Завръщането на Волга: Срам или пореден триумф на преименуването

19 Септември, 2025 12:00 19 619 64

  • волга-
  • geely

Волга се готви за „голямо завръщане“, което обаче ще се сведе единствено до подмяна на емблемите на китайски автомобили Geely

Завръщането на Волга: Срам или пореден триумф на преименуването - 1

Руската автомобилна индустрия отново е на прага на "революция", но този път тя изглежда по-скоро като гротескно преименуване. Легендарната марка Волга се готви за „голямо завръщане“, което обаче ще се сведе единствено до подмяна на емблемите на китайски автомобили Geely. Поредният проект, анонсиран като „заместване на вноса“, всъщност е откровен пример за ребрандиране, което предизвиква повече ирония, отколкото гордост.

По информация от руски медии, на производствените линии в Нижни Новгород ще започне сглобяването на модели като кросоувърите Geely Emgrand или Monjaro, които ще носят името „Волга“. Тази стратегия вече е позната от проекта „Москвич“, чиито модели всъщност са преоблечени китайски коли от марката JAC. Подобна практика вече се е превърнала в печален стандарт за руското автомобилостроене, където собствените разработки са в застой, а всичко, което се движи на колела, е или сглобено от китайски компоненти, или е директно внесено от Китай.

Идеята за „нова Волга“ не е нищо повече от бездушна хибридизация, която няма нищо общо с оригиналния дух на марката. Докато някогашната Волга беше символ на здравина и издръжливост, макар и с консервативен дизайн, днешното предложение е просто още един „Франкенщайн“ в автомобилната индустрия. Вместо да инвестират в собствени иновации и технологии, руснаците просто лепват познато лого върху чужда продукция, представяйки го за национално постижение.

Това е поредното доказателство, че вместо да се стремят към технологичен прогрес, те предпочитат да се осланят на носталгията, за да продават чужд продукт под фалшив флаг. Следващата логична стъпка би била Lada да започне да използва шасита на Xiaomi, а достъпът до колата да се осъществява чрез QR код от Aliexpress. В крайна сметка, защо да се разработват собствени модели, когато може просто да се измислят нови имена на стари китайски автомобили?


Поставете оценка:
Оценка 3.2 от 80 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Данко Харсъзина

    78 55 Отговор
    Руснаците дори емблемата не могат да направят като хората. Пълна трагедия.

    Коментиран от #24, #64

  • 2 ПЗСзцдпзс

    74 57 Отговор
    А междувременно днес циркулира новина, че руската авиопрограма успяла да произведе цял един самолет за последната година или две. Така да се каже връзка между двете новини няма, ха-ха.

    Тия руснаци как изобщо успяват да останат живи е истинска загадка за мен след като на вързано куче не могат хляб да дадат.

    Коментиран от #33

  • 3 карчи

    54 90 Отговор
    Бля, бля, руснаците са насочили целия си инженерен ресурс, към военната промишленост, където са номер 1, а за колите са намерили това решение, защо да се хабят😉
  • 4 Данко Харсъзина

    51 31 Отговор
    По добре да си правят буханки и УАЗ 469 със старите волгови двигатели. Но и това ще у.... ат.
  • 5 Да се

    61 22 Отговор
    Смееш ли ,да плачеш ли
  • 6 Копейко

    45 20 Отговор
    Тьотя каза да си купуваме Волга ,а тя щяла да ни дава по една Олга

    Коментиран от #29

  • 7 дядо Петър

    63 60 Отговор
    Глей ся Данко. Виждам,че си много компетентен, дедовото, ама на две магарета сламата не можеш да разделиш. Ти дедовото, чувал ли си, че високите технологии най-напред се появяват в космическата техника, военната техника и ядрената енергетика?Ха сега думай в коя от тия области Русия не е водеща сила. Ама диктувай бавно, та да си записвам.

