Тествахме Geely Cityray – може ли този SUV да срине продажбите на конкуренцията заради ниската си цена?

11 Септември, 2025 18:32, обновена 12 Септември, 2025 10:17 54 168 43

  • geely-
  • cityray-
  • coolray-
  • българия-
  • suv

С цена под 60 хил. лева, новият кросоувър атакува Европа

Тествахме Geely Cityray – може ли този SUV да срине продажбите на конкуренцията заради ниската си цена? - 1

В средата на миналата година бяхме поканени да тестваме първия автомобил на китайската марка Geely, който стъпи на родна земя – Coolray. Компактният автомобил вече се продава у нас, а отскоро компанията, която под шапката си има брандове като Volvo Cars, Lotus, Zeekr и други, започна продажбите и на най-новия си модел у нас – Cityray. Въпреки, че на пръв поглед е малко объркващо, всъщност модела чието име започва със „City” и предполага градска ориентираност е по-големият от двата, като е разположен в сегмента на B-SUV или по-познатото за европейските купувачи, конкурент на модели като Kia Sportage, Hyundai Tucson, VW Tiguan, Nissan Qashqai и други.

Тествахме Geely Cityray – може ли този SUV да срине продажбите на конкуренцията заради ниската си цена?

Екстериор

Дизайнът на Cityray можем да опишем като „пасивно-агресивен“ с елементи като голямата предна решетка, множеството на брой въздуховоди в предната част и LED фаровете с вертикални дневни светлини, свързани със светеща ивица по цялото продължение на предната част.

Тествахме Geely Cityray – може ли този SUV да срине продажбите на конкуренцията заради ниската си цена?

Този мотив се наблюдава и отзад, където отново светеща ивица свързва светлините във формата на бумеранг, а точно под тях са разположени и два фалшиви отвора за въздух. Истински, обаче, са четирите накрайника на ауспусите, които са обградени от също толкова спортно изглеждащ дифузьор. Над петата врата е разположен и допълнителен спойлер с централно разположена стоп светлина, наподобяваща тази при болидите от Formula 1.

Тествахме Geely Cityray – може ли този SUV да срине продажбите на конкуренцията заради ниската си цена?

Що се отнася до страничната линия, откриваме леко скосен силует, който е визуално допълнен от линията на задните прозорци и колонките в черен пиано лак. Джантите се предлагат в размер от 19 цола с опция за двуцветен завършек, а пластмасови елементи в долната част на вратите и около арките на калниците подсилват усещането за SUV присъствие. Размерите са съответно: дължина - 4510мм, междуосие - 2701мм, 1865мм ширина и 1650мм височина.

Тествахме Geely Cityray – може ли този SUV да срине продажбите на конкуренцията заради ниската си цена?

Интериор

Напълно в унисон с последните тенденции на автомобилната мода, интериорът е изключително изчистен с минимално количество бутони. Централно място на таблото заема 13.2-инчов екран, който изненадва с висока разделителна способност и добро качество на картината. Заедно с него пред водача е разположен и 10.25-инчов екран, който дава информация за всички данни, които са нужни на водача по време на шофиране, нещо което все по-често срещаме при много други модели. Както вече споменахме, бутоните са сведени до минимум, като те са главно от двете страни на волана, механичен бутон за аварийните светлини, старт-стоп бутонът, ръчната спирачка и тези за стъклата на всяка от вратите.

Тествахме Geely Cityray – може ли този SUV да срине продажбите на конкуренцията заради ниската си цена?

Въпреки, че този тип оформление вероятно има своите фенове, то ние предпочитаме наличието на някои бутони, като със сигурност бихме отбелязали за неудобно настройването на огледалата чрез централния дисплей (в стил Tesla), както и опцията за отваряне на панорамния таван, единствено чрез използването на екрана, въпреки, че тези функции могат да се изкарат на панел за лесен достъп чрез кратко издърпване в горната част на дисплея. Операционната система поддържа Apple CarPlay,но не и Android Auto, като вместо това е налично приложение AutoDo, което може да прожектира екрана на вашия смартфон върху централния екран.

