Надпреварата между Тесла и Фолксваген за доминация в пазара на електромобили не е равнопоставена. Докато американският пионер от Силициевата долина се опитва да достигне производствената си цел от 500 хиляди автомобила годишно, германският автомобилен гигант от Волфсбург няма никакъв проблем с подобни производствени обеми. Изходът от тази надпревара ще бъде решен в Китай, където Тесла изгражда първия си завод извън САЩ и търси необходимите му кадри за производството.
В същото време Фолксваген преструктурира две от множеството си фабрики, за да започнат да произвеждат беземисионни автомобили, и може да разчита на обучения си персонал. През 2020 година се очаква и в двете китайски фабрики на компанията да започне производството на електрически автомобили. Както съобщава агенция Ройтерс, до 2022 година капацитетът им трябва да достигне 600 хиляди бройки годишно. А в близко бъдеще световното производство на електроавтомобили с марката Фолксваген може да достигне близо 1 милион коли, с което германският концерн значително ще изпревари американския си конкурент.
Фолксваген не подценява Тесла
При представянето на новия Golf 8 миналата седмица, генералният директор на Фолксваген Херберт Дийс изрично подчерта, че уважават Тесла като конкурент. Източници от Волфсбург споделят, че Дийс бил особено впечатлен от софтуера на американската компания, чиито батерии издържат до 600 километра. Тесла не са нишов играч, казва по този повод Дийс.
С новата Тесла Модел 3 компанията на Илън Мъск може да увеличи производството, което от своя страна ще намали разходите. Въпросът е дали фирмата ще успее достатъчно бързо да осигури необходимата производствената мрежа.
Отдавна в бранша се спекулира, че инвеститорите могат скоро да се отдръпнат от Тесла заради високите производствени разходи на американската компания. Имаше дори слухове, че Фолксваген се интересува от евентуално участие в нея, но германският концерн категорично отрече това.
Ресурсът на Фолксваген
Най-големият производител на автомобили в света разполага с необходимите средства, необходими за инвестициите за производство на електромобили. През миналата година Фолксваген продаде близо 11 милиона автомобила с двигатели с вътрешно горене - ръст от 0,9% в сравнение с 2017-а. Концернът има 660 хиляди служители по целия свят и дългогодишен опит в развитие на производствените мрежи и процеси.
До 2022 година Фолксваген иска да преструктурира осем фабрики на четири континента, които да започнат да произвеждат електромобили – четири в Германия, две в Китай и по една в Чехия и САЩ.
Предизвикателствата пред Тесла растат
В същото време Тесла изпитва сериозни затруднения да постигне поставените си цели. Пример за това е вдигнатата миналото лято огромна палатка извън площадката на завода на компанията във Фримонт, Калифорния, подслонила допълнителна поточна линия, целяща увеличение на производството на Модел 3.
Проблемите на Тесла повдигат въпроса дали стартъп-компаниите изобщо могат да оцелеят във висококонкурентния автомобилен бранш. Трудностите пред американския производител и големите загуби на китайския му конкурент “Нио” направиха инвеститорите предпазливи.
Неслучайно експерти прогнозират, че наложилите се автомобилопроизводители вероятно ще диктуват и пазара на електромобилите в бъдеще – финансовите бариери за навлизане в този бранш са много високи, а производството и технологиите са сложни и изискват сериозен ресурс.
Плановете на Тесла са тази година да построи до 400 хиляди електроавтомобила. Но Фолксваген гледа по-напред: до 2025 компанията иска от заводите ѝ да излизат по три милиона електромобила годишно и така да се превърне в най-големия производител в света. През следващите години германците се очаква да представят на пазара 70 нови модела. В началото на ноември в Цвикау трябва да започне производството на ID.3 – първия изцяло електрически Фолксваген. От 2021 година в Цвикау ще се произвеждат по 330 хиляди електромобила годишно.
Фолксваген – по агресивен от конкуренцията
Макар да представи плановете си за производство на електромобили след конкурентите си от БМВ, Рено и Дженерал Моторс, Фолксваген влиза много по-агресивно от тях на пазара. Вместо да използва за продукцията си няколко платформи, германците разработиха една цялостна структура за производство – модулната платформа за електромобили MEB. Това позволява на компанията да намали значително производствените си разходи.
