Mercedes привиква почти всички бройки от суперскъпия AMG One в сервиза

26 Юни, 2025 13:30 3 356 14

  • mercedes-
  • amg-
  • amg-one-
  • пожар-
  • сервизна акция

Причината е риск от пожар

Mercedes привиква почти всички бройки от суперскъпия AMG One в сервиза - 1

Създаването на хиперколата Mercedes-AMG One е известно с многото предизвикателства, които е преодоляло. Замислен през септември 2017 година като концепция, производствената версия не видя бял свят до юни 2022 година, а доставките към клиентите започнаха през януари 2023 година. Трудната задача да се адаптира задвижващата система от Formula 1 за използване по пътищата се оказа изключително сложна, което накара самия главен изпълнителен директор на Mercedes да предположи с хумор, че инициаторите на проекта трябва да са били „пияни“, когато са го одобрили.

Докато много от препятствията произтичаха от интегрирането на сложния 1,6-литров V-6 двигател с турбокомпресор, директно взет от болида на Люис Хамилтън във Forumla 1, неотдавнашното значително изтегляне от пазара, издадено от Федералната служба за автомобилен транспорт (KBA) на Германия, сочи към друг, макар и критичен дефект. KBA призовава Mercedes-AMG да отстрани потенциалния риск от пожар, засягащ значителна част от ограничената серия: 219 автомобила от общо 275 произведени бройки. Това означава, че почти 80% от всички хиперколи AMG One са засегнати.

Mercedes привиква почти всички бройки от суперскъпия AMG One в сервиза

Причината за този проблем с безопасността не е в сложния двигател с вътрешно горене, а в хидравличната линия на активния заден спойлер. По-конкретно, от този компонент може да липсва важен щифт. Ако този дефект не бъде отстранен, хидравличната течност може да изтече и в най-лошия случай да се възпламени при контакт с близките горещи компоненти на двигателя.

Собствениците на засегнатите автомобили, произведени между 12 декември 2022 година и 9 май 2025 година, се приканват да проверят автомобилите си, за да потвърдят наличието и правилното монтиране на този щифт. KBA оценява, че необходимият ремонт, ако се наложи, ще отнеме приблизително 90 минути. По-голямата част от засегнатите автомобили, 183 броя, се намират в Германия, където собствениците ще трябва да уговорят сервизни посещения в сервизните центрове на Mercedes-AMG. За контекст, серийното производство на този ръчно сглобен хиперкар започна през август 2022 година в специализирания завод на AMG в Ковънтри, Великобритания, в сътрудничество с Multimatic.


Поставете оценка:
Оценка 2.6 от 5 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Абееее я у лево

    7 1 Отговор
    Щифтове мифтове. Привързвам го с тел и всичко е ок. Че си губим времето и парете за гориво да одим по сервизи
  • 2 Антон

    12 2 Отговор
    Всеки си има вкус, но аз лично за подобна цена на автомобил бих се насочил към Кьонигсег, Пагани и подобни и това дори не бих го погледнал.
    Отделно страшна излагация за Мерц, не за щивта, поне според статията, а по отношение на написаното ако е истина:
    обствениците на засегнатите автомобили, произведени между 12 декември 2022 година и 9 май 2025 година, се приканват да проверят автомобилите си, за да потвърдят наличието и правилното монтиране на този щифт.
    Какво означава, мерц ме приканват да си проверя правилнито монтиране на шивта?!?!)
    Аз съм мултимилионер и съм дал милиони за този автомобил, и ше седна да си проверявам монтажа на спойлера?!?
    Не ви ли се струва страшна излагация?

    Коментиран от #3

  • 3 Минувач

    3 8 Отговор

    До коментар #2 от "Антон":

    И, с какво Пагани или Кьонинсег заслужават да ги избереш пред този Мерц? Този Мерцедес е лимитиран и е единствената кола сдвигател от Ф1, пък макар и малолитражен. Никой и никъде не предлага двигател от Ф1 за улична употреба, никой не предлага двигател да се развърта до такива обороти. Отделно този Мерцедес е и рекордьор на Ринга за серийни автомобили то всички класове (защото лимитирането на бройката му е да попадне в серийния сегмент). Само прототипи могат да го бият на Ринга. За Пагани също плащаш за АМГ двигател, а Кьонинсегът примерно нито е първенец по ускорение, където Бугати Широн Супер Спорт го прави смешен, нито е първенец на писта със завои.

