26 Юни, 2019 08:11 13 055 32

Турция: борсите ликуват. А какво ще реши Volkswagen​?

  • volkswagen​-
  • ердоган-
  • турция-
  • управление-
  • завод

Борсите явно залагат на скорошния край на Ердоган

Турция: борсите ликуват. А какво ще реши Volkswagen​? - 1
Снимка: Shutterstock

На финансовите пазари явно има нещо като неписан закон за Турция: колкото по-слаб е Ердоган, толкова по-силна е лирата и обратно. Няма друго логично обяснение за ситуацията в страната в началото на новата седмица, отбелязва вестник „Ди Велт“. Повторната победа на опозиционера Екрем Имамоглу на кметските избори в Истанбул веднага доведе до скок на курсовете - турската валута повиши стойността си спрямо долара с близо два процента, нарасна и стойността на турските ценни книжа.

Германското издание цитира по този повод стратегически анализатор от инвестиционното дружество Bluebay Asset Management“,който казва:"Eрдоган сега със сигурност съжалява, че нареди да бъдат повторени изборите, защото те допълнително подчертаха личното му поражение". Вестникът помества и становища на наблюдатели, според които, тежкото поражение на Ердоган би могло да доведе до икономически подем.

Надеждите са, че след като правителството е било наказано от избирателите заради лошата икономическа ситуация на страната, политиците просто няма да имат друг изход, освен да проведат спешно необходимите реформи. "Победата на Имамоглу отразява нарастващото недоволство на избирателите от икономическите проблеми, високата инфлация и слабостта на местната валута", казва Пьотр Матис, експерт в холандската "Рабобанк".

Дългове: 328 милиарда долара

През последните десет години турската лира се е обезценила с около 80% спрямо американския долар - само аржентинското песо е в още по-лоши позиции. Инфлацията в Турция в момента възлиза на 19%, безработицата е от 14,1 на сто, а индексът на бедността – 33%. Експертите твърдят, че това е резултат от погрешната икономическа политика на Ердоган, насочена към повишаване на икономическия ръст на всяка цена. Експанзията в последните 16 години бе финансирана най-вече с поемането на нови дългове, които увеличиха неимоверно зависимостта на страната от чуждите инвеститори, защото повечето от заемите бяха в долари.

До края на 2018 кратко- и средносрочните валутни задължения на Турция бяха достигнали ниво от 328 милиарда долара. А когато чуждестранните кредитори започнаха да се въздържат от нови инвестиции, Ердоган се опита да компенсира икономическата слабост с политическа сила – той прокара нови президентски пълномощия и започна битка срещу Централната банка.

"Икономиката сега трябва да има приоритет за администрацията на Ердоган. Резултатите от изборите в Истанбул би трябвало да бъдат използвани като стимул за прилагането на смели реформи, които да доведат до ограничаване на кризата", препоръчва Пьотр Матис. Според него, волята за реформи би могла да възвърне доверието на турците, които през 2023 ще трябва да гласуват на нови парламентарни избори. Тогава ще се разбере дали ПСР ще задържи властта.

Новият завод на Фолксваген – все пак в Турция?

"Франкфуртер Алгемайне Цайтунг" (ФАЦ) излиза с предположението, че победата на опозицията в Истанбул и предизвиканото от нея оживяване на финансовите пазари може да увеличи шансовете на Турция в състезанието за новия завод на Фолксваген. Политическото развитие в Турция и наличието на функционираща демокрация в Истанбул със сигурност е фактор, който може да повлияе на решението на концерна, изтъква вестникът. Все още мениджмънтът проверява условията и възможните места в България, но междувременно имало ясно изразена тенденция в полза на турската кандидатура. Според информациите на ФАЦ, решението на Надзорния съвет на концерна ще стане известно на 11 юли.


