Дизеловият Land Cruiser става хибрид в Европа

23 Юни, 2025 18:41 3 063 21

  • toyota-
  • land cruiser-
  • хибрид

Двигателят е познат от Hilux

Дизеловият Land Cruiser става хибрид в Европа - 1

В свят, все повече задвижван от електрификацията, дори автомобилните легенди трябва да се адаптират. Така например Toyota Land Cruiser, последната генерация, представена в края на 2024 г., бележи повратна точка в дълголетната история на модела: интегрирането на хибридна технология.

Под здравия капак на Land Cruiser познатият 2,8-литров четирицилиндров турбодизелов двигател вече работи в комбинация с 48-волтова мека хибридна система. Тази конфигурация, доказала се в пикапа Hilux, движи ясна стратегия за Land Cruiser. Като автомобил, проектиран предимно за превоз на пътници, той е първият в този сегмент за Toyota, който интегрира тази мека хибридна технология, като се различава ясно от по-сложните пълни хибридни системи, които се срещат в други модели от гамата на леките автомобили.

Меката хибридната система, безпроблемно интегрирана с 8-степенната автоматична трансмисия, включва електрически генератор, способен да допринесе с до 12 kW мощност и 65 нютон метравъртящ момент. Тази помощ се черпи от компактна 4,3 Ah литиево-йонна батерия, дискретно разположена под багажното отделение.

Инженерите на Toyota твърдят, че добавянето на тази електрифицирана система не компрометира легендарните офроуд способности на автомобила. Електрическият генератор е разположен високо в двигателния отсек, което гарантира, че Land Cruiser запазва впечатляващата си дълбочина на преминаване през вода от 700 мм. Освен това всички други електрически компоненти са внимателно запечатани, за да се предотврати проникването на вода и прах, което засилва неговата здравина.

На асфалтирани повърхности обаче предимствата са по-осезаеми. Системата допринася за по-плавно ускорение, по-гладко потегляне и забележимо по-бърза и по-тиха функция за спиране/стартиране. Шофьорите имат и възможност да настройват чувствителността на системата чрез избор на режими..


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 11 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 дедо..

    10 4 Отговор
    Я имам 20 годишен приус 1,5 с 75 коня..много съм доволен..батарейката е със сменяеми клетки и си ги сменявам сам,а пък най ме кефи кога ходя до гърция,тапи по 60 минути у тая жега,а я съм угасил двг а климатронико работи на батарейката,а другите пушат и ручат покрай тебе..

    Коментиран от #5

  • 3 Не е ли Масквич

    5 8 Отговор
    не ми го хвали
  • 4 Смешна история

    16 8 Отговор
    Този тежък джип с 204 к.с. и ускорява от 0 до 100 за почти 12 секунди и струва почти 200 бона. Нищо чудно, че от Тойота се налага да му правят реклама тук. Гъзарите с 200 бона няма да си купят 4 цилиндров джип...

    Коментиран от #6

  • 5 Справка

    8 1 Отговор

    До коментар #2 от "дедо..":

    75 коня е двигателят, но електромотора добавя 65 коня още и общата сумарна мощност на този Приус е 110 коня по каталог.
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Антон

    9 10 Отговор

    До коментар #6 от "Смешен си ти":

    Колко хора в България ходят с гумени ботуши на работа или с чалма на главата?!
    Какъв офроуд в България? Да, вероятно има някакви единици хора, които биха си го купили, за да го карат за кеф в гората, ама те колко са? Единици!
    Какво ми говориш за някакви ускорения по 8 сек смешна и жалка история!
    Ходих да го видя в магазина - отврат кожа, отврат пластмаса, спрел мотор, слаб избор на цветове, джанти, тапицерии. Тойота са си жалки по принцип, но напоследъл стават вае по-жалки!
    Ако ходиш на работа с гащеризон и гумени ботуши, с мръсно под ноктите и возиш куче на задната седалка на 30-40 км от най-близкото село става. За нищо друго не става това извращение!

    Коментиран от #8, #10

  • 8 Смешен си ти разбира се

    10 5 Отговор

    До коментар #7 от "Антон":

    Такива истински СУВ се купуват за офроуд, за това е конструиран. Кой ще го купи в България на Тойота им е все едно! В Африка никой не влиза в пустинята с друго освен с Ланд Крюзер! Просто този СУВ е истински СУВ ,а тези СУВове се конструират не за надбягване по асфалт. Тяхното предназначение е пресеччени терени, България като пазар изобщо не я интересува Тойота. Основни пазари са арабските държави, Дубай, азиатските държави, Африка, Австралия, САЩ. Ама изобщо,ама изобщо България или балканския полуостров не е пазар за световния Номер 1 Тойота.

    Спрел мотор, така може да говориш в кварталното кафене с други на твоето умствено равнище! Този мотор е уникално добър и милионник, и то милионник при пресечен и тежък терен- в гората, калта, а не по асфалт като трошливите германски паркетници,дето затъват в първата локва и сменят вериги и лагери на 15 000км.

    Коментиран от #12, #21

  • 9 Това е!

    2 5 Отговор
    Друго си е SQ 7 s 507 k.s.

