Колко дълго издържат съвременните двигатели без основен ремонт?

18 Май, 2025 10:30 33 180 64

  • двигател-
  • ресурс-
  • съвети

Отговорът от експертите от ADAC

Колко дълго издържат съвременните двигатели без основен ремонт? - 1

Съвременните автомобилни двигатели имат среден експлоатационен живот от 200 хиляди км без необходимост от основен ремонт. Данните са от обстойно проучване, направено та германски експерти от ADAC.

Те обясняват, че двигател на лек автомобил може да издържи 200 000 км, но преди да се стигне тази цифра е много по-изгодно да се отървете от него и да купите по-нов, тоест такъв с двигател на по-малко километри.

Този подход позволява на водачите да получат по-модерно оборудване с по-добра технология, повишен комфорт и по-висока безопасност, както ида не инвестират сериозна сума пари за ремонта.

Експертите отбелязват, че преди това са произвеждали двигатели с експлоатационен живот от 1 милион км, но оттогава цената на производството им се е увеличила значително.

През 70-те и 80-те години на миналия век имаше значително по-надеждни автомобили, които предполагаха огромен пробег без ремонт, но днес дизайните на агрегатите са станали по-сложни, като тяхната издръжливост е намаляла.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 86 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 боклуци

    188 4 Отговор
    минимум 500 000 трябва да ресурса на нещо де то се казва двигател

    Коментиран от #23, #55, #60

  • 2 Мишел

    147 7 Отговор
    Цялата масова продукция в света в момента се произвежда така, че да издържи до гаранционен срок, но не повече. Само така може да се конкурира китайската продукция.
  • 3 Отец инжинер Петка

    137 5 Отговор
    Ми то на пазаря всичко е на 190-200 и нагоре, съвсем свежи. Само някои пушат като че работят с въглища.
  • 4 ккк

    132 3 Отговор
    ние ги взимаме върнати по на 200 хилки а колко са в реалност гадаем така че издържат повечко

    Коментиран от #24, #38

  • 5 Пълни

    59 77 Отговор
    глупости! При правилна подръжка и днешните двигатели карат по 500-600000 км!

    Коментиран от #10

  • 6 Пич

    182 9 Отговор
    Цитирам приятел :
    - Ако някога стотици инженери мислеха как автомобила да е вечен , сега хиляди инженери мислят как всичко да се скапе , когато изтече гаранцията !
  • 7 Анонимен

    99 10 Отговор
    Вместо да се увеличава ,ресурсът по наше време намалява.Изводът е да се купуват по стари автомобили ,които имат по голям ресурс.Така са мислели хората тогава,а не както сега.

    Коментиран от #11

  • 8 То Йо

    66 9 Отговор
    Все още се намират милионнници. Познават се по брой цилиндри и кубатура.
  • 9 Айзомби

    95 3 Отговор
    Хахах големи експерти.Да може да вървят продажбите.Да вземат по-нов , т.е по-голям тараляснин , който не издържа 200к ами 80к и да се даде пал 1 торба пари , а "старата" кола да се продаде почти на безценица.
  • 10 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    13 12 Отговор

    До коментар #5 от "Пълни":

    И тези 3×330 ли 🤣🤣🤣
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 хъхъ

    133 11 Отговор
    Колко да издържи еднолитров 3 цилиндъра с турбо? Прахосмукачката ми ще издържи повече.

    Коментиран от #14

  • 13 тъй шъй

    28 76 Отговор
    Да кажеш, че старите коли са по-надеждни е едно клише, което повтарят хора с дефицити. Пази боже от онези автомобили-особено 70-80години-супер просто устройство и няма нещо, което да не се развали. През 90-те е коренно различно положението-здрави, непретенциозни, с ниски експлоатац. разходи. Сега въпреки усложненията са надеждни, но експлоатационните разходи са 3-4 пъти по-високи. Тези от АДАК, нали знаят, че отдавна /официално/ почти няма ремонти на двигатели, трябва да си купиш нов блок. Та понятието основен ремонт е доста по-различно вече.

    Коментиран от #26

  • 14 така

    54 11 Отговор

    До коментар #12 от "хъхъ":

    Избор има голям. На цената на еднолитрови се продават 2.0 или 2.5 атмосферни- Хонда, Мазда Тойота и др. Така че избор има и стига с тия 3 по 330. Клиентите, които избират колите не по боя или лилав шев на седалката, бойкотират малолитражките и за същите пари си взимат големи обеми.

    Коментиран от #16

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 авто фен

    11 79 Отговор

    До коментар #14 от "така":

    Абсолютно безпроблемни двигатели са 1.0TSI и 1.0 VTEC ,при това Хондовия мотор генерира 125 коня! Нула проблеми и много здрави мотори.

