6 Септември, 2024 10:22 30 692 68

Един бензинов двигател, който не харчи много и може да измине 500 000 километра

  • двигател с вътрешно горене-
  • ресурс-
  • бензинов мотор-
  • издръжливост-
  • надеждност
Един бензинов двигател, който не харчи много и може да измине 500 000 километра - 1

Половин милион километра е доста сериозен ресурс, когато говорим за двигател на лек автомобил. С такъв пробег можете да обиколите земята по екватора почти 12.5 пъти. А за да изминете това разстояние без спиране и с постоянна скорост от 100 км/ч, ще са ви необходими седем месеца.

Но такива двигатели има. Точно сега можете да отидете и да си купите кола с такъв издръжлив двигател. Естествено, издръжливостта няма да ви предпази от всякакви дребни повреди, но когато купувате такава кола на вторичния пазар, можете да спестите пари, като изберете превозно средство с по-голям пробег без да се страхувате, че двигателят скоро ще трябва да бъде основно ремонтиран.

Корейските автомобили Hyundai и Kia имат двигатели с индекси G4FA и G4FC, които са толкова издръжливи, че без проблем изкарват половин милион километра. И тук не говорим за агрегати с голям обем и с неприемлив апетит, както и не става дума за дизелови двигатели.

Въпросните мотори са бензинови и разполагат със скромни обеми от 1.4 и 1.6 литра. Всъщност това е един и същ двигател, който се различава само по кубатура (поради различни ходове на буталото). G4FA и G4FC давна са доказали своята ефективност, надеждност и издръжливост, работейки в автомобили таксита.

Изненадващо, дори с алуминиеви блокове и бутала, тези двигатели могат да издържат 500 хиляди км. Мощността на 1.4-литровия агрегат е 107 к.с., а двигателят с обем 1.6 разполага със 123 к.с. Единственото условие е да имате спокоен стил на шофиране без резки стартове, настоятелни и дълги ускорения. Важна е и навременната поддръжка. Тогава тези двигатели трудно ще се развалят.

Минусите са свързани с подмяната на веригата за синхронизация на тези двигатели, която изисква сериозно разглобяване, а клапаните трябва периодично да се регулират, тъй като нямат хидравлични компенсатори.


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 58 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ами сега

    51 10 Отговор
    Познавах швед, който всяко лято идваше в България и още преди 1989 г. твърдеше, че има приятели изминали над 1 000 000 км. с Волво без основен ремонт. За модела не сме говорили.

    Коментиран от #5, #30, #32

  • 2 замислен

    60 6 Отговор
    500 000 сега е голяма новина! Реално до преди 20 години се произвеждаха двигатели които нормално си минаваха този пробег, дори и от "нереномирани марки, за пример 1.6 двигателя на Дачия спокойно си изкарваше на служебни автомобили по над половин милион. Сега двигател мине ли 200 000 и се чудиш кога ще роди. Оригиналния двигател мисля че беше от Клио и меган и пак изкарваше доста повече.

    Коментиран от #67, #68

  • 3 Човек с памет

    52 4 Отговор
    Двигателят 1.6 TS на Алфа Ромео отпреди 25 години е 120 коня по книга (близо до 130 по измервания), има хидравлични компенсатори на клапаните и ангренажният ремък се сменя без да се налага много разглобяване. Къде е прогресът тук ? Виждам само по-евтини механизми, искащи повече работа по поддръжката.
    Аз лично докарах един 2.0 TS докъм 400 000 км, преди да се разделя с колата, нямаше никакви признаци на проблеми по двигателя, само хубави спомени.
  • 4 Сеирджия

    63 3 Отговор
    Един? В България много от новия внос на "реални км." вече са изминали толкова.

    Коментиран от #12

  • 5 Защо ли

    33 4 Отговор

    До коментар #1 от "Ами сега":

    Да прав си ,но тия двигатели не се правят вече, тя и марката вече не с качеството на предишните ,и моторите не са произведени в Швеция.....
  • 6 един друг

    43 4 Отговор
    През 2001 купих Пежо 406 1.8 бензин от магазина. Минах 440 хиляди за 14 години и го продадох. До 250 хиляди го обслужвах само във фирмените сервизи. Така, че тези 500 хиляди не виждам защо ги броят за рекордни.

