Last news in Fakti

28 Януари, 2014 11:50 34 299 18

Млади поляци възраждат Warszawa

  • warszawa-
  • fso-
  • газ-м20-
  • победа

Легендарната Warszawa, произвеждана от 1951 до 1973 г. от FSO (Fabryka Samochodów Osobowych), ще се завърне с ограничена серия автомобили със съвременна механика и дизайн. С проекта са се заели двама млади мъже от полския гр. Вроцлав. Михал Козелек и Адам Пухалски смятат да използват техническа база от BMW M5 E60, върху която да монтират проектирана и изработена от тях каросерия.



"Warszawa е една от най-големите легенди по нашите пътища и винаги е била в сърцата на поляците", разказва 26-годишният Михал Козелек, студент във Вроцлавския технически университет. "Аз съм патриот и се захванах с проекта заради самата идея".



Warszawa започва живота си като лицензно копие на руската Победа ГАЗ-М20. През 1962 г. автомобилът претърпява сериозна модернизация. Започва да се оборудва с двигател с горни клапани, а през 1964 г. каросерията става седан. Произвеждат се също комбита и пикапи.



Емблема на новата Warszawa ще стане бял орел. Птицата е избрана след гласуване в интернет и напомня на герба на Полша. Автомобилът пък запазва някои от характерните черти на прочутия си предшественик, но ще бъде много по-голяма, луксозна и високотехнологична кола.



Михал Козелек и Адам Пухалски дебело подчертават, че тяхната Warszawa няма нищо общо с руската Победа и неслучайно са избрали за вдъхновение седана, който е дело на конструкторите на FSO. В момента проектът е достигнал етап "макет в реални размери".


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 galaxy

    4 1 Отговор
    Много е стилна новата Варшава. Старите не бяха нещо особено.

    Коментиран от #9

  • 2 PROFESIONALISTA

    4 1 Отговор
    Ако стане както на снимката е червената, ще е красота и изящество. Ако е добра цената ще се продава.
  • 3 brake point

    1 1 Отговор
    http://www.youtube.com/watch?v=uP4upTHnhF4
  • 4 brake point

    1 1 Отговор
  • 5 brake point

    5 1 Отговор
    Руснаците пооткраднали от тук от там и направили 'Победа".След това я дали на поляците и т.н.
    Всички руски коли имат някаква западна предистория.

    Коментиран от #6, #17

  • 6 Xterminatorable .

    3 4 Отговор

    До коментар #5 от "brake point":

    Както и всички японски.
  • 7 яко а

    2 1 Отговор
    Ей ама това с отвертката не се ползва само у нас .Егати Volvo-то.Ако го сравниш с Додж от 56 г . няма много разлика по предницата.
  • 8 LEXUS

    4 2 Отговор
    "Започва да се оборудва с двигател с горни клапани, а през 1964 г. каросерията става седан" - с горен разпределителен вал, не клапани!

    Коментиран от #10, #11

  • 9 Мирослав Милев

    2 1 Отговор

    До коментар #1 от "galaxy":

    :) Автомобилът си е много хубав . Ако види бял свят , бих си го купил .
  • 10 wulkan

    2 1 Отговор

    До коментар #8 от "LEXUS":

    Значи да ти обясня: Варшавата е наследник на руските Победа - гърбавите. После като станаха седан - с багажник(картинката за модела 223) всъщност бяха 203(със стария мотор на Победата) и 223. Така - мотора 203 беше с т.н. стоящи клапани или: разпределителен вал в блока, а клапаните с главата нагоре - не надолу, а повдигането им ставаше с т.н повдигачи - пръти. От към блока имаше едни ламаринени прозорчета, които се сваляха и регулиповката на клапаните се правеше почти на сляпо с хлабинометри. Пипаш с ръце навътре, усещаш хлабината и затягаш болчето с ключе - ей така беше. Този мотор - стария на 203 беше 57 к.с. Всъщност точно копие на мотора на ГАЗ 51(молотовка), само че с четири, а не шест цилиндъра. Прост мотор - лесен за поддръжка. Една плоска глава и четири свещи набучени отгоре. Моторът на 223 беше "волгиния - М 21" мотор - 75 к.с. Значи там нещата бяха по-модерни: разпределителен вал в главата, съответно кобилици и висящи(насочени надолу глави - стеблата нагоре) клапани - а бе модерна работа и днешните мотори са така организирани. Съотмветно с капак на главата - като днешните. После при "новата волга М 24" този мотор стана около 90 к.с. Сега да ви кажа тия коне са нещо относително, защото старите мотори имаха бутала като камиони, оборотността на моторите беше като на дизели, но и въртящия момент беше доста висок. Е, отворен е въпросът колко горяха, но едно време имаше бензин много - сруваше по 24ст. литъра. Преди това май по - ниска беше цената, ама
  • 11 wulkan

    2 1 Отговор

    До коментар #8 от "LEXUS":

    Само съм забравил да пиша, че бяха много достолепни автомобили. Волгите обаче пок бяха още по-тежкарски. И двата модела бяха големи автомобили. Сухоземни танкове. Сега има страхотни автомобили и съм се накарал на коли, но Варшавката си ми остана сантимент така да се каже. Нормално. Навремето имаше москвичи, варшави, волги и към началото на 70-те в България дойдоха и жигули. Е и шкоди, вартбург и трабант разбира се
  • 12 трезво мислещ

    1 0 Отговор
    Смятам че ако се поработи малко по предницата ще стане доста яка машина.Явно има някой който мрази поляците и друса минуси наред по предните коментари,но нищо,това е типично балканска черта(надявам се,че повечето знаят вица за дяволите и казаните).Пак се повтарям,ако предницата се направи една идея по добра може да срещне широко одобрение от публиката,просто в този и вид отпред мяза малко на риба сом(малко мустачки и всичко си идва на мястото).

    Коментиран от #15

  • 13 Споок Армин

    3 0 Отговор
    И новата и старата Варшава ми харесват.По принцип обичам ретро автомобилите и една стара Варшава би ме зарадвала много.Возил съм се като малък на такава като на снимката и си спомням че беше като лодка.Много хубава кола.
  • 14 Alfist

    2 0 Отговор
    Напомня на нещо средно между Ланчия и Бентли
  • 15 wulkan

    1 0 Отговор

    До коментар #12 от "трезво мислещ":

    те някои до обяд мразят хората, а след обяд себе си :-)
  • 16 mentra

    1 0 Отговор
    Така както при нас казваме циганска работа,немеца казва:полска работа.
  • 17 PROFESIONALISTA

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "brake point":

    И какво като имат? То и ние уж имаме славянска предистория, но това не пречи вече да сме наопаки на всички и със собствен характер. То ако вземем да ровим назад, ще стигнем до Адам и Ева, значи ли това, че никой няма право да работи, да се развива и да се радва на постиженията си? Или по-добре като нас- да сглабяме китайски високотехнологични еднообразни скучни и бездушни автомобили, които са ни дали като милостиня???

    Коментиран от #18

  • 18 Easy ryder

    0 0 Отговор

    До коментар #17 от "PROFESIONALISTA":

    Той е имал в предвид директно ''копи пейст''.Това не е развитие това си е крадене на ноу хау.Кто почнеш още от джиповете копирани от Bantam BRC (Willis) минеш през Газ 51,Зил,Москвич,Лада и много други.
    А дали имаме славянса предистория е много спорно.Оказа се че това е имперска политика на Русия а по късно и на съветската пропаганда.Днес теориите за 10 000 прабългари които претопили милион славяни а древните траки изчезнали от само себе си вече не са актуални.