Въпреки забавянето на ръста на продажбите, броят на исковете за обезщетение при сблъсък с електрически превозни средства в Северна Америка се увеличава. Въпреки че електрическите превозни средства могат да имат предимства по отношение на структурната цялост, ремонтът им често е свързан с по-висока цена в сравнение с традиционните превозни средства с двигател с вътрешно горене (ДВГ).
Според неотдавнашно проучване на Mitchell исковете за поправяне на увредени от сблъсък електромобили се увеличават с 2,5% в САЩ и с 3,95% в Канада през второто тримесечие на 2024 г. Това увеличение е настъпило въпреки намаляването на пазарния дял на BEV автомобилите.
Средната тежест на претенциите за поправими електромобили през второто тримесечие на 2024 г. е значително по-висока от тази за автомобили с ДВГ както в САЩ, така и в Канада. Това предполага, че ремонтът на повредени при сблъсък електрически автомобили е по-скъп поради фактори като сложна технология и специализирани техники за ремонт.
Tesla Model 3 и Model Y продължават да доминират в списъка на най-честите претенции за сблъсък сред електрически автомобилите. Това вероятно се дължи на голямото им навлизане на пазара и по-голямата им видимост по пътищата.
При хибридните автомобили също се наблюдава увеличение на честотата на претенциите, като при плъг-ин хибридите разходите за ремонт са значително по-високи от тези при автомобилите с ДВГ. При меките хибриди обаче разходите за ремонт са сравними с тези на автомобилите с ДВГ.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 карчи
Коментиран от #28
11:37 26.08.2024
2 ДрайвингПлежър
11:54 26.08.2024
3 един
Коментиран от #8, #14
12:10 26.08.2024
4 Това е необяснимо и
Един електромобил има един (или четири) електродвигателя, които като устройство са много по-прости от ДВГ.
Дори електрониката за въртене на двигателите не е нещо особено.
Ходовата част е една и съща.
Явно смятат ремонат на всичките таблети в колата.
Коментиран от #5, #7, #10, #42
12:12 26.08.2024
5 Да ама...
До коментар #4 от "Това е необяснимо и":
Батерията само тя струва десетки хиляди забравяш...12:21 26.08.2024
6 Истинат боли
12:22 26.08.2024
7 ДрайвингПлежър
До коментар #4 от "Това е необяснимо и":
Електромотора далеч не е вечен, да не говорим за електрониката. И двете страдат от прегряване. Заради по-голямата маса на електричката натоварването върху окачването е значително по-голямо, да не говорим, че пак заради тази маса и допълнителната кинетична енергия всеки удар, дори и слабите, е с далеч по-големи последствия.Съчетай го с факта, че докато ремонтираш ДВГ няма никаква опасност, докато ремонта на минимум 400, а вече и 800 волта мрежа ще те утрепе като стой та гледай и при най-малка грешка и ето ти едни дебели дебели сметки за ремонт...
Коментиран от #16
12:35 26.08.2024
8 ДрайвингПлежър
До коментар #3 от "един":
Всъщност ДА, но и НЕ.ЕЛ наистина е перфектно за града (при условия, че в големия град има къде да го заредиш), но в същото време малките градски ЕЛ са прекалено скъпи за купуване и с прекалено нисък марж на печалба за производство - и такива кажи речи няма. Най-добрия ти избор за градска кола си остава малолитражка тип Корса/ Фиеста, че и по-надолу. Излиза в пъти по-евтино и по-удобно от ел... а накрая тая малолитражка спокойно може да я палнеш и относително комфортно, не много бързо, но и без драми да стигнеш до морето...
Коментиран от #11
12:39 26.08.2024
9 Анонимен
12:44 26.08.2024
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Механик
До коментар #8 от "ДрайвингПлежър":
Абсолютно съм съгласен с казаното от Вас.Мога само да добавя, че тия електромотори, не са като ОНИЯ, дето са на дядо на фуражомелката. Свръх прецизни лагери (най-малко 3 на вал), които струват майка си и баща си. Смяната им хич не е проста работа и не може да ги "избива и набива" всеки.
