Last news in Fakti

26 Януари, 2024 10:50 20 684 108

Мъск: Ако не се вземат мерки, китайските компании за електромобили ще "унищожат" всички автомобилни марки

  • китай-
  • електромобили-
  • инвазия-
  • заплаха
Мъск: Ако не се вземат мерки, китайските компании за електромобили ще "унищожат" всички автомобилни марки - 1

Американският милиардер и главен изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск заяви, че китайските производители на автомобили ще унищожат глобалните си конкуренти, ако не бъдат защитени от своеобразни търговски бариери. Това съобщава Reuters.

Според американския милиардер китайските автомобилни компании са били най-конкурентоспособните миналата година и степента на техния успех извън Китай ще зависи от това какви мита или търговски санкции ще бъдат наложени на техните автомобили.

„Ако такива търговски бариери не бъдат установени, те могат да унищожат повечето други автомобилни компании в света. Те са изключително добри ", каза Мъск.

Ще припомним, че китайският автомобилен гигант и един от най-големите производители на електрически автомобили в света BYD изпревари Tesla по брой продадени електрически автомобили през последното тримесечие, въпреки рязкото намаление на цените на Tesla през 2023 г.

Както отбелязва Reuters, главният изпълнителен директор на Tesla има причини за безпокойство, тъй като миналата година, за да заинтересува купувачите, компанията понижи цената на електрическите автомобили по негова инициатива за сметка на намаляване на печалбите, което предизвика безпокойство сред инвеститорите. Желаният резултат обаче не можа да бъде постигнат.

Мъск предупреди, че Tesla се доближава до границата на намаляване на разходите със съществуващата си линия електрически автомобили, така че в средата на 2025 г. планира да започне производството на по-евтин компактен кросоувър за масовия пазар Redwood, за да се конкурира с производителите на евтини електрически автомобили.

Американският милиардер каза още, че няма очевидна възможност за сътрудничество с китайски конкуренти, но че Tesla е готова да им даде достъп до своята мрежа от зарядни устройства и да лицензира някои технологии, като например автономно шофиране.

Европа също се опитва да защити европейските производители на автомобили от въздействието на по-евтиния внос на електрически автомобили от Китай. През октомври миналата година Европейската комисия започна разследване за предполагаемо нарушаване на пазарните правила и получаване на държавни субсидии от китайски компании, поради което те могат да определят по-ниски цени на колите си.

На фона на основателните страхове САЩ и Европа затягат правилата си за продажбата на китайски автомобили и части, като американските мита са толкова високи, че Китай премести фокуса си към други пазари, а именно Южна Америка, Азия и Европа.

Явно поради тези причини правителството на Китай заяви, че ще ограничи насилствено разширяването на производството и износа на електрически автомобили от Китай. Решението е в отговор на критиките за "несправедливи" индустриални и търговски практики.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 38 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 зле

    102 7 Отговор
    прави по доби и по ефтини коли от тях пазара сам ще се оправи!!!

    Коментиран от #5, #7

  • 2 Гост

    47 7 Отговор
    Аз казах ли ви!

    Коментиран от #95, #96

  • 3 Все тая

    124 12 Отговор
    Така е при пазарната икономика приятелю. Защо да хвърля толкова пари за дървената ти тесла? Китайците са си супер😉

    Коментиран от #82

  • 4 омъскаряване

    89 9 Отговор
    Хахахаха, добЮтрУ Илоне😂 хаха Притесни се се за сектата си ли?
  • 5 честен ционист

    14 20 Отговор

    До коментар #1 от "зле":

    Прави коли, чиито батерии се сменятна всеки 500 км и то само от правителството, затова ще станат масови, или ще одиш пеш.
  • 6 Кръговрата на живота

    80 2 Отговор
    Спомням си в едно интервю около 2012 година при пускането на Тесла модел s попитаха Илон Мъск какво мисли за BYD, а той лаконично отговори " вие виждали ли сте техните електромобили" по онова време той се подиграваше на китайците, а стогодишните се подиграваха на Тесла и подценяваха както Тесла така и китайците до преди само две-три години.

    От преди две години големите автомобилни компании започнаха да се притесняват от Тесла, а днес Тесла се притеснява от китайците.