За икономии ще допринесе и договорката с Форд, който също ще използва платформата MEB. Това е стъпка напред към целта на пазара да бъде пуснат електроавтомобил на цена под 20 хиляди евро, с което беземисионните автомобили ще станат годни за масовия потребител.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 нящо сте в грешка
Коментиран от #2, #34
10:25 02.11.2019
2 dynamo
До коментар #1 от "нящо сте в грешка":
Ти пък! Това да ти е проблема. Запетайкаджия.10:31 02.11.2019
3 некойси
Коментиран от #5
10:34 02.11.2019
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Алфа Вълкът
До коментар #3 от "некойси":
Фолксваген може да ги купи и затвори с което ще си реши проблемите!Коментиран от #7, #11, #14
10:42 02.11.2019
6 гост
Коментиран от #10
10:46 02.11.2019
7 гост
До коментар #5 от "Алфа Вълкът":
Верно ли , хахахха ??!!!! Май не си поглеждал скоро борсата ?? Тесла в момента струва над 56 милиарда , а ВАГ даже не са си платили още всички глоби и тепърва ги чакат нови !!! Май тях скоро ще купи някой , хахахах !!! Да не говорим , че за контролем пакет се изисква съгласието на Мъск , надай се , хахахха !!!Коментиран от #35
10:50 02.11.2019
8 Дойче Зеле
10:54 02.11.2019
9 Поручик Балканец
10:57 02.11.2019
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 гост
До коментар #5 от "Алфа Вълкът":
Също така явно не си наясно и че ВАГ в момента има пазарна капитализация 95 милиарда , тоест само 30-тина процента повече от Тесла и пада , а на Тесла се вдига и то доста бързо !! Ако до 3-4 месеца завода в Китай стигне планираните количества на седмица , може и да мине ВАГ на борсата !!! Та кой кого викаш ще купува , хахахха !!!Коментиран от #13, #16
11:02 02.11.2019
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 гоуст
До коментар #11 от "гост":
Ако, ако, ако, но ако от Тесла изакат голямо ако през последното тримесечие, може и акциите им да рухнат, но за зомбираните това няма как да станеКоментиран от #15
11:07 02.11.2019
14 Бат Ранбо
До коментар #5 от "Алфа Вълкът":
Фолксваген иска да е монопол. А Тесла проби картелните договорки в аутобизнеса и пусна електрика... Рено Джое също е добро. Издръжливостта на батериите ще се подобрава, ноо. Производителите искат оборот, печалби, консуматори. Не зная новите ВАГ електрики какви ще са, но след Голф 2 издръжливостта на фаутата спадна. При всички положения новия блок Фиат,,КрайслерПежоСитроднОпел също ще се включи с продукти. Ако Тесла иска да върви нагоре, няма да се хвърля в мнпгобройни продукти, а ще котира максимално достъпни до клиента продукти, за да набере капитал. След решението на ВАГ да инвестира не в ЕС, а в Турция, с което безработицата в ЕС ще е висока, аз лично модел от ВАГ не бих си купил принципно. Вероятно ще се насоча към японски и корейски. А в малкия клас засега тук няма надежден китайски аутомобил. Но пикапите на Чинай-Ловеч са много надеждни. Но ползивам лек автомобил не пикап. Новите ВАГени са скъпи, но качеството им не превъзхожда Рено, Пежо, Тойога.. от същия клас.. А можеха да направят заводите тук из ЕС и работници има. А сега заради алчните гърла на собственници и акционери, ще купуваме китайски, като евтини.11:10 02.11.2019
15 гост
До коментар #13 от "гоуст":
Ами ако , ако , ама Тесла има 70-80 % ръст ВСЯКА ГОДИНА ОТКАКТО СЪЩЕСТВУВА , а ВАГ обявяват "рекордни" ръстове от 1-2 % , хаахаха !! Че даже имат и на минус през последните години и тепърва ще имат и то двуцифрен , гарантирано !! Та не знам кой е повече по "акото" !!!Коментиран от #17, #28
11:39 02.11.2019
16 Алфа Вълкът
До коментар #11 от "гост":
Да, Фолксваген прави 12-13млрд годишна печалба, а Теслите 300-400млн годишна загуба.От години ги слушаме как догодина ще са на печалба и балъците си наливат парите и раздуват балона. Най-просто казано Фолксваген е 50 пъти по-голям и по-силен.
