Собственикът на марката Alfa Romeo се забърка в грандиозен скандал с италианското правителство, след като обяви плановете си за производство на автомобили Alfa Romeo извън страната. Решението на Stellantis да произвежда новата Alfa Romeo Milano в Тихи, Полша, бе последвано от остър упрек от министъра на индустрията на Италия Адолфо Урсо.
Урсо, цитиран от The Telegraph, каза веднага след представянето на модела: „Кола, наречена Milano, не може да бъде произвеждана в Полша . Това е забранено от италианския закон“, като се позовава на закон от 2003 година, който предотвратява продажбата на продукти с „италианско звучене“, които не са произведени в страната.
Министърът продължи: „Този закон постановява, че не можете да давате означения, които подвеждат потребителите. Така че кола, наречена Milano, трябва да бъде произведена в Италия. В противен случай това дава подвеждаща индикация, която не е позволена от италианското законодателство.
Решението за производство на новото превозно средство в Полша е прецедент. За първи път от основаването на марката през 1910 година в Милано, модел на Alfa Romeo е изцяло сглобяван извън страната.
Спорът около производството на новата Alfa Romeo Milano бележи нова ескалация на отношенията между Stellantis, която също притежава марките Peugeot, Citroen, Opel, Fiat, Alfa Romeo, Jeep и др. и правителството на Джорджа Мелони.
Италианският министър-председател също критикува компанията, че не подкрепя нейната страна, като каза: „Ако искате да продадете кола, като я рекламирате като италианско бижу, тази кола трябва да е произведена в Италия.“
Освен новата Alfa Romeo, два други модела, Fiat 600 и Jeep Avenger, също ще се произвеждат в Полша, обяви Stellantis. Главният изпълнителен директор на Stelantis Карлос Тавареш защити решението на концерна още в сряда преди критиките на Урсо, като каза, че производството на колата в Италия би я направило по-скъпа.
Той каза пред Automotive News Europe: „Ако се произвеждаше в Италия, Milano щеше да започне от около 40 000 евро вместо от 30 000 евро, ограничавайки потенциала му на пазара“
Тавареш разкри също, че купувачи наскоро са се обърнали към Stellantis за закупуване на марката Alfa Romeo. Той каза, че китайските производители на автомобили са искали да купят една от френските марки на групата – Citroen, DS и Peugeot – но предложенията са били отхвърлени.
Stellantis - една от най-големите автомобилни компания в света, която се гордее с 14 марки е създадена е през 2021 г. от сливането на италианската Fiat Chrysler и френската Peugeot Group. Въпреки европейските си корени, акциите на групата са регистрирани на борсата в Ню Йорк. След тези сериозни обвинения от страна на италианското правителство се очаква отговорът на Stelantis.
Критики, относно дизайна и моторизацията на новата Alfa Romeo Milano се появиха и в интернет пространството от много от хардкорфеновете на марката. Мнозина са на мнение, че това не е истинска Alfa, не само защото няма да се произвежда във Италия, а защото на практика това е преоблечено Peogeot с трицилиндров мотор, който абсолютно не кореспондира с традициите на Alfa Romeo.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 карчи
Коментиран от #3
15:23 12.04.2024
2 Марин
15:29 12.04.2024
3 Тя "Варшава" обаче
До коментар #1 от "карчи":
е съветска марка , произвеждана в СССР-))Коментиран от #10
15:57 12.04.2024
4 Ами вие защо правите спагети "Карбунара"
16:00 12.04.2024
5 хххх
Коментиран от #8, #18
16:04 12.04.2024
6 Арахнофоб с цигара
Коментиран от #26
16:04 12.04.2024
7 Че то по тази логика
16:06 12.04.2024
8 Име
До коментар #5 от "хххх":
Lamborghini е собственост на Volkswagen но централата на марката както и производството е в Санта Агата Италия16:07 12.04.2024
9 Опорка
Коментиран от #11
16:09 12.04.2024
10 карчи
До коментар #3 от "Тя "Варшава" обаче":
"„Варшава“ е марка полски автомобили, произвеждани от 1951 до 1973 г. във фабриките Fabryka Samochodów Osobowych, откъдето произлизат и марките Полски Фиат и Полонез."Все пак има нещо руско:"До 1957 г. „Варшава“ се произвежда по лиценз на руските" Победа""
"Чукча не читател, чукча писател!" 😉
Коментиран от #12, #28
16:10 12.04.2024
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Варшавите първите
До коментар #10 от "карчи":
Бяха с руския двигател със стоящи клапани мод.204, горящи много и малко вървящи! До тук с руското във Варшава! Следващите ги водеха с двигател "тип волгов" с висящи клапани 223,224 и т.н. пикап не ги помня всички ,, Ниса ........16:38 12.04.2024
13 Знайко
ЕДВА ЛИ, ако ще и да е евтино!