    Коментиран от #10

  • 7 още по зле че не разбираш

    41 6 Отговор

    До коментар #1 от "зле":

    те правят по-доби и по-ефтини коли от тях но на пазара пускат с по-висока цена за да печелят огромни суми, как мъскчо стана милиардер !!!

    Коментиран от #13

  • 8 Тошко

    51 7 Отговор
    Какви китайски компании бълнува този? Теслите все едно са сглабяни от първокласник, за една година се губят 50% от стойността си. Фактът е, че китайското производство, колкото и лоша слава да има през последните години, изкарва на пазара и добра, и лоша продукция, и това е съвсем в рамките на нещата. Така се стимулира конкуренцията и се разделя качеството от ментетата.

    Коментиран от #15

  • 9 Госあ

    31 28 Отговор
    Електромобилите като цяло са шит. Като цяло, трябва автомобилите изобщо да се ограничат, особено за градско. Селяните трябва да се научат да ползват градски транспорт.

    Коментиран от #101, #102, #103, #107

  • 10 От Nokia и kodak

    30 6 Отговор

    До коментар #6 от "Кръговрата на живота":

    "От преди две години големите автомобилни компании започнаха да се притесняват от Тесла, а днес Тесла се притеснява от китайците."

    Но не всички трябва да се слагат под един знаменател. Toyota не се притеснява от никой защото вярва, че бъдещето е във водорода и хвърля всички сили и средства в тази посока, хем е първа, а никой не я гони. Toyota ще са пазарните лидери без никаква реална конкуренция!

    Коментиран от #12

  • 11 Ония с Фордо

    47 9 Отговор
    Електрокарите са си супер за увеселителни паркове , голф игрища и старчески домове .

    Коментиран от #77

  • 12 Госあ

    41 8 Отговор

    До коментар #10 от "От Nokia и kodak":

    Така е. Бъдещето е във водорода, а в Китай работи и първият високотемпературен газов реактор, който снабдява мрежата с електричество и водород едновременно. Строи се втори. Вярно, че първият такъв е японски, но е експериментален и японците много ги е яд че загубиха от Китай, но така е, окупирана територия със соросоидно управление.

    Коментиран от #20

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Госあ

    28 4 Отговор
    А Прасчо, много треа да внимава к’во говори, защото китайците резнат ли го, много бързо ше се приземи, така както е тръгнал за Марс ! Хахаха
  • 15 Цените падат

    9 13 Отговор

    До коментар #8 от "Тошко":

    Тоше, ти с колко очакваш да паднат цените втора ръка? Преди една година най-скъпата Тесла струваше 140 000, А сега същата чисто нова струва 90 000. Колко очакваш да струва втора ръка? 120 000?


    При другите марки е точно обратното. Ако преди една година са стрували 80 000 след една година вече струват 110 000 и могат да бъдат продадени за 80-90 000 втора ръка.

    Ти като клиент, кой автомобил би предпочел? Автомобил за 70 000 който като нов е струвал 140 000 или автомобил за 90 000 който като нов е струвал 80 хиляди по същото време?

    Продажбите на електромобили имаха известен застой миналата година, защото никой не желаеше да е на мястото на този който продава теслата за 140 000. Но цените вече няма накъде да падат повече.

    Коментиран от #80

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 ха ха

    31 2 Отговор
    Е, как да го обясни човек на хора като Мъски, че индустриалната база, технологичното предимство, веригите на снабдяване, диверсификацията и защитата на демокрацията са дълбоко свързани. Няма как да си изнесеш производството и технологиите, да обезкостиш средната класа, да оставиш Китай да монополизира веригите на доставки (50% от стоманата и 60% от алуминия в световен мащаб, да не говорим за редките метали) и после да хленчиш, че яе те пребият. Не беше ли Мъски, дето славословеше китайските работници? Хайде у Китай да правиш бизнес сега! Между другото, администрацията на Тръмп се усети, че войнчтч за чиповете е решаваща и първа взе мерки срещу глобалистите. Иначе, китайцие и тях щяха да докопат.

    Коментиран от #27

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 От Nokia и kodak

    18 7 Отговор

    До коментар #12 от "Госあ":

    Вярно е колега. Toyota е абсолютно сигурна във водорода, затова работи само в това направление точно както nokia работеше в направлението смартфони с копчета, а кодак вярваше, че светът ще продължи да снима на ленти. Питай някой 20-годишен дали знае какво значат думата "кодак и nokia?