Тествахме Geely Cityray – може ли този SUV да срине продажбите на конкуренцията заради ниската си цена?

Въпреки вече споменатите минуси, интериорът на Cityray ни впечатли с качеството на материалите. За разлика от повечето конкуренти и със сигурност в пълен контраст с мнението на повечето хора за китайските автомобили, новият модел на Geely има приятни на допир материали с изкуствена кожа за седалките, волана и корите на вратите. Пластмасите са изключително меки на допир, особено на местата, които често биват докосвани.

Тествахме Geely Cityray – може ли този SUV да срине продажбите на конкуренцията заради ниската си цена?

Предните седалки са удобни със солидна странична опора и електрическо управление, като шофьорската седалка разполага и с памет. Въпреки високата централна конзола, мястото за колената е достатъчно, като същото се отнася и за мястото за главата при ръст от 1.90м. Панорамният покрив може да бъде отварян до половината или закрит изцяло с черна текстилна щора.

Тествахме Geely Cityray – може ли този SUV да срине продажбите на конкуренцията заради ниската си цена?

Пространството на задните седалки също ни изненада, като при настройката на предната седалка за нашият начин на шофиране, отзад възрастен човек с ръст от 1.90м има предостатъчно място за колената и главата. Предлага се подгрев и на задните седалки, които се разделят в съотношение 60/40.

Тествахме Geely Cityray – може ли този SUV да срине продажбите на конкуренцията заради ниската си цена?

Багажникът е с обем от 571 литра при вдигнати седалки и 1271 литра при свалени седалки, като изненада тук е наличието на резервна гума, нещо което от години повечето европейски производители пренебрегват.

Тествахме Geely Cityray – може ли този SUV да срине продажбите на конкуренцията заради ниската си цена?

Задвижване и характеристики

Geely Cityray е изграден върху платформата BMA 2.0 + GEEA 2.0, като комбинира 1.5-литров бензинов четирицилиндров двигател и автоматична трансмисия с двоен съединител със седем предавки. Двигателят разполага с мощност от 174 конски сили и 290 нютон метра, които се предават единствено към предните колела. а ускорението от 0 до 100км/ч отнема 7.9 секунди.

При нашето шофиране по извънградски път със завои, колата се представи изненадващо добре, като воланът е отзивчив и ви дава обратна връзка от пътя, а наклонът в завой е поносимо малък за този клас. Що се отнася до ускорението в права линия, то отнема 7.9 секунди до 100км/ч и въпреки по-рано споменатите агресивни елементи в екстериора, то със сигурност това не е автомобилът, който трябва да си купите ако търсите бързо SUV за приятни емоции свързани с бензин в кръвта. Въпреки това, колата не се усеща бавна в никакъв смисъл и разполага достатъчно мощност за спокойно шофиране и по-бързо изпреварване, когато е нужно.

Тествахме Geely Cityray – може ли този SUV да срине продажбите на конкуренцията заради ниската си цена?

Предлагат се три режима на шофиране, като ние прекарахме повече време в Comfort и Sport, които честно казано не предлагат особено разлики с изключение на малко по-твърдия волан и малко по-високите обороти при смяна на предавки. Що се отнася до трансмисията, както вече споменахме, тя е такава с така наречения „мокър“ двоен съединител и се представя много добре, както при извънградско шофиране, така и в градския трафик. Разходът на гориво е между 7 и 8 литра на 100 километра в зависимост от стила на шофиране.

