Съвременните автомобилни двигатели имат среден експлоатационен живот от 200 хиляди км без необходимост от основен ремонт. Данните са от обстойно проучване, направено та германски експерти от ADAC.
Те обясняват, че двигател на лек автомобил може да издържи 200 000 км, но преди да се стигне тази цифра е много по-изгодно да се отървете от него и да купите по-нов, тоест такъв с двигател на по-малко километри.
Този подход позволява на водачите да получат по-модерно оборудване с по-добра технология, повишен комфорт и по-висока безопасност, както ида не инвестират сериозна сума пари за ремонта.
Експертите отбелязват, че преди това са произвеждали двигатели с експлоатационен живот от 1 милион км, но оттогава цената на производството им се е увеличила значително.
През 70-те и 80-те години на миналия век имаше значително по-надеждни автомобили, които предполагаха огромен пробег без ремонт, но днес дизайните на агрегатите са станали по-сложни, като тяхната издръжливост е намаляла.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 боклуци
Коментиран от #23, #55, #60
10:26 18.05.2025
2 Мишел
10:29 18.05.2025
3 Отец инжинер Петка
10:33 18.05.2025
4 ккк
Коментиран от #24, #38
10:36 18.05.2025
5 Пълни
Коментиран от #10
10:52 18.05.2025
6 Пич
- Ако някога стотици инженери мислеха как автомобила да е вечен , сега хиляди инженери мислят как всичко да се скапе , когато изтече гаранцията !
10:57 18.05.2025
7 Анонимен
Коментиран от #11
11:00 18.05.2025
8 То Йо
11:05 18.05.2025
9 Айзомби
11:19 18.05.2025
10 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #5 от "Пълни":
И тези 3×330 ли 🤣🤣🤣11:27 18.05.2025
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 хъхъ
Коментиран от #14
11:31 18.05.2025
13 тъй шъй
Коментиран от #26
11:32 18.05.2025
14 така
До коментар #12 от "хъхъ":
Избор има голям. На цената на еднолитрови се продават 2.0 или 2.5 атмосферни- Хонда, Мазда Тойота и др. Така че избор има и стига с тия 3 по 330. Клиентите, които избират колите не по боя или лилав шев на седалката, бойкотират малолитражките и за същите пари си взимат големи обеми.Коментиран от #16
11:41 18.05.2025
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 авто фен
До коментар #14 от "така":
Абсолютно безпроблемни двигатели са 1.0TSI и 1.0 VTEC ,при това Хондовия мотор генерира 125 коня! Нула проблеми и много здрави мотори.Коментиран от #17
11:51 18.05.2025
17 авто фен
До коментар #16 от "авто фен":
Извинявам се, Хонда 1.0 VTEC дори генерира 130 коня и е много здрав мотор без доказани проблеми с надеждността, тоест най-мощният 1.0 мотор на пазара, Хонда изкарва най-много коне от 1.0 мотор и е най-здрав същевременно.Коментиран от #44
11:55 18.05.2025
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 авто фен
До коментар #18 от "Васил":
Пълен мит и предубеждения,без никакви доказателства, напротив, вече тези двигатели навъртяха пробег и нямат никакви проблеми,затова пиша за тях. Абсолютно същата надеждност като по-големите мотори. Ти изобщо мислиш ли,че Хонда ще направи строшен мотор? Те нямат слаб мотор.12:11 18.05.2025
20 Ха ха ха
И кой глупак ще купи пък такава кола на старо, знаейки какъв е ресурсът и? Много въпроси нали.
Коментиран от #22
12:13 18.05.2025
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 авто фен
До коментар #20 от "Ха ха ха":
Ресурсът им е като на всеки друг мотор. Това показва времето и пробегът им, не се ремонтират по-често от другите двигатели. Другите приказки са кафеджийски приказки за кафето.Без аргументи и факти.Откакто има автомобил кубатурата на моторите намалява и изкарват повече мощност от по-старите мотори с по-голяма кубатура. Това е нормално заради технически решения, технически модерни решения и технологии.
Отдавна 1.8 T мотора на Ауди предлага 180 коня и е здрав мотор, а толкова предлагаше и V6 мотора ,само че харчи повече гориво. Всички карат 1.8,много малко карат Ауди А4 V6. Кой кара дизел V6? Всички карат 2.0 дизел турбо с 200 коня?! Преди 20 години 2.0 турбо дизел изкарваше 110 коня, сега двойно. Е,какво стана, що не кажеш,чер новите дизели се ремонтират основно повече от старите?