    При toyota разбира се ще е по-различно, защото автомобилите имат дълъг жизнен цикъл и дори 20-годишните днес знаят какво е Трабант. Поне няма да бъде забравена като nokia, кодак и тем подобни.

    Коментиран от #33

  • 21 Павел

    10 5 Отговор
    А какво стана с гигафабриката на Тесла в Шанхай? Кога ще има китайски Тесли?
  • 22 Лендлийз

    30 2 Отговор
    Европа стартира процеси, за които авто индустрията не беше готова, не е готова и енергетиката за преход към електромобили.
    Решения взимат политици и техни лобита, без да се замислят за последиците. Щедро финансиране на електромобили и Китай се възползва....
    Нещата отиват към пълна победа на Китай в играта на капитализъм, ирония е живота...
    Дори САЩ и Европа да наложат мита и ограничения, ще загубят битката, света не е само техните пазари. Как ще продават скъпата си прдукция навън?

    Коментиран от #83

  • 23 БеГемот

    28 3 Отговор
    До оня ден се подиграваха на китайците а сега се страхуват...и има защо ...старият свят е пред издишане...колониалните печалби секнаха ,демографската структура е отчайваща,скоро няма да има пари за самолетоносачи ...и край!А къде сме ние?!

    Коментиран от #25

  • 24 ОПААА

    24 3 Отговор
    За държавна намеса ли призовава този капиталист! За някаква форма на комунизъм си мечтае Мъскчо! Не казвам че Тесла са некадърни и не могат да правят коли, ама тея протекции само удължават агонията на някои бездарници, като ФВ

    Коментиран от #29, #104

  • 25 БежКом

    13 10 Отговор

    До коментар #23 от "БеГемот":

    А къде сме ние ли? Там където са китайците по заплати. Когато почнат да получават западни заплати и техните коли ще станат колкото на тесла.

    Коментиран от #28

  • 26 Генчо

    12 2 Отговор
    Защо? Защото са по-евтини и качествени ли? Света не е готов за тази технология.
  • 27 Само така си мислиш

    29 3 Отговор

    До коментар #17 от "ха ха":

    "Тръмп се усети, че войнчтч за чиповете е решаваща и първа взе мерки срещу глобалистите. Иначе, китайцие и тях щяха да докопат."

    Вместо да им извадят очите им изписаха вежди. Ако досега на китайците им беше по-евтино да си купят машините и да печелят от производството на чипове а не на машини, сега са принудени да си произведат и машините и ще го направят. Ще е само временно забавяне, но предвид бързината с която се случват нещата в Китай Не само ще застигнат А и ще задминат компаниите от които досега са купували машини за производство на чипове. Хайде познай ако направят по-добри машини на по-ниска цена Какво ще се случи с досегашните доставчици на тези машини?

    От друга страна Китай вече има моралното право да каже, щом вие правите ембарго на чипове, ние правим ембарго на критични материали, без които не можете да произвеждате не само чипове, но и ще съсипем други ваши печеливши индустрии.

    Коментиран от #35, #84

  • 28 Виж сега

    27 3 Отговор

    До коментар #25 от "БежКом":

    Китаеца одавна ни бие по заплати,но те работят няма 4 дневна седмица и мрънкане колко много работа имат.
    Това е разликата между китаец и европееццццццццц

    Коментиран от #32, #36

  • 29 Абе ОПАААта

    3 13 Отговор

    До коментар #24 от "ОПААА":

    Държавна намеса има в Китай! И яка форма на комунизъм.

    Коментиран от #31

  • 30 Някой

    33 0 Отговор
    Абе, нали такова.... капитализъм. Пазарна икономика, дето не ще регулации и ограничение, щото търсенето и предлагането я регулират.
    Що сега ревете срещу конкуренцията?
  • 31 Някой

    31 0 Отговор

    До коментар #29 от "Абе ОПАААта":

    А в САЩ няма ли? А в ЕС? Колко пари наляха в определени компании? General Motors бяха пред фалит, а държавата им наля няколко десетки милиарда, че да живнат. Колко банки спасиха по същия начин и в САЩ, и в ЕС? Колко авиокомпании спасиха с наливане на пари? Е, само западни, де. На източноевропейските не им позволиха.
    Абе, като говориш за държавна намесам вземи погледни обективно и от двете страни.
  • 32 Ти виж сега

    5 2 Отговор

    До коментар #28 от "Виж сега":

    Лесно се проверява, лъжите не минават толкова лесно.

