Last news in Fakti

6 Август, 2019 21:56 3 912 37

Handelsblatt: България се бори за Volkswagen

  • volkswagen-
  • борисов-
  • завод

Поради ограничените демократични права в Турция, нов завод на VW край Измир се смята за политически противоречив

Handelsblatt: България се бори за Volkswagen - 1

Българският премиер Борисов вижда страната си като фаворит в двубоя с Турция за локацията на новия завод на Volkswagen. Той обещава провеждане на благоприятна за бизнеса политика и държавни субсидии.

"България е по-добро местоположение от всяка страна в региона по отношение на инвестиционния риск", заяви премиерът Бойко Борисов пред Handelsblatt. Той е убеден, че бъдеща инвестиция на Volkswagen ще бъде положителна за цяла Източна Европа.

60-годишният премиер посочва конкурентната данъчна система, удобните за бизнеса регулации и държавната помощ, съчетани с добри транспортни връзки и ниски разходи за труд, като ключови предимства на българската страна.

Борисов обещава да използва всички възможности за субсидии за VW. "Българското правителство предложи на Volkswagen максимална допустима държавна подкрепа в стриктно съответствие с европейското законодателство, както е определено от Европейската комисия за региона", каза Борисов.

Най-късно до началото на септември надзорният съвет на VW трябва да направи избор на обекта. "Още няма окончателно решение на надзорния съвет", заяви премиерът на Долна Саксония Щефан Вайл, член на Надзорния съвет на VW. "Каквото и да се случи, това ще бъде икономическо, а не политическо решение", добави Вайл. Поради ограничените демократични права в Турция, нов завод на VW край Измир се смята за политически противоречив.

България предлага на VW голяма индустриална зона извън столицата, близо до летището. Теренът на бивша стоманодобивна фабрика принадлежи на българската Първа инвестиционна банка и австрийската компания за недвижими имоти Soravia. Проблеми като замърсяването на почвата от бившите стоманодобивни инсталации на обекта са разрешими.

"На лична среща получихме уверението на премиера, че ще направи всичко, за да се случи инвестицията", каза Любомир Станиславов, изпълнителен директор на автомобилния клъстер в България. "Ако Volkswagen стане първият подобен инвеститор у нас, групата почти сигурно ще получи изключителен статут."

Консервативният политик, за трети път премиер на България, изтъква допълнителни предимства на страната си.

„Основното предимство на България е постоянното подобряване на бизнеса", казва Борисов.

Заводът и инфраструктурата могат да бъдат изградени за 18 месеца, а периодът на сложната процедура за одобрение в България е от 180 до 210 дни.

България, една от най-бедните страни в ЕС, си е поставила за цел по-нататъшното разширяване на автомобилната индустрия. Според данни на правителството, 250 компании в автомобилната индустрия с 65 000 служители са постигнали годишен оборот от над 5,5 милиарда евро през 2018 г. В момента 10% брутния от брутния вътрешен продукт на България е свързан с автомобилната индустрия.

Еуфорията на Борисов е голяма. Той обещава да покаже на Volkswagen, че ще бъде „най-лоялният партньор на най-големия автомобилен гигант в света“. Премиерът се позовава на добрите условия за германските инвеститори в миналото. "Нашето бъдещо сътрудничество с Volkswagen и други немски компании е гарантирано от най-добрите търговски и икономически отношения, които постигнахме в рамките на ЕС", цитира българският премиер изданието.


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 5 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ррр

    28 7 Отговор
    От друга страна имаме застаряващо население, липса на квалифициран персонал, миграция на младите и образованите към Европа и Америка, разкриване на работни места в провинцията и повишаване на жизнения стандарт в малките населени места около София, логистични бази, които изпитват недостиг на работници. Би било много положително да се направи това производство, би вдигнало заплатите в района, би съживило цяла София, би дало работа на инжинери и техници но нали се търси евтина работна ръка.

    Коментиран от #3, #30

  • 2 Абе

    17 16 Отговор
    Бойко тиквата
  • 3 Защо да е евтина

    20 19 Отговор

    До коментар #1 от "Ррр":

    500 евро за мениджър това са супер пари 😀😀😀😀😀😀поклон Бойко разтвори дупиту

    Коментиран от #5, #37

  • 4 Гол охлюв

    10 25 Отговор
    Вън на фашагите от България

    Коментиран от #22

  • 5 гост

    30 14 Отговор

    До коментар #3 от "Защо да е евтина":

    Ако искаха да плащат немски заплати , щяха да си стоят в Германия !! А да не говорим , че като стандарт на живот 1000 евро , каквато всъщност ще е заплатата на младши мениджър е равна на 2500-3000 в Германия !!! А пък като искаш повече , да не си лизал 45 години руски зад...ци !!!