Цена

Китайските автомобилни производители правят всичко възможно да влязат на европейския пазар и да изместят вече утвърдени марки на местния пазар, като някои се съсредоточават върху предлагането на изключително ниски цени, докато други залагат на авангардни технологии и стил. Можем да кажем, че Geely се цели в златната среда, като предлага моделът Cityray с цена от 56 699,51 лв. за базов автомобил в момента и 61 589,09 лв. за такъв с най-високото ниво на оборудване. Ние тествахме средното ниво на оборудване, което се предлага за 59 633,26 лв. и поне според нас предлага всички необходими екстри и асистенти за шофиране, включително Автоматично аварийно спиране (AEB), Адаптивен круиз контрол (ACC), Асистент за поддържане на лентата (LKA), Система за следене на мъртвата зона (BSD), Предупреждение при непреднамерено напускане на лентата (LDW) и други.

Тествахме Geely Cityray – може ли този SUV да срине продажбите на конкуренцията заради ниската си цена?

Заключение
Както вече споменахме, Geely също е част от „новите“ китайски производители, макар това да важи само в Европа и въпреки, че част от клиентите на добре познатите марки у нас и в останалата част на Стария континент вероятно трудно ще се доверят на нещо ново и непознато, то със сигурност можем да кажем, че Cityray не отстъпва на своите конкуренти и смело може да се бори с утвърдените имена в популярния клас на кросоувърите.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 66 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Никой нищо няма да срине

    41 76 Отговор
    Българският пазар е традиционно консервативен. Не бих се снимал до тази кола.

    Коментиран от #16

  • 2 Ако не можеш

    52 38 Отговор
    да му произнесеш правилно името, не си го купувай... Така казваше навремето баща ми и беше прав...
  • 3 да питам

    61 10 Отговор
    Абе , на кино ли сте или ще карате ?!🤭
  • 4 редник

    47 41 Отговор
    1.5 бензин?

    За това купе поне 2 - 2,5 л дизел с турбо!
  • 5 Не става

    52 24 Отговор
    Ами нещо като Нисан Кашкай и Киа Спортидж. Цената също е сходна. Но бих предпочел 100% Нисан или Киа, най-малкото заради опита, който имат в автомобилостроенето и технологиите. Ако свалят цената с 30% може и да се замисля.

    Коментиран от #13, #40

  • 6 Японеца

    78 23 Отговор
    Хибрид няма! Карах подобен дизайн, като на Лексус, но чиста електричка! Браво на китайците! Немските производители са отдавна във фалит, но не казват! Ако не върнат ядрената енергетика до 10г, чао немско автомобилостроене. КИТАЙ имат свои инДжинери, дизайнери, конструктори и са вече независими. Имат милиарди хора и много добро образование още от детската градина.

    Коментиран от #7, #10

  • 7 демократ

    31 79 Отговор

    До коментар #6 от "Японеца":

    По добре 60 годишно пежо отколкото нова китайка
  • 8 Ха ха ха

    34 61 Отговор
    Ха мерси.......да го купуват русофилете..........

    Коментиран от #17

  • 9 хаха

    32 48 Отговор
    Ъргххх. Като видях снимките, а уж са рекламни и трябва да представят в най-добра светлина, то интериорът ме потресе. Тази пластмаса каква е? Бакелит за контакти ли? Който е карал повече от Дачия, не би купил това чудо. Как ще конкурира Нисан, Фолксваген, Хюндай? С два дисплея, дето централният стои като някой да е бучнал таблет пред таблото, ли се прави лукс, макар и евтин?
  • 10 хаха

    28 29 Отговор

    До коментар #6 от "Японеца":

    Ако гледаш само външно да прилича на Лексус или нещо скъпо, китайците са царе. Ама сравни материалите на интериора и тогава говори. Пълно е и с видеа от Китай за ръжда на първата година още, разпадащи се модули по купето, блокирали двигатели и т.н. Най-вероятно за Европа вадят по-качествените бройки от заводите, но, абе, китайското си е китайско.
  • 11 Хкйгх