    Коментиран от #34, #37

  • 33 Госあ

    17 0 Отговор

    До коментар #20 от "От Nokia и kodak":

    Така е, цикъла на експлоатация спрямо отделения въглерод и ресурс е най важен, особено ако говорим за екология. Но простолюдието към което принадлежи и Прасчо гледат само банковите сметки и то в краткосрочен план. Паралелното производство на водород заедно с електроенергията от атомната енергетика чрез директно топлинно разлагане на вода е наистина голям пробив, който ще обезпечи водорода като гориво за автомобилите (щото той се ползва и сега за ракети). Говори се и за малки модулни htgr реактори, с които да се развие и достатъчна инфраструктура. И ако наистина се мислеше за бъдещето на България, трябваше да се построи Белене и да се допълни именно с такива малки модулни високотемпературни газови реактори - два-три, не повече за България, когато навлязат (а те със сигурност ще навлязат). Дотогава можеше да се кара без проблем на двата реактора за Белене….

    Коментиран от #48, #51, #52, #65

  • 34 Госあ

    3 3 Отговор

    До коментар #32 от "Ти виж сега":

    Имаш ли представа от цените в Пекин ? Особено на техника и дрехи ?
  • 35 ха ха

    1 0 Отговор

    До коментар #27 от "Само така си мислиш":

    Остава да видим...
  • 36 Не лъжи сега

    3 3 Отговор

    До коментар #28 от "Виж сега":

    Пиша когато стигнат западни заплати а не за български. Минималната китайска заплата е 450$ а в българия 933лв. Хайде си корегирай коментара.

    Коментиран от #39

  • 37 Госあ

    15 2 Отговор

    До коментар #32 от "Ти виж сега":

    Да оставим сайтчето от където си проверявал хахаха. Аз така си планирах почивката по нова година на Вулкана в планините Чангбай на границата между Китай и Северна Корея по англоезична информация според която фрийрайд курорта там не функционирал заради ядрените детонации на Кими ! Хахахаха Разбира се, всичко си работи, и хотели и гидове с моторни шейни и можеш да си цепиш склоновете, както си искаш. Само треа да се внимава за тигри, щото китаеца не ги е избил, както швабата е избила мечките у Германия….

    Коментиран от #40

  • 38 Перо

    7 0 Отговор
    Протекционизмът е незаконна мярка за регулация и анти-демократична форма на външноикономическите отношения!

    Коментиран от #106

  • 39 Госあ

    6 1 Отговор

    До коментар #36 от "Не лъжи сега":

    Заплатите в академичната сфера за перманентна позиция започват от 2000 долара нагоре. Заплатите на професорите у България са 2000лв. Пиша започват от 2000 долара !

    Коментиран от #41, #42, #66

  • 40 Какъв коментар

    1 1 Отговор

    До коментар #37 от "Госあ":

    Дай по-сериозната, хахаха и по същество.

    Коментиран от #43

  • 41 Не ми пиши а чети

    1 2 Отговор

    До коментар #39 от "Госあ":

    То наистина троловете не четат а само дращят.

    Коментиран от #45

  • 42 Домакина

    1 2 Отговор

    До коментар #39 от "Госあ":

    Малко четеш, много лъжеш. Ако нямаш връзка с мрежата да ти купя малко mb.

    Коментиран от #44

  • 43 Госあ

    3 1 Отговор

    До коментар #40 от "Какъв коментар":

    Е само ти давам пример, бате. К’ви глупости се пишат хахаха И то по нек’ви “про” сайтове…Защото тази дестинация е доста популярна. Фрийрайд курорт. Без писти. Вулканични минерални извори и доста яки хотели.
  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 Госあ

    7 1 Отговор

    До коментар #41 от "Не ми пиши а чети":

    Война заплата е 3000 долара като постдок. Наема ми в общежитието е смешен, а като квадратура и устройство е по добре и от Япония и Франция, за ток не плащам почти нищо, както писах дрехите и техниката са на съвсем различни цени, храната е по евтина от България. Т’ва е бате. Па ти си чети к’вото искаш.
  • 46 нормален

    6 1 Отговор
    тоя прави едни и същи коли 10 години буксува на едно място
  • 47 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 50 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 51 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 52 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 53 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 54 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 55 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 56 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 57 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 58 Проба