    Коментиран от #13, #14, #15

  • 7 Мадлен

    23 8 Отговор
    Астра ф 1.4 моно 60кс 95ГОД 390 000 без големи ремонти най скъпия 240 лв комплект съединител преди около 100000 колата е закупена от Германия на 42000км от собственик.

    Коментиран от #20

  • 8 Така е ..

    17 1 Отговор
    Последното изречение зачеркна тези двигатели.
  • 9 Мадлен

    18 3 Отговор
    Да уточня че 340000 които съм навъртял аз са само на газ
  • 10 Пенсионер

    54 16 Отговор
    Едно време руските автомобили минаваха без ремонт 100 000 км. и си ги карахме .Обичахме ги защото се купуваха трудно и бяха много скъпи. С една кола изкарвахме по трийсетина години.Почти едно поколение. Уникалното беше че кола втора употреба бяха по скъпи от новите. Ех , минало не забравимо.

    Коментиран от #18, #23

  • 11 Алис Баба

    24 1 Отговор
    Дачия 1.6 бензин 116 коня....куци пиле но здрав двигател.
    Ново закупен сега на 420 000 нищо по двигателя не е пипано.
  • 12 Мадлен

    21 9 Отговор

    До коментар #4 от "Сеирджия":

    На запад няма нормален човек да продаде кола на 100-150 000 км преди 7 години докарах от Германия една корса 1,2 бензин на 50000км никои не вярваше ,наложи се да я превъртя със 100000 напред втория клиент след това я купи съжалявам че не си я оставих за мене
  • 13 Защо ли

    23 3 Отговор

    До коментар #6 от "един друг":

    Това е последното читаво пежо следващите серии са пълни боклуци

    Коментиран от #19

  • 14 Миризлив пор

    20 2 Отговор

    До коментар #6 от "един друг":

    Пак си уцелил годината да го купиш. Ако си беше взел пак 407 но след 2006-7 година с новите двигатели от даунзацинг ерата и сервизни интервали на 30 000 км, щеше да се радваш да избуташ до 250 000 без особени проблеми. Разбирай запечени сегменти, яко харч на масло, запечен ванос и т.н.

    Коментиран от #16

  • 15 Смешно

    16 13 Отговор

    До коментар #6 от "един друг":

    Няма по-голяма трошка от Пежо 406, много се троши, нестабилно в завои, къси и високи седалки, не вози кой знае как като френска кола, някаква междинна возия, нито комфертна, нито стабилна, едно нищо. А двигателят 1.8 е от каменната ера, нито върви, нито е икономичена, напротив харчи много за вървенето. 2001-ва година тази кола още тогава беше морално остарял модел, производство е от 96-та, 2001-ва е фейслифт на същата табуретка от 96-та,а да я караш толкова километри значи ен си се качвал в истинска кола.

    Коментиран от #21

  • 16 Смях

    10 6 Отговор

    До коментар #14 от "Миризлив пор":

    и 406-ците и 407-ците останаха без прагове вече от ръжда.

    Коментиран от #61

  • 17 Хохо Бохо

    6 9 Отговор
    Дръто пежо 306 изкарва милион със същата кубатура.

    Коментиран от #22

  • 18 анатома

    21 4 Отговор

    До коментар #10 от "Пенсионер":

    Тогава и по малко се караше, на работа, селските бегачи всеки уикенд до село, и един път в годината на почивка, нямаше и никакъв бизнес Имах чисто нова лада7ца по това време продадох я на турците за 30 000х лева луди пари тогава на4 год беше нямаше и 30 000х км
  • 19 Смешно

    14 4 Отговор

    До коментар #13 от "Защо ли":

    Ааа, значи не си карал такова за да го смяташ за читаво,аз читаво Пежо не съм видял,а 406 е специална трошка, която мой роднина кара от ново и все се чупи. И аз я карам от време на време.