    Коментиран от #11, #18, #34, #37, #45, #56

  • 8 гaнчo евроатлантика

    32 20 Отговор
    На жената купих от на простия кипо електричките, че тя кара камо градско, а на мен си взех пасат от завода на фолксваген, дето тулупа ни го направи. А за коледа съм си пожелал чушкопек, ама не китайски, а ретро чушкохек от комунизъма.
  • 9 Леле леле

    30 32 Отговор
    Кой ги пише тия бездарни статии тип "седянката пред блока", и тази т.нар. "медия" нема ли един читав редактор?

    Коментиран от #14

  • 10 000

    48 35 Отговор
    След банкрута на франция, белгия и италия, името на волга ще ви бъде последен проблем.
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Нищо ново

    36 16 Отговор
    под слънцето. Крадливо племе.
  • 13 Коцето

    42 12 Отговор
    На Волгин една.За заслуги!
  • 14 Ти пък

    28 14 Отговор

    До коментар #9 от "Леле леле":

    Кой читав ще пише тук ,нивото е такова ,предимно статии за копейки
  • 15 Блогър от Москва. Крим е Руски завинаги.

    25 42 Отговор
    В желанието си да наплюят Русия сорснята отдавна са изоставили здравия разум. Волги спряха да правят отдавна. Изгубили са компетенции. За се се въстановят отнякъде трябва да почнат.
    Америка например изгуби компетенции по лунната програма. Те до скоро хора на орбитата не можеха да качат. После държавата наля милиарди на Мъск

    Коментиран от #32

  • 16 Ха ХаХа

    16 22 Отговор
    Боклуци които каруца непмогат да направят плюят.
    Помацирезняци Сър Джон
  • 17 Приятел

    30 27 Отговор
    Същата статия може да напишеш за всяка популярна марка от близкото минало. Нима Форд Капри не е същата история? Или Опел Фронтера? А за китайското Волво нещо да е по-различно?
    Просто либералната, зелена сделка и политики принудиха автопроизводителите да изтупат популярни от миналото брандове, за да излъжат хората, че купуват нещо различно от китайски електрокари.

    Коментиран от #55

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Усман французина

    30 15 Отговор
    Радославе,пундяко,защо ми триеш мнението?!
    Че руснаците не могат нищо свястно да произведат ли те обиди?!
  • 20 Георги

    22 25 Отговор
    ние също не произведаме, а внасяме коли, както и много други държави. Волга, нито ще са пурвите, нито последните, които сменят име на марка или модел за определен пазар. Две от най-известните преименувания са Дачия>Рено за южна америка и Хонда>Акура за северна, това си е чисто фирмема политика. Русия отдавна не е комунизъм, че да приписвате всичко на партията и държавата.

    Коментиран от #23

  • 21 Кои марки останаха руски?

    22 13 Отговор
    ЗИЛ, ГАЗ, за други сещате ли се? Украинските не ги включвайте. И онези с американските двигатели и германските скоростни кутии също.

    Коментиран от #30

  • 22 Цялата история на

    28 17 Отговор
    марката "волга" е една кражба - кражба на завода с цялата документация от ОЧА (окупационната червена армия); технологии и всичко останало.

    Коментиран от #26, #38

  • 23 Олигархизъм е

    12 2 Отговор

    До коментар #20 от "Георги":

    Понастоящем „ГАЗ“ е част от „Група ГАЗ“, чийто собственик е Олег Дерипаска.

    Коментиран от #25

  • 24 Дядо ви

    32 22 Отговор

    До коментар #1 от "Данко Харсъзина":

    Това, че руснаците не правят читави коли е ясно и на децата. НО погледнете съседната статия, Ауди, икона немската автоиндустрия, прави същото, китайски автомобил гримиран като немски. ТОВА Е ПОЛОЖЕНИЕТО. Китайците са с 10 години преди всички в света в автомобилостроенето. Ако някой много го сърби да нахрачиш руснаците, нека го прави откровено без заобикалки - не ги харесвам, така и така... Но подобни дивотии (като тази статия и някои писаници под нея) са на ниво втори клас, голямо междучасие.

    Коментиран от #61

  • 25 Георги

    10 9 Отговор

    До коментар #23 от "Олигархизъм е":

    Тръмп също е милиардер и собственик на много бизнеси, медийните му изяви го показват като американския б.б. но никой не е казал, че америка е "олигархизъм".

