1 Септември, 2024 12:25 5 344 27

Шофьорите не искат повече дисплеи в автомобилите си

  • екран-
  • дисплейм проучване
Шофьорите не искат повече дисплеи в автомобилите си - 1

Макар че производителите на автомобили все по-често включват в автомобилите си екрани за пътници, предлагащи функции като забавление и сърфиране в интернет, проучването показва, че тази тенденция може да не е толкова популярна, колкото се очакваше.

Пример за тази тенденция е Lincoln Navigator 2025 с 48-инчов панорамен дисплей. Проучването обаче разкрива, че повечето водачи пътуват сами, което прави екрана за пътници до голяма степен ненужен.

Само 10% от автомобилите на пътя имат пътник на предната седалка, което подчертава ограниченото практическо приложение на пътническите екрани. Освен това много шофьори смятат, че жестове за управление, свързани с тези екрани, са трудни за използване, което допълнително ограничава тяхната привлекателност.

Въпреки тези предизвикателства производителите на автомобили продължават да инвестират в технологиите за пътнически екрани. Интегрирането на Android Auto и CarPlay увеличи търсенето на големи екрани в арматурното табло, тъй като тези функции предлагат широк спектър от функционалности.

Макар че в момента екраните за пътници може да не са масова функция, тяхната популярност може да нарасне в бъдеще с развитието на технологиите и промяната на навиците на водачите.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 29 гласа.


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Дупничанин

    42 5 Отговор
    То, па, се едно некой ги пита.
  • 2 Ироничен

    90 4 Отговор
    След 41 години на волана, около 500 000 километра, продължавам да трърдя, че нищо на екран не е по-интересно от самото пътуване.

    Коментиран от #3

  • 3 до долния

    11 68 Отговор

    До коментар #2 от "Ироничен":

    След толкова много километри съм схванал следните неша
    Първо докато шофираш не гледаш наоколо сиреч от шофирането гледка няма.
    Второ Около пътя нямамнищо интересно ливади и дървета кво си видял а ми нищо.
    Трето със самолет е много чо интересно.
    Четвърто шоферите са комплексари.

    Коментиран от #9

  • 4 Антон

    66 3 Отговор
    Наличието на тези екрани е продиктувано единствено от стремежа за икономия и в резултат нараснали печалби на проозводителите. След въвеждането им колите не поевтимяха, а станаха по-скъпи. Въпреки по-малкото разходи - един екран, един чип вътре, който управлява всички функции. Няма бутони, няма жички зад тях. Няма потенциометърчета, икономия от всякъде. Да не говорим че създават и предпоставки за ПТП. Каквото и да ви казват , никой не се вълнува за удобството на потребителите, а единствено за печалбите на производителите

    Коментиран от #15

  • 5 Гост

    30 3 Отговор
    Аз не знам, защо още има стъкла, а не направят дисплеи и да се гледа през тях.
  • 6 Петър

    62 2 Отговор
    Много ненужни простотии има в съвременните автомобили.
  • 7 Когато

    49 3 Отговор
    Шофирам, изцяло зарязвам инфотейнмънта. Абсолютно непотребен ми е. Животът ми е по-важен
  • 8 Използвам

    13 4 Отговор
    Само информацията на head up дисплея, но честно ми е все едно дали е на стъклото или на борда зад волана.
  • 9 Механик

    38 12 Отговор

    До коментар #3 от "до долния":