Фолксваген решава да продаде сеат, Шкода, и част от Ауди и купува Тесла. Кой колко акцииТеслите са нищо и никои, те още не са произвели толкова коли за цялото си съществуване, колкото Фолксваген Груп за 1г.
Коментиран от #18
11:59 02.11.2019
17 Алфа Вълкът
До коментар #15 от "гост":
Когато си продавал 1млн коли годишно и продадеш 1,8коли е нормално да имаш 80% ръст. А когато продаваш 20млн коли на годишно и направиш ръст с 2% си е постижение. Само с този растеж от 2% са продали два пъти повече коли от Теслите!Коментиран от #21
12:17 02.11.2019
18 гост
До коментар #16 от "Алфа Вълкът":
Оууу , не думай !! От 230 милиарда продажби от 100 завода изкарали цели 12-13 милиарда печалба !! Това колко да е , 4-5 % печалба ?? Хахаххахахха !!! Че то в банката дават по-голяма лихва за такива суми , хахаххахах !!!! И това му викаш "бизнес" , хахахахха ???!!! И то след 100 години "развитие" , хахахахх !!!Коментиран от #20
12:19 02.11.2019
19 Димов
12:20 02.11.2019
20 Димов
До коментар #18 от "гост":
Пазарът и купувачите му са ограничени бе, акъл. Не са безбройни. На колкото повече хора продаваш, толкова по-труден е растежа. Ако продаваш на 10 души тая година и на 20 догодина, ръстът ти е 100%, ама си остава капка в морето.12:25 02.11.2019
21 гост
До коментар #17 от "Алфа Вълкът":
Опссс , тука вече се оля !! Ама като кифладжия !!! Тия 20 милиона само в неосъществимите ти мечти , хахах !! Айде да се спрем на 10 , че скоро и толкова няма да са , хахах !! Щото ако погледнеш разбивките са на плюс САМО в Южна Америка !!!!! Дето просто други няма !! В Европа , САЩ и Китай са на МИНУС !!! Ама много !! И "тия 2%" са 200 000 броя в случая и то от най-евтините от 10 000 долара , щото такива са цените в Южна Америка и Китай !!! А Тесла под 50 000 долара почти няма продажби , така че тия 80% или СЪЩО 200 000 броя са точно ПЕТ ПЪТИ ПОВЕЧЕ от умрелите кюмбета на Фолксваген !!Коментиран от #22
12:27 02.11.2019
22 Алфа Вълкът
До коментар #21 от "гост":
Къде им печалбата????? 200 пъти повече, пък са минус 300млн годишно!!!?? Прав си, то като в банка през времето на Жан Виденов. Ама какво ти обяснявам, то в статията си пише всичко.Коментиран от #23
12:56 02.11.2019
23 гост
До коментар #22 от "Алфа Вълкът":
Ами печалбата им е в новия завод в Китай и в 13 000 суперчарджъра , дето ВАГ ще ги гледат през крив макарон още поне 10 години !! И в следващия завод в Европа , който ще тръгне ПРЕДИ тоя на Фоксваген в Турция , дето го приказват от три години и още не е ясно дали ще го има въобще , а Тесла пусна своя в Китай за 10 МЕСЕЦА !!!! От гола поляна !! И в други нещица , ама ще ти ги кажа по-късно , че ще вземеш да гушнеш букета от мъка , хахаххах !!!Коментиран от #24, #26
13:14 02.11.2019
24 Алфа Вълкът
До коментар #23 от "гост":
Тези инвестиции са от парите от акциите мой, ние говорим за брутна печалба от продажбите, защото такава НЯМА! Те казват - ние ускоряваме до 100 за 1сек, ние имаме батерия дето ще караш 1000км. И хората инвестират, защото си мислят, че това е бъдещето. Обаче като вземат да продават нещо печалбата се губи и взимат по-малко от това което са вложили!13:35 02.11.2019
25 ПЕНКО
15:16 02.11.2019
26 333
До коментар #23 от "гост":
150 години ще ги правят суперчарджърите. VW правят суперчарджъри с Ауди/Порше, което се подразбира БМВ, Мерцедес, Форд, и от няколко месеца. Хюндай/Кия, които все ще намерят малко пари да построят малко станции.В Европа няма ни един V3 чарджър на Тесла, до колкото знам. 150kW са тия на Тесла, тия на VW и другите са 350. И строят много.