После- като спре електричката и светнат там разни аларми, трябва да я караш с репатрак и не във всеки сервиз, а точно в онзи където те чакат и са наточили ножа. И ако там минеш само със софтуерен ъпдейт, направо си късметлия. Щото другото е смяна на някой електронен блок, после обучването му да работи с останалите блокове и като нищо си излизаш с една сметчица от 10000 лв.
Коментиран от #12, #15
12:50 26.08.2024
12 Съмнения
До коментар #11 от "Механик":
Като гледам що глупост си изписал, или не си механик или много те е страх за хляба и гледаш да наплашиш хората да не си купуват електромобили. Повечето от нещата които си изписал се отнасят и за ДВГ и няма разлика. Електромотор ще ремонтира всеки, ако му го свалиш. Засега проблема е високоволтовата система за която няма обучени майстори. Иначе и там Не е кой знае колко сложно и скъпо за ремонт.Коментиран от #17
13:27 26.08.2024
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Пепи
До коментар #3 от "един":
Нищо, никой не се ражда научен.Коментиран от #18
14:21 26.08.2024
15 МАЙСТОРА
До коментар #11 от "Механик":
Тесла: един суперкомпютър, на който е инсталиран гениален софтуер (човекът е бил най-добрият програмист в Епъл), управлява всичко в колата: сигналът стига до всеки изпълнителен механизъм. Спестени километри кабели и 50 електронни модула и модулчета, дето нямат синхронизиране. Лесно за диагностика, лесно за ъпгрейд. Немците разглобиха един Модел 3 и се охълцаха. 20 години назад...14:24 26.08.2024
16 Сервиза
До коментар #7 от "ДрайвингПлежър":
Ти за контактори чувал ли си? Какво обясняваш на хората неща, за които нямаш хал хабер?Taxi на 690 хил. БЕЗ нито 1 обслужване в сервиз, зареждано само безплатно на Supercharger и изкарало пари за 4 S-класи
Като вдигнеш капака на изкопаема Bri4ka, виждаш 1 торба болести.
Като отвориш капака на електричка, виждаш Филип от Bri4ka
15:00 26.08.2024
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Идеален пример
До коментар #14 от "Пепи":
И какво показва клипчето? Подсказка - ел. колите засега не стават за дълъг път. Първо, защо пътува през нощта, да тръгне събота сутрин когато мнозинството хора пътуват. Второ, климатика пуснат ли е? Басирам се, че не. Трето, къде са жената с двете деца и пълния багажник? Тоест пътуваме вечер, за да няма трафик, сам и стигаме на 2% батерия, като са изминати около 400 км. Ами ако дестинацията беше Синеморец, ко праим? Моята баба Алфа 2.4 дизел минава 2х400 км пълна до горе, климатика включен през цялото време. И при това без да се ограничава до 130 км/ч. Не разбирам, нарочно ли казвате на черното бяло?Коментиран от #19, #30
17:29 26.08.2024
19 Този
До коментар #18 от "Идеален пример":
си пуска едни и същи клипчета, картинки и заучени фрази...не му обръщай внимание...един също не вярваше, че с тяхното лазене - спокойно се минават сега в най-големите жеги 300-350 км с 1/4 резервоар...нов дизел, автомат, 4х4, комби 200 к.с....семейна кола за возене...Коментиран от #20
17:40 26.08.2024
20 Ами..