    Коментиран от #4, #7, #10

  • 4 Антон

    8 2 Отговор

    До коментар #3 от "Минувач":

    Не съм имал досег до подобни автомобили и не мога дс се изкажа компетентно тебе! Отделно в предишния ми пост съм написал че всеки си има вкус! На въпроса ти защо избирам тях, вкл.някое от лимитираните серии ферари ше ти кажа така: Едните са компании които произвеждат единствено спорни, супер и хипер коли, другото е фирма, която произвежда от сапунерки до бусове. Схващаш ли? А това с Ф1 са си чисто маркетингови машинации, за да може да вървят продажбите. Това че е лимитиран също не е критерии, и коньога и паганите и повечето ферарита са лимитирани!
    Пак ти казвам , все си има вкус.

    Коментиран от #14

  • 5 Кирето

    2 1 Отговор
    Много дефект, много нещо. Аз затова не си купих такъв бричкалдяк. И не, не е заради цената. При мен пари да искате! Друго нямам, ама пари - бол.
  • 6 Бай Либен Либеницата

    1 0 Отговор
    Интересно е, дали е производствен или конструктивен дефект. Квалификацията на сглобяващите е висока, указанията при сглобяване, смятам са отлични. Бройките малко, темпът на работа е адекватен. Освен това, опитът и усетът са налични, така остава да е конструктивна грешка, мисля. И е отстранена. Аз бих си взел Тойота Камри на 20-тина години, щот по-ме кефи, да н"си помисли някой, че става дума за пари. Няма таквози нещо.
  • 7 Госта.

    5 2 Отговор

    До коментар #3 от "Минувач":

    Те МБ не се научиха , че супер спортни автомобили не са за тях, преди това пуснаха един модел за Льо Ман - той просто не стоеше на пистата ИЗЛЕТЯ спряха го сега пак опитват Правете си седаните- там им е силата и не се занимавайте с супер спортни.В Германия само Порше прави спортни автомобили.

    Коментиран от #11, #13

  • 8 бай Иван

    9 0 Отговор
    "1,6-литров V-6 двигател с турбокомпресор, директно взет от болида на Люис Хамилтън във Формула 1". Малии и сега Хамилтън с кво ша са състезава.

    Коментиран от #9

  • 9 Тод

    3 0 Отговор

    До коментар #8 от "бай Иван":

    Е, ше си земе повечко хора да го бутат.
  • 10 Пилотът Гошу

    1 2 Отговор

    До коментар #3 от "Минувач":

    С това, че не караш порцеланова статуетка с мотор 1,6л от Ф1. Във болида на Мерцедес двигателят си е на място, но в шосеен автомобил, който аз бих карал, не са го снимам и държа в гаража, тоя 1,6 е просто смешно... Все тая какво време е направил на Ринга, улицата не е Ринга и собствениците им не карат като Маро Енгел...

    Коментиран от #12

  • 11 Пилотът Гошу

    0 0 Отговор

    До коментар #7 от "Госта.":

    Стига глупости, AMG GT си е доста добър спортист, даже в обикновения вариант GT пак си става, GT R още по добре. Не случайно има GT3 версия, която се състезава в ендурънс сериите, макар че тя е с друг двигател, атмосферен V12, вместо познатия V8 biturbo.
  • 12 Минувач

    0 0 Отговор

    До коментар #10 от "Пилотът Гошу":

    Какви улици те гонят да караш тези автомобили, за които става дума тук???
    Тези автомобили се пренасят до писта, там се карат, после се качват пак на автовоза и се прибират. Друго приложение може да е само да отидеш до казиното в Монако или на големи светски събития. За града си има други автомобили.
  • 13 Минувач

    0 0 Отговор

    До коментар #7 от "Госта.":

    Е, как успя да напишеш такава глупост?
    Само ще ти кажа, че Мерц ГТ-Р черната серия държеше рекорда на ринга доскоро. Това, как ти се струва?
    Пилотът на сейфти-кара във Ф1, Мейлендер имаше интервю, в което казва, че този Мерц ГТ-Р черна серия е колата, която е карал и се доближава най-много до състезателна кола. Това е скорост, стабилност, диманика, гъвкавост, настройки и т.н.. Наблягам - не спортна кола (каквито са останалите супер спортисти), а състезателна кола, т.е. още по-високото ниво. Така че, има и много спортни автомобили на Мерцедес. Не така е положението при БМВ примерно - так имат много добри спортни седани, семейни коли, но нямат нитп супер-спортист, нито хипер-автомобил.
  • 14 Минувач

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "Антон":

    И, какво те бърка, ако правят и сапунерки и бусове? Просто са по-голяма компания и правят във всички сектори. Техен автомобил, ако прави рекорди на ринга, дали пилотът му си мисли - ех, ама те имат и бусчета и сапунерки...
    Друг въпрос е, ако ти искаш колата само и единствено за престиж и минало и не отдаваш такова значение на качествата на самата кола.