През първите шест месеца на тази годината кросоувърите достигнаха нов рекорд в продажбите си, като за първи път в историята делът им надхвърли половината от общия брой на доставените нови автомобили в Европа. Пазарният им дял нарасна до 51%, което представлява значителен скок в сравнение с първата половина на 2022 г., когато той беше 48%. Данните за продажбите, събрани от Dataforce, показват, че доставките са нараснали с 23% спрямо първото полугодие на 2022 г., достигайки 3,37 млн. броя.
Ако разгледаме топ 10 на най-популярните SUV автомобили през първото полугодие на 2023 г., Tesla Model Y е на първо място със 138 152 броя, или с цели 207% повече, отколкото през същия период на миналата година. Единственият друг кросоувър, който успява да генерира над 100 000 продажби е Volkswagen T-Roc със 104 465 (ръст от 32%). Toyota почти успя да влезе в клуба на шестте цифри с Yaris Cross (96 849 броя), което представлява увеличение от 49%.
Топ 10 се допълва от VW Tiguan, Dacia Duster, Hyundai Tucson, Peugeot 2008, Kia Sportage, Renault Captur и Ford Puma. Като цяло през първото полугодие на 2023 г. на Стария континент най-популярни са били малките кросоувъри с 1 133 822 продажби, следвани от компактните SUV-та с 999 568 продажби и компактните автомобили с 913 571 продажби.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 шумахер
12:33 11.09.2023
2 Ония с Фордо
А куриоза е че неможеш да го ползваш за нивата !
Коментиран от #5
12:37 11.09.2023
3 Човек с очи
Коментиран от #4
12:54 11.09.2023
4 Ти си
До коментар #3 от "Човек с очи":
Първоначално SUV са конципирани за жени и неударени в себеси шофьори ......13:00 11.09.2023
5 умен
До коментар #2 от "Ония с Фордо":
За град, ако е само, по-добре нещо дребно. Но много често това се кара и извън града и на дълъг път. Тогава му проличават предимствата. По-удобна позиция на седене, по-добър обзор, повече пространство вътре, по-голям комфорт. За града предимство е по-лесното слизане и качване и товарене/разтоварване на багажника. Донякъде добавя и безопасност, когато те удари някой дребен, ударът е под теб а не в теб.Коментиран от #6, #10
13:13 11.09.2023
6 Така е
До коментар #5 от "умен":
Всъщност са по-тесни, само повече въздух над главите има. Качването и слизането е затруднено по други причини. На магистрала са по-шумни, аеродинамиката е по-ниска, харчат повече, обикновено возенето е по-твърдо. По-нестабилни са. Имат и предимства-малко по-добра видимост, някои наистина са по-проходими.Има такива с ниска човка отпред и даже легналите полицаи са опасни, има и в средата ниски. А това, че са модерни добавя няколко хиляди към цената. Аз скоро правих този избор и избрах голям седан, а струваше повече от аналога джипоподобен, но съветвам дъщеря ми за сув.13:49 11.09.2023
7 Мда
13:59 11.09.2023
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 До втория
14:07 11.09.2023
10 Ти си
До коментар #5 от "умен":
Нали и аз това казвам концепирано за жени !И сега ми кажи колко кифли карат SUV извън града освен ходенето да мола го броиш за извънградско .....
14:17 11.09.2023
11 Моряка
- когато се качиш на автоматик,никога вече няма да караш друга кола
-когато се качиш на повдигната кола,никога повече няма дда караш ниска.
-повервайте ми!
Коментиран от #12
20:26 11.09.2023
12 Колко мъка има по света…
До коментар #11 от "Моряка":
“Верваме”ти дядо….10:33 12.09.2023
13 Моше
10:51 12.09.2023