    Коментиран от #27

  • 6 История

    8 15 Отговор
    По време на края на втората световна война немска сс девизия влиза във френско село и изгарят живи в плевня и църква 600 деца жени старци и мъже - цялото население на селото.

    Коментиран от #21

  • 7 Киро

    18 5 Отговор
    Може би завода ще е в България, заради агресивната политика на Ердоган, но ще е по- добре да се направят 50 малки завода от по 100 човека до замиращите села.

    Коментиран от #8

  • 8 гост

    18 16 Отговор

    До коментар #7 от "Киро":

    Селата ще си замират така или иначе , това е в цял свят и така ще бъде !! Не можеш да очакваш в 21 век млади хора да живеят в заврени села !! Светът се променя и 19 век отдавна мина !! Още повече даже в селското стопанство се върви към пълна автоматизация и механизация !! И ако ще ми обясняваш , че "държавата трябвало да се грижи" , това значи да го вади от джобовете на всички , тоест субсидия за едни , за сметка на други !!!! Аман от тъпи комунистически лозунги и идиотии !!!

    Коментиран от #18, #26

  • 9 VW...

    9 8 Отговор
    ББ се напиря, за да каже, аз докарах VW. Дори и да дойде в БГ, а вероятността е много... малка, ще виждате ли АЗ ББ ме слушат германците.
  • 10 VW...

    4 6 Отговор
    ББ се напиря, за да каже, аз докарах VW. Дори и да дойде в БГ, а вероятността е много... малка, ще каже виждате ли АЗ ББ ме слушат германците.

    Коментиран от #12

  • 11 Сто пъти ви повториха

    13 14 Отговор
    Изборът ще е икономически, а не политически. Честито на Турция нов завод!!!
  • 12 Кой

    7 5 Отговор

    До коментар #10 от "VW...":

    Германците и за слива го нямат.
  • 13 прост

    8 4 Отговор
    а дано ама надали.Не занм само кой ще работи в него:))))Вие швабите за балъци ли ги вземате:)?Те ако не можеха да смятат нямаше да са номер1.Помислете и вие ако инвестирате такъв ресур къде ще го ситуирате а?
  • 14 Реалност

    12 6 Отговор
    В Германия ги интересува само пазара и това е. Турция е голям пазар, от там приятелска Русия на Турция, Азия, Мала Азия.
  • 15 Истина

    9 6 Отговор
    Това са проба опити на ББ за печелене на внимание от народа.
  • 16 Въпрос

    0 4 Отговор
    Абе ББ към VW ли гледа?
  • 17 Йосарян

    11 1 Отговор
    И кои квалифицирани инженери са Тук? Да не говорим къв кючек на корупция и бухалка ще ядът. Няма да е. Иначе може да има завод за роби, каквото сме си.
  • 18 Йосарян

    20 2 Отговор

    До коментар #8 от "гост":

    Баце най богатите живеят в изолирани еко Села, както им викаш. Явно си прост и мислиш, че Селянин е термин за обида. А тук в градовете сме яко добре. Дишаме и ядем Менделеев, после няма кинтаж за лекари.
  • 19 hmhmhm

    2 0 Отговор
    Някой е на силни хапове !
  • 20 Голям прос

    10 5 Отговор
    Умник, нали лижете американски засници 30г вече? Що не ви дават същите заплати като германски мениджър, например. Искаш ли да ти кажа? Защото не ви смятат за хора, макар, че сте по-умни от тях. Парадоксално но е така, някакъв страх има. Но това не ми пречи да ти тегля една, г@золизец такъв, вижте си държавата, преди да гледате чуждата. Техните богатства са от кражби в бившите им колонии и сега в целуя свят. Ако не сте чували за икономическо робство вижте по въпроса
  • 21 pk_rz

    0 1 Отговор

    До коментар #6 от "История":

    Това каква връзка има със статията?
  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 onq s konq