    Коментиран от #17

  • 17 авто фен

    15 58 Отговор

    До коментар #16 от "авто фен":

    Извинявам се, Хонда 1.0 VTEC дори генерира 130 коня и е много здрав мотор без доказани проблеми с надеждността, тоест най-мощният 1.0 мотор на пазара, Хонда изкарва най-много коне от 1.0 мотор и е най-здрав същевременно.

    Коментиран от #44

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 авто фен

    11 44 Отговор

    До коментар #18 от "Васил":

    Пълен мит и предубеждения,без никакви доказателства, напротив, вече тези двигатели навъртяха пробег и нямат никакви проблеми,затова пиша за тях. Абсолютно същата надеждност като по-големите мотори. Ти изобщо мислиш ли,че Хонда ще направи строшен мотор? Те нямат слаб мотор.
  • 20 Ха ха ха

    56 10 Отговор
    И какъв е извода? И откога нова кола с двигател на ръчна сенокосачка е добър избор?
    И кой глупак ще купи пък такава кола на старо, знаейки какъв е ресурсът и? Много въпроси нали.

    Коментиран от #22

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 авто фен

    11 41 Отговор

    До коментар #20 от "Ха ха ха":

    Ресурсът им е като на всеки друг мотор. Това показва времето и пробегът им, не се ремонтират по-често от другите двигатели. Другите приказки са кафеджийски приказки за кафето.Без аргументи и факти.
    Откакто има автомобил кубатурата на моторите намалява и изкарват повече мощност от по-старите мотори с по-голяма кубатура. Това е нормално заради технически решения, технически модерни решения и технологии.

    Отдавна 1.8 T мотора на Ауди предлага 180 коня и е здрав мотор, а толкова предлагаше и V6 мотора ,само че харчи повече гориво. Всички карат 1.8,много малко карат Ауди А4 V6. Кой кара дизел V6? Всички карат 2.0 дизел турбо с 200 коня?! Преди 20 години 2.0 турбо дизел изкарваше 110 коня, сега двойно. Е,какво стана, що не кажеш,чер новите дизели се ремонтират основно повече от старите?

    Коментиран от #25, #32

  • 23 ако искаш такъв мотор

    41 3 Отговор

    До коментар #1 от "боклуци":

    търси си по-стар мерцедес…на тях има дават на тия километри проверка за разхлабване на веригата!!!
  • 24 статията

    15 3 Отговор

    До коментар #4 от "ккк":

    не е за 20 годишни а за съвременни!
  • 25 авто фен

    20 30 Отговор

    До коментар #22 от "авто фен":

    Така се говореше и за турбо дизелите,че нямало да са здрави като дизелите без турбо и какво стана, всички взеха да карат турбо дизели,а не жалките дизели без турбо. И забравиха да говорят за това. Скептици има винаги при всяко модерно решение.
  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 @@@

    66 6 Отговор
    Наистина през миналия век имаше значително по-надеждни автомобили
    с експлоатационен живот от 1 милион км.,
    Но сега Програмираното Остаряване и Жаждата за Огромни печалби
    Съществено промениха и Усложниха живота ни!

    Коментиран от #29

  • 28 Ауди 80

    45 9 Отговор
    вече 26 години заедно, за които с него съм изминал 965 000 км, преди това колко е минал-не знам...
  • 29 Този век

    21 30 Отговор

    До коментар #27 от "@@@":

    Задвижването ще е с батерии. Живота на двигателите намалява с всяко следващо поколение, но живота на батериите расте. Още предишните поколения показваха само 10% деградация на 300 хиляди километра, а както се вижда от статистиката след 200 000 км двигателя вече е за ремонт.

    Китайците вече решиха И последният проблем на батериите - постигнаха 500 км зареждане за пет минути и то с желязофосфатна LFP батерия, която не се пали дори когато я пробиеш с пирон, за разлика от по-скъпите NMC батерии които се палят с намигване.

    Коментиран от #49

  • 30 ДрайвингПлежър

    37 8 Отговор
    Правилно поддържан мотор изкарва 400-500 хиляди. 3 цилиндрова малолитражка ако се грижиш за нея ще изкара 250-300

    Коментиран от #31

  • 31 Така е

    40 6 Отговор

    До коментар #30 от "ДрайвингПлежър":

    Но ако говорим за двигателите произвеждани преди 10 години. Както и да се грижиш за двигател, произведен последните една-две години с основна цел екология, повече от 200 хиляди километра трудно изкарват, защото за толкова са проектирани. Ако не полагаш грижите за които говориш, няма да изкарат и толкова.
  • 32 интересно

    41 6 Отговор

    До коментар #22 от "авто фен":

    Като гледам репатраците по магистралата повече нови коли возят. И много SUV също. Не знам защо се получава тъй.
  • 33 Газо

