Легендарната Warszawa, произвеждана от 1951 до 1973 г. от FSO (Fabryka Samochodów Osobowych), ще се завърне с ограничена серия автомобили със съвременна механика и дизайн. С проекта са се заели двама млади мъже от полския гр. Вроцлав. Михал Козелек и Адам Пухалски смятат да използват техническа база от BMW M5 E60, върху която да монтират проектирана и изработена от тях каросерия.
"Warszawa е една от най-големите легенди по нашите пътища и винаги е била в сърцата на поляците", разказва 26-годишният Михал Козелек, студент във Вроцлавския технически университет. "Аз съм патриот и се захванах с проекта заради самата идея".
Warszawa започва живота си като лицензно копие на руската Победа ГАЗ-М20. През 1962 г. автомобилът претърпява сериозна модернизация. Започва да се оборудва с двигател с горни клапани, а през 1964 г. каросерията става седан. Произвеждат се също комбита и пикапи.
Емблема на новата Warszawa ще стане бял орел. Птицата е избрана след гласуване в интернет и напомня на герба на Полша. Автомобилът пък запазва някои от характерните черти на прочутия си предшественик, но ще бъде много по-голяма, луксозна и високотехнологична кола.
Михал Козелек и Адам Пухалски дебело подчертават, че тяхната Warszawa няма нищо общо с руската Победа и неслучайно са избрали за вдъхновение седана, който е дело на конструкторите на FSO. В момента проектът е достигнал етап "макет в реални размери".
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 galaxy
Коментиран от #9
13:15 28.01.2014
2 PROFESIONALISTA
13:32 28.01.2014
3 brake point
13:46 28.01.2014
4 brake point
13:47 28.01.2014
5 brake point
Всички руски коли имат някаква западна предистория.
Коментиран от #6, #17
13:48 28.01.2014
6 Xterminatorable .
До коментар #5 от "brake point":
Както и всички японски.15:18 28.01.2014
7 яко а
19:26 28.01.2014
8 LEXUS
Коментиран от #10, #11
19:36 28.01.2014
9 Мирослав Милев
До коментар #1 от "galaxy":
:) Автомобилът си е много хубав . Ако види бял свят , бих си го купил .19:40 28.01.2014
10 wulkan
До коментар #8 от "LEXUS":
Значи да ти обясня: Варшавата е наследник на руските Победа - гърбавите. После като станаха седан - с багажник(картинката за модела 223) всъщност бяха 203(със стария мотор на Победата) и 223. Така - мотора 203 беше с т.н. стоящи клапани или: разпределителен вал в блока, а клапаните с главата нагоре - не надолу, а повдигането им ставаше с т.н повдигачи - пръти. От към блока имаше едни ламаринени прозорчета, които се сваляха и регулиповката на клапаните се правеше почти на сляпо с хлабинометри. Пипаш с ръце навътре, усещаш хлабината и затягаш болчето с ключе - ей така беше. Този мотор - стария на 203 беше 57 к.с. Всъщност точно копие на мотора на ГАЗ 51(молотовка), само че с четири, а не шест цилиндъра. Прост мотор - лесен за поддръжка. Една плоска глава и четири свещи набучени отгоре. Моторът на 223 беше "волгиния - М 21" мотор - 75 к.с. Значи там нещата бяха по-модерни: разпределителен вал в главата, съответно кобилици и висящи(насочени надолу глави - стеблата нагоре) клапани - а бе модерна работа и днешните мотори са така организирани. Съотмветно с капак на главата - като днешните. После при "новата волга М 24" този мотор стана около 90 к.с. Сега да ви кажа тия коне са нещо относително, защото старите мотори имаха бутала като камиони, оборотността на моторите беше като на дизели, но и въртящия момент беше доста висок. Е, отворен е въпросът колко горяха, но едно време имаше бензин много - сруваше по 24ст. литъра. Преди това май по - ниска беше цената, ама20:19 28.01.2014
11 wulkan
До коментар #8 от "LEXUS":
Само съм забравил да пиша, че бяха много достолепни автомобили. Волгите обаче пок бяха още по-тежкарски. И двата модела бяха големи автомобили. Сухоземни танкове. Сега има страхотни автомобили и съм се накарал на коли, но Варшавката си ми остана сантимент така да се каже. Нормално. Навремето имаше москвичи, варшави, волги и към началото на 70-те в България дойдоха и жигули. Е и шкоди, вартбург и трабант разбира се20:26 28.01.2014
12 трезво мислещ
Коментиран от #15
22:41 28.01.2014
13 Споок Армин
04:37 29.01.2014
14 Alfist
10:47 29.01.2014
15 wulkan
До коментар #12 от "трезво мислещ":
те някои до обяд мразят хората, а след обяд себе си :-)22:00 29.01.2014
16 mentra
22:11 29.01.2014
17 PROFESIONALISTA
До коментар #5 от "brake point":
И какво като имат? То и ние уж имаме славянска предистория, но това не пречи вече да сме наопаки на всички и със собствен характер. То ако вземем да ровим назад, ще стигнем до Адам и Ева, значи ли това, че никой няма право да работи, да се развива и да се радва на постиженията си? Или по-добре като нас- да сглабяме китайски високотехнологични еднообразни скучни и бездушни автомобили, които са ни дали като милостиня???Коментиран от #18
04:24 30.01.2014
18 Easy ryder
До коментар #17 от "PROFESIONALISTA":
Той е имал в предвид директно ''копи пейст''.Това не е развитие това си е крадене на ноу хау.Кто почнеш още от джиповете копирани от Bantam BRC (Willis) минеш през Газ 51,Зил,Москвич,Лада и много други.А дали имаме славянса предистория е много спорно.Оказа се че това е имперска политика на Русия а по късно и на съветската пропаганда.Днес теориите за 10 000 прабългари които претопили милион славяни а древните траки изчезнали от само себе си вече не са актуални.
18:12 31.01.2014