Поставете оценка:
Оценка 3.1 от 11 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Тръмп

    69 56 Отговор
    Заводът ТРЯБВА да е в България,другото е голяма грешка!!!:):):)
  • 2 смок

    50 4 Отговор
    Они си знаят къде е грешката :)
  • 3 bbbb

    24 9 Отговор
    о боже колко пошло и тъпо обяснение. Силната лира 2013 отблъсна инвеститорите към китай, турция се конкурира с китай и за това й намалиха стойносста, вярно не го очакваха толкова, но е в интерес на турция слаба лира добри продажби, ако решат и енергийната си зависимост от чужбина
  • 4 Биоробот

    47 35 Отговор
    За какво ни е тоя завод? Печалбата отива в Германия, а за нас ще е робския труд и ниски заплати. Що не си го направят в Германия, като е толкова хубав?
  • 5 Хайде на бас че

    52 11 Отговор
    Фолксфаген ще избере Турция. Най-малкото поради следните причини - инфраструктура (заводът на Опел стои празен) , местни производители за свързани доставки, работна ръка, СЪДЕБНА СИГУРНОСТ (нали помним Домейн Бояр и гнилите ябълки), девалвираща лира. .... И те така. А нашите политически пу.яци могат да се дуят колкото си искат.
  • 6 Франкфурт

    64 28 Отговор
    Имаш ли капацитета да правиш 1000 автомобила на ден, бе аланкулу? С тая пропаднала младеж, възпитана в ценностите на безразборния секс, марихуана и алкохол, с какви кадри, че разполагаме си мислите?
  • 7 Гладен ганьо

    32 12 Отговор
    Фолксвагени сънува...
  • 8 факти

    29 48 Отговор
    завода в турция е грешка.Турция не е лоялен към НАТО и Сащ.Сащ трябва да ги накарат завода да бъде в българия.
  • 9 Николай

    33 8 Отговор
    Господи, колко много прост и озлобен народ!

    Коментиран от #24

  • 10 FtF

    58 6 Отговор
    Онзи ден в Ботевград при проверка на едно училище се оказа, че половината ученици ги няма . Някой ще ми каже ли какви специалисти и с какво образование излизат от там ? А бизнеса разчита не просто на работна ръка, а квалифицирана работна ръка .
  • 11 1111

    13 5 Отговор
    Ако наистина има поскъпване на фона на един кмет,тогава има "нещо",чии ПРОЕКТ е ИмамБаялдЪ ,аз съм убеден,че зад него има "някой" и това не е турският народ!
  • 12 Какви фолксвагени в България бре

    44 23 Отговор
    Българинът няма кадри и потенциал един гвоздей да произведе.
  • 13 ВиждащНаблюдател

    21 7 Отговор
    Насково обърнах внимание на колите за тол системата и спеациални коли на полицията... и двете бяха фолксваген. Всички знаем,че са близо 50% по-скъпи от алтернативни доставчици каквите са корейците при едно и също оборудване.

    Та явно ние хапнахме шарана - решихме, че ще им купуваме колите и така ще ги убедим да направят Завод. А то какво се оказа, че им направихме оборота, които им е небходим да си построят новия завод ... в Турция.

    Политиката е мръсна работа, лошото е че разни хора от долно нанагорнище си мислят че я владеят, щом са били махленските тарикати като тинейджъри. Искрено исках да има такъв завод ... за да укрепи вярвата на хората, не че работниците ще спечелят нещо и не че нямаше да замърсява именно с най-мръсното производство.
  • 14 Хасан

    23 20 Отговор
    Завода ще е в Турция защото Фолсваген е най продавата марка в Турция ..там имат голям пазар ..сигурно ще са дизелови и дизела ще се ограничи в ЕС а те ще продават в Турция ,Близкия изток,Кавказ .....и от друга страна Турция ще произвежда своя марка и искат да конкурират

    Коментиран от #18

  • 15 Хасан

    13 18 Отговор
    ДЕ Велт е немския Работническо дело ...как скимтят немците че не успяха при Ердоган да вземат Турция на консигнация ...успяха с Гърция ,но с Турция удариха на камък
  • 16 Мунчо

    13 15 Отговор
    Имамбалдъта е проект на Сащ, но едно е сигурно – няма да им се отвори парашута на терористите, а с пристигането на с-400, хамериканците ще започнат не само да пикаят, но и да акат кръв обилно и безспирно!

    Коментиран от #17

  • 17 Случайно му хрумна

    18 5 Отговор

    До коментар #16 от "Мунчо":

    Мунчо ти явно не си осведомен че изборите ги спечели човек от сой свръх образован и консенсосна личност много стар буржоазен род(такива имаше и преди 09 09 1944 у нас)такива като теб взеха властта подарена им от Русия избиваха всичко що е учило в Германия щото Германците били фашяги.комунистите заклеймяваха капитализма и империализма виш им олигарсите все наследници на борци против фашизма и капитализма турците ще махнат Ердоган рано или късно.
  • 18 Някой си

    21 6 Отговор

    До коментар #14 от "Хасан":

    Абе Менгян Хасан, като Турция е толкова "велика", какъв го търсиш тук? Отивай там да ти скъсат задника от работа...
    Може и да те назначат чистачка там, в новия завод на Volkswagen. На менгянина по-голям Меснет от прислужник не му се дава!

