21 Септември, 2023 10:19 1 281 31

Всеки пети продаден автомобил в Европа е електрически

  • електромобили-
  • продажби-
  • европа

Над 20% от новите коли са на ток

Всеки пети продаден автомобил в Европа е електрически - 1

Повече от един на всеки пет автомобила, продадени в Европа през август месец тази година е бил електромобил. Точният брой на продадените електромобили е 165 156, което е два пъти повече, отколкото са били продадени през август 2022 г., и представлява 21% от общите продажби на автомобили, според данни на Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA).

Според данни на Reuters, електромобилите изпреварват по процент дизеловите автомобили, които бележат само 12.5 процента от продажбите, срещу над 50% преди осем години. В същото време хибридите печелят около 23.9 процента от пазара, докато плъг-ин хибридите грабват 7.4 процента.

Бензиновите автомобили все още остават с най-голям дял, като техният процент е 32.7. Все повече хора преминават към електрически автомобили, за това ще ние е интересно да прочетем в коментарите, вие бихте ли направили подобна стъпка?


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 8 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 ДрайвингПлежър

    18 11 Отговор
    Дайте същите субсидии и облекчения за всеки нов автомобил - независимо дали електрически или с двигател с вътрешно горене и тогава вече може да започнем разговор за продажби! При тежки политически рестрикции за ДВГ и безумно субсидиране на целия ЕЛ сектор играта нещо не е много честна, че да се хвалите с успехи!!

    Коментиран от #4, #5, #24

  • 3 ако са достъпни

    13 0 Отговор
    ще е 50%
  • 4 А кеде е

    12 9 Отговор

    До коментар #2 от "ДрайвингПлежър":

    "безумното" субсидиране тук ?

    Коментиран от #6


  • 5 Мммммм

    17 10 Отговор

    До коментар #2 от "ДрайвингПлежър":

    Ако цените на ДВГ и ел са еднакви и имаш цена от 3 лв за литър гориво и стотинки за ток, ти кое ще вземеш?

    Коментиран от #8

  • 6 ДрайвингПлежър

    14 8 Отговор

    До коментар #4 от "А кеде е":

    Ами колега ако "тук" е България всъщност имаш пряко доказателство на думите ми - без субсидии няма Ел мания :)

    Коментиран от #7, #9

  • 7 е как да стане

    11 9 Отговор

    До коментар #6 от "ДрайвингПлежър":

    за едно изтръпнало зое искат над 70к а като го разгледаш и разбираш, че повече от 30 не струва..... евроджендъряка ще налагал 20% глоба на китайските ел коли
  • 8 ДрайвингПлежър

    14 14 Отговор

    До коментар #5 от "Мммммм":

    Дефинирай "стотинки за ток" моля. На бърза зарядна стотинките за кВ за вече 100 ;)
    А ти трябват едно 20тина кВата на 100. В къщи да зареждаш само след година ще ти струва едно 40 стотинки. Вечер цените ще са значително по-високи защото фотоволтаика има гадния навик да не бачка по тъмно ;) Добави и едно 30-40 хил лева разлика в покупната цена... аз лично ще си взема ДВГ!

    Да не говорим, че с алтернативно гориво нищо не може да бие ДВГ като цена за км освена може би колело :D

    Коментиран от #13

  • 9 Мммммм

    11 5 Отговор

    До коментар #6 от "ДрайвингПлежър":

    В България няма представителство на Тесла, а Тесла има повече продажби от всички други ел. Може би трябва да се изчака, Тесла да стъпи и на бг пазара?
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 12345

    7 5 Отговор
    Кво е тва бързане, не ми е ясно.

    В БГ няма необходимата инфраструктура за зареждне все още, електричките са без субсидия, тоест скъпи и още с малък пробег при ниски температури. Тва си е мъка, тръгни, спри и постоянно мислене ще стигнеш ли.

    Засега ДВГ все още си е номер едно.

    Коментиран от #15

  • 12 Електричките

    10 8 Отговор
    Електричките нямат алтернатива! Това е най-доброто возило към момента и такова ще си остане. Качиш ли се веднъж на такова забравяш за ДВГ. Цените за сега са им високи и се държат високи изкуствено. Електричките имат един основен проблем и той се нарича батерия. До няколко години и той ще бъде решен.
    Синтетичните горива и водородките са екзотики и икономически неизгодни. И никога няма да бият по цена батерията. А водородните автомобили са пак електрически. Водорода се трансформира в електричество във водородните клетки преди да се употреби. ДВГ имат един неотстраним недостатък. Поради високата температура в цилиндрите при работният такт азота от въздуха се превръща в токсични азотни съединения изхвърляни през ауспуха. Освен това в процеса на горене се отделя СО и СО2.
    За съжаление цената на електричеството ще нараства. Перки и соларки няма да свалят търговската му цена. Но ако разполагате с достатъчно собствени панели, гараж или парко место електричката е най - доброто за момента.

