Когато избираме нов автомобил, често сме привлечени от дългия списък с екстри, които производителят предлага. Но колко от тях използваме наистина в ежедневието си? Оказва се, че много от иновациите, създадени да улеснят живота ни, остават забравени и неизползвани от собствениците на моторните превозни средства.
Един от най-безполезните примери е Tiptronic режимът, който позволява ръчно превключване на предавките при автомобили с автоматична скоростна кутия. Подобна е съдбата и на перата за превключване на предавките на волана. Макар и да изглеждат спортно, повечето шофьори не ги използват, предпочитайки автоматичния режим.
Друга функция, която често остава пренебрегната, е системата за контрол на спускането по наклон. Тя може да бъде изключително полезна при офроуд шофиране, но повечето водачи на кросоувъри никога не се възползват от нея, тъй като не шофират в такива условия. Мнозина дори не знаят, че автомобилът им разполага с тази опция.
И накрая, автоматичното паркиране също попада в този списък. Въпреки че технологията е впечатляваща, мнозинството от шофьорите продължават да паркират сами, вероятно защото не се доверяват напълно на системите за самостоятелно управление.
Това повдига въпроса: защо се предлагат иновации, които собствениците на автомобили рядко или изобщо не използват? Може би производителите трябва да се фокусират върху наистина полезни и използваеми функции, вместо да пълнят автомобилите с опции, които в крайна сметка се оказват излишни за повечето водачи.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Авто паркирането
Коментиран от #9, #10, #14
10:13 13.08.2025
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Град Козлодуй
Коментиран от #6, #28
10:15 13.08.2025
4 Истината
Другите две почти никога. Автоматичното паркиране два-три пъти съм го пробвал да се впечатлят децата в контролирана среда. Перата един път да ги пробвам.
Коментиран от #37
10:15 13.08.2025
5 Абе
10:16 13.08.2025
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Може и да е вярно
10:18 13.08.2025
8 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
"Перата" на волана много от мъжете ги използват, както и смяната на предавките чрез лоста‼️
А "екстрата" ЛИПСА НА РЕЗЕРВНА ГУМА си е направо гадна‼️
10:20 13.08.2025
9 То това е екстра
До коментар #1 от "Авто паркирането":
Само за немогливци и за жени, ма те вторите са си немогливи в паркирането по природа.10:20 13.08.2025
10 ДрайвингПлежър
До коментар #1 от "Авто паркирането":
Даже е крайно излишно - докато нащракаш всички бутони и опции да паркира сама ти вече ще си паркирал.90% от екстрите са ненужни а поне половината от тях са не само ненужни, но и дразнещи.
10:23 13.08.2025
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 авто маниак
Коментиран от #19
10:48 13.08.2025
13 а бе те не са за ползване
10:50 13.08.2025
14 Хаха
До коментар #1 от "Авто паркирането":
Жена си, нали?11:55 13.08.2025
15 Сър Мастър Бейтс
11:56 13.08.2025
16 Селския
12:06 13.08.2025
17 Селяндур
12:16 13.08.2025
18 Селяндур
Коментиран от #20
12:23 13.08.2025
19 Подкрепям мнението
До коментар #12 от "авто маниак":
Нищо не пести, но на кратки разстояния и в задръстване скапва AGM то като за световно. Да не говорим, че при старт на двигателя, цялата икономия излита през ауспухаКоментиран от #22
12:45 13.08.2025
20 Нищо сложно няма
До коментар #18 от "Селяндур":
Аз съм се учил на ЗАЗ 968 А, а после карах на 968М няма парктроници, няма серво, ама и лада 5107 нямаше нищо и пак се караше, ама нямаше щети на паркинг. Трябва да върнат полигона на изпитите, а не да слагат джипиеси.Коментиран от #24, #25, #26, #27
12:53 13.08.2025
21 Гост
Коментиран от #34
13:21 13.08.2025
22 ...
До коментар #19 от "Подкрепям мнението":
Днещните (ит повече от 5 години дори) при старт-стоп се пали от 6-12конен 48волтов старт генератор. Нищо никъде не излита.13:31 13.08.2025
23 Не баш
13:45 13.08.2025
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Селяндур
До коментар #20 от "Нищо сложно няма":
Като си карал каруци, па да си си останал на каруците. Взимаш си конче, впрягаш го и с камшичното запалване. Кво ша са лигавиш. Че и стъкла иска на каруцата да не му духа отпред, че и отгоре на това и волан... е па не можеш ли да управляваш с юздите. Седалката мека.. му да хване хемороидчета. Покривече, че ще се разтопи ако завали дъждец. Я съм се учил на магерето на дедо ми.Бе дай да се върнем в пещерите. И там са живели хората.
(голЕм цензуратор тоя атоматичния бе)
Коментиран от #33
14:07 13.08.2025
28 Антиелектрика
До коментар #3 от "Град Козлодуй":
Иии бреее тя твойта каруца с по-модерен автопилот от този на Тесла-та :-D16:47 13.08.2025
29 Техно
Автоматичното паркиране ми дойде с автоматична спирачка и това за 5 години ми беше полезно два-три пъти при движение назад.
18:26 13.08.2025
30 васко де гама
19:13 13.08.2025
31 Име
20:05 13.08.2025
32 Ироничен
Да, тези неща обикновено вървят с доста екстри, от които изненадващо се привързах към темпомата. Не може да караш през голямо село и непрекъснато да гледаш да не превишиш 50. Климатик и АВС отдавна има всяка по-голяма кола. Но трябва да е кола, не тамагочи, ако помните какво е това.
20:37 13.08.2025
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 Ясно
До коментар #21 от "Гост":
Ти си този дето го снимат по магистралите с превишена скорост 50 км над допустимото?06:39 14.08.2025
35 БгТопИдиот🇧🇬
07:11 14.08.2025
36 Верно е
07:57 14.08.2025
37 Субар
До коментар #4 от "Истината":
По проходите, ръчният режим е идеален, особено при продължително спускане, даже необходим!Иначе зад тежките паркетници, карани от кифли, смърди на феродо!
10:15 14.08.2025