Три автомобилни екстри, които почти никога не се използват

13 Август, 2025 10:06 15 825 37

  • автомобилни екстри-
  • tiptronic-
  • hdc-
  • автоматично паркиране-
  • съвети

Най-безполезната опция в съвременните автомобили е Tiptronic

Три автомобилни екстри, които почти никога не се използват - 1
Снимка: Shutterstock

Когато избираме нов автомобил, често сме привлечени от дългия списък с екстри, които производителят предлага. Но колко от тях използваме наистина в ежедневието си? Оказва се, че много от иновациите, създадени да улеснят живота ни, остават забравени и неизползвани от собствениците на моторните превозни средства.

Един от най-безполезните примери е Tiptronic режимът, който позволява ръчно превключване на предавките при автомобили с автоматична скоростна кутия. Подобна е съдбата и на перата за превключване на предавките на волана. Макар и да изглеждат спортно, повечето шофьори не ги използват, предпочитайки автоматичния режим.

Друга функция, която често остава пренебрегната, е системата за контрол на спускането по наклон. Тя може да бъде изключително полезна при офроуд шофиране, но повечето водачи на кросоувъри никога не се възползват от нея, тъй като не шофират в такива условия. Мнозина дори не знаят, че автомобилът им разполага с тази опция.

И накрая, автоматичното паркиране също попада в този списък. Въпреки че технологията е впечатляваща, мнозинството от шофьорите продължават да паркират сами, вероятно защото не се доверяват напълно на системите за самостоятелно управление.

Това повдига въпроса: защо се предлагат иновации, които собствениците на автомобили рядко или изобщо не използват? Може би производителите трябва да се фокусират върху наистина полезни и използваеми функции, вместо да пълнят автомобилите с опции, които в крайна сметка се оказват излишни за повечето водачи.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 54 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Авто паркирането

    14 31 Отговор
    Изобщо не е излишно. Ще си купя кола, само която има тази опция.

    Коментиран от #9, #10, #14

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Град Козлодуй

    49 3 Отговор
    Мойта каруца и коньо ги управлевам устно и кат се напием само кат му кажем карай дома и он си знае и ме кара до портата.

    Коментиран от #6, #28

  • 4 Истината

    15 7 Отговор
    От наброените екстри единствено по често ползвам през зимата системата за спускане под наклон.
    Другите две почти никога. Автоматичното паркиране два-три пъти съм го пробвал да се впечатлят децата в контролирана среда. Перата един път да ги пробвам.

    Коментиран от #37

  • 5 Абе

    31 3 Отговор
    Язе един път паркирах афтоматично да се исфукам на една коф ра, ама она не беше мноо впечатлена, що беше дошла за друо.
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Може и да е вярно

    23 3 Отговор
    Но контрола при спускане по наклон е незаменим, ако работи с бавните предавки и спирачките, ако са само спирачките както е при rav4, то ползата наистина не е голяма. Най-безсмислената опция е да сменяш ръчно скоростите на cvt. Тойотата има 10 скорости като опция но са имагинерни, както и самата кутия. Говоря за рав4 от 2023г.
  • 8 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    62 5 Отговор
    Статията от ЖЕНА ли е писана🤔❓
    "Перата" на волана много от мъжете ги използват, както и смяната на предавките чрез лоста‼️
    А "екстрата" ЛИПСА НА РЕЗЕРВНА ГУМА си е направо гадна‼️
  • 9 То това е екстра

    20 5 Отговор

    До коментар #1 от "Авто паркирането":

    Само за немогливци и за жени, ма те вторите са си немогливи в паркирането по природа.
  • 10 ДрайвингПлежър

    40 2 Отговор

    До коментар #1 от "Авто паркирането":

    Даже е крайно излишно - докато нащракаш всички бутони и опции да паркира сама ти вече ще си паркирал.
    90% от екстрите са ненужни а поне половината от тях са не само ненужни, но и дразнещи.
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 авто маниак

    65 0 Отговор
    Най -смотаната екстра , която много ме дразни е старт -стоп .

    Коментиран от #19

  • 13 а бе те не са за ползване

    33 0 Отговор
    Те са за продаване
  • 14 Хаха

    10 2 Отговор

    До коментар #1 от "Авто паркирането":

    Жена си, нали?
  • 15 Сър Мастър Бейтс

    40 1 Отговор
    А ето и трите екстри, от които човер реално има нужда: предни ел. стъкла, климатик/климатроник и круз контрол. Всичко друго е излишно за мен.
  • 16 Селския

    2 5 Отговор
    Специално първата я ползвам постоянно!
  • 17 Селяндур

    15 13 Отговор
    Който ползва екстри е калпав шофьор. Това е мотото на селяндура.
  • 18 Селяндур

    28 7 Отговор
    Който не пали колата с манивела, не слага камък зад и пред гумите, а ползва ръчна спирачка, ползва джендърските климатици за меки китки, че му станало малко топло, и всички други глезотии е калпав шофьор. Аз паркирам "автоматично" по звук. Като чуя че блъсна колата отзад - значи няма повече място, като чуя че блъскам отпред - значи и там съм стигнал края. Кво толкова сложно?

    Коментиран от #20

  • 19 Подкрепям мнението

    34 1 Отговор

    До коментар #12 от "авто маниак":

    Нищо не пести, но на кратки разстояния и в задръстване скапва AGM то като за световно. Да не говорим, че при старт на двигателя, цялата икономия излита през ауспуха

    Коментиран от #22

  • 20 Нищо сложно няма

    31 4 Отговор

    До коментар #18 от "Селяндур":

    Аз съм се учил на ЗАЗ 968 А, а после карах на 968М няма парктроници, няма серво, ама и лада 5107 нямаше нищо и пак се караше, ама нямаше щети на паркинг. Трябва да върнат полигона на изпитите, а не да слагат джипиеси.