    Коментиран от #14

  • 13 Чети внимателно

    12 8 Отговор

    До коментар #8 от "ДрайвингПлежър":

    Попитаха те, ако цените за двата автомобила са напълно еднакви, Дали ще си купиш трицилиндров бензинов автомобил 150 коня или електрически автомобил 500 коня?

    Най-скъпата цена за зареждане в момента е 79 стотинки за 225 Квт мощност, която за 6 минути и 16 лв ти зарежда 100 километра. През нощта ще ги заредиш за 3 часа, но така или иначе между включването и изключването на зарядното ще има разлика 10-12 часа между прибирането и тръгването от къщи. Тогава ще ти струва 8 лв.

    Колко ще ти струва бензина? Не забравяй, че електричката харчи 20кВтч при 140 км в час. Смятай за тази скорост.

    Но пък понеже никой не кара всеки ден само по магистрала А повечето карат градско, сметни и колко ще струват 100 км градско на бензин? На ток ще е по-малко отколкото ти сметнах по-горе.

    Е кой ли ще си купи бензиновия автомобил, ако са на една и съща цена? А по една или друга причина, до максимум 5 години цените ще са изравнени и електромобилите ще започнат да стават по-евтини от бензиновите в даден етап.

    Коментиран от #16, #17

  • 14 Ввв

    6 8 Отговор

    До коментар #12 от "Електричките":

    А един мармот завиваше шоколад в станиол
  • 15 Голяма грешка

    7 6 Отговор

    До коментар #11 от "12345":

    България има една от най-добрите зарядни инфраструктури в Европа и вероятно съвсем скоро ще е една от малкото, чиято зарядна инфраструктура ще влезе в картите на Тесла и електромобилите на Tesla ще изчисляват с колко километра заряд ще стигнат И ще си подгряват предварително батериите точно както правят със зарядните на Тесла.

    Не стига че вече са покрити изискванията за минимална отстояние между зарядните станции, А и достъпността им е над 99,8% от времето в годината. В Европа повечето зарядни мрежи имат 70-80% и на всеки 7-8 опита за зареждане един е неуспешен и Тесла не иска да се обвързва с такива мрежи, за да не останеш на пътя излъган.
  • 16 ДрайвингПлежър

    5 12 Отговор

    До коментар #13 от "Чети внимателно":

    ДВГ! Към момента ще си купя пак дизел щото ми дава безпроблемни 1000 км пробег. След година и нещо ако ме питаш вероятно ще кажа бензин, защото ще намаля търченето по пътищата. ЕЛ никога освен ако не стане абсолютно задължително!

    Ел няма да се изравни скоро с ДВГ - напротив следващите години ще гледате как цените се задържат, а даже може и да тръгнат нагоре заради недостига на суровини! А за батериите дори не се задава нова технология, която да ги направи приемлив вариант за съхранение на енергия. Много жега - пада ти заряда, много студ пада ти още повече. Стои в гаража - прецаква се. Караш я прецаква се още повече - смяната е чанта с пари - а при покупка втора ръка никога няма да знаеш в какво състояние я взимаш колкото и теста да и направят. И през цялото това време търчиш и разнасяш кабели напред и назад при всяко спиране... Не мерси!

    Мерси съм, но си харесвам си ДВГто с ръчката и нямам против да си плащам за удобството, което ми предлага! 500 коня не ми трябват! Карал съм коли с по 300-400 коня в 20те си, когато търчах да си меря пикалото с други - 0-100 отдавна не ми е критерий, който търся в една кола! Определено бих взел една Мазда МХ5 с нейните 160 коня пред 500те коня на 3 тонната Тсла.

    Последната бърза екзотика, на която се качвах струваше 1 тир с пари и с всичките си 450 коня всъщност беше скучна за каране !!! Модерните коли са толкова компетентни, че трябва да правиш пълни идиотщини на пътя, за да стигнеш лимита им и да ти стане за

    Коментиран от #23

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Чети внимателно

    10 3 Отговор

    До коментар #17 от "ДрайвингПлежър":

    Подробности не ни интересуват. Отговори с едно изречение електромобил или ДВГ, при положение че са на една и съща цена и има изградена зарядна инфраструктура през 30-40 км на която можеш да заредиш 100 км за 6 мин на цена по-ниска отколкото на бензин.

    90% ще изберат ток. Въпросът е Ти дали си от останалите 10% от които нищо не зависи и могат да продължат да си карат на бензин за кеф, защото могат да си го позволят?