До коментар #19 от "Този":
Много мразя да се пишат откровени глупости. Също така, ако тръгне човек с тая Тесла за Гърция и хване 2 часа задръстване на Кулата? Ами после в Гърция какво става, като имат 5 зареждачки на кръст, при това само в Серес и Солун? Да не говорим, че за да се държи батерията в оптимална кондиция не трябва да се зарежда над 80% и да пада под 20%...Този господин можеше спокойно да спре на 2 км преди Несебър, ако по някаква причина му се наложи да ускори темпото или пък да чака в задръстване заради катастрофа примерно. Както казват, благодаря, но "Не, благодаря".Коментиран от #21, #22
17:53 26.08.2024
21 Мрън мрън
До коментар #20 от "Ами..":
Ако беше изгледал клипа, щеше да видиш, че никога не прави така и първоначалната идея беше да стигне до Бургас, но реши да рискува заради клипа до Слънчев бряг. Отдавна съм гледал клипа, затова не помня дали беше спирал веднъж или два пъти да пуши цигара, за което време спокойно можеше да зареди за допълнителни 100-200 км, ако не снима клип за пробег с едно зареждане. Теглото при електромобилите не вдига разхода, защото не влияе на аеродинамиката. Климатикът беше включен.Коментиран от #23
18:32 26.08.2024
22 Гърция
До коментар #20 от "Ами..":
В Гърция вярно е тегаво с зарядните станции. Заради постоянното ви мрънкане всеки собственик на дизелов и бензинов автомобил вече го знае. След като ти го знаеш, защо мислиш че всеки един собственик на електромобил е по-глупав от тебе И не зная тази информация, за да си зареди до горе още в България? Чул недочул, Не трябвало да се зарежда до 100%. Ако не трябваше нямаше да може да се зарежда. Производителите са си оставили буфер и това че ти показва 100% не означава че си заредил на просто не е хубаво автомобила да стои дълго време на 100%. Ако за деня ще ползваш енергията няма никакъв проблем. Друг е въпроса дали ако зареждане от 10-20% до 80% ти отнема 20 минути си заслужава да чакаш още допълнителни 30 минути за останалите 20%? Азбучни истини, които много добре знаете, но се правите на интересни.Коментиран от #24, #26
18:36 26.08.2024
23 Моля?
До коментар #21 от "Мрън мрън":
"Теглото при електромобилите не вдига разхода, защото не влияе на аеродинамиката." Това е не истина, не искам да употребявам по силни думи. Теглото е основния фактор влияещ на разхода, дали става дума за електричка или двигател с вътрешно горене. И не знам за какво мрънкане говориш. Мисълта ми беше, че пробега на ел. колите засега е твърде незадоволителен. Аз например много мразя да спирам на дълго, камо ли пък да търся зареждачки и т. н. Подозирам, че много хора са така.19:00 26.08.2024
24 Ееепимено
До коментар #22 от "Гърция":
Не става въпрос дали собствениците на електрички са по-добре или по-зле осведомени от мен. Даже съм сигурен, че са по-запознати с локацията на зареждачките, по простата причина, че мен това не ме бърка. Става дума, че зареждането в Гърция е проблем и има 1001 начина твоите планове за пътуване да се променят по независещи от теб самия причини. Освен това, Гърция не е Халдики. Има Волос, Левкада, Евиа и много други дестинации, до където аз ще стигна без зареждане, а ел. колата ще трябва да спира, при това ако се намери щепсел... Просто не е комфортно, не разбирам защо отричате явни факти?!?19:27 26.08.2024
25 Анонимен
20:32 26.08.2024
26 сдрфтгъху
До коментар #22 от "Гърция":
Истината която вие усилено криете е много проста:Купиш ли си електрокар СТАВАШ РОБ на автомобила... Кога да го заредя (да е евтино), къде да го заредя (изобщо да стигна до т.Б), колко да го заредя (да пазя батерията), дали е свободна зарядната станция (щото нямам ток да стигна да следващата), дали ще работи приложението (и дали го имам, че са поне 10 приложения) и още поне 20 такива "как, кога, къде"...
А аз и другите умни хора си гледаме кефа и не се вълнуваме от вашите глупости- зареждаме 50-60 литра за 5 минути и това ни е за следващите 10 дни... На жената дори и 1 месец щото кара плъг-ин хибрид с над 120км. пробег на ток- 1 път в месеца зарежда бензин и всяка вечер като се прибере слага колата да се зарежда...
