Руската автомобилна индустрия отново е на прага на "революция", но този път тя изглежда по-скоро като гротескно преименуване. Легендарната марка Волга се готви за „голямо завръщане“, което обаче ще се сведе единствено до подмяна на емблемите на китайски автомобили Geely. Поредният проект, анонсиран като „заместване на вноса“, всъщност е откровен пример за ребрандиране, което предизвиква повече ирония, отколкото гордост.
По информация от руски медии, на производствените линии в Нижни Новгород ще започне сглобяването на модели като кросоувърите Geely Emgrand или Monjaro, които ще носят името „Волга“. Тази стратегия вече е позната от проекта „Москвич“, чиито модели всъщност са преоблечени китайски коли от марката JAC. Подобна практика вече се е превърнала в печален стандарт за руското автомобилостроене, където собствените разработки са в застой, а всичко, което се движи на колела, е или сглобено от китайски компоненти, или е директно внесено от Китай.
Идеята за „нова Волга“ не е нищо повече от бездушна хибридизация, която няма нищо общо с оригиналния дух на марката. Докато някогашната Волга беше символ на здравина и издръжливост, макар и с консервативен дизайн, днешното предложение е просто още един „Франкенщайн“ в автомобилната индустрия. Вместо да инвестират в собствени иновации и технологии, руснаците просто лепват познато лого върху чужда продукция, представяйки го за национално постижение.
Това е поредното доказателство, че вместо да се стремят към технологичен прогрес, те предпочитат да се осланят на носталгията, за да продават чужд продукт под фалшив флаг. Следващата логична стъпка би била Lada да започне да използва шасита на Xiaomi, а достъпът до колата да се осъществява чрез QR код от Aliexpress. В крайна сметка, защо да се разработват собствени модели, когато може просто да се измислят нови имена на стари китайски автомобили?
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Данко Харсъзина
Коментиран от #24, #64
12:06 19.09.2025
2 ПЗСзцдпзс
Тия руснаци как изобщо успяват да останат живи е истинска загадка за мен след като на вързано куче не могат хляб да дадат.
Коментиран от #33
12:08 19.09.2025
3 карчи
12:09 19.09.2025
4 Данко Харсъзина
12:10 19.09.2025
5 Да се
12:16 19.09.2025
6 Копейко
Коментиран от #29
12:17 19.09.2025
7 дядо Петър
Коментиран от #11, #18, #34, #37, #45, #56
12:17 19.09.2025
8 гaнчo евроатлантика
12:18 19.09.2025
9 Леле леле
Коментиран от #14
12:22 19.09.2025
10 000
12:28 19.09.2025
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Нищо ново
12:30 19.09.2025
13 Коцето
12:32 19.09.2025
14 Ти пък
До коментар #9 от "Леле леле":
Кой читав ще пише тук ,нивото е такова ,предимно статии за копейки12:35 19.09.2025
15 Блогър от Москва. Крим е Руски завинаги.
Америка например изгуби компетенции по лунната програма. Те до скоро хора на орбитата не можеха да качат. После държавата наля милиарди на Мъск
Коментиран от #32
12:47 19.09.2025
16 Ха ХаХа
Помацирезняци Сър Джон
12:58 19.09.2025
17 Приятел
Просто либералната, зелена сделка и политики принудиха автопроизводителите да изтупат популярни от миналото брандове, за да излъжат хората, че купуват нещо различно от китайски електрокари.
Коментиран от #55
13:05 19.09.2025
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Усман французина
Че руснаците не могат нищо свястно да произведат ли те обиди?!
13:16 19.09.2025
20 Георги
Коментиран от #23
13:24 19.09.2025
21 Кои марки останаха руски?
Коментиран от #30
13:29 19.09.2025
22 Цялата история на
Коментиран от #26, #38
13:30 19.09.2025
23 Олигархизъм е
До коментар #20 от "Георги":
Понастоящем „ГАЗ“ е част от „Група ГАЗ“, чийто собственик е Олег Дерипаска.Коментиран от #25
13:35 19.09.2025
24 Дядо ви
До коментар #1 от "Данко Харсъзина":
Това, че руснаците не правят читави коли е ясно и на децата. НО погледнете съседната статия, Ауди, икона немската автоиндустрия, прави същото, китайски автомобил гримиран като немски. ТОВА Е ПОЛОЖЕНИЕТО. Китайците са с 10 години преди всички в света в автомобилостроенето. Ако някой много го сърби да нахрачиш руснаците, нека го прави откровено без заобикалки - не ги харесвам, така и така... Но подобни дивотии (като тази статия и някои писаници под нея) са на ниво втори клас, голямо междучасие.Коментиран от #61
13:35 19.09.2025
25 Георги
До коментар #23 от "Олигархизъм е":
Тръмп също е милиардер и собственик на много бизнеси, медийните му изяви го показват като американския б.б. но никой не е казал, че америка е "олигархизъм".Коментиран от #28
13:41 19.09.2025
26 Началото на историята
До коментар #22 от "Цялата история на":
Заводите ГАЗ се намират в Нижни Новгород. Заводът е създаден през 1932 г. в сътрудничество с „Форд“. Разбирай викнали са американски архитект, който е проектирал сградите. След това под американски надзор са извършили строителството, монтирали са американски машини и с американски специалисти са пуснали в производство американският автомобил Studebaker US6, наречен ГАЗ-51.Коментиран от #39, #50, #51
13:43 19.09.2025
27 ОАУУУ
13:44 19.09.2025
28 Олигархизъм е
До коментар #25 от "Георги":
Не е казал, защото няма да е вярно. Богатството на Тръмп идва от баща му и от собствената му предприемчивост, а не от приватизация на държавни предприятия и държавни поръчки, разпределени в приятелски кръг.Коментиран от #31
13:45 19.09.2025
29 Варна 3
До коментар #6 от "Копейко":
Ето Руски коли и Жени!Отиват за Волга, върнали се с Олга.