    Коментиран от #56

  • 20 Пилот на Ферари

    16 4 Отговор

    До коментар #7 от "Мадлен":

    1.6 моно 75 коня се оказа безсмъртен при тия автомобили . Не съм чувал някой да е правил ремонт на такъв двигател .

    Коментиран от #25

  • 21 Бенямин Нетаняху

    8 3 Отговор

    До коментар #15 от "Смешно":

    Попаднал си на "умряла "кола

    Коментиран от #24

  • 22 Смешно

    28 6 Отговор

    До коментар #17 от "Хохо Бохо":

    Изкарва 1 млн. километра пежо само с 1 млн. ремонти за това време. Безсмислено е да караш пежо на повече от 50 000км. Това не е Тойота или Хонда, все пак е Пежо. Вече в Африка никой не ги кара, защото много се чупят , цяла Африка мина на Тойота и други японски,а бяха френски колонии и караха само Пежа, докато не влезнаха японците там и пазарът определи кое кола, кое трошка.

    Коментиран от #26, #43

  • 23 Пилот на Ферари

    20 4 Отговор

    До коментар #10 от "Пенсионер":

    Че то и сега 30 годишни коли - колкото искаш . Автомобилния ни парк е над 20 години средна възраст . С какво сме напреднали ?
  • 24 Смешно

    15 4 Отговор

    До коментар #21 от "Бенямин Нетаняху":

    Купувана чисто ова от София Франс Ауто, а съм карал и Партнер, който също много се трошеше. А ако отвориш ТЮВ, Пежо задължително е на последните места по здравина и надеждност при техническите предгледи, та не е до бройка, а до тенденция.

    Коментиран от #27, #59

  • 25 касапина

    9 2 Отговор

    До коментар #20 от "Пилот на Ферари":

    Специално този модел чупят бутала между сегментите ,най вече от скапано гориво вероятно.Oще дъртите кадети с тоя мотор чупеха бутала навремето бяха кът а новите на много скъпи.Приятелю пилоте много коли са ми минали през ръцете.

    Коментиран от #28

  • 26 хонда$тойота

    19 5 Отговор

    До коментар #22 от "Смешно":

    Тия забравиха 2те марки с най коравите извънземни двигатели
  • 27 Бенямин Нетаняху

    16 8 Отговор

    До коментар #24 от "Смешно":

    Забелязвам че има още луди които купуват нови пежо и ситроен дават луди пали за тях сигурно са болни фенове скоро гледах в инстаграм някакъв детайл на скор кутия се чупи много няма го и струва над 4000лв
  • 28 Пилот на Ферари

    9 4 Отговор

    До коментар #25 от "касапина":

    Не знам тоя двигател да е вървял на Кадетите. Знам на Опер Вектра А последните години и Вектра Б 1.6I . Също на Астра F и G .
    И действително не познавам човек да е правил ремонт на такъв двигател . А и познавам хора с такава Астра 2003 година които си я карат без проблем .

    Коментиран от #44

  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Волво 240Д

    16 2 Отговор
    Волво 240Д на 680К си беше без никакви проблеми. Колко колежки съм возил с него особено зимата. Няма спортна динамика но е изключително надежден. На автоморгите съм виждал същия модел с над 1.2М км. Продадох го и съжалявам.
  • 32 Иво

    10 3 Отговор

    До коментар #1 от "Ами сега":

    Волво 240GL имахме на времето, железен автомобил беше.
  • 33 Буха ха

    18 18 Отговор
    Сиромах човек - жив дявол, кара таралясник на 5-600 хиляди км и се гордее с това

    Коментиран от #34

  • 34 Практичен !

    36 3 Отговор

    До коментар #33 от "Буха ха":

    Що бе, надувко !! Ако двигателят е поддържан и икономичен, ако емисиите му са в норма, не гори масло и не се поврежда защо да не го използват хората ?

    Коментиран от #50

  • 35 Бухахиха

    5 10 Отговор
    Как па един не каза нещо за лада или москвич.