    Коментиран от #24, #25, #26, #27

  • 21 Гост

    30 0 Отговор
    Типтроника, или по скоро перата на волана за ръчен режим на кутията, защото типтроник е вид скоростна кутия, са полезна екстра! Повечето съвременни автоматици имат доооста занижено чувство на педала на газта, и се опитват да те държат на максимално високата възможна предавка. И когато застигнеш някой и искаш да го изпревариш, вариантите не са много... Подаваш газ, тя почва да ускорява на досегашната предавка и едва напредваш. Натиснеш повече, айке кик даун и почва едно брутално бучене и ускорение. Това по скоро е при двойните съединители, ама и някои от хидротата го правят. Та, в този случай е достатъчно да докосна два пъти перото, първия път да мина в ръчен режим, и после да върна една предавка надолу. Става за по малко от секунда, особено когато си подготвен и знаеш какво правиш. За мен, при определени обстоятелства е много полезно!

    Коментиран от #34

  • 22 ...

    2 15 Отговор

    До коментар #19 от "Подкрепям мнението":

    Днещните (ит повече от 5 години дори) при старт-стоп се пали от 6-12конен 48волтов старт генератор. Нищо никъде не излита.
  • 23 Не баш

    15 7 Отговор
    Наклона го ползвам, като ходя с паркетника 2-3 пъти годишно на лек офроуд. Перцата се ползват и за намаляване на скоростта при по-дълги спускания по някой планински път, дет се вика може и от Самоков като се връщаш в София да се наложи. Паркирането във всеки един момент, в който е приложимо. Демек се ползва според нуждите и аборигените, ако не ги ползват - умните ги ползваме. Ай чал...
  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Селяндур

    3 6 Отговор

    До коментар #20 от "Нищо сложно няма":

    Като си карал каруци, па да си си останал на каруците. Взимаш си конче, впрягаш го и с камшичното запалване. Кво ша са лигавиш. Че и стъкла иска на каруцата да не му духа отпред, че и отгоре на това и волан... е па не можеш ли да управляваш с юздите. Седалката мека.. му да хване хемороидчета. Покривече, че ще се разтопи ако завали дъждец. Я съм се учил на магерето на дедо ми.
    Бе дай да се върнем в пещерите. И там са живели хората.
    (голЕм цензуратор тоя атоматичния бе)

    Коментиран от #33

  • 28 Антиелектрика

    1 3 Отговор

    До коментар #3 от "Град Козлодуй":

    Иии бреее тя твойта каруца с по-модерен автопилот от този на Тесла-та :-D
  • 29 Техно

    6 3 Отговор
    Като се замисля, имам и трите и никога не съм ги ползвал. Дори и за идеята да видя как работят. Изследването е точно.
    Автоматичното паркиране ми дойде с автоматична спирачка и това за 5 години ми беше полезно два-три пъти при движение назад.
  • 30 васко де гама

    19 1 Отговор
    Целта е съвсем друга колкото повече излишни опции толкова по добре за Немците важи правилото -- "" нещо което е много усложнено и колкото е по сложно още по -добре трудно не само за ремонтиране а въобще за разбиране е най- добре ""-- за да може клиента да е зависим от специализираните сервизи а не от майстори или други сервизи. Така ще си продадат и резервните части както и ще принудят клиента да е зависим ин да си създаде навик да посещава сервиза и при най -малкото нещо даже ако светне лампочка за нивото на водата на чистачките. .
  • 31 Име

    15 0 Отговор
    Аз ползвам ръчната смяна на предавките автоматичните кутии, така намалявам без спирачка. Автоматичното паркиране понякога отнема повече време от ръчното такова. За мен една от най-добрите екстри е АСС. Спускането по-наклон си е супер, а това,че повечено не знаят какво имат автомобилите им, това е вярно.
  • 32 Ироничен

    14 1 Отговор
    За мен най-важните неща в един автомобил са Голямо, удобно купе и Голям двигател.
    Да, тези неща обикновено вървят с доста екстри, от които изненадващо се привързах към темпомата. Не може да караш през голямо село и непрекъснато да гледаш да не превишиш 50. Климатик и АВС отдавна има всяка по-голяма кола. Но трябва да е кола, не тамагочи, ако помните какво е това.
  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Ясно

    0 1 Отговор

    До коментар #21 от "Гост":

    Ти си този дето го снимат по магистралите с превишена скорост 50 км над допустимото?
  • 35 БгТопИдиот🇧🇬

    1 2 Отговор
    Требе да сложат и бутон за включване вентилаторната перка на радиатора.
  • 36 Верно е

    6 1 Отговор
    Новите автомобили са пълни с всякакви безсмислени джаджи. Дори и съпругата ми се възмущава и иска удобен и мощен автомобил с автомат, но без повечето “екстри” които са в комплект. Имаме 7 автомобила, 4 от тях са ретро. Възстанових и модифицирах Панда от 1991, 4х4…до колкото знам - друга такава няма в България и карам за градско предимно тази кола. Чиста механика, 0 електроника, а на тръгване и извън пътя доста често шофьори на “мощни” паркетници са изненадани. Кеф ми е и мога да го направя.
  • 37 Субар

    8 0 Отговор

    До коментар #4 от "Истината":

    По проходите, ръчният режим е идеален, особено при продължително спускане, даже необходим!
    Иначе зад тежките паркетници, карани от кифли, смърди на феродо!