BMW показа 5er (E39) с пробег от почти милион километра

9 Юни, 2025 09:26 2 988 11

  • bmw-
  • 5er-
  • e39

Автомобилът е от модификацията 523i и е на 940 хиляди километра

BMW показа 5er (E39) с пробег от почти милион километра - 1

BMW, чрез официалното си подразделение Classic, публикува историята на уникален автомобил - моделът 5-Series E39, който принадлежи на жителя на Финландия Юхи Бекманд. Този седан, произведен на 10 юни 1996 година, все още е в ръцете на първия собственик и има впечатляващ пробег от 940 503 километра. Въпреки тази цифра, колата не само е запазила оригиналния си двигател, скоростна кутия и повечето елементи от интериора, но и впечатлява със състоянието на каросерията, която е запазила до голяма степен фабричното боядисване. Според представители на BMW, през целия ѝ експлоатационен живот са сменяни само консумативи, т.е. компоненти, подлежащи на планова поддръжка.

BMW показа 5er (E39) с пробег от почти милион километра

Като се има предвид, че автомобилът е бил експлоатиран във Финландия - страна със суров климат и резки зимни температури - техническото му състояние придобива още по-голямо значение. Известно е, че двигателят е стартиран многократно при температура от -37 °C, а на една от публикуваните снимки термометърът показва -34.5°C. Въпреки тези условия, автомобилът демонстрира изключителна надеждност, което свидетелства както за качеството на сглобяване, така и за старателността на грижите от страна на собственика.

BMW показа 5er (E39) с пробег от почти милион километра

Това е ранна модификация на BMW 523i E39, оборудвана с 2.5-литров редови шестцилиндров бензинов двигател от серията M52. Този агрегат развива 170 конски сили и 245 Нм въртящ момент, работейки в тандем с 5-степенна ръчна скоростна кутия, която предава сцеплението на задния мост. Тази конфигурация по време на пускането на пазара се смята за златната среда между динамика и комфорт в класа на бизнес седаните.

BMW показа 5er (E39) с пробег от почти милион километра

Пресслужбата на BMW отбелязва, че цифрата от почти милион километра за 29 години експлоатация съответства на приблизително 35 хиляди километра годишно. Това може да показва редовни дълги пътувания, които, съчетани с квалифицирана поддръжка в официални сервизи, са позволили на автомобила да избегне сериозни технически проблеми. Към това се добавя и факторът, че през онези години BMW все още се придържаше към високите стандарти за сглобяване, характерни за продуктите от 90-те години на миналия век, които днес са признати за пример за надеждност.

BMW показа 5er (E39) с пробег от почти милион километра

Снимките, придружаващи публикацията на BMW Classic, са направени по различно време, но показват автомобила в постоянно добро външно състояние. Забележително е, че авторът на снимките избягва близки планове, което може би е съзнателно решение - но като цяло визуално не са регистрирани следи от сериозно износване. Представители на марката съобщават още, че историята на Юха Бекманд и неговия автомобил не свършва дотук: той продължава да използва своето BMW ежедневно, а през годината компанията планира да публикува повече подробности за тази изключителна "петица".

BMW показа 5er (E39) с пробег от почти милион километра

Така този случай се превръща не само в пример за личната отдаденост на един собственик към колата му, но и в потвърждение, че издръжливостта, техническата надеждност и качеството на автомобилите наистина могат да бъдат резултат както от фабрично инженерство, така и от отговорно отношение към колата. Историята на BMW-то 523i на Юха Бекманд е своеобразно живо доказателство, че дори в ерата на дигитализацията и електрическите автомобили, класическите бензинови седани от 90-те години остават актуални примери за това какви трябва да бъдат истинските автомобили.


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 14 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Пич

    19 3 Отговор
    Найш ли коги беше това ?! Минал бешело !!! Някога такива коли не бяха прецедент , а правило !!!
  • 2 у нас правеха велосипед Балкан

    7 5 Отговор
    и след 3 милиона километра изглежда кат Чисто нов . и може да издържи още 3 милиона километра . гаранция около 4,5 милиона мили .
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 ЕвроЗона

    4 6 Отговор
    Няма друго BMW! Легенда...

    Коментиран от #5

  • 5 Глупости

    7 2 Отговор

    До коментар #4 от "ЕвроЗона":

    Предишната петица беше легенда!
  • 6 Мдаааа

    7 3 Отговор
    Имам колело Балкан згъваемо. На 50 години и още върви. Но вече няма гуми с такива размери. Навремето всичко се правеше желязно. Сега е ширпотреба!
  • 7 Алекс

    11 1 Отговор
    М52 / М54 моторите са много здрави, късоходови, високо оборотни шестцилиндрови мотори
  • 8 ЕнжинерО

    18 1 Отговор
    Ето това казва всичко за автомобилостроенето "високите стандарти за сглобяване, характерни за продуктите от 90-те години на миналия век, които днес са признати за пример за надеждност". Почти няма автомобилна марка, която да няма "легендарна" кола от тези години. Някой марки имат по няколко.
  • 9 Васил

    7 0 Отговор
    Поредното доказателство че старите автомобили са по здрави от тези сега които се продават ако изкарат и 150к това си чист късмет.
  • 10 Айзомби

    4 1 Отговор
    Моята 530д е39 беше на милион и сто хиляди,когато двигателят взе да чука повече от обичайното.И най-вероятно беше превъртана с 150-200 хиляди.
  • 11 сектант

    4 2 Отговор
    имам един приятел - продаде си чисто новото ауди за да си купи мерцедес е класа от 1990та