японските автомобилни производители по онова време, в което те не рекламират мощности, по-високи от тази. Subaru модифицира диференциалите, съединителя, задвижващия вал, спирачките и окачването, за да създаде възможно най-близкото нещо до WRC машина подходяща за пътя.

Subaru предлага един от прототипите 22B на Колин МакРей, шампион във WRC през 1995 г. и втори през 96 и 97 г. Автомобилът не е бил подарък, тъй като рали легендата е трябвало да си го купи. Subaru позволява на втория и третия прототип да бъдат закупени от втория и третия пилот на МакРей - Ники Грист и Дейвид Лапуърт от ProDrive.

Този автомобил е изминал само 7 333 мили (11 802 км) и пристига с поставена изпускателна система, но при продажбата е включена оригиналната, както и оригиналните гуми. Сделката включва всички фактури за части и поддръжка.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 6 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Мдааа

    11 0 Отговор
    Когато автомобилите се правеха от инженери,не от счетоводители.

    Коментиран от #2

  • 2 4.4

    3 0 Отговор

    До коментар #1 от "Мдааа":

    Те и сега се правят от инженери, просто с условието да са по-малко надеждни. Счетоводителят какво точно прави по колата освен да събере числата?