Коментиран от #29
11:56 27.08.2024
27 0ъ6т5р
14:55 27.08.2024
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 МРЪН МРЪН
До коментар #18 от "Идеален пример":
Голям хленч. Колите на ток са за действачи, не за мpънкачиКоментиран от #32
18:19 27.08.2024
31 Правиш
До коментар #28 от "АС/ДС⚡":
си тръ би сам… биеш си д-то да не тропкаш… тъпчеш ти…. чушки…Нормалните хора не ни притесняват цените на горивата… изкарваме, плащаме-караме… няма време за висене по ел. седенки….
18:29 27.08.2024
32 Секунданта
До коментар #30 от "МРЪН МРЪН":
какво действате!??? Минахте 300 км и клипчета правите, че и пищите…Правете си там кибуци на елетрорастите по ел. седенките и не занимавайте обществото с изкривяванията си…
Коментиран от #34
19:18 27.08.2024
33 Джон
Коментиран от #35
19:41 27.08.2024
34 Не се хаби
До коментар #32 от "Секунданта":
Да спориш с тия електриците е все едно аз да споря с 5 годишния ми син - безсмислено е. Ти им даваш неоспорими факти как тази технология засега не става, те ти пускат клип как някой стигнал до Несебър с електрокар на 2% остатъчна батерия - страшен успех. Да си ги карат, халал да са им...Коментиран от #36, #39
22:26 27.08.2024
35 Джонка
До коментар #33 от "Джон":
ето там е проблема….и да слушаш, грам не отбираш какво се случва…и ДВГ кола не си имал…няма и да имаш…елка…а дано, ама надали ….Коментиран от #37
22:35 27.08.2024
36 Не подценявай
До коментар #34 от "Не се хаби":
детето, то по-може да те разбере….след като му се обясни логично и му се дадът примери от живота….Вресливите…няма шанс….
22:38 27.08.2024
37 Джон
До коментар #35 от "Джонка":
Точно така, грам не разбирам какво се случва, защото не съм механик. Сутрин, при студен двигател , на първа скорост, колата се тресе. Педалът на газта почна да вибрира. Турбото не знам дали се включва или се развали. На 4-та вие. Не трябвало да пълзя в трафика, защото било двоен съединител. И така нататъка - прекалено много механика, по а по форумите пишат един милион причини за всеки проблем. Ел колите поне не ги мислиш.Коментиран от #40, #41
04:18 28.08.2024
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 рфтгъхуйико
До коментар #34 от "Не се хаби":
Технологията НИКОГА няма да става за употреба другаде освен в таксита, доставки и градски транспорт... И то само защото ще се изкара замърсяването извън града и шумът ще намалее много- толкова, за друго електрокарите не могат да се ползват... Не и масово...Решението за колите е хибриди с пробег на ток от поне 150км. - хем ще си караш на ток в града без да цапаш, хем няма да си ограничен по никакъв начин...
08:29 28.08.2024
40 Джонка
До коментар #37 от "Джон":
нова с нова ли сравняваш или кош-неземен милионер, който са ти препоръчали да НЕ е с ръчна кутия, защото трудно се оправяш с 3-тия педал!??Ако е така - градския е най-добре... и за здравето и за джоба ти...
15:40 29.08.2024
41 Турбото
До коментар #37 от "Джон":
се е развалило и не се знае дали се включва или не...ще ме умориш...карай без турбо....Това показва на какво ниво са ползвателите на ел. недоразумения... и защо после има толкова изцепки с автономните им автопилоти от ем-найсто ниво на автономност...
А преди просто такива същества просто не се качваха на МПС-та... и в това нямаше нищо лошо или обидно... все едно аз да се засегна, че не мога да свиря на контрабас...
15:49 29.08.2024
42 Име
До коментар #4 от "Това е необяснимо и":
Ходовата част и окачването не са същите, тъй като колата на батерия е по-тежка!18:24 02.09.2024
43 Пряко
18:31 02.09.2024