    1 0 Отговор
    Заводски ТЕЦ 1,67% 98.26
    ВЕЦ 0,17% 10.22
    Малки ВЕЦ 2,07% 121.33
    ВяЕЦ 2,59% 152.24
    ФЕЦ 24,04% 1412.24
    Био ЕЦ 0,45% 26.3
    Товар на РБ 5499.9
  • 59 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 60 Проба

    1 0 Отговор
    Топлофикационни
  • 61 Проба

    0 0 Отговор
    Кондензационни
  • 62 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 63 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 64 Най-накрая

    5 4 Отговор
    "ако наистина се мислеше за бъдещето на България, трябваше да се построи Белене и да се допълни именно с такива малки модулни високотемпературни газови реактори - два-три, не повече за България"


    Да речем че някой беше помислил за бъдещето на България преди 10 години и в момента Белене работи.

    Ще ми кажеш ли какво ще правим с излишната енергия Точно в този момент не в бъдещето в настоящето точно в тази минута не вчера, не утре


    Недей разтяга локуми и празни приказки, а обясни с практически пример Как си представяш да изглеждаше производството в този момент, ако АЕЦ не произвеждаше 36%, а 72%, а слънцето и вятъра 26%. Кои централи би оставил да работят за останалите 4%? Кои централи би затворил, ако работеше Белене, щом си толкова загрижен за бъдещето?

    Коментиран от #100, #105

  • 65 Водородно бъдеще

    3 3 Отговор

    До коментар #33 от "Госあ":

    Водородът определено има бъдеще като горивото на бъдещето. Само че горивните процеси няма да бъдеще в сухоземния транспорт. Ще си останат за специфични нужди, които са по-скоро екзотика.

    Транспорта не е най-големият замърсител, А ако не се лъжа на него се падаше само една четвърт от замърсяването. Транспорта е много по-екологично по-ефективно и икономически изгодно да мине на ток което може да стане много по-бързо отколкото на водород.

    В батериите на транспортните средства ще може да се съхранява както излишният ток от АЕЦ, така и излишният ток от възобновяема енергия слънце или вятър. Защото ако лесно можеш да спреш производството на електрическа енергия от фотоволтаична централа и малко по-трудно от вятърна централа, то да спреш АЕЦ, защото за два часа в денонощието ще имаш излишък е физически невъзможно.

    Коментиран от #69

  • 66 Все тая

    9 1 Отговор

    До коментар #39 от "Госあ":

    И даже в скъпия Шанхай ресторант за двама с няколко бири се хапва за 50-70 лв. За по бюджетни варианти да не говорим. А в малките градове си евтиния.
  • 67 Ти да видиш

    5 4 Отговор
    На някой много му пречи да се публикува че в момента АЕЦ Козлодуй произвежда 36% от енергията в България и дори след като мнението беше публикувано го е изтрил ръчно след като преминах филтрите? Толкова ли е голяма държавна тайна, сякаш всеки не може да провери от сайта на ЕСО Какво е производството във всеки един момент?

    Да не би да ви е страх че ще лъсне истината, че е физически невъзможно България да има 4000 мегавата базови централи само от атомни централи при 3000 мегавата базово употребление, защото няма как да бъдат спрени всички останали централи през това време, а само фотоволтаиците през лятото дават повече от 2000 мегавата
  • 68 Друго си е

    9 1 Отговор
    Да имаш ресурси и да се правиш на велик,друго е посраната кравария която с манипулации се опитва да лъже и управлява света НО НЯМАТ НУЖНИТЕ РЕСУРСИ ДА ПРОДАВАТ ЕВТИНО ЕЛЕКТРИЧКИТЕ СИ!!!ТОВА Е СТРАТЕГИЯ, КОЯТО СЕ ОБМИСЛЯ ПРЕДИ ДА ОБЯВИШ ВОЙНА НА НЯКОЙ.ГЛУПАВ ЗАПАД!!!
  • 69 Госあ

    3 2 Отговор

    До коментар #65 от "Водородно бъдеще":

    Глупости не ми се коментират.

    Коментиран от #71

  • 70 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 71 Кои глупости?

