Европейският съюз подготвя промени в правилата за сертифициране на plug-in хибридни електрически превозни средства (PHEV), които представляват автомобили с електромотор и с ДВГ и с възможност да се зареждат от електрическата мрежа. Новите изисквания ще определят нов начин за оценка на това какъв електрически пробег реално изминават тези превозни средства. Това може да доведе до намаляване на екологичния им рейтинг - и следователно до загуба на държавни субсидии, данъчни облекчения и привлекателност за потребителите.
Промените се фокусират върху преразглеждане на методологията за определяне на емисиите на CO2 за PHEV. Докато преди изчисленията са отчитали идеални условия и висок процент пътувания на електричество, сега Европейската комисия иска да вземе предвид данните от реалната експлоатация от телеметрията. И те показват, че в повечето случаи шофьорите зареждат своите PHEV по-рядко от очакваното - и следователно бензиновият двигател работи по-често от очакваното по време на сертифицирането.
Съгласно новите правила, средните емисии на CO2 за такива автомобили биха могли почти да се удвоят. Това от своя страна би могло да доведе до загуба на статута на екологични превозни средства на plug-in хибридите. В някои страни от ЕС това автоматично би ги лишило от възможността да получават държавна помощ за покупката си или да се възползват от данъчни облекчения. Те също така вече не биха могли да бъдат включени в квотите на автомобилните производители за „чисти автомобили“, което би могло да доведе до големи глоби.
Автомобилната индустрия вече изрази загриженост. Представители на големи концерни подчертават: PHEV остават важно преходно звено между двигателите с вътрешно горене и изцяло електрическите автомобили. Те позволяват намаляване на вредните емисии, особено в градския трафик, където често се движат само на електричество. Освен това, съвременните хибриди имат много по-дълъг пробег на електричество (понякога повече от 100 км) и се презареждат бързо.
Както заяви един от представителите на автомобилната индустрия в коментар пред полското издание Auto Swiat , новите правила биха могли да „убият“ този сегмент: „Намаляване на инвестициите, затваряне на производствени мощности, загуба на хиляди работни места - това е реална перспектива с рязко намаляване на подкрепата за PHEV.“ Производителите настояват ЕС да взема решения не само въз основа на моделни изчисления, но и като отчита последиците за икономиката и заетостта.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ООрана държава
10:44 24.06.2025
2 Ваня
Коментиран от #42
10:45 24.06.2025
3 ЕСССР
10:45 24.06.2025
4 Град Козлодуй
10:53 24.06.2025
5 Баце ЕООД
10:54 24.06.2025
6 Шофьор
Ще го направят така че като се ходи на технически преглед ще трябва да е изряден и нормалният двигател И хибридният. А колко ще е изряден хибридният не се знае защото като изтече гаранцията никой няма да ходи на оторизиран сервиз, ходи се на кварталният. А хибридата не е като ДВГ - специялисти и разбирачи можеш да ги преброиш на една ръка.
Коментиран от #13, #29
10:54 24.06.2025
7 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
10:54 24.06.2025
8 А бе
Коментиран от #14
10:57 24.06.2025
9 Тиква
Коментиран от #11
10:58 24.06.2025
10 Нещо
11:00 24.06.2025
11 КзББ и ДП
До коментар #9 от "Тиква":
Хора без работа-правят простотии,хора без акъл-измислят простотии11:14 24.06.2025
12 Порно
Коментиран от #16
12:02 24.06.2025
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Селянина с колелото
До коментар #8 от "А бе":
Аз ходя с колело :Р. Шегата на страна, прибирам се, паркирам колата в гаража, от там нататък или пеш или с колело. Няма смисъл за 200-300 или 500 м да се джитка с кола.Коментиран от #39
12:53 24.06.2025
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Парно
До коментар #12 от "Порно":
"Е, то освен да съсипва икономиката, урсуляка и урсуляците поклай нея друго могат ли?"Не ти ли се вижда странно че цялата икономика на Китай се крепи на производство на фотоволтаици батерии и електромобили, а Китай Не е като да я закъсал икономически.