Отиват за Лада, върнали се с Надя.
Поредните руски боклуци. Срам за Русия относно колите.
13:49 19.09.2025
30 Таkа.
До коментар #21 от "Кои марки останаха руски?":
Още руски марки: ПАЗ, Лада (АВТОВАЗ), УАЗ, КАМАЗ, УралАЗ, СеАЗ, ЛиАЗ (Русия), АЗЛК и ето един велик Праз за руснаците! Праз яко по руските глави заради марките, завършващи с АЗ! Руските марки коли включват дадено населено място или някоя личност като Лихачов (за ЗИЛ) и Ленин (за АЗЛК).Коментиран от #57
13:54 19.09.2025
31 Георги
До коментар #28 от "Олигархизъм е":
това пък какво общо има? "Олигархията (от гръцкото ὀλιγαρχία; ὀλίγος – „малко“1, и ἄρχω – „управление“2) е форма на управление, при която властта е съсредоточена в ръцете на малка група от обществото. Тази власт може да бъде основана на знатност, богатство, заемането на конкретни политически постове и др. "Коментиран от #35
14:07 19.09.2025
32 Джеронимо
До коментар #15 от "Блогър от Москва. Крим е Руски завинаги.":
Рудкото автомобилостроене е мъртво . Опита да се симулира някакъв живец с мимикрия на китайски коли е колкото смешен ,толкова и жалък.И да ти кажа космонавтиката върви точно по същия път . Нищо де ,ти викай Слава на Путин ,но той я загроби тая държава .
14:14 19.09.2025
33 големсмях
До коментар #2 от "ПЗСзцдпзс":
До преди няколко години Боинг и Еърбъс произвеждаха по 1500 самолета на година...Сега не знам колко са ,но 90 процента от пътническите самолети в света са тяхно производство .Няма луди ,които да се качата на руско корито ...Излитане без кацане ..Коментиран от #36
14:21 19.09.2025
34 Коко
До коментар #7 от "дядо Петър":
Голяма файда, че са.Какво са направили с тази технология, която “имат”?
Нула, геврек с дупка!
14:34 19.09.2025
35 Блатен олигархизъм
До коментар #31 от "Георги":
Ок, убеди ме. За да сме терминологично коректни нека го наричаме блатен олигархизъм, като с това име обединявам влиянието на КГБ (ФСБ, ГРУ), широката и търпелива руска душа и не на последно място географското разпространение на явлението.Коментиран от #43
14:36 19.09.2025
36 Числата
До коментар #33 от "големсмях":
Боинг - за 2023 558 самолета, за 2024 350. Да не забравяме, че произвеждат военна и космическа техника.Еърбъс - 735 за 2024, за 2025 са планирани 820.
Бомбардие - 146 бизнес джета за 2024, за 2025 са планирани 150.
14:43 19.09.2025
37 гост
До коментар #7 от "дядо Петър":
И като са водеща сила виж какъв москвич направиха, копиран от космическите им технологии, а пък на известният ЗАЗ ще монтират ядрен реактор14:45 19.09.2025
38 Съдията Дред
До коментар #22 от "Цялата история на":
Грешиш, Волга е от малкото съветски автомобили, които не са крадени. Тя е наследник на ГАЗ М 20 "Победа". Действително, има подобия в дизайна с някои американски модели, но е изцяло руска разработка, което си личи от крайния резултат. Щото Жигулито го купиха , и най после имаха кола, вярно, остарял модел, но истинска кола. Откровенно откраднат е Москвич 400, който на практика е БМВ 326 , модел отпреди войната. Целият завод на БМВ в Айзенах е изнесен и сглобен в Москва. После там , в Айзенах, ГДР произвеждаше Вартбург.Та тоя Москвич първите години е бил що годе актуален, но после залязва. Пък и "усъвършенстванията" съвсем го съсипват като качество. Да купят истинска китайска кола е по добре, отколкото да се мъчат да направят нещо, което не могат.Коментиран от #40
14:54 19.09.2025
39 Платен провокатор
До коментар #26 от "Началото на историята":
Началото на историята, е ГАЗ-1М. Което е, модифициран (променено окачване), за да издържи на местните пътища Форд модел Т.14:58 19.09.2025
40 Платен провокатор
До коментар #38 от "Съдията Дред":
Москвич 400, е ОПЕЛ КАДЕТ от 1936г., не е БМВ.14:59 19.09.2025
41 Джак Спароу
15:20 19.09.2025
42 Весел Патиланец
Единственото кето ще стане е да затворят и тази фабрика на западен производител, която национализираха!