    6 0 Отговор
    България се бори с Турция за ФВ,ама хитрите турци са се намазали с олио и немо ги хванем на хватка,щото се плъзгат:)
  • 24 България се бори

    6 5 Отговор
    Ама турците са измислили борбата.....
  • 25 стоян георгиев

    6 1 Отговор
    ако германия не предпочете българия ,немците нямат право да са лидери на ес и българия трябва да се преорентира към сащ.мекотели които са готови да продадат и въжето на тия дето искат да ги обесят не са за лидер на европа!
  • 26 Дедо

    6 1 Отговор

    До коментар #8 от "гост":

    Дори и да направят тази фабрика в България , какво ще стопли мизерстващите пенсионери ?
  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Така е

    4 0 Отговор
    Боко съ бори за фулксвагена като прасе с тиква.
  • 29 Перник

    1 1 Отговор
    Няма да стане
  • 30 Atilla

    1 0 Отговор

    До коментар #1 от "Ррр":

    Зависи евтината работна ръка е относително понятие, мой приятел работи в завода на БМВ в Дегендорф за 38 евро на час на поточна линия, затова мисля, че заплати от 1200-1500 евро са ниски иначе за другото си прав един такъв завод ще вдигне много нивото на региона, в който бъде построен

    Коментиран от #31

  • 31 Stuttgard

    0 1 Отговор

    До коментар #30 от "Atilla":

    I az rabotih w degendorf za bmw na potochba liniq nqma 38 ewro. Neshto te budalka twoq priqtel. 38 ima kato rabotish za porsche
  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Мартин

    3 0 Отговор
    Според мен има добри шансове немците от Volkswagen да изберат терена на Кремиковци край София пред турската провинция Измир! А тогава ще има ползи за всички: и за новоназначените 5000 работници там; и за жителите около Кремиковци и гара Яна, защото ще се оправят пътищата и не на последно място за банкерите от ПИБ, които държат в момента част от бившия завод, заедно с австрийците от Соравия, които пък имат опит в затварянето на сделки с концерни като VW!
  • 34 ДОКО

    1 0 Отговор
    ЕЛАТЕ У БУГАРСКО И ЩЕ ВИДИТЕ КАК ЩА ВИ ТРЪГНЕ СЪС ЗАВОДУ..ЩЕ ИМАТЕ КАСОВ АПАРАТ И НА ПОКРИВА ГОЛЯМ КОЛКОТО РОЯЛ..
  • 35 щщщщщ

    1 0 Отговор
    Ох....котьо.2 години съм работил в завода в гр.Емден за Фолксваген.Ще ме лапнат като топъл хляб.Е там получавах 9.50евр на час тук обаче едва ли....Все пак имам препоръки и чакам завода че да почвам...
  • 36 нов

    2 0 Отговор
    Какво е това ниски разходи за труд? Като ще се хвали на гърба на работниците примиера нека направо им предложи, че българите ще работят за 1лв заплата и така ще е номер 1 в листата. Не ги лъжете Г-н Премиер, кой ще е този специалист който ще отиде да работи за мизерна заплата макар и да е VW - по добере да мие чинии в Германия за минимална заплата. Обидно е. Вижте Турците как си защитават работниците без да ги унижават. Изтъкват, че имат много на брой високо квалифицирана работна ръка. Е тази квалифицирана работна ръка естествено не е свободна но това го премълчават. Тези специалисти са обучени и работят добре срещу много добро заплащане в други заводи, но пък VW имат възможност от уволнените и не до там кадърни да си подберат и да си ги обучат като специалисти. Но за да привлекат VW турците казват -имаме много високо квалифицирана работна ръка. А при нас не е ли така? Кой работи в тези високо технологични чужди фирми ? Това, че нямаме поне 1 автомобилен завод не прави всички българи неквалифицирани мързеливи или некадърни. Много бързо би се разбрало колко сме годни за VW ако изобщо дойдат . Макар че VW казват че от дълго време чакат българското правителство да си подобри офертата но нямат в предвид разходите за труд, а нещо друго. Те знаят отлично, че трудът тук е доста зле платен и няма нужда да се изтъква това. А щом сме в класацията явно знаят, че има и достатъчно добро кадри за работа на които да разчитат. Та излиза, че те не подценяват българските
  • 37 Zezo

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "Защо да е евтина":

    Заплатата се плаща от германците. Едва ли ще е 500 евро