Защо смяташ че същите тези продукти съсипват европейската икономика? Май не е до продуктите, а до късогледството в управлението. Китай видя накъде върви бъдещето и произвежда точно това което се търси. Екологията е бонус, като спрем да горим въглища бензин и дизел. Независимостта от руснаци и чаршафи също е бонус, защото няма да даваме трилиони всяка година за горива.
Коментиран от #17, #30, #36
13:19 24.06.2025
17 ПХзсхзсхзм
До коментар #16 от "Парно":
Да, добре, европейците ще правят екология с китайски продукти, чието производство е прекалено мръсно и неекологочно. Мите Бустеров!Коментиран от #18
13:34 24.06.2025
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Еколог
Батерията се произвежда в затънтен производствен район, който е определен за замърсяващ като например районът около мариците. ДВГ пуши в центъра на града.
Колкото повече фотоволтаици и батерии се произвеждат, толкова по чисто ще стават тяхното производство, защото всеки произведен в панел намалява горенето на въглища докато не го прекрати напълно. Точно както всяка батерия намалява горенето на бензин и дизел докато не го прекрати напълно.
Коментиран от #22, #48
14:14 24.06.2025
20 евро еко цаката
15:23 24.06.2025
21 Калмук
15:33 24.06.2025
22 Ккллллл
До коментар #19 от "Еколог":
И като спре тока и се събудиш,ще бъде късно за теб.Кола на ток е до време,зависим си повече отколкото мислиш.Според теб тока от контакта ли идва?Коментиран от #24
15:45 24.06.2025
23 ДрайвингПлежър
15:50 24.06.2025
24 Хкхххггггггллл
До коментар #22 от "Ккллллл":
Тока идва от слънцето на покриваБензина откъде идва? От чешмата?
Коментиран от #32, #33, #45, #46, #47
16:09 24.06.2025
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Простотиите евро пидалски
16:58 24.06.2025
28 Анонимен
16:58 24.06.2025
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Твойто слънце на покрива
До коментар #24 от "Хкхххггггггллл":
ли е щото мойто е в кревата и ме чака. Мога да прескоча да оправя твойто слънце на покрива,па ти стой под покрива.18:12 24.06.2025
34 ЕС ЕС
18:52 24.06.2025
35 Мисленето
18:53 24.06.2025
36 Порно
До коментар #16 от "Парно":
Защото не можем да конкурираме китайците по цени, и не произвеждаме панели. Каква полза да купуваме от чайната и да си мислим, че сме на далавера? Какво сериозно производство има у нас? Всеки път като вдигнат МРЗ и един куп цехове се изнасят.20:31 24.06.2025
37 Край
Големината на батерията на плъг ин хибрида трябва да се избира според начина на живот и града в който живеете.
21:16 24.06.2025
38 Николай Стоименов
23:24 24.06.2025
39 Върховенство на П
До коментар #14 от "Селянина с колелото":
Я ходи до кварталния Кауфлан или Лидл дето са ми 5 км или до Метро дето ми е на 15 км с колелото с кошничката на Червената шапчица за примерно 6 човека Не се наядоха тези еврохит леристи и проевропейски на цисти00:01 25.06.2025
40 Гост
00:07 25.06.2025
41 Този коментар е премахнат от модератор.
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 Петров
Коментиран от #44
08:18 25.06.2025
44 Коментиращ
До коментар #43 от "Петров":
Точно така г-н Петров!Дълбоката държава във фащ, която притежава Урсули, Макарони, Мерцове, Трюдота, Зеленски и др безволеви шарани (спуснати да служат на злото), НЕ иска независимост и просперитет за стария континент и неговите жители!
Не случайно стартираха толкова много войни, не случайно пуснаха ковид, не случайно всички "бежанци" са млади мъже в разцвета на силите си, защото явно целта е контрол, чрез бедност и липса на храна, посредством cbdc и "зелена" фашо-политика!