    48 17 Отговор
    Тия па китайците за толкова години, друга поточна линия освен за 1.5л не можаха ли да краднат? Във всички класове и модели има един и същ 1.5 и 7-степенно ДСГ.
  • 12 стоян

    28 22 Отговор
    Гледах рузки филмчета снимано от руснаци дето имат китайски коли - отишли в Крим на почивка и от слънцето им се деформирали пластмасите на огледалата и до капака - това е евтината китайска кола
  • 13 👏👏👏

    45 3 Отговор

    До коментар #5 от "Не става":

    20 000$ струва в Беларус!
    Всеки трети автомобил е Джили, ако не всеки втори! Джили имат завод там👍
  • 14 Варна 3

    12 17 Отговор
    Кой иска да купи този китаец за такси или като учебна кола?
  • 15 батСали

    28 14 Отговор
    джип без 4х4 е като бик без топки!
    едър ама няма тестостерон!
    т.е. за това в името му има Сити, щото става само за градско в лошо време
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Хе хе

    6 12 Отговор

    До коментар #8 от "Ха ха ха":

    Те си имат лада и волга, никога няма да пипнат това
  • 18 сравняваш кон с китайска кокошка

    8 16 Отговор
    Цитат: "... конкурент на модели като Kia Sportage, Hyundai Tucson, VW Touareg, Nissan Qashqai...."

    Как VW Touareg се вписва в тази класация? Вие е добре ли сте!?

    VW Touareg R50 за 20к евро се гаври с Mercedes-Benz G63 последен модел струващ над 300 000 хиляди евро.
  • 19 Тити

    22 11 Отговор
    Едва ли ще има толкова луди да дадат такава сума за кола с тънка ламарина слабо покритие на боята и символича защита от корозия. Даже и 30 к лева не бих дал за това нещо по скоро е таблет с колела
  • 20 Весо

    35 3 Отговор
    Няма нито едно копче по таблото.Едно парно да пуснеш, ще са нужни 15 минути ровене в таблета.
  • 21 Сър Мастър Бейтс

    36 2 Отговор
    Колкото повече ги гледам "модерните" автомобили, толкова повече ми се засилва желанието за надеждна кола, от около 2007-2010 година, която да карам до разпад.
  • 22 Куку

    18 14 Отговор
    Китайските коли са Като китайските играчки !! На пръв поглед красиви и лъскави, но като я вземеш в ръце усещането на твърда и миризлива пластмаса или разпада се синтетичен плюш. При започването на игра падащи гуми или някакви пружиники , моментално чупене или разкачане на нещо и детето започва да плаче.... Да не говорим че не покриват европейски стандарти...и са забранени..че така и с автомобилите им....Между другото имам лична кола японска ,стана на 10 години без никакви дефекти Служебна китайка още нова изби ръжда и някакви досадни дефекти...
  • 23 Порно

    18 5 Отговор
    Карал съм Донго с такъв двигател и автомат. На дълъг път поне 10 на сто, магистрала 12, на градско 15 ако няма задръстване. А колко ще издържи двигателя, мога само да предполагам. А и всичко да настройваш от тъчскрийн е такава гадост.
  • 24 ОБЕКТИВЕН

    22 7 Отговор
    Големи експерти сте във форма, няма що... Китайска на икономика от нищо (от фейк) е станала 1, нали? Модерното градска среда, космически не и военните технологии и те са им менте, нали? Въобще световният полицай САЩ не знае как да се справи с държава менте. Вие добре ли сте?

    Коментиран от #27

  • 25 Авто сервиз

    7 3 Отговор
    Бензин , 2.0л , 150 коня (поне) , ръчна , ако има 4х4 е бонус .Колкото може повече механика , отколкото електроника . Това е моят избор .
  • 26 Иван Ангелов

    26 12 Отговор
    Първо, цената не е толкова добра: за тези пари се взема хубав, по-здрав и евтин за поддръжка нов Дъстър. Второ, няма добро сервизно обслужване: частите идват от КНР, което не е добре. Трето: стойността спада рязко след закупуването, дори и да ви служи добре, няма да препродадете на добра цена. Четвърто: не се лъжете по разни дизайнчета, формички, екранчета и пластмаски: глупаво е. Търсете надеждното и европейското, защо то създава работни места и плаща данъци в Европа. А, България е в Европа, а не в Азия.