    25 8 Отговор
    Моят mercedes w210 е 270 CDI е на 350 000 км и никакви проблеми върви като пушка
  • 34 Лесни

    20 7 Отговор
    Реално до 150.000 км след това си е късмет всеки километър отгоре
  • 35 Двигателите с вътрешно горене

    6 28 Отговор
    Може да имат основен ремонт
    Ама планетата не може да има основен ремонт
    След като се повишава температурата ледовете на полюсите ще се разтопят и не може да се възтановят

    Коментиран от #42, #47, #48, #50

  • 36 Като променят грапавостта на

    15 3 Отговор
    Металните части в двигателя инженерите могат да направят двигателите да се износват за различно време
  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 Сусура

    2 1 Отговор

    До коментар #4 от "ккк":

    Железно си прав здрави машини излязоха издържат на дупки и бабуни
  • 39 Милен

    9 6 Отговор
    Според мен двигателите не са проблем. По-голям проблем е ръждата. Двигателят на ЦРВ-то ми си е същия който са сложили в завода си е ОК. Но на места така е изгнил метала.....Това е по-голям проблем за мен, защото малко майстори останаха по тази част. Мотора е лесен. Ще му смениш гумички, ще му регулираш клапани и е като нов. Но като цяло бъдещето е на ел. колите според мен.
  • 40 Гост

    15 10 Отговор
    Съвременна цикалка с 3 цилиндъра е за около 50000 лева, бъкана с каквито искаш екстри!
    Среден пробег за БГ на година = 12000 километра. Очакваната драма с двигателя е след 17 години, или обърнато в пари = 245 лева месечно. Какъв е проблема?

    Коментиран от #43

  • 41 КондЮ

    10 7 Отговор
    Те съвременните двигатели на 10-15години нямат пробег защото ги карат само до магазина веднъж на седмицата, и тук идват на по малко от 200 000км и им се радваме тук... Като ни набутат еврото ще поевтинеят още и ще идват на още по малко километри...
  • 42 веселяк

    11 1 Отговор

    До коментар #35 от "Двигателите с вътрешно горене":

    Аз в хладилника си имам лед даже вънка да е 40 градуса!
  • 43 Интересна математика

    12 4 Отговор

    До коментар #40 от "Гост":

    Казваш да хвърлиш автомобил с ДВГ след 200 000 км не е проблем, но като падне капацитета на батерията с 10% след 200 000 мили - 30 години по 12 000 км е огромен проблем!

    Коментиран от #51

  • 44 Мнение

    10 5 Отговор

    До коментар #17 от "авто фен":

    Когато присадиш успешно сърце от овчарка на слон и той има нормална средна продължителност на живота, едва тогава ще възприема обясненията ти за правдоподобни!

    А до тогава те съветвам да не се подлъжеш и да си монтираш задвижване от детско колелце, за твоя бегач! Колкото и да го напънеш, няма да те удовлетвори крайният резултат!

    Коментиран от #46

  • 45 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 46 Дфен

    7 5 Отговор

    До коментар #44 от "Мнение":

    По тъпо мнение не прочетох
  • 47 Пояснение

    32 5 Отговор

    До коментар #35 от "Двигателите с вътрешно горене":

    Знам, че няма особен смисъл да го казвам, ама и ние сме били на ваше място. Всичко, дето ви продават за "еко" и "зелено", е за да ви измъкнат парите, най-вече за данък въздух - за т.нар. парникови квоти. Ако искаха да пазят природата щяха да извадят от архивите изобретенията на Тесла. През 1903г. той е карал електромобил, БЕЗ тия батерии (то не е имало и технологията тогава), с триметрова антена. Реално всичките електрички трябва да се карат поне 80000км. за да станат по-чисти от автомобилите с ДВГ, но САМО ако тока за тях идва от АЕЦ. Защото при положение, че тока ви идва от ТЕЦ, реално електромобила ви е автомобил с външно горене. И не ми дрънкайте за соларни панели - това счупи ли се земята под него е неизползваема за земеделие. На ВЕЦ-ове могат да карат само с скандинавските страни. Такива са реалностите на терен. Колкото до плашилките с разтопения лед: 2 неща; 1) Земята е била с ТРОПИЧЕСКИ климат (по-топъл от сегашния) през 99% от времето. 2) Ако пропагандните материали за потъване бяха верни, досега много градове да са под водата. Не казвам, че няма да стане, но няма да стане по пропагандирания начин.
  • 48 Пояснение

    17 1 Отговор

    До коментар #35 от "Двигателите с вътрешно горене":

    Най-големия фокус с безкритичните западни бройлери са "парниковите емисии" или данък въздух. Вместо да се обърне внимание на отровите, дето се отделят в атмосферата, с тях се изкарва черен СО2, а той е храна за растенията. Хем заради необразованите "умници" на всички ни начукват поредния обир, хем ограничават всичко, с което го правят още веднъж по-скъпо, от което пак печелят.
  • 49 Така е