    Коментиран от #37, #38

  • 36 Путинофил

    11 15 Отговор
    Моя масквич е на 2 000 000 км още го карам без ремонт.
  • 37 бг русофилЪ

    16 9 Отговор

    До коментар #35 от "Бухахиха":

    бг русофилите искат мерцедес, не искат масквич.
  • 38 21412

    9 3 Отговор

    До коментар #35 от "Бухахиха":

    на 220 х. ризи, бутала и сегменти, верига, каран само с м10д, основни и биелни лагери като нови, продаден 2005 г. на 300000 за 1500 лв, каран още 7 години
  • 39 Аз съм аз

    18 2 Отговор
    90% от дизелите 2010-15 год в мобиле.бг са на реални около 500к км!!!!

    Коментиран от #58

  • 40 Сър Мастър Бейтс

    26 0 Отговор
    Жената има Хюндай И30 със G4FC 1.6 двигателя, колата е 126 коня, а не 123 както пише в статията. Двигателя не е икономичен за мен, 11 градско, над 7 на сто със 120 км/ч на круз контрол. Специално на този Хюндай скоростите са 5 и са супер къси, та колата се усеща пъргава в града. Но... Излезеш ли на магистралата кошмара започва.. При 100 км/ч е на 3000 оборота (на 5та), 120 - 3500, 140 - 4000. Супер шумна е. Освен това вози като каруца, но те всички в Голфовия клас са така. Иначе наистина с двигателя не сме имали проблеми.

    Коментиран от #51, #57

  • 41 Бакшиш

    29 0 Отговор
    Че едно време с Тикото минах над 1 млн километра без никакъв основен ремонт като определено не го карах "в спокоен стил",само че купето започна да се цепи посредата и дс влиза вода вътре кат минавах през локвите,ламарините и заварките излязоха слаби.
  • 42 Порно

    20 0 Отговор
    На една кола с голям пробег двигателя обикновено е последното , което ще се окоти. Преди това сменяш всичко по окачване, спирачки, и каквото се сетите
  • 43 Порно

    11 1 Отговор

    До коментар #22 от "Смешно":

    В Египет и Тунис в момента е пълно с Пежо 504, дето е спряно от производство преди повече от 40 години. Пежо доскоро правеха 301, в една рент а кар компания са между 300 х и 400 х км и нямат проблем. Но за съжаление в момента смениха политиката и нямат бюджетни модели.

    Коментиран от #54

  • 44 касапина

    4 1 Отговор

    До коментар #28 от "Пилот на Ферари":

    Значи нищо не знаеш познавам лично 3 ма човека с такива кадети тогава вървяха по 6х лева единия лично го познавам счупи бутало и много време търси 90 гд беше много го юркаше.
  • 45 оня с коня

    10 7 Отговор
    Що за предимство е изтъкнатото в статията че въпросния двигател "не харчи много"?Ами естествено,след като е БЕЗНАДЕЖДНО МАЛОМОЩЕН!Колкото до посочените Километри които щял да измине безпроблемно- Принципно при равни условия тая Бензинка не може въобще да се мери с един Дизел ПО ПРИНЦИП,по простата причина че е поне 1,5 ПЪТИ по оборотен което значи че с толкова и ще се амортизира по-бързо.Ако пък вземем Изминатите километри за някакво мерило, това значи да се САМОЗАБЛУДИМ тотално,защото от ОСНОВНО ЗНАЧЕНИЕ е дали те са изминати предимно в града на ниска Предавка,или автомобилът е каран на висока предавка по Автомагистрали и изобщо извънградско кормуване.

    Коментиран от #53

  • 46 Сия

    13 2 Отговор
    Голямата износване е при студен старт.Затова и такситата правят голям пробег.Постоянно са в движение.При двг участват много фактори.Ако стои в гаража ще стои нов.
  • 47 Аз съм

    8 0 Отговор
    Цената има Киа Сиид с 1.4 бензин ама са 109 коня, не 107 както пише.Освен смяна на маслото и гуми... нищо друго.
  • 48 Пак аз

    8 1 Отговор
    Синът има про Сиид, 10 години по нов, пак 1.4 бензин, но конете вече са 100 и разхода на гориво е малко повече.Иначе същата история - не знае къде има сервиз.
  • 49 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 50 Буха ха