    3 3 Отговор

    До коментар #69 от "Госあ":

    Че е по-лесно електрическата енергия произведена от слънцето директно върху автомобилът ти докато фотоволтаика му пази сянка , да се зареди директно в батерията на автомобила за да заредиш за 250 км, за да имаш за цяла седмица, смяташ че е по-добре да бъде транспортиран до някой завод за производство на водород, за да може някой да измине със същото количество енергия 50 км вместо 250 и тези 50 км да струват минимум пет пъти повече отколкото 250 км на електромобила?

    За тебе може да се глупости, но в реалния живот хората разсъждават и не искат да купуват водородни автомобили. Даже няма да те питам ти дали би си купил, ако се продаваха в България от toyota?
  • 72 Ха ха ха

    7 3 Отговор
    Мъск се уплашил за грозните си коли.
  • 73 Не се притеснявай за Мъск

    2 4 Отговор
    Той е адаптивен и ще се оправи с конкуренцията. Не му е за първи път няма да му е за последен. Помисли toyota колко ще оцелее, ако китайците засипят света с електромобили които са два пъти по-евтини от toyota corolla, щом Тесла успя да я измести от върха на продажбите с двойно по-висока цена за миналата година?

    Със задаващата се излишна евтина възобновяема енергия, която ще създава проблем почти навсякъде в света съвсем скоро, като в Европа Това ще е още тази година, електромобилите ще са решения на този проблем, защото производителите на тази енергия ще печелят много повече, ако я продават на мястото на производството за зареждане, вместо да я дават на много по-ниска цена или дори безплатно към мрежата. Това ще реши два проблема едновременно за бързото навлизане на електромобилите - както наличието на бързи зарядни станции на повече места, така и цената на зареждане.
  • 74 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 75 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 76 Немски барутници произведени

    15 1 Отговор
    с европейски части внесени от Китай обичат да висят по-сервизи.Китайските коли са оригинал немските ментета.И така ако ви разглобя на съставни части немският барутник и ви сметна частите и матерялите на цени на едро за примерно 500 000 бр. за всяка една част.Ще разберете, че таралясник за 100 бона които ви искат струва точно 30 хилки.😀Баламурници!
  • 77 Армеснак Семко

    6 2 Отговор

    До коментар #11 от "Ония с Фордо":

    Ел кола на батерии е отчайваща технология от 1971 година, която е отхвърлена като неефективна
  • 78 Край

    9 3 Отговор
    Пазарните фундаменталисти взеха да реват за държавна протекци с мита и ограничения на конкурента. С такива каипталисти като нищо ще стана комунист.
  • 79 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 80 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 81 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 82 Ха така

    3 8 Отговор

    До коментар #3 от "Все тая":

    Нали тая държавна подкрепа прави китайските коли по нефтени.Но китайския вътрешен дълг сега е около 24трл.Да видим до кога китайския експеримент след сриването на комунизма държавен капитализъм ще оцелее.А и феновете на китай които са предимно русофили да прогледнат какво представлява китай, който енито е ю.корея нито япония.
  • 83 Ха така

    2 3 Отговор

    До коментар #22 от "Лендлийз":

    Много бързаш да хвалиш китайския държавен капитализъм.Та нали китайската икономика се формира на около 60% от производство и инвестиций на чужди фирми.Само американските фирми в Китай в момента са
    5384.Но започва обратния процес.И с това наливане на държавни пари в частни фирми китайския вътрешен дълг е около 23трл
  • 84 Ха така

    4 3 Отговор

    До коментар #27 от "Само така си мислиш":

    Ако знаеш колко технологии изпокрадиха китайците свят ще ти се завие.Не може да слезеш от каруците преди трийсетина години и да се развиеш технологично сам.Главния лобист в китай да влязът американски фирми хенри кисинджър преди смърта си каза че е направил голяма грешка с комунистическа страна
  • 85 ЧУДЕСНО

    5 0 Отговор
    котай и без това им произвеждат на немците и на американците почти цялата гама автомобили дори и мерцедес майбах върховия модел на бенц а те си ги реализират на пазарите в ЕС и САЩ за да си пазят позицийте на монополисти и високите ИМ цени ,които диктуват в бранша да правят и да си ги реализират китайците сами да се разбие монопола на ел .автомобилостроенето европейците и сащ създадоха догмата че всичко произведено в китай е не качествено тогава защо всички са с изнесено производство там страно /знае се / а след това го продават като производстви в ЕО
  • 86 ттт

    14 0 Отговор
    Единствената ефективна мярка е западняците да се научат да живеят по-бедно.