16:54 12.04.2024
14 да сме коректни
17:01 12.04.2024
15 Пешо
17:32 12.04.2024
16 мани беги
17:33 12.04.2024
17 Диамантената ръка
18:23 12.04.2024
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Порно
Коментиран от #24
20:40 12.04.2024
21 Като не им харесва ...
21:00 12.04.2024
22 Много красива кола!
21:06 12.04.2024
23 Джо
21:36 12.04.2024
24 Обичам такива като теб
До коментар #20 от "Порно":
Защото си купувам Алфа втора ръка за жълти стотинки. А между другото ти колко Алфи си притежавал и поддържал, че стигна до това гениално умозаключение за Алфите?21:44 12.04.2024
25 А50
22:14 12.04.2024
26 А50
До коментар #6 от "Арахнофоб с цигара":
Ами точно за това са се разкрякари, нищо алфистко, а са му лепнали легендарната марка. Въпреки частната собственост, държавата трябва да има права да налага контрол върху предприятия от голямо значение за икономиката, културното наследство и работните места. Не е нормално няколко човека да се разпореждат със значими звена от индустрията, в един момент Стелантис(Пежо, Ситроен, Фиат, Алфа...) могат да бъдат закрити, съкратени или вкупом препродадени на спекулант, които да изнудва френските и италианските жабари.Коментиран от #30, #36
22:24 12.04.2024
27 Знайко
Вижда се много ясно в триъгълника как змей(колата) изяжда човек(шофьора)....хммммм
Или още попонай ти си змея и изяждаш обикновените шофьори....ко викаш, нищо ли?
Или механика ти е змея и те изяжда чрез Алфата ти...супер, нали?
23:48 12.04.2024
28 факт
До коментар #10 от "карчи":
Е Алфаромеото ще бъде полско, по твойта логика07:58 13.04.2024
29 127
08:51 13.04.2024
30 Госта..
До коментар #26 от "А50":
A kak e в другите концерни ,включително и китайскитеи ЯПОНСКИТЕ .АЗ карам Алфи от 1991 г.и това обединение с PSA не го възприемам ,но това е свободен /либерален/ пазар всеки прави това което му е изгодно.А BMW къде се произвежда,а Mecedes ?????Коментиран от #33, #34
09:29 13.04.2024
31 123
10:59 13.04.2024
32 българин 777
Коментиран от #37
11:50 13.04.2024
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 А50
До коментар #30 от "Госта..":
Е така де, точно заради либералния пазар вече няма да има расови Алфи. А немците си изнасят пройзводството в САЩ и Китай заради санкциите23:04 13.04.2024
35 Кочев
23:51 13.04.2024
36 Арахнофоб с цигара
До коментар #26 от "А50":
Като не могат да си менажират предприятията, ами да им ги закриват бе. Егати комунизма. Създава се някакво предприятие, жъне, жъне, става известен продукта му и в един момент обаче пазара се насища и нещата почват да се сгибардясват. В такава ситуация само с национална гордост няма оправия.14:35 14.04.2024
37 +трабанЧИ"???2
До коментар #32 от "българин 777":
нИгрЪмотници сте 90% за съжаление! Яхай телефона и газ! Кильйеш.06:36 17.04.2024
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 Този коментар е премахнат от модератор.
40 Този коментар е премахнат от модератор.
41 Този коментар е премахнат от модератор.
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 Този коментар е премахнат от модератор.
45 Този коментар е премахнат от модератор.
46 Този коментар е премахнат от модератор.
47 Този коментар е премахнат от модератор.