7 Май, 2019 18:56 4 144 4

Boeing 737 Max 8 обърка плановете на Азия

  • boeing-
  • боинг-
  • азия-
  • авиация-
  • самолет

Спирането на 400 машини от модела води до загуби

Boeing 737 Max 8 обърка плановете на Азия - 1
Снимка: Shutterstock

Спирането от експлоатация на Boeing 737 Max 8 води до преразглеждане политиката за растеж на редица авиокомпании. Безспорно последиците от кардиналното решение са негативни и най-вероятно дългосрочни. Най-видими към момента са минусите за азиатските авиокомпании. Те съкращават маршрути, променят разписанията си и наемат на лизинг нови самолети, за да запълнят дупката, получила се от спирането на Boeing 737 Max 8 след двете тежки катастрофи, случили се в рамките само на 5 месеца.

До момента регионалните азиатски авиокомпании успяваха да избегнат сериозни икономически загуби, но анализаторите знаеха, че проблемите с МАХ ще са ключово препятствие пред плановете за ръст на авиокомпаниите в краткосрочен план.

След забраната за експлоатация на Boeing 737 Max 8 близо 400 машини останаха на земята. В Азия, където пътникопотокът расте най-бързо, това доведе до ръст в разходите на превозвачите, което в съчетание с поскъпването на керосина, оказа влияние върху приходите на превозвачите.

„Китайските авиокомпании разполагат с 96 машини от типа Boeing 737 Max 8. Те успяха да избегнат масовата отмяна на полети като ги замениха с други модели. Това обаче може да ограничи мощностите в предстоящия летен пиков сезон”, обяснява Келвин Лау от Daiwa Capital Markets.

Индонезийският превозвач Lion Air, заяви в края на миналата седмица, че работи в „обичаен режим, като съумява да минимизира загубите” от преустановената експлоатация на 10 машини МАХ 8. Не всички авиокомпании обаче успяха да се справят така добре, както Lion Air. Така например, нискотарифната Scoot, част от Singapore Airlines обяви, че преустановява полети между Сингапур и четири града. Самата Scoot не ползва самолети от този модел, но авиокомпанията SilkAir, която също е подразделение на Singapore Airlines, обяви в средата на март, че преустановява експлоатацията на 6 самолета МАХ 8 и във връзка с това повече няма да предоставя на Scoot своите самолети Boeing 737-800NG през финансовата 2019-2020 г.

Fitch Ratings обяви, че през първото тримесечие на текущата година негативите от спирането на Boeing 737 Max 8 са оказали „сдържащо” влияние върху авиационния сектор в Азия поради сезонността, но негативният ефект през второто тримесечие ще е по-голям. Агенцията отчита и ограничените възможности на авиокомпаниите в намирането на алтернативи на Airbus или Boeing.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ЕЙ ЗА ТУЙ БОКО РАЗВИВА МАГИСТРАЛИТЕ

    8 2 Отговор
    А НЕ САМОЛЕТИТЕ....
  • 2 Иван Вазов

    6 2 Отговор
    При Боко и по пътищата е трагедия - справка - Своге.
  • 3 ЕЕЕЕ ВРАЗУМЕТЕ СЕ И ЛЕДАЙТЕ БЕ ХОРА

    3 3 Отговор
    Абе хора, добре че бт Бойко прави пътища, ами ако и той не правеше????????
    Сатанишеф и останалите бивши нищо не направиха, Я СИ ПРЕДСТАВЕТЕ ако и той не правеше пътищата???????
    Мали бедна ви е фантазията какви каменни пътища за каруци щяхме да имаме.
    Помня и в софия какви мизерни автобуси и срутени сгради имаше преди Фандъкова.
    А сега се возите в автобуси с климатици и най хубавото метро по света.
    Що не ги виждате тези неща , кьоравили сте???
    АМИ ВРЪЩАЙТЕ ОБРАТНО ХОРЕШАРСКИ И ЩЕ СЕ СПРЕБВЯКАКВО РАЗВИТИЕ И ЩЕ ПОЧНЕ САМО ЛАПАНЕ.
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.