    Коментиран от #87

  • 87 Варна

    4 0 Отговор

    До коментар #86 от "ттт":

    Абсолютно вярно!!! Ама е Утопия. Оспбено американците искат хем туй в онуй, хем душата в Рая
  • 88 тошко

    8 0 Отговор
    къде е пазарната икономика , която запада се опитва да налага на нас..?
  • 89 емил

    8 0 Отговор
    Повече от 80 години повтарят едно също докато промият мозъка на всеки -да не остане нито един -- повтаряйки едни и също , всеки ден и то с години . При либералната икономика - свободно движение на капитали, трудови ресурси пазарът се регулира от само себе си тъй като има голяма конкуренция и няма нужда да бъде регулиран ? Защо сега има нужда какво се промени нали имаше свободна конкуренция ? Отговорът е ,че не само малките ,но и средните даже и големите корпорации срещу Китайската конкуренция са безсилни и ще бъдат принудени да затворят или да фалират. Чакат държавата да се намеси- високи данъци, въвеждане на коти ограничения всякакви мерки за да спрат настъплението на Китайците и всичко това е демократично ? нищо ,че съществува свободна конкуренция ?.
  • 90 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 91 Някой

    6 0 Отговор
    Ама то не е само за електричките. Напишете в Ютуб.
    Донго Яхт. Има един клип на "бричка". Вижте за какво изпълнение става на въпрос. За 30 000 евро. Какъв лукс. Красота. Със 7г. гаранция. Колата е нещо средно. Нито миниван. Нито джип. 7 местна. Интериорът вътре е... УАУ.
  • 92 Браво

    4 0 Отговор
    Така както американците унищожават всичко до което се докопат
  • 93 Сам

    1 0 Отговор
    Само ти ли искаш да печелиш
  • 94 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 95 Какво да казваш

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "Гост":

    Насилсвтвено спират ДВГ, да ги оставят паралелно и ще си покаже.
  • 96 И Аз казвах...чети

    1 0 Отговор

    До коментар #2 от "Гост":

    САЩ и Европа затягат правилата си за продажбата на китайски автомобили и части, като американските мита са толкова високи, че Китай премести фокуса си към други пазари, а именно Южна Америка, Азия и Европа.
  • 97 Европейски пазар

    0 0 Отговор
    Сам казва,че са дяволси добри.
    Е ако свалиш цените ,ще копуваме твоите. Иначе губиш!
  • 98 Бай дъ уей

    1 0 Отговор
    T.слата става само ако Ви я подарят!
  • 99 Ай стига ве

    1 0 Отговор
    Този мисли за другите автомобилни компании, или за собствения си джоб, защото както е тръгнало, ще му секнат продажбите на скъпите му тостери
  • 100 ЗЕЛЕНСКИ

    0 1 Отговор

    До коментар #64 от "Най-накрая":

    ще я продаваме
  • 101 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 102 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 103 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 104 анатома

    1 0 Отговор

    До коментар #24 от "ОПААА":

    тесла не е марков автомобил освен ел двигател и батерии в автомобилите има още доста компоненти които си имат място при премиум марките
  • 105 Мадлен

    1 1 Отговор

    До коментар #64 от "Най-накрая":

    Тецовете отровиха половин България.Трябва да се забрани продажбата на плодове и зеленчуци произведени в региона.
  • 106 Знайко

    1 0 Отговор

    До коментар #38 от "Перо":

    Браво, мой! Това е самата истина и едва ли някой може да го напише по-добре.
    Явно със "свободния търговия" и "саморегулиращия се пазар" всичко приключено!
    Не остана някой , който не е бил ужилен от тия спекуланти , чрез техните котировки.
    Няма вече кой да вярва и .паричките секнаха.
    Сега остана само печатницата , но доколкото ми е известно войната срещу Катар беше точно защото краварите искаха да си инсталират нова печатница там.
    А какво да кажем за Тексас? по-добре нищо, нали?
  • 107 гост

    1 0 Отговор

    До коментар #9 от "Госあ":

    ами купи си карта за рейса
  • 108 дойч дойч

    0 0 Отговор
    фолксваген ви го продават на двойна цена щото много добре мислят за вас б@ламурници. Правен е в Китай, там струва едно а в европа друго, да не кажете сега че е заради транспорта.