Затова народите на стария континент трябва да се обединят и да свалят марионетките на дълбоката държава, начело на ЕС!
Инак "Дилъри на време" ще ни се стори като комедия!
13:07 25.06.2025
45 сега подлого да ти напиша
До коментар #24 от "Хкхххггггггллл":
Робърт Николин, бивш главен конструктор в Bugatti Motors. “За всички неделни еколози!! Прочетете внимателно какво следва! Това е батерия за Tesla Model Y. Заема цялото пространство под купето на автомобила. Под седалките. За да ги направите, имате нужда от: ---12 тона скала за литий (може да се извлече и от морска вода) -- 5 тона кобалтови минерали (повечето кобалт се произвежда като страничен продукт от обработката на мед и никел). Това е най-трудният и скъп материал за получаване на батерия). -- 3 тона никел. -- 12 тона медна руда. Трябва да преместите 250 тона почва, за да произведете следното: -- 26,5 фунта литий -- 30 фунта никел -- 48,5 фунта манган -- 15 фунта кобалт. За да произведете батериите, имате нужда и от следното: -- 441 паунда алуминий, стомана и/или пластмаса -- 112 паунда графит Гигантският Caterpillar 994A се използва за преместване на земята за извличане на минералите, необходими за тази батерия. Caterpillar изразходва 30 литра дизел за 1 час. Повечето от минералите, използвани за производството на батерии, идват от Китай или Африка. Голяма част от работата в Африка се извършва от деца или хора, експлоатирани почти като роби. Само една от тези OEM батерии за Tesla Model Y, 2021 (най-евтината батерия на Tesla) в момента се продава онлайн за $4999 без доставка и монтаж. Батерията тежи 1000 паунда (можете да си представите цената за доставка). Той има две. Цената на батерията на Tesla е: Модел 3: $14 000+ (GRP за автомобили $38 990) Модел13:26 25.06.2025
46 хаха
До коментар #24 от "Хкхххггггггллл":
В Испания нали им идваше от Слънцето тока и изведнъж - пик на потреблението, а то потока енергия не се изменя - и хоп - почти цяла Испания и ПортОКалия - на тъмно, удари и Франция, а и не само нея. Ах колко весело е да заседнеш в метрото лятно време със спрели климатици с цялата все по благоухаеща на запуснат пор-вдовец тълпа около тебе! Това бие засяданията в асансьор от вяскъде. Но, както се казва във вица - може и да е още по-зле - например на тоя на операционната маса в момента, в който спира тока и живота му виси на това дали ще се включи или не генератора.Не е проблема в Слънцето - то си свети и ни грее и Слава Богу, проблема е в плоската мозъчна гънка на извънредно "умния", дето е решил, че с тия "технологии" ще мине на енергия от Слънцето и от вятъра.
14:02 25.06.2025
47 хаха
До коментар #24 от "Хкхххггггггллл":
За нормалните хора Слънцето е на небето, а слънчицето - в леглото. Един вече ти отговори на това.Тока все още идва в голяма степен от ТЕЦ-овете, така че вие с електричките НЕ карате екологични електромобили, а автомобили с външно горене. Много екологично замръсяващи като производство и замяна на батериите, пожаро опасни, с електромагнитно облъчване по цялата площ (към което човешкия организъм не е много приспособен), ползващи мръсна ТЕЦ енергия возила с външно горене, но пък за сметка на това поне са скъпи, а това е добре, защото глупостта следва да се плаща, та да ти дойде акъла в главата (ако ти дойде въобще).
14:16 25.06.2025
48 Елетромобилите ще са атрактивни
До коментар #19 от "Еколог":
до момента, в който на собствениците им започнат да начисляват данъци и събират такса за паркиране в определените зони. Всичко друго свързано с екологията е за лапнишараните07:49 26.06.2025