В условията на все по-електрифициран пазар Renault залага на хибридното задвижване с изцяло новото Clio. Пресни шпионски снимки разкриват, че следващото поколение на суперминито е навлязло на обществените пътища, за да навърти важни километри за разработка, а очакваното му представяне по-късно тази година поставя началото на битка с високи залози в ожесточената конкуренция на пазара на малки автомобили.
Решението на Renault да се откаже от чисто електрически вариант при пускането на пазара, а вместо това да възприеме само хибридна стратегия за новото Clio, е забележителен контрапункт на преобладаващата тенденция в индустрията. Това поставя френския претендент в пряка опозиция на утвърдени хибридни играчи като Toyota Yaris, както и на дългогодишния му съперник Opel Corsa, който наскоро навлезе в хибридните води. Този ход подчертава убеждението на Renault, че двигателят с вътрешно горене, макар и електрифициран, продължава да бъде актуален в ключовия субкомпактен сегмент.
Жил Льо Борн, бившият технологичен шеф на Renault, вече беше намекнал за тази посока, заявявайки, че новото Clio ще бъде оборудвано със задвижване с ДВГ поради пускането му на пазара преди 2030 г. Тази стратегия на различни хибриди, базирани на ДВГ, и специализирани електрически автомобили, пример за което е предстоящото ретрофутуристично Renault 5, подсказва, че Renault цели да задоволи по-широк спектър от потребителски нужди и цени.

В стилистично отношение новото Clio изглежда решено да проправи свой собствен път, като съзнателно избягва ретро дизайнерските елементи, възприети от електрическия му събрат Renault 5. Шефът на отдела за дизайн обеща по-рано тази година „свеж нов дизайн“, „без да се обръща назад“.
Камуфлажният тестови автомобил подсказва за еволюционен подход към цялостния силует на Clio, запазвайки пропорции, подобни на тези на настоящия модел. Силното прикритие обаче загатва за значителни промени в дизайна, особено в предната част, където вероятно е почерпено вдъхновение от агресивната обработка на фаровете и радиаторната решетка на концепцията Embleme. Макар че доминираща решетка в стил BMW изглежда малко вероятна, ясно се вижда, че предната част на автомобила е отчетлива и настъпателна. Очаква се познатите скрити дръжки на задните врати в С-колоната да се завърнат, поддържайки илюзията за по-спортен дизайн с три врати. Рязко скосеното задно стъкло и интегрираният спойлер на покрива имат за цел да внесат доза динамика в задната част.
Интериорът остава строго пазена тайна, но очакванията са за дизайнерски език, отразяващ по-скоро последните модели на Renault с конвенционално задвижване като Rafale и Symbioz, отколкото ретро-тематичния салон на електрическия 5. Залогът на новото Renault Clio да бъде само хибридно представлява очарователно стратегическо отклонение в сегмента на суперминитата. В свят, който бързо възприема пълната електрификация, Renault залага на това, че едно убедително хибридно предложение все още може да завладее значителен пазарен дял, поставяйки го в пряк сблъсък с утвърдените хибридни съперници, като същевременно се ориентира към все по-нарастващата вълна от чисто електрически автомобили.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Смеххх
11:31 23.04.2025
3 По скоро
12:07 23.04.2025