Коментиран от #25, #32
12:21 18.05.2025
23 ако искаш такъв мотор
До коментар #1 от "боклуци":
търси си по-стар мерцедес…на тях има дават на тия километри проверка за разхлабване на веригата!!!12:22 18.05.2025
24 статията
До коментар #4 от "ккк":
не е за 20 годишни а за съвременни!12:23 18.05.2025
25 авто фен
До коментар #22 от "авто фен":
Така се говореше и за турбо дизелите,че нямало да са здрави като дизелите без турбо и какво стана, всички взеха да карат турбо дизели,а не жалките дизели без турбо. И забравиха да говорят за това. Скептици има винаги при всяко модерно решение.12:25 18.05.2025
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 @@@
с експлоатационен живот от 1 милион км.,
Но сега Програмираното Остаряване и Жаждата за Огромни печалби
Съществено промениха и Усложниха живота ни!
Коментиран от #29
12:35 18.05.2025
28 Ауди 80
13:33 18.05.2025
29 Този век
До коментар #27 от "@@@":
Задвижването ще е с батерии. Живота на двигателите намалява с всяко следващо поколение, но живота на батериите расте. Още предишните поколения показваха само 10% деградация на 300 хиляди километра, а както се вижда от статистиката след 200 000 км двигателя вече е за ремонт.Китайците вече решиха И последният проблем на батериите - постигнаха 500 км зареждане за пет минути и то с желязофосфатна LFP батерия, която не се пали дори когато я пробиеш с пирон, за разлика от по-скъпите NMC батерии които се палят с намигване.
Коментиран от #49
13:35 18.05.2025
30 ДрайвингПлежър
Коментиран от #31
13:39 18.05.2025
31 Така е
До коментар #30 от "ДрайвингПлежър":
Но ако говорим за двигателите произвеждани преди 10 години. Както и да се грижиш за двигател, произведен последните една-две години с основна цел екология, повече от 200 хиляди километра трудно изкарват, защото за толкова са проектирани. Ако не полагаш грижите за които говориш, няма да изкарат и толкова.13:42 18.05.2025
32 интересно
До коментар #22 от "авто фен":
Като гледам репатраците по магистралата повече нови коли возят. И много SUV също. Не знам защо се получава тъй.14:21 18.05.2025
33 Газо
14:36 18.05.2025
34 Лесни
14:46 18.05.2025
35 Двигателите с вътрешно горене
Ама планетата не може да има основен ремонт
След като се повишава температурата ледовете на полюсите ще се разтопят и не може да се възтановят
Коментиран от #42, #47, #48, #50
17:08 18.05.2025
36 Като променят грапавостта на
17:13 18.05.2025
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 Сусура
До коментар #4 от "ккк":
Железно си прав здрави машини излязоха издържат на дупки и бабуни17:41 18.05.2025
39 Милен
19:01 18.05.2025
40 Гост
Среден пробег за БГ на година = 12000 километра. Очакваната драма с двигателя е след 17 години, или обърнато в пари = 245 лева месечно. Какъв е проблема?
Коментиран от #43
19:23 18.05.2025
41 КондЮ
19:24 18.05.2025
42 веселяк
До коментар #35 от "Двигателите с вътрешно горене":
Аз в хладилника си имам лед даже вънка да е 40 градуса!19:49 18.05.2025
43 Интересна математика
До коментар #40 от "Гост":
Казваш да хвърлиш автомобил с ДВГ след 200 000 км не е проблем, но като падне капацитета на батерията с 10% след 200 000 мили - 30 години по 12 000 км е огромен проблем!Коментиран от #51
19:54 18.05.2025
44 Мнение
До коментар #17 от "авто фен":
Когато присадиш успешно сърце от овчарка на слон и той има нормална средна продължителност на живота, едва тогава ще възприема обясненията ти за правдоподобни!А до тогава те съветвам да не се подлъжеш и да си монтираш задвижване от детско колелце, за твоя бегач! Колкото и да го напънеш, няма да те удовлетвори крайният резултат!
Коментиран от #46
20:55 18.05.2025
45 Този коментар е премахнат от модератор.