    Коментиран от #28

  • 26 Началото на историята

    40 3 Отговор

    До коментар #22 от "Цялата история на":

    Заводите ГАЗ се намират в Нижни Новгород. Заводът е създаден през 1932 г. в сътрудничество с „Форд“. Разбирай викнали са американски архитект, който е проектирал сградите. След това под американски надзор са извършили строителството, монтирали са американски машини и с американски специалисти са пуснали в производство американският автомобил Studebaker US6, наречен ГАЗ-51.

    Коментиран от #39, #50, #51

  • 27 ОАУУУ

    14 14 Отговор
    СУПЕР АУТО.БРАВО РАШЪН.ВЕЛИКИ. ГАНЬО И МОТОКАРИТЕ СИ ПРОСRA. САМО ГОВNОМЕТА МУ ОСТАНА.
  • 28 Олигархизъм е

    24 5 Отговор

    До коментар #25 от "Георги":

    Не е казал, защото няма да е вярно. Богатството на Тръмп идва от баща му и от собствената му предприемчивост, а не от приватизация на държавни предприятия и държавни поръчки, разпределени в приятелски кръг.

    Коментиран от #31

  • 29 Варна 3

    30 14 Отговор

    До коментар #6 от "Копейко":

    Ето Руски коли и Жени!
    Отиват за Волга, върнали се с Олга.
    Отиват за Лада, върнали се с Надя.
    Поредните руски боклуци. Срам за Русия относно колите.
  • 30 Таkа.

    15 6 Отговор

    До коментар #21 от "Кои марки останаха руски?":

    Още руски марки: ПАЗ, Лада (АВТОВАЗ), УАЗ, КАМАЗ, УралАЗ, СеАЗ, ЛиАЗ (Русия), АЗЛК и ето един велик Праз за руснаците! Праз яко по руските глави заради марките, завършващи с АЗ! Руските марки коли включват дадено населено място или някоя личност като Лихачов (за ЗИЛ) и Ленин (за АЗЛК).

    Коментиран от #57

  • 31 Георги

    11 2 Отговор

    До коментар #28 от "Олигархизъм е":

    това пък какво общо има? "Олигархията (от гръцкото ὀλιγαρχία; ὀλίγος – „малко“1, и ἄρχω – „управление“2) е форма на управление, при която властта е съсредоточена в ръцете на малка група от обществото. Тази власт може да бъде основана на знатност, богатство, заемането на конкретни политически постове и др. "

    Коментиран от #35

  • 32 Джеронимо

    26 13 Отговор

    До коментар #15 от "Блогър от Москва. Крим е Руски завинаги.":

    Рудкото автомобилостроене е мъртво . Опита да се симулира някакъв живец с мимикрия на китайски коли е колкото смешен ,толкова и жалък.
    И да ти кажа космонавтиката върви точно по същия път . Нищо де ,ти викай Слава на Путин ,но той я загроби тая държава .
  • 33 големсмях

    27 12 Отговор

    До коментар #2 от "ПЗСзцдпзс":

    До преди няколко години Боинг и Еърбъс произвеждаха по 1500 самолета на година...Сега не знам колко са ,но 90 процента от пътническите самолети в света са тяхно производство .Няма луди ,които да се качата на руско корито ...Излитане без кацане ..

    Коментиран от #36

  • 34 Коко

    16 8 Отговор

    До коментар #7 от "дядо Петър":

    Голяма файда, че са.
    Какво са направили с тази технология, която “имат”?
    Нула, геврек с дупка!
  • 35 Блатен олигархизъм

    11 4 Отговор

    До коментар #31 от "Георги":

    Ок, убеди ме. За да сме терминологично коректни нека го наричаме блатен олигархизъм, като с това име обединявам влиянието на КГБ (ФСБ, ГРУ), широката и търпелива руска душа и не на последно място географското разпространение на явлението.