    Коментиран от #28, #36

  • 27 Иван Ангелов

    23 2 Отговор

    До коментар #24 от "ОБЕКТИВЕН":

    Обективният, САЩ създадоха Китай, като икономически гигант, защото мошеникът президент Никсън и хитрият, но недалновиден евреин Кисинджър, стоплиха отношенията с КНР през 1970-те, за да навредят на СССР. Реално, с този идиотски ход те създадоха чудовище, което няма нищо общо със социализма, както и свои силен конкурент. Глупаци са тези, които се възхищават на Китай. Китайците мразят и подценяват дълбоко европейците.

    Коментиран от #32

  • 28 Гост

    16 3 Отговор

    До коментар #26 от "Иван Ангелов":

    Абсолютно си прав колега, на 100%. Това е като да си купиш така модерните напоследък клонинги на парфюми! Значи французина със 100 години история прави едно шише за 500 лева, примерно, и оп, идва арабския синтетичен клонинг за 70 лева! Е, какво да е? Ми това което може да си позволиш, естествено, макар че и обратното е валидно!
  • 29 4444

    8 4 Отговор
    60 бимберици за китайска кола, която все още не се е доказала.
    Ако идва със 7 години гаранция или 200 000 км пробег, може и да има успех.
    Но и да има адекватна сервизна мрежа. Да не се окаже, че някоя пластмаска се чака 2 месеца.
  • 30 Айде

    10 5 Отговор
    Стига с тия грамбулници бе - тежки, нестабилни, увреждащи асфалта, с високо поставени заслепяващи фарове (особено когато са зад друга кола), заемащи ненужно много място на улицата и в паркинзите, и изобщо - антирационални, опасни , и с преразход във всяко отношение !
  • 31 До Весо

    11 1 Отговор
    А ако си с мокри ръце или с обикновени ръкавици (не за тъчскрийн) - още повече ! Да не говорим, че за всяко нещо трябва да гледаш към екрана, вместо просто да напипаш копчето !
  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Не струва пред Жигулата

    10 1 Отговор
    на дедо!
  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Не баш

    7 11 Отговор

    До коментар #26 от "Иван Ангелов":

    Има един лаф - по-добре да карам ковид, отколкото дачия. Френския кенеф с двигател от скутер къде го сравняваш с тая кола. Да не говорим, че Geely са в пъти-по големи от дачия и като продажби и като качество. В дъстера си като във външен кенеф - върши работа, ама не е комфортен. Geely e в пъти повече кола.
  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 Нашия

    1 1 Отговор
    Лекичко реалността се променя!Щем или не!
  • 39 Нормален човек

    8 3 Отговор
    В коментарите пак са се развихрили куп булгаристански разбирачи от всичко, които карат 25 годишни таралясници, ама иначе от всичко разбират. Фирмата Geely е собственик на Волво и всичките им компоненти са еднакви. Със сигурност моделите на китайската фирма са по-добри от европейските кашони, особено от тези на стелантис и са на много по-добра цена.
  • 40 Нормален човек

    2 1 Отговор

    До коментар #5 от "Не става":

    Цените нямат нищо общо. Сходен Спортидж хибрид е 80 к
  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 Краен

    1 0 Отговор
    Китайците имат малка разлика в цените между базов и топ модел. Това им е голям плюс. Хюндай Tucson базовия е 50 000 а топ модела е 108000 което си е бая разлика повече от 2 пъти докато при китайците е 15ина %
  • 43 Пенев84

    0 0 Отговор
    Много малка кубатура! Без 4×4!