    Коментиран от #20

  • 19 Фауве

    7 4 Отговор
    Как да направят завод в страна в която на младежите не им се работи на конвейер отива мунчо махмурлука в завода а там е опасно трябва да си концентриран и като се натряска вечерта на другия ден болен къде дават така лесно болнични Моя учител беше завършил в Карлово Механо техникум преди да дойдат мунчовците дипломата на немски и български с нея веднага те взимат на работа в Австрия и Германия сега само двйкажии и по милост тройки ти дипломи няма ли да искаш на тези младежи като ги подбираш
  • 20 Разбор

    10 4 Отговор

    До коментар #18 от "Някой си":

    Не е срамно да ти скъсат задника от работа срамно е да нямаш кинти и да си на гърбът на мама и татко,не се плаши ако си професионалист не е трудно вярно по гот е да си на по бира с приятели така не се гради просперитет.
  • 21 Jumanjii

    8 6 Отговор
    Ако е в България ще трябва да си внесат работници от някъде. От къде - Филипини, Занзибар, Антили ? Нека наддаването започне сега.
  • 22 Хаха

    6 4 Отговор
    От Буркина Фасо, Бурунди,Чад и Мали :-))
  • 23 999

    3 3 Отговор
    Решено е потурската поновините дадоха че волцваген е в турция а до колкото до имам оглу три партии направиха колиция само и само да свалят ердоган в истамбул и бяха финансирани от запада но тази коалиция щесе разпадне 2023 г
  • 24 Хахо

    3 4 Отговор

    До коментар #9 от "Николай":

    Не ставайте смешни, кой и кога е правил коли в бг аз да стигнахме до 85 на ден, местехме по 500 на ден...това 1000 е лавина, в Румъния ги правят...но маймуната първо си мери костилката отдзад...
  • 25 Реалист

    7 3 Отговор
    Драги ,,ботове,, и такива измислени , и кланещи се на голямата глава.Още в началото на проучването за завод на Фолксваген,се знаеше че в България няма да бъде изграден такъв.Водещият фактор са политическия въпрос и демографски,и по двете бяхме най-зле с останалите държави.Но пък по медиите се дрънкаше как в България ще има завод,ще има ама друг път,от март месец Турция знае че е спечелила сделката и остава само формалните подписи.
  • 26 Васил

    5 2 Отговор
    На нашият диктатор пак му го забиха
  • 27 Гюнеш от Максуда

    10 7 Отговор
    Вчера се върнах от Турция където бях на почивка.Само едно ще ви кажа= срещу тях да тичаме няма да ги стигнем.Бяхме съседи по стая със семейство български изселници - мъжът се е пенсионирал на 50 а жената на 49.Почиват с пенсиите си в затворен комплекс.Не искат и да чуят за "родната " България.Качествена и евтина храна,евтини и наистина действащи лекарства ( масова практика е да се пазарува от тук и да се продават после в България) Дизела беше на 1,80 !!!Просто не ми се изброяват предимствата , щото времето ми няма да стигне,в вие си пишете квото си искате
  • 28 Хаха

    1 0 Отговор
    Проблемите с ФВ за Бг са 2 - 1 ще бъде край София и второ ще легализира цялата тази гнусна ситуация в държавата. Това е причината така неистово да се иска този завод.
  • 29 koпа

    4 0 Отговор
    Трябва дълбоко даси помислим защо германците предпочитат турците а не българите,при това че Турция е" недомократична" страна, а България е най корунпираната" демократична" страна в ЕС.
  • 30 VолксWагон

    6 0 Отговор
    ДА ВИ СЕ ИЗАКАМ НА ЗАВОДА! България не трябва да коленичи за един швабски завод.
  • 31 Турция

    3 7 Отговор
    Турция е бивша империя. На два континента. Има наследство от имперския период като култура, паметници, история. В туризма това се търси. Като икономика също е напред - запада инвестираше милиарди. България къде е в тази схема ?
  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.