    Коментиран от #20

  • 19 Плейд

    12 3 Отговор
    Много ми е интересно по колко километра на година карате че да казвате че електричките издържали малко километри.Едвали карате по повече от 40 000 на година което е 110 на ден.При 3.50 литър за 100 октана и разход от 20/100 са 70 лева за бензин.При разход от 25/100 на ток са 5 лева при зареждате в къщи и 20 лева на бърза станция.Разликата е между 50 и 65 лева за 100 километра.За 100 000 километра разликата е между 50 000и 65 000 лева

    Коментиран от #21, #29

  • 20 ДрайвингПлежър

    4 8 Отговор

    До коментар #18 от "Чети внимателно":

    ДВГ и нашироко обясних защо ДВГ и защо 500те коня на ел не ме блазнят

    и за Плейд - толкова 40 000 км годишно +/- няколко хиляди. Стигал съм и до 65 хил годишно, но беше екстремна годината. Точно за това и карам дизел с 1200 км реален пробег от резервоар. Специално в България голям част от правещите подобен километраж карат на газ - там сметката не може да я биеш с Ел!

    ...а ако караш "стандарните" средностатистически 13 хил годишно пък съвсем не ти трябва Ел. - когато дойде това време ще си взема V8 да ми боботи и да ме кефи и с 20 като карам :D

    Ел е точно толкова КУЛТ колкото е и ДВГ - въпросът е, че вашият култ го субсидират, моя го забраняват!
  • 21 Аааа

    6 3 Отговор

    До коментар #19 от "Плейд":

    Ха добър ден! Ама то трябвало малко сметки

  • 22 Работохолик

    5 2 Отговор
    Е кой взима музейни експонати като трябва да върши работа ми кажете?
    Закачаш-откачаш и това е.
    Няма хън-мън, няма тънга-мънга!

    Коментиран от #26

  • 23 Чети внимателно

    5 3 Отговор

    До коментар #16 от "ДрайвингПлежър":

    Пак отговаряш на въпрос който не ти е зададен, но повтаряш отговора си като развалена грамофонна плоча каквото и да те питат.

    Съвсем ясно беше зададен въпросът КОГАТО цените ВЕЧЕ са изравнени, И ВЕЧЕ ИМА, добре развита зарядна инфраструктура която ти позволява да изминаваш свободно по 1000 километра на ден, което не са 40, а са 365 000 км годишно, какъв автомобил ще избереш да си купиш?

    Ще ти задам въпроса още по-конкретно. Цената на автомобила е същата, но за първите пет години за 200 000 км ще трябва да купиш 14 000 литра бензин по 3,50 лв за 50 000 лв или 40 000kWh ток по 40 стотинки за 16 000 лв.

    В първия случай автомобилът ще бръмчи много много по-добре, А във втория случай ще върви много по-бързо?

    Ако го зареждаш в къщи или на работа за 40 000 км ще трябва да го заредиш по-малко от 100 пъти, което е два пъти седмично и зареждането ще ти е още по-евтино, защото заради фотоволтаиците всеки ден току ще става от евтин по-евтин до безплатен и при зареждане ще се плаща само такса пренос, ако то като се купува от другаде а не от фотоволтаиците върху автомобила.

    Коментиран от #25

  • 24 Гост

    8 1 Отговор

    До коментар #2 от "ДрайвингПлежър":

    Няма никакви субсидии бе пич. Играта е все още честна в България...

    Коментиран от #27

  • 25 Аз ти казвам

    4 4 Отговор

    До коментар #23 от "Чети внимателно":

    тРесльо!!! Винаги и само ДВГ!!! До последно!!! Ако ще и с 2Т двигател да е и колкото и да струва горивото и да стане данъка!!! Но това ти тРесльо няма как да го разбереш, никога-ти не си автомобилист, няма и да си…. просто си куфар, който се вози….ако нямаш таблет, автомат, електричка или
    социални мрежи…. свършил си курса….
    Чак и парад на ватманите ще си правите…. деижението, паркинги, зарядни ще ви отцепват, за да може със 100 да минете 400 км…. евентуално….
  • 26 Вярно

    0 1 Отговор

    До коментар #22 от "Работохолик":

    това от снимките са музейни експонати…. 2 екзотики…. зеленото я се види, я не… учебното го кара едно “същество”, което се е качило отгоре и е опър дяло коч ана…. смехххх
  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Пледиии

    0 1 Отговор

    До коментар #19 от "Плейд":

    защо си извъртсш сметките с 20/100 разход???
    Ти винаги ли в сънищата си караш пледа на 100% заварка???

    Коментиран от #30

  • 30 Плеид

    1 0 Отговор

    До коментар #29 от "Пледиии":

    При нормално каране харчи 17 а при спортно каране 25 и затова слагам средно 20

    Коментиран от #31

  • 31 Добре

    0 0 Отговор

    До коментар #30 от "Плеид":

    бончоо, и пак минаваш 350 км…. икономично…