    Коментиран от #43

  • 36 Числата

    11 2 Отговор

    До коментар #33 от "големсмях":

    Боинг - за 2023 558 самолета, за 2024 350. Да не забравяме, че произвеждат военна и космическа техника.
    Еърбъс - 735 за 2024, за 2025 са планирани 820.
    Бомбардие - 146 бизнес джета за 2024, за 2025 са планирани 150.
  • 37 гост

    15 6 Отговор

    До коментар #7 от "дядо Петър":

    И като са водеща сила виж какъв москвич направиха, копиран от космическите им технологии, а пък на известният ЗАЗ ще монтират ядрен реактор
  • 38 Съдията Дред

    24 6 Отговор

    До коментар #22 от "Цялата история на":

    Грешиш, Волга е от малкото съветски автомобили, които не са крадени. Тя е наследник на ГАЗ М 20 "Победа". Действително, има подобия в дизайна с някои американски модели, но е изцяло руска разработка, което си личи от крайния резултат. Щото Жигулито го купиха , и най после имаха кола, вярно, остарял модел, но истинска кола. Откровенно откраднат е Москвич 400, който на практика е БМВ 326 , модел отпреди войната. Целият завод на БМВ в Айзенах е изнесен и сглобен в Москва. После там , в Айзенах, ГДР произвеждаше Вартбург.Та тоя Москвич първите години е бил що годе актуален, но после залязва. Пък и "усъвършенстванията" съвсем го съсипват като качество. Да купят истинска китайска кола е по добре, отколкото да се мъчат да направят нещо, което не могат.

    Коментиран от #40

  • 39 Платен провокатор

    19 1 Отговор

    До коментар #26 от "Началото на историята":

    Началото на историята, е ГАЗ-1М. Което е, модифициран (променено окачване), за да издържи на местните пътища Форд модел Т.
  • 40 Платен провокатор

    24 1 Отговор

    До коментар #38 от "Съдията Дред":

    Москвич 400, е ОПЕЛ КАДЕТ от 1936г., не е БМВ.
  • 41 Джак Спароу

    15 5 Отговор
    Ей тия китайци окупираха всичкото СССР, кажи речи
  • 42 Весел Патиланец

    17 9 Отговор
    ОООооо, нова ЩЕ-кола!?!?!
    Единственото кето ще стане е да затворят и тази фабрика на западен производител, която национализираха!
    Тези дори пирони не произвеждат, тръгнали за коли... смЕх!
  • 43 Георги

    7 4 Отговор

    До коментар #35 от "Блатен олигархизъм":

    ако под олигархизъм, бил той и блатен имаш предвид бивши офицери из силовите структури на комунизма, то тогава съмнсъгласен, нонтова не променя факта, пе това са частни фирми и бизнеси. Там също както и тук само подобни хора могат да забогатеят. Първоначалният ми комемтар беше за това, че преименуването на китайските коли като руски няма нужда да се приписва на държавата Русия. Може да е глупаво, може да е смешно, може да е излишно, но си е частна работа.
  • 44 РаZпутин

    16 7 Отговор
    На руснаците само жените им стават
  • 45 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 46 Ватманяк

    9 21 Отговор
    Глупава статия от вероятно платен трол; не го познавам, но тъпо скалъпено злобарство, че някой си ще произвежда не лоши за средния и не толкова претенциозен гражданин, а и селянин ( да не би да няма право?) автомобили. Не лоши, защото са китайски. Или лоши, защото се сглобяват в Русия? Тъпо.
  • 47 Факти

    17 6 Отговор
    Китайска VOLGA с надпис на вражеска латиница. Руснаците стават все по-смешни.
  • 48 Българин

    16 15 Отговор
    Не е хубаво точно ние да плюем руското или китайско автомобилостроене!!! Не бяхме кадърни да сглобяваме Renault и го дадоха на румънците, не успяхме и със Москвич,да не говорим за китайските пръчки. Но както руснаците така и китайците произвеждат и изнасят , докато ние ще бъдем царете на чушкопека.