А Тесла преди месец се хвалиха че построили 10 V3 в Северна Америка. Малко в щатите и малко в Канада. В Европа няма. Ще дават пари на VW да зареждат на техните.
Коментиран от #27, #31, #33
15:55 02.11.2019
27 гост
До коментар #26 от "333":
Аха , с тия опорки ли се успокоявате в клуба "фенчета" на ВАГ , хахахах ???BMW, Daimler, Ford и Volkswagen обявиха днес, че съвместната им европейска мрежа за презареждане на електромобили ще отвори 20 от 400-те си планирани станции тази година в Германия, Норвегия и Австрия, предадоха ДПА и Асошиейтед прес, цитирани от БТА. Четирите автомобилни производителя, които имат равни дялове в смесеното дружество Ionity уточниха, че първите 20 зареждащи станции ще са разположени на разстояния 120 километра по водещи пътища и всяка ще включва много зареждащи устройства. Компаниите, обявили схемата още миналата година, планират през 2018 година да разширят предлагането до над 100 станции из Европа и да завършат мрежата от 400 обекта до 2020 година.
Тая ли "мрежа" имаш в предвид ?? 400 броя !!!!! Сериозно ??? И то по магистралите и извън градовете ?? Хахахаххахаххаха !!! И която между другото изостава от графика с почти година ?? Че Тесла още днес има повече зарядни само в градовете , другите няма да ги смятам !! И ще ги удвои преди да пуснат тия 400 !! А за 350 киловата ще стане , ама след 4-5 годинки !! Да не говорим , че засега само прословутия Тайкан има батерия на 800 волта , но дори той не може да зарежда на 350 квт !!! Прочети в сайта на Порше !! Ще може след 2 години !! Поне !! Всички Аудите и "новия" Фолксваген , дето още не е пуснат даже са на 400 волта и не могат дори със 150 квт да зареждат , хахахха !! А Модел 3 зарежда на 250 квт и до края на следв
16:58 02.11.2019
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 6999
07:49 03.11.2019
31 гост
До коментар #26 от "333":
За да предотврати раздуване на наличностите, автомобилният гигант(ВАГ)свива производствените си планове за тази година с 900 хил. автомобила (!!!!!!!) спрямо първоначалните прогнози, заяви Витер по време на конферентен разговор с репортери. На фона на отслабването на пазарите проблемите в индустрията ще засегнат бюджетното планиране на компанията, заяви главният финансов директор. Надзорният съвет на VW трябва да преразгледа петгодишните разходни планове на компанията на 15 ноември.
„Най-добрата част от купона свърши. Времената ще стават по-трудни“, заяви Витер !!
VW все още се бори с последиците от кризата с дизеловите автомобили през 2015 г. Преходът към електрически автомобили вещае още по-дълбоки промени за автомобилния гигант с 12 автомобилни бранда в портфейла си.
Близо МИЛИОН по-малко продажби за ТАЗИ година !!! А следващата трябва да осигурят над половин милион електрички САМО за Китай , за да си изпълнят квотата !!! Ща стане , ама в шестък !!
18:25 03.11.2019
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Гост
До коментар #26 от "333":
Една интересна подробност - Теслътъ може да се зарежда не само на supercharger а на supercharger можеш да зареждаш само Теслъ. Демек сещаш се кой е прецакания нали :)10:33 04.11.2019
34 123
До коментар #1 от "нящо сте в грешка":
Ти си в грешка. Беше Тойота. Миналата година беше ФВ с повече от 11 млн. автомобила.17:14 07.11.2019
35 321
До коментар #7 от "гост":
Момченце, каква борса? Утре като спрат дотациите за миксерите в щатите и борсовата стойност рязко ще падне до няколко милиона. Дружеството струва, толкова колкото желаещите са склонни да дадат за да го купят.17:17 07.11.2019
36 Лао Тц
15:02 08.11.2019