    4 10 Отговор

    До коментар #29 от "Този век":

    Повече от ясно.
    Народа не мисли. Без въздух не можеш издържа и 3 минути. Без дизел и бензин вече 15 години - няма нищо по-хубаво от безкрайната тяга и безплатното каране! ⚡🌀🚀

  • 50 СМОГ 💨

    9 14 Отговор

    До коментар #35 от "Двигателите с вътрешно горене":

    Имаш затворена система - Земна атмосфера във вакуум и си дишаш собствената 💨
    Имаш 1 океан мазут 🛢️, изваден изпод земята и изгорен в атмосферата - отрова навсякъде.
    Имаш вече огромни празни пространства долу под земята и ко става ся? Трусове. Пропадане на земна маса, цели континенти..

    Този океан под земята е бил баланс. Сега какво става, мой? Става ли да резна с флекса 4 кила парче от джантата и гумата и да те пратя на баланс с 4 тежести по 2 грама?

    Промяна ос на въртене, климатични аномалии стават, ето тва става. Всяка вечер по новините.

    Обаче другаря водач има кюфтета на очите и изобщо не го керти кво става. Той обича да диша СМОГ и да си дава всичките пари за дизел и филтри.
    Затова решенията ги взимат хора с поне гънка и половина и решението е:
    100% чист ток, 100% коли на ток

  • 51 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 52 123456

    1 2 Отговор
    4-5 месеца, ако не настъпваш сериозно
  • 53 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 54 Вова

    12 1 Отговор
    Ако човек има елементарна експлоатационна култура, този пробег нараства МНОГО!
    - Смяна на масло - 7 до макс 10К км, в зависимосто от карането (повече градско или повече извън)
    - Не се подава много газ на студен мотор, докато си влезе в работна температура.
    - При каране с повече газ магистрално при спиране не се гаси веднага.
    - ИЗКЛЮЧВАНЕ НА БЕЗУМНАТА СТАРТ/СТОП ситема.
    - смяна на антифриз на 10 години макс или 100К км..
    И туй то...
    Но зелените не се кефят на това и затова са вкарани всички удължени интервали...

    Коментиран от #56

  • 55 Мениджър!

    1 1 Отговор

    До коментар #1 от "боклуци":

    Така обричаш на глад работещите в автомобилната индустрия!
    И естествено никой няма да те послуша!
  • 56 Така е

    8 2 Отговор

    До коментар #54 от "Вова":

    Но пак напомням, че само при всичките тези грижи които си изброил, съвременен автомобил произведен през последните една-две години може да достигне 200 хиляди километра иначе ще хвърли кърпа много по-рано.

    Ако полагаш тези грижи за автомобил произведен преди 10 години, ще можеш да удвоиш тези 200 хиляди километра, които така и да иначе ще ги изкара дори без да се грижиш за него. Хубаво е да се прави разлика между произведен днес двигател и такъв произведен преди 10 или повече години.
  • 57 12345

    6 0 Отговор
    Нали трябва да се купуват по на често. Ако карат по 500 хил. продажбите няма да могат да растат с по 5-10 процента на година.

    Коментиран от #58

  • 58 Не е така

    8 0 Отговор

    До коментар #57 от "12345":

    Рядко хората които редовно си купуват чисто нови автомобили ги карат по 200 000 км. Такива клиенти са по-скоро изключение, на които производителите не разчитат за увеличаване на продажбите.

    Проблемът с 200 хиляди километра ресурс на двигателя е проблем на втория, третия или дори четвъртия собственик на автомобила и не е проблем на автомобилния производител и не влияят на увеличаване или намаляване на продажбите на чисто нови автомобили.
  • 59 Жокера

    5 3 Отговор
    Има марки, които масово слагат двигатели подходящи за косачка накачулени с турбини и някакви малоумни решения от рода на да заменят веригата с ремък за да не "шуми" , а това че ще се скъса на пътя това не е пороблем...
  • 60 Реалист

    3 0 Отговор

    До коментар #1 от "боклуци":

    Е да де ама с 3 цилиндура как да стане биричет, пък за 4-5 искът много пара.
  • 61 Kиро

    1 1 Отговор
    Навремето оглеждах за покупка новоизлязлата Лада-Самара,но се отказах,защото прочетох,че имаше ресурс 120х.км.
  • 62 антрашпиц

    3 0 Отговор
    Нищо не е намаляло ,лакомията на акционерите се е УВЕЛИЧИЛА !!!
  • 63 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 64 Екология

    2 0 Отговор
    И после ми говорете за екология. По-скъпи автомобили с по-къс експлоатационен живот - направо удар в десетката. Ще купуваш кола всяка година. Както е казано цензурирано: "Задни части глава затриват".