Много автомобилисти в България, пренебрегвайки рутинната поддръжка, по-късно се сблъскват със сериозни повреди по автомобилите си. Разказваме ви за петте типични грешки и техните последици, които са често срещани и сред българските шофьори.
1. Забавена смяна на двигателното масло
Ако не сменяте маслото в двигателя навреме, то губи свойствата си. В резултат на това частите на двигателя започват да работят без достатъчно смазване, маслените канали се запушват с отлагания, което в крайна сметка води до основен ремонт на двигателя. Редовната смяна на маслото е от ключово значение за дълголетието на всеки двигател.
2. Пренебрегване на почистването на дроселовата клапа
Забравяйки да почисти дроселовата клапа, собственикът на автомобила се сблъсква с плаващи обороти и увеличен разход на гориво. В напреднали случаи електрониката спира да управлява двигателя правилно, което може да доведе до по-сериозни проблеми и необходимост от скъпи ремонти.
3. Ненавременна смяна на ангренажния ремък
Особено опасна е ненавременната смяна на ангренажния ремък. Скъсването му води до среща на клапаните с буталата, а това изважда двигателя от строя и изисква изключително скъпи ремонти, често равняващи се на стойността на автомобила. Този елемент е жизненоважен за синхронизираната работа на двигателя.
4. Подценяване на спирачната течност
Не забравяйте за спирачната течност. С течение на времето тя абсорбира влага, губи свойствата си, което влошава ефективността на спирането. Това може да причини инцидент, застрашавайки както шофьора, така и останалите участници в движението. Редовната ѝ проверка и смяна са критично важни за безопасността.
5. Запушен горивен филтър
Запушеният горивен филтър принуждава помпата да работи под повишено натоварване, намалявайки мощността на двигателя. В най-лошия случай това води до повреда на горивната помпа за високо налягане, което е сериозен и скъп проблем. Чистият горивен филтър осигурява оптимална работа на горивната система.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 БгТопИдиот🇧🇬
Оказват влияние но не съществено.
09:25 02.07.2025
2 Циник
09:26 02.07.2025
3 Механик
Хайде да видим дали знае или само си пише.
Коментиран от #6
09:29 02.07.2025
4 1488
за мен редовна е на 3 г или 30 хил км
което дойде първи
Коментиран от #12, #16
09:29 02.07.2025
5 Сила
09:29 02.07.2025
6 1337
До коментар #3 от "Механик":
"какво става ако не се сменим спирачната течност и тя абсорбира влага"как ше абсорбира влага, мозька ти или квото и било като е затворена под капачка ???
Коментиран от #11
09:31 02.07.2025
7 Пич
09:32 02.07.2025
8 Субар
1. Смяна на маслото на 30 000 км.
2. Вискозитет на маслото, подобен на водата 0W20 и надолу. При положение, че 20 сантистокса е при t 80С, а двигателчетата с 1,2 л обем и тегло 2 т на автомобила, често работят при t над 100С! Като добавим и директното впръскване, което разрежда маслото с бензин, докато разхода на масло от 1л на 1000 км, поддържа нивото нормално на щеката, престъплението е брутално!
Коментиран от #9
09:36 02.07.2025
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Някога имах
До коментар #4 от "1488":
Пежо 607. Чисто ново. Поддържаше се само във франс ауто запад. Сервизен интервал за смяна на маслото- 20 хил. км, но за БГ със сервизна нота интервалът беше 16 хил. км.09:48 02.07.2025
13 ангренажния ремък се нарича
Коментиран от #15, #22
09:58 02.07.2025
14 Това е!
10:07 02.07.2025
15 Пилот на Ферари
До коментар #13 от "ангренажния ремък се нарича":
А стига бе !! Я прочети какво пишат за ангренажа . Препоръчителна смяна до 50 000 километра .10:14 02.07.2025
16 Пилот на Ферари
До коментар #4 от "1488":
Смяна на масло 10 000 - 12 000 километра . Иначе после за боклука .10:17 02.07.2025
17 Субар
До коментар #9 от "голям смях":
20W50 го има, като вариант в старите упътвания.В момента карам с 10W60 и двигателя работи страхотно.
За твое успокоение, когато палиш през зимата, вискозитета на маслото е няколко хиляди сантистокса - между 3000 и 9000 !
За нормалната работа на двигателя вискозитета на маслото , трябва да е между 500 и 10 сантистокса.
Така, че споко, освен при арктически температури, високия вискозитет не може да навреди на двигателя!
Само малко, може да ти качи разхода на гориво. Въпрос на преоритети.
10:34 02.07.2025
18 Турбо
10:44 02.07.2025
19 Субар
До коментар #9 от "голям смях":
От упътването на известна германска марка:12:56 02.07.2025
20 истина ти казвам
13:35 02.07.2025
21 Нов внос
14:06 02.07.2025
22 Виж сега
До коментар #13 от "ангренажния ремък се нарича":
Оригиналния ти " зъбен ремък" е предвиден за 120 хил. км. Следващите макар и маркови, но не ОЕМ, ремъци имат пробег до 60 хил. км. по протокол, сега ако някой изкара повече - имал бонус, при следващата му смяна ще сменяш и двигател.16:27 02.07.2025