    13 5 Отговор

    До коментар #34 от "Практичен !":

    По-добре красив и богат, отколкото беден и грозен. Не харесвам икономични двигатели защото едва климбуцат. Харесвам неикономичен осмак който върви на гръм
  • 51 От мен

    10 1 Отговор

    До коментар #40 от "Сър Мастър Бейтс":

    Колега, напълно подкрепям мнението ти, но това не е проблем само на Хюндай. Карам служебно Рено Клио, същата работа при 140км. на магистралата е на над 4000об/мин. Карал съм и др. малки коли с малък двигател и положението е същото. Просто тези коли са направени за градско и скоростите са къси. А относно Хюндая жена ми също кара I30 самоче дизел 1.6л. 2015г. 136к.с. със седем степенен автомат, колата е мн. добра при 140км. е на 2400об/мин. изключително тиха добре обезшунена и комфортна за класа си.

    Коментиран от #52

  • 52 Сър Мастър Бейтс

    9 1 Отговор

    До коментар #51 от "От мен":

    Мдаа, дизелите са друга бира. Там оборотите са винаги ниски поради спецификата на дизеловия двигател. Просто когато купувахме нашия Хюндай търсехме бензин, защото колата щеше да се кара основно градско, а за града дизела не е ОК. Единственото, което не разбирам е защо не са й сложили една 6 степенна кутия, за да паднат оборотите на дълго и да е по-тиха... Ама на... Иначе колата си има своите достойнства - мястото за пътниците е като на един клас по-висок автомобил, загрява за 2 минути до работна температура, има супер климатик, багажника е ОК дори за 4-членно семейство... Ама така е, пълно щастие няма!
  • 53 Сър Мастър Бейтс

    4 2 Отговор

    До коментар #45 от "оня с коня":

    Това за километрите градско!/извънградско е така, но двигателя не е маломощен. В нашия Хюндай скоростите са много къси и при изпреварване винаги си над 3к оборота, където имаш достатъчно сила. Проблемът на този двигател е шума и въобще цялостната липса на обезшумяване при магистрални скорости.
  • 54 Смешно

    6 1 Отговор

    До коментар #43 от "Порно":

    Какво значи пежо на 300 000км.няма проблеми??? То лично на 300 000км.му е сменяно 3 пъти цялото окачване, ремонтиран е климатика, еърбега лентов кабел, ключ за мигачи, още ел. Дефекти, демпферни шайби на 60 000км., вакумни клапани на дизела и какво ли не, това звучи ли ти като безпроблемна кола? Това че не е счупило двигател не гобправи безпроблемна кола, едно Тико прави 1 млн. Км с 3 цилиндровия 0.8 мотор, който е лиценз на Сузуки, когато Пежо нсправи 1 млн. се обади. В цяла Африка изоставиха Пежата масово карат само и единствено стари японски. ПЕжо има култови проблеми със слаба ход. Част и прегрявсне, особено трошките 504, с които в миналото е било пълно в Африка, сега се карат само Тойоти. За изключенията не говоря, те само потвърждават правилото.

    Коментиран от #60

  • 55 БгТопИдиот🇧🇬

    2 0 Отговор
    Имам познат с трицилиндрово ДЕУ 800 куб (произведен преди 2000 година) изкара 900 000 без сериозен ремонт.
    Иначе по негови думи предни,задни лагери,накладки и пр.консумативи се износват като на висчки останали "премиум" марки.
  • 56 един друг

    7 4 Отговор

    До коментар #19 от "Смешно":

    Добре,че ми каза. Ако те бях послушал преди това,никога нямаше да си купя Пежо 406.Обещавам повече да не си купувам 406.За съжаление в България е пълно с такива познавачи като теб.
    Иначе Пежо 406 вози много добре,дори много много по- добре от голф или Астра.