    Коментиран от #49, #52, #54

  • 49 Дааа

    7 5 Отговор

    До коментар #48 от "Българин":

    Матреала не става руски пръчки
  • 50 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 51 хахаха

    14 11 Отговор

    До коментар #26 от "Началото на историята":

    И какво от това?
    Познай от три пъти защо заклетите капиталисти американци правят на драго сърце заводи на заклетите кoмyняги в CCCP.
    Защото са били толкова "компетентни", че си сриват борсата и навлизат във "великата депресия", по време на която им се наложило да спасяват частни компании като ги купува държавата, огpaбили са населението си като са ги принудили да си предадат всичкото злато и сребро. По това време в сащ компаниите са се чудели откъде да изкарат центчета за да не им изгори бизнеса, заради което и с готовност са правили заводи за индустриализиращия се тогава CCCP, който е плащал в злато и скъпоценни камъни, а не в хартийки без никаква стойност.

    Освен това pycнаците през ВСВ са били на косъм да бъдат избити и като всички разумни хора са решили да насочат изследванията и ресурсите си към оръжия, чрез които да могат да си осигурят оцеляване. За разлика от евpoгeiзepите, дето инвестираха в колички и сега като им навряха в ... обятията "мигранти" все повече започват да усещат последствията от "присъствието" на иcлямисти в страната си.
  • 52 Хдлфкг

    11 4 Отговор

    До коментар #48 от "Българин":

    Швейцарците и норвежците също нямат производство на автомобили, но не виждам да им е зле от това.

    Коментиран от #53

  • 53 да ги видим тези

    15 0 Отговор

    До коментар #52 от "Хдлфкг":

    Швейцарците имат БВП на глава от населението 103 669 долара. Имат пари за всякакви автомобили. Това се вижда и по пътищата им. Правят високотехнологични оръжейни системи. За фармацевтичната промишленост няма начин да не си чувал.
    Норвежците миналата година бяха 5.572 милиона. Каква кола да правят и на кого да я продават? Правят отлична военна техника, например в Kongsberg Defence Aerospace и Nammo.
  • 54 друг българин

    7 1 Отговор

    До коментар #48 от "Българин":

    Парите, които съм спечелил и ще харча за автомобил, са напълно конвертируеми и мога да имам претенции с тях да купувам стоки на световно ниво. На тази база мога да им давам оценка. Нямам проблем със самочувствието.
  • 55 друг приятел

    12 0 Отговор

    До коментар #17 от "Приятел":

    Форд Капри не е марка. Това е модел. Форд имат стотици модели автомобили и не всеки е топ.
    Опел Фронтера е Исузу МУ от времето, когато GM държеше 49% от Isuzu Motors Ltd. За Европа се произвеждаше в Англия.
  • 56 дедовия

    9 3 Отговор

    До коментар #7 от "дядо Петър":

    руснаците сами си забраниха да првят коли защото не могат
  • 57 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 58 ганев

    7 5 Отговор
    ...КАМАЗ..ГОДИНИ НАРЕД ГИ БИЕШЕ...В ..РАЛИТАТА..ПАРИЖ.ДАКАР И..др
  • 59 ганев

    6 7 Отговор
    ДА ВИ ОТКРЕХНА ..МАЛКО...ЛАДА 1500 С....РЕСТАВРИРАНА...ЦЕНА В..НОРВЕГИЯ..ПОД..85..000 ЕВРО НЯМА
  • 60 666

    5 4 Отговор
    ХА ХА ХА поредно бла бла бла от ВАС молба минете в столицата по булевард "Мария Луиза" и веднага ще разберете в каква кочина живеете а иначе сте майстори да плюете другите
  • 61 Денис

    3 1 Отговор

    До коментар #24 от "Дядо ви":

    Ами карай китайска лъскава каруца бе дедо !!
  • 62 паси идиота с трабанта

    0 3 Отговор
    Не не може така Руснаците да правят това което си искат трябва да питат нас не не може на своя глава да не се съобразяват с нашето мнение
  • 63 паси идиота с трабанта

    2 3 Отговор
    Не не може така Руснаците да правят това което си искат трябва да питат нас не не може на своя глава да не се съобразяват с нашето мнение
  • 64 Коли

    3 5 Отговор

    До коментар #1 от "Данко Харсъзина":

    колкото искаш - купчина ламарини. Важно е да произвеждат военна техника на ниво, за да смачкат главата на розовия еврофашизъм !