    Коментиран от #11

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Браво

    5 3 Отговор

    До коментар #9 от "Това е!":

    SQ7 не съм видял в пустинята! Значи не става за СУВ. А ако се ползва за лека кола друго си е Супра,NSX, GTR. А това Ауди става за смях, да не говорим в завои !

    Коментиран от #16, #19

  • 12 Антон

    6 1 Отговор

    До коментар #8 от "Смешен си ти разбира се":

    Като те чета въобще не си в час! Конкретно този модел е правен за европа вкл.България!
    Държавите, които цитираш, се карат едни други ландкризери, специално направени за Близкия Изток, моделни гами VX, VXR,GR. С двигатели. V8 и прочие. От време на време се срещат из София, особено един VXR, като охранителна кола на един човек. В онези държави за които говориш, такова кенче с 4 цилиндров дизел и измъчени 200 коня няма дори да погледнат.

    Коментиран от #15

  • 13 Антон

    4 1 Отговор

    До коментар #10 от "Смешко":

    Колега, единствени ще ти кажа, дано стигнеш някой ден мойто ниво и се качиш на колите, които притежавам.
    Успех!

    Коментиран от #14

  • 14 Смешко

    4 3 Отговор

    До коментар #13 от "Антон":

    Колите не са мерило за ниво. По мисълта и смисъла на писаното си правя изводи. Браво, щом имаш самочувствието! Но за мен си просто момче. Моето мнение не е необходимо да има значение за теб. Но понеже се изтъкваш и се хвалиш, просто си казвам моето мнение. Културен,възпитан, камо ли интелигентен човек би следвало да е надделял евтините, детски стремежи, изтъквания и самовнушения, не би трябвало да е отрицател,а напротив, да се обогатява от всяко нещо, не да мрази, не да обижда дадено творение,а то да го обогатява и да уважава това,че някой друг го харесва. Всеки харесва различни работи и толерантността при теб липсва,което също говори за разсъдливо равнище.
  • 15 Смешен си ти разбира се

    3 0 Отговор

    До коментар #12 от "Антон":

    Този Крюзер както и всеки друг дизел в Арабските държави никой не погледжа, просто защото бензиновия двигател по-добър, по-тих и по-приятен за каране. Там не поглеждат дизели от никоя марка, защото бензинът им е много евтин. А този Ланд Крюзер е разработван и за там, а в Европа се продава с друг двигател, но България никога не е влизала в сметките на Тойота. Дали тук ще се купят 10 Ланд Крюзера това е без значение за авто марка, продаваща над 10 млн. коли, просто България е мижав пазар.
  • 16 Стара слава!

    3 3 Отговор

    До коментар #11 от "Браво":

    Кой кара автомобила си само в пустинята, там са аборигени и др. племена.
    Прав си Ауди SQ7 не е по джоба ти!

    Коментиран от #17

  • 17 Справка

    1 1 Отговор

    До коментар #16 от "Стара слава!":

    Ами който живее в тези райони и му трябва транспорт, както кой кара в гората, може би дивака според теб. Изобщо за какво са СУВ като може да се кара паркетник. а в пустинята и гората ще ходим с лифта. Понеже SQ7 става за смях на асфалта от леки коли. Кой ще си купи да се люлее в 3 тонен СУВ по асфалта,като една обикновен Mazda mx5 със 150 коня ще го направи това Ауди SQ7 за смях и на старт и след първоя завой. За какво ти е СУВ за асфалт, това е малоумие.

    Коментиран от #20

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Хайде лудите изпълзяха

    1 2 Отговор

    До коментар #11 от "Браво":

    лудите извадиха мозейните експонати
    нсх супра гтр са коли които вече не се произвеждат
    всъщност има някаква ужким нов супра с мотор от БМВ! и интериор на ниския клас БМВ!
    японското автомобилостроене е закъсало яко
    правят малки непретенциозни коли с икономия на всичко в тях
    резултата е че пазара не ще такива и продажбите са все по-малко
    нямат нито актуален спортен модел
    нито актуална лимузина
    азиатска философия
  • 20 Пенч

    2 2 Отговор

    До коментар #17 от "Справка":

    Mx5 не може даже да се приближи до sq7 . А пък до rs7 или ХМ още повече. Като собственик на тойота >300 коня , купувана от представителство и поддържана в такова мога само да кажа че за нищо не стават. Всичко е на двойни цени, с високи лихви, задължително каско при определен застраховател на бесни пари. Поми арска история. И дори не могат да ги поддържат. Сменяха ми панорамно стъкло по каско и сложиха от по стар модел , понеже са тарикати. Къв Ленд круйзър кви пет леа. По добре да си взема ГХ550 от Канада
  • 21 ЛеЕнд/от земя/ Круизър/

    2 0 Отговор

    До коментар #8 от "Смешен си ти разбира се":

    преодоляващ големи разстояния означава превода на името на този модел.И това не е СУВ бе папурко,а е истински офроудър. В пустинята се движат лендкруизъри и Патроли с V 8,а този недомисляк въобще там няма да го допуснат,защото няма въобще да издържи.Този е предназначен за мекокитковците с евро дж ей ски корени да се перчат в коптора.