    Коментиран от #62

  • 57 БайБоцимир

    2 3 Отговор

    До коментар #40 от "Сър Мастър Бейтс":

    Бензинов мотор с два пъти по-голям обем и 6 цилиндъра, консумира около 8л/100 км на магистрала при нормални скорости около 140 км/ч. Е, и скоростната кутия няма нищо общо. Не разбирам що за мазохизъм е да караш такъв Хюндай извън града. Но явно и за градско не става с такъв разход на гориво.
  • 58 Бойко

    0 1 Отговор

    До коментар #39 от "Аз съм аз":

    Аз пък купих дизел на 100хил. , да вярно е , че живе във Великобритания, но и тук хората карат доста.
  • 59 Леле

    4 1 Отговор

    До коментар #24 от "Смешно":

    Ти по масова баничарка от пежо вждал ли си .
    По здрав и икономичен мотор не предлага никои.
    Ниски експлатационни разходи дори и в фирмениа сервиз .
    Като те слушам си фен на немскити
    Ти с кади в порше влизал ли си
    Караш кади обслужване като на пасат и А6 плащташ .
    И като почне да харчи масло много преди 100000 ти казват а това е нормално за модела .
    Каквото искаш си мисли просто като излезеш на улицата се огледаи

    Коментиран от #65

  • 60 Леле

    2 1 Отговор

    До коментар #54 от "Смешно":

    Тикотата за 1 долар
    таксита които нккога не са гасени .
    Саштиа мотор го слагаха ина део дамас и един не можа да изкара 100000 ти маи сериозо си се обаркал .
    Много ми е лиубопитно ти какво караш .

    Коментиран от #64

  • 61 Леле

    3 0 Отговор

    До коментар #16 от "Смях":

    Те добре че голфовете мерцедесите еле хондите не гниат
    С Е класи за по 100 бона без калници еле след 2000 са от веснк с боиа

    Коментиран от #63

  • 62 Смешно

    2 0 Отговор

    До коментар #56 от "един друг":

    Прав си ,че вози по-добре от Голф и Астра, но за мрн тази кола е трошка, тромава с посредствено пътно поведение, но това е моето мнение, много хора я харесват, за мен е пенсионерска кола, която не е стабиен автомобил като здравина. Зависи кой какви приоритети има, а 406 и изгебжда ужасно с тази задница , но както и да е, първата кола,която чувам да й тропа задницата е 406-цата, първата кола,която включваш десен мигач, тя включва ляв мигач, защото ключа на мигачите дефектира, типична френска кола, но който иска да налива пари в такава кола, негова работа. Според мен тази кола не заслужава да се наливат пари за ремонти в нея, защото като кола е нищо особено и много морално остаряла, тя и като нова 2001-ва година беше морално остаряла.
  • 63 Смешно

    1 2 Отговор

    До коментар #61 от "Леле":

    Мерцердесите ръждясват, Хондите не, много рядко , Сивик,Акорд, CR-V след 2005-та изобщо не съм виждал ръждиви
  • 64 Смешно

    3 0 Отговор

    До коментар #60 от "Леле":

    Абе що никой не купува Пежо за такси, а Тикота стотици бяха таксита и милионници. Кадитата нали и те не се гасят, харчат по един варел масло, кво като не се гасят, айде покажи Кади милионник.
  • 65 Смешно

    3 0 Отговор

    До коментар #59 от "Леле":

    Абе не споря за това, не съм фен на немските. Нямам против пежата, но специално 406-цата е много прехвалена, а не е здрава кола, не е нищо особено ама изобщо , но го приеми за мое мнение разбира се.Примерно пежата и ситроените са много икономични знам го това и е вярно.

    Коментиран от #66

  • 66 Смешно

    1 0 Отговор

    До коментар #65 от "Смешно":

    Дизелите става въпрос
  • 67 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 68 мишо

    1 0 Отговор

    До коментар #2 от "замислен":

    Шефът на Mercedes не напразно каза " били сме наивни и глупави и сме правили здрави двигатели " най висок е марж"ът е от ДВГ след като изкара гаранционният от 90.000 хиляди или 2 години ( някои и 120 хиляди ) тогава започва най голямата ни печалба . ! казва го без да се притеснява на журналистите което означава - Ние сме марка и така ще останем винаги Вие сте принудени да купувате от нас и ние ще диктуваме условията а не Вие. Но това е вече история --в момента започна това което трябваше да се случи и се случва .