    От написаното от теб аз пък разбрах следните неща:
    "След толкова много километри съм схванал следните неша" - значи си изминал много километри управлявайки автомобил.Тоест си "ШОФЕР".
    "Първо докато шофираш не гледаш наоколо сиреч от шофирането гледка няма." - тоест ти имаш опит в шофирането, както и наблюдения върху гледката.
    "Второ Около пътя нямамнищо интересно ливади и дървета кво си видял а ми нищо."-тоест ти имаш опит в шофирането и наблюдения върху гледката. А щом ливади, дървета и изобщо, ПРИРОДА за тебе са НИЩО, то ти имаш много сериозен проблем с възпремането на живота.
    "Трето със самолет е много чо интересно"- щом ти е по-интересно със самолет, където действително не виждаш НИЩО, значи се потвърждава казаното от мен в предната точка..
    "Четвърто шоферите са комплексари."- тоест, ти който имаш опит в шофирането (демек си "шофер"), казваш че всички "шофери са комплексари?!
    Ми не! Не всички сме комплексари, но вече съм убеден, че има поне един такъв.
    Питаш кой е той ли? Ами, това си ти.

    Коментиран от #13

  • 10 Ааа, стига, бе!

    28 2 Отговор
    Разните му там теслари и бидари тъкмо мислеха да почват да ги монтират и по тавана, че и на задната броня, а вие сега им секнахте ентусиазма! Че, то ако махнете дисплеите, какво ще остане от една теслА?!?
  • 11 Ааа, стига, бе!

    15 2 Отговор
    Разните му там теслари и бидари тъкмо мислеха да почват да ги монтират и по тавана, че и на задната броня, а вие сега им секнахте ентусиазма! Че, то ако махнете дисплеите, какво ще остане от една теслА?!?
  • 12 Абе хора

    54 2 Отговор
    Тия таблети на таблото са в разрез със сигурността при шофиране ! Вниманието на шофьора трябва да бъде насочено към управлението на автомобила, като всяко отвличане и разконцентриране могат да бъдат фатални ! Единствено две неща са нужни на път - музика и навегация, като за музиката много са по-безопасни копчетата, които могат да се напипат без да се гледат, а за джипиеса най-удобното място е по-нависоко , за да се отмества минимално погледът от пътя ! Аман от иновации , които фабрикантите ни натрисат, без да помислят върху тия неща !
  • 13 Факт

    4 25 Отговор

    До коментар #9 от "Механик":

    Отгоре не се виждало нищо.
    Напротив отгоре се вижда всичко.
    Все едно да кажеш че обзора на орел е по малък от обзора на лалугер
  • 14 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    14 6 Отговор
    Ако ползваш навигация от телефона и следиш дисплея - е опасно❗
    Ако ползваш дисплея на екрана и го следиш за да промениш радиостанция или температура на климатика - Е безОПАСНО 🤔🤔

    Коментиран от #17

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 От 80-те процента

    26 2 Отговор
    Да кълвеш по дисплея на колата, по време на движение, не е безопасно, а да говориш по телефона се санкционира!
  • 23 Баба Гошка

    17 1 Отговор
    Шофирането не се ограничава само с каране на междуградско. А има и пристигане на нови места или добре познати стари места. Междувременно има изгреви и залези, гледки към плажове, гледки към морето и океана. Гледки към Африканския бряг. Има величествени планини и гори, кози, крави,овце, коне. щъркели в гнезда, рафинерии, индустриални зони. Пък вий си гледайте дисплеите и казвайте, че нищо нямало за гледане. Не е само гледането, а виждането. Но за да видиш, трябва и да знаеш какво гледаш и защо и как се е получило.
  • 24 Емо

    12 1 Отговор
    Аз те така както си товарим едни инструменти чат-пат у колата , която е класически седан минавам през багажника, та чак до отпред при таблото ми стигат некои инструменти...та те така приключих дисплея на една служебна КИА , оказа се че не е по закален от ножа на Щила ;)
  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Сухия

    8 1 Отговор
    Искам да управлявам кола не таблет. Да има стрелки на скоростомера и оборотомера. Да има по някоя врътка и копчета. Компютри, таблети и телефони си имам. Те вече не са модерни, а нещо съвсем нормално и тривиално.

    Коментиран от #27

  • 27 Нанев

    4 0 Отговор

    До коментар #26 от "Сухия":

    Изключително сте прав! Съвременните автомобили се превърнаха в сървърни зали.