Тези дори пирони не произвеждат, тръгнали за коли... смЕх!
15:32 19.09.2025
43 Георги
До коментар #35 от "Блатен олигархизъм":
ако под олигархизъм, бил той и блатен имаш предвид бивши офицери из силовите структури на комунизма, то тогава съмнсъгласен, нонтова не променя факта, пе това са частни фирми и бизнеси. Там също както и тук само подобни хора могат да забогатеят. Първоначалният ми комемтар беше за това, че преименуването на китайските коли като руски няма нужда да се приписва на държавата Русия. Може да е глупаво, може да е смешно, може да е излишно, но си е частна работа.15:33 19.09.2025
44 РаZпутин
15:42 19.09.2025
45 Този коментар е премахнат от модератор.
46 Ватманяк
16:02 19.09.2025
47 Факти
16:38 19.09.2025
48 Българин
Коментиран от #49, #52, #54
16:54 19.09.2025
49 Дааа
До коментар #48 от "Българин":
Матреала не става руски пръчки17:48 19.09.2025
50 Този коментар е премахнат от модератор.
51 хахаха
До коментар #26 от "Началото на историята":
И какво от това?Познай от три пъти защо заклетите капиталисти американци правят на драго сърце заводи на заклетите кoмyняги в CCCP.
Защото са били толкова "компетентни", че си сриват борсата и навлизат във "великата депресия", по време на която им се наложило да спасяват частни компании като ги купува държавата, огpaбили са населението си като са ги принудили да си предадат всичкото злато и сребро. По това време в сащ компаниите са се чудели откъде да изкарат центчета за да не им изгори бизнеса, заради което и с готовност са правили заводи за индустриализиращия се тогава CCCP, който е плащал в злато и скъпоценни камъни, а не в хартийки без никаква стойност.
Освен това pycнаците през ВСВ са били на косъм да бъдат избити и като всички разумни хора са решили да насочат изследванията и ресурсите си към оръжия, чрез които да могат да си осигурят оцеляване. За разлика от евpoгeiзepите, дето инвестираха в колички и сега като им навряха в ... обятията "мигранти" все повече започват да усещат последствията от "присъствието" на иcлямисти в страната си.
19:46 19.09.2025
52 Хдлфкг
До коментар #48 от "Българин":
Швейцарците и норвежците също нямат производство на автомобили, но не виждам да им е зле от това.Коментиран от #53
20:58 19.09.2025
53 да ги видим тези
До коментар #52 от "Хдлфкг":
Швейцарците имат БВП на глава от населението 103 669 долара. Имат пари за всякакви автомобили. Това се вижда и по пътищата им. Правят високотехнологични оръжейни системи. За фармацевтичната промишленост няма начин да не си чувал.Норвежците миналата година бяха 5.572 милиона. Каква кола да правят и на кого да я продават? Правят отлична военна техника, например в Kongsberg Defence Aerospace и Nammo.
22:22 19.09.2025
54 друг българин
До коментар #48 от "Българин":
Парите, които съм спечелил и ще харча за автомобил, са напълно конвертируеми и мога да имам претенции с тях да купувам стоки на световно ниво. На тази база мога да им давам оценка. Нямам проблем със самочувствието.22:25 19.09.2025
55 друг приятел
До коментар #17 от "Приятел":
Форд Капри не е марка. Това е модел. Форд имат стотици модели автомобили и не всеки е топ.Опел Фронтера е Исузу МУ от времето, когато GM държеше 49% от Isuzu Motors Ltd. За Европа се произвеждаше в Англия.
22:35 19.09.2025
56 дедовия
До коментар #7 от "дядо Петър":
руснаците сами си забраниха да првят коли защото не могат23:03 19.09.2025
57 Този коментар е премахнат от модератор.
58 ганев
00:29 20.09.2025
59 ганев
00:33 20.09.2025
60 666
08:06 20.09.2025
61 Денис
До коментар #24 от "Дядо ви":
Ами карай китайска лъскава каруца бе дедо !!10:15 20.09.2025
62 паси идиота с трабанта
21:37 20.09.2025
63 паси идиота с трабанта
21:40 20.09.2025
64 Коли
До коментар #1 от "Данко Харсъзина":
колкото искаш - купчина ламарини. Важно е да произвеждат военна техника на ниво, за да смачкат главата на розовия еврофашизъм !06:12 21.09.2025