23 Март, 2024 12:00 3 498 8

Китайци ще правят евтини коли в Полша

  • leapmotor-
  • китай-
  • stellantis

Leapmotor може да произвежда в завода на Stellantis

Китайци ще правят евтини коли в Полша - 1

Според запознати източници партньорството между Leapmotor и Stellantis ще доведе до производството на електрически автомобили в завода на Stellantis в Тихи, Полша. Очаква се производството на миниавтомобила T03 с електрическа батерия, който е проектиран да бъде достъпен, да започне преди края на юни.

Изборът на Тихи за място на производство има за цел да осигури ниски разходи за автомобилите Leapmotor. Тихи, утвърден завод на Fiat, понастоящем произвежда различни автомобили Stellantis, включително бензинови и хибридни версии на моделите на Fiat, Jeep Avenger и предстоящия Alfa Romeo Milano.

Електрическият миниавтомобил T03, с пробег от 280 км вече се внася на някои европейски пазари, като цените му започват от около 20 000 евро. Сътрудничеството между Stellantis и Leapmotor има за цел да разшири портфолиото на Stellantis от евтини електрически автомобили и да се конкурира с предложенията на други производители като Dacia Spring на Renault и Seagull на BYD.

През октомври Stellantis се съгласи да придобие 21% дял в Leapmotor за 1,5 млрд. евро, като по този начин проправи пътя към съвместното предприятие и предостави на Stellantis изключителни права за производство и продажба на продукти на Leapmotor извън Китай. Съвместното предприятие, в което Stellantis притежава 51% дял, получи одобрение от китайските регулаторни органи по-рано този месец.

Ръководният екип на съвместното предприятие вече е сформиран, а продажбите на C10 SUV, първият електрически автомобил на Leapmotor, предназначен за чуждестранни пазари, ще започнат скоро в Германия, Франция, Италия и Испания.

Стъпката за установяване на производство на електромобили в Европа идва на фона на нарастващата тенденция за разширяване на дейността на китайските автомобилни производители на европейския пазар и стремежа на европейските производители да разработват по-достъпни електромобили. Главният изпълнителен директор на Stellantis Карлос Таварес посочи възможността за изграждане на електромобили, базирани на Leapmotor, в Европа, Северна Америка или на други пазари, за да се конкурират с китайските производители на електромобили.

Макар че в медийни съобщения по-рано се предлагаше италианският комплекс Mirafiori като потенциално място за европейското производство на Leapmotor, решението да се използва заводът Тихи в Полша подчертава значението на използването на съществуващата производствена инфраструктура за задоволяване на търсенето на достъпни електрически превозни средства в региона.


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 10 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 БравоС!

    10 4 Отговор
    А аз ЩЕ ги раздавам безплатно! ЩЕ ЩЕ ЩЕ??? Копирате от великия сесесере А????
  • 2 Зевс

    34 0 Отговор
    А на Про100 Киро завода за електрокари фалира преди да е отворил :)
  • 3 Пилот на Ферари

    33 0 Отговор
    На това в Китай цената му е 65 000 Юана = 16 хил лева . А в Европа го продават за 20 хил € . От къде идва надуването , незнам .
    Всичко в Ес и в България е безкрайно надуто .
  • 4 мани беги

    9 3 Отговор
    там ами де, за да подхвърлят полска евтина злота на евтината робска ръка ... тук на силния лев не става, а ако минем в евро ептен ня им оттърва! затва тук инвестиции няма, а и трябва да кихат на политическата ни мафия, но тва е добре за нас, закоту ня да ставаме роби на дръпнатите очки :) макар че някои наши люде са станали такива, закоту буфкат на язакитата и дишат пластмасата ... а га се разболеят, а те ще се, ще им пускаме смс-и, за да ги лекуват от рака ...
  • 5 Спасител

    17 0 Отговор
    А ние ще правим зглобки в парламента ,после чикий на пясъка .
  • 6 Факт

    14 4 Отговор
    Самоумопобъркан може да го купи това горното
  • 7 Къде отиват

    4 1 Отговор
    С тази висока цена за това джудже за градско. Сравнение. Дайхатсу Куоре, 2010 под 100х км (има, има и такива) струва около 4х Е. Разход бензин градско - 4.5 - 5 лтр / 100км. Слабо място съединител, който на градско изкарва около 100х км. Добра новина - нов съединител с ремонта е около 100 Е. Учудващо просторен, огромно багажно пространство особено при свалени задни седалки. Товароподемност - 700кг при собствено тегло на колата - 750кг. ABS, климатик, ел. стъкла, мултимедията трябва да е aftersale upgrade, ръчка. 3 цилиндъра бензин, патент на Дайхатсу. Същият двигател се монтира на много от малолитражните и до днес. 69кс при тегло от 750кг, резеорвар - 50лтр. След като Тойота купиха Дайхатсу, продажбите в Европа рязко бяха намалени до изчерпване на количествата и спрени. Въпроса е, за градско возило, с какво тази нова кола превъзхожда Куорето? За разликата от 16000 Евро, сами сметнете колко бензин може да се купи и колко стотици х км може да се кара. Хайде да не си говорим за въглеродно замърсяване. Глобално, много по-щадящо околната среда е да купиш автомобил 2-ра ръка вместо нов.
  • 8 Шофера

    0 0 Отговор
    Направо да ги пускат като Пежо 108 или Ситроен С1, макар че 40000 лв ми идват в повече за такъв мъник.