Европейската комисия предлага потенциална възможност за германските автомобилни гиганти Volkswagen и BMW. Комисията обмисля да класифицира тези автомобилни производители като "сътрудничещи компании" за техните произведени в Китай електромобили, което би могло значително да намали вносните тарифи.
Понастоящем за електрическите превозни средства, произведени в Китай, които влизат на европейския пазар, се прилага тарифа от 37,6 %. При това ново обозначение обаче тарифата за Volkswagen и BMW може да спадне до 20,8 %.
Този потенциален компромис произтича от факта, че електрическите автомобили Mini на BMW и Cupra Tavascan на Volkswagen, които са произведени в Китай, не са били включени в първоначалния анализ на извадката на Европейската комисия. В резултат на това те автоматично бяха подложени на най-високата тарифна група.
Този ход ще отбележи първата отстъпка от страна на Европейската комисия по отношение на тези тарифи, които предизвикаха критики от страна на европейските автомобилни производители, силно инвестирали в китайското производство. По-специално германските производители на автомобили се опасяват от ответни мерки от страна на Китай - ключов пазар, на който те са генерирали една трета от приходите си през миналата година. Дори Tesla поиска специална тарифна ставка за своите електромобили Model 3, изнасяни за Европа от завода ѝ в Шанхай.
Окончателното решение за тези тарифи ще бъде взето от Европейската комисия до есента. Въпреки че настоящите ставки са предварителни, говорител потвърди, че се анализират искания от компании, които преди това не са били включени в разследването. Всички засегнати страни ще имат възможност да коментират, преди да бъдат приложени окончателните мерки.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
като Истински Филипс от... Бангладеш ❗
15:11 17.07.2024
2 Ххахаха
15:15 17.07.2024
3 Пилот на Ферари
37,6 % мито , плюс транспортните разходи , плюс ДДС - и автомобила става непродавам .
15:19 17.07.2024
4 Уса
15:19 17.07.2024