46 Дфен
До коментар #44 от "Мнение":
По тъпо мнение не прочетох22:20 18.05.2025
47 Пояснение
До коментар #35 от "Двигателите с вътрешно горене":
Знам, че няма особен смисъл да го казвам, ама и ние сме били на ваше място. Всичко, дето ви продават за "еко" и "зелено", е за да ви измъкнат парите, най-вече за данък въздух - за т.нар. парникови квоти. Ако искаха да пазят природата щяха да извадят от архивите изобретенията на Тесла. През 1903г. той е карал електромобил, БЕЗ тия батерии (то не е имало и технологията тогава), с триметрова антена. Реално всичките електрички трябва да се карат поне 80000км. за да станат по-чисти от автомобилите с ДВГ, но САМО ако тока за тях идва от АЕЦ. Защото при положение, че тока ви идва от ТЕЦ, реално електромобила ви е автомобил с външно горене. И не ми дрънкайте за соларни панели - това счупи ли се земята под него е неизползваема за земеделие. На ВЕЦ-ове могат да карат само с скандинавските страни. Такива са реалностите на терен. Колкото до плашилките с разтопения лед: 2 неща; 1) Земята е била с ТРОПИЧЕСКИ климат (по-топъл от сегашния) през 99% от времето. 2) Ако пропагандните материали за потъване бяха верни, досега много градове да са под водата. Не казвам, че няма да стане, но няма да стане по пропагандирания начин.22:29 18.05.2025
48 Пояснение
До коментар #35 от "Двигателите с вътрешно горене":
Най-големия фокус с безкритичните западни бройлери са "парниковите емисии" или данък въздух. Вместо да се обърне внимание на отровите, дето се отделят в атмосферата, с тях се изкарва черен СО2, а той е храна за растенията. Хем заради необразованите "умници" на всички ни начукват поредния обир, хем ограничават всичко, с което го правят още веднъж по-скъпо, от което пак печелят.22:33 18.05.2025
49 Така е
До коментар #29 от "Този век":
Повече от ясно.Народа не мисли. Без въздух не можеш издържа и 3 минути. Без дизел и бензин вече 15 години - няма нищо по-хубаво от безкрайната тяга и безплатното каране! ⚡🌀🚀
22:34 18.05.2025
50 СМОГ 💨
До коментар #35 от "Двигателите с вътрешно горене":
Имаш затворена система - Земна атмосфера във вакуум и си дишаш собствената 💨Имаш 1 океан мазут 🛢️, изваден изпод земята и изгорен в атмосферата - отрова навсякъде.
Имаш вече огромни празни пространства долу под земята и ко става ся? Трусове. Пропадане на земна маса, цели континенти..
Този океан под земята е бил баланс. Сега какво става, мой? Става ли да резна с флекса 4 кила парче от джантата и гумата и да те пратя на баланс с 4 тежести по 2 грама?
Промяна ос на въртене, климатични аномалии стават, ето тва става. Всяка вечер по новините.
Обаче другаря водач има кюфтета на очите и изобщо не го керти кво става. Той обича да диша СМОГ и да си дава всичките пари за дизел и филтри.
Затова решенията ги взимат хора с поне гънка и половина и решението е:
100% чист ток, 100% коли на ток
22:49 18.05.2025
51 Този коментар е премахнат от модератор.
52 123456
23:22 18.05.2025
53 Този коментар е премахнат от модератор.
54 Вова
- Смяна на масло - 7 до макс 10К км, в зависимосто от карането (повече градско или повече извън)
- Не се подава много газ на студен мотор, докато си влезе в работна температура.
- При каране с повече газ магистрално при спиране не се гаси веднага.
- ИЗКЛЮЧВАНЕ НА БЕЗУМНАТА СТАРТ/СТОП ситема.
- смяна на антифриз на 10 години макс или 100К км..
И туй то...
Но зелените не се кефят на това и затова са вкарани всички удължени интервали...
Коментиран от #56
09:14 19.05.2025
55 Мениджър!
До коментар #1 от "боклуци":
Така обричаш на глад работещите в автомобилната индустрия!И естествено никой няма да те послуша!
09:59 19.05.2025
56 Така е
До коментар #54 от "Вова":
Но пак напомням, че само при всичките тези грижи които си изброил, съвременен автомобил произведен през последните една-две години може да достигне 200 хиляди километра иначе ще хвърли кърпа много по-рано.Ако полагаш тези грижи за автомобил произведен преди 10 години, ще можеш да удвоиш тези 200 хиляди километра, които така и да иначе ще ги изкара дори без да се грижиш за него. Хубаво е да се прави разлика между произведен днес двигател и такъв произведен преди 10 или повече години.
10:35 19.05.2025
57 12345
Коментиран от #58
11:44 19.05.2025
58 Не е така
До коментар #57 от "12345":
Рядко хората които редовно си купуват чисто нови автомобили ги карат по 200 000 км. Такива клиенти са по-скоро изключение, на които производителите не разчитат за увеличаване на продажбите.Проблемът с 200 хиляди километра ресурс на двигателя е проблем на втория, третия или дори четвъртия собственик на автомобила и не е проблем на автомобилния производител и не влияят на увеличаване или намаляване на продажбите на чисто нови автомобили.
11:56 19.05.2025
59 Жокера
13:26 19.05.2025
60 Реалист
До коментар #1 от "боклуци":
Е да де ама с 3 цилиндура как да стане биричет, пък за 4-5 искът много пара.13:31 19.05.2025
61 Kиро
14:07 19.05.2025
62 антрашпиц
11:31 20.05.2025
63 Този коментар е премахнат от модератор.
64 Екология
14:35 05.06.2025