14 Февруари, 2020 17:12 3 591 17

Търсят строителен надзор за тунела под Шипка за 6 млн. лв.

  • тунел-
  • шипка-
  • строителен надзор

Тунелът ще е възлова точка при движението в посока Север - Юг и чрез него ще се осъществява преминаването през Стара планина в централната част на България

До 13 април 2020 г. е срокът за участие в тръжната процедура за строителен надзор при изграждането на тунела под Шипка, съобщиха от АПИ. Избира се изпълнител на строителния надзор при изграждането на тунела под връх Шипка. Стойността на обществената поръчка е 6 243 600 лв. без ДДС.

Поръчката за строителството на тунела беше открита през октомври 2019 г. с индикативната стойност 267,2 млн. лв. без ДДС. Срокът за изпълнение е близо 3 години и половина. Оферти могат да се подават до 9 април 2020 г.

Проектът включва изграждането на участък с дължина 10,5 км, от които 7,6 км са ново строителство, а 2,9 км са реконструкция на съществуващия път I-5 Габрово - Казанлък, както и 5 тунела с обща дължина 4 км.

Тунелът под Шипка ще е с дължина 3,2 км. Останалите 4 тунела са по-малки - съответно 171 м, 240 м, 90 м и 290 м. Ще бъдат построени още 6 моста и 1 подлез, 12 армирани насипа, една стоманобетонова подпорна стена, една стоманобетонова укрепителна стена и др.

Съоръжението ще се намира на 1 км западно от прохода "Шипка" и на 1 км източно от връх Малуша. Северната част на тунела ще бъде в област Габрово, а южната - в област Стара Загора. Той ще бъде с две ленти за движение по 3,75 м, две водещи ивици по 0,50 м и два тротоара по 0,85 м.

Предвижда се проектът "Проектиране и строителство на обект: "Обход на гр. Габрово от км 20+124,50 до км 30+673,48, включително тунел под връх Шипка" да бъде предложен за финансиране от бъдещата Оперативна програма "Транспортна свързаност" 2021-2027 г.

Тунелът ще е възлова точка при движението в посока Север - Юг и чрез него ще се осъществява преминаването през Стара планина в централната част на България. Основните транспортни направления, които ще обслужва, са Русе - Велико Търново - Шипка - Стара Загора - Свиленград (Маказа) и Оряхово - Севлиево - Шипка - Стара Загора - Свиленград (Маказа).


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 4 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 русенец

    41 3 Отговор
    Скъпи ми магистралостроители. Има разлика между правене на магистрала и последващото и ремонтираде за да се замажат кражбите, съвсем друго е да се копа тунел. Там ако прекалите с кржбите може да ви падне на главата! Нек тунелите да ги правят хора, които разбират от това, защото очевидно магистрали могат да се правят от всякакви айдуци.
  • 2 Омг

    33 4 Отговор
    Възлова точка , а само 2 ленти..... защо ? В 21 век?
  • 3 Как така

    24 2 Отговор
    Само 2 ленти хахаха тия луди ли са 10 км няма да можеш да изпревариш майко мила

    Коментиран от #5

  • 4 Бат Бойко

    14 1 Отговор
    Аз ще надзиравам с джипа.
  • 5 Трифон Зарезан

    13 1 Отговор

    До коментар #3 от "Как така":

    3,2 км тунел ти 10 км пишеш , че не може да се изпреварва. После се сърдите, като ви кажат дебили..........
  • 6 Baihoi

    15 0 Отговор
    Две ленти, без изпреварване и като стане инцидент в тунела или го затворят за ремонт - айде пак отгоре през Шипка.
  • 7 киро

    11 9 Отговор
    По-необходим е тунел под "Беклемето" - (Троян - Кърнаре) , защото е висок проход и се затваря зимата , за разлика от "Шипка" !
    А ако се направят идвата ще е най-добре , защото са на около 35-40км един от друг .
  • 8 супер

    19 0 Отговор
    Алелуя дано доживеем и АМ варна бургас или поне скоростен път.
  • 9 Мдаа

    23 2 Отговор
    Поредното гепирастко нищо. Ми направете го с една лента, бе, и които дойде пръв влиза.
  • 10 Независим

    8 3 Отговор
    Абсолютно недомислие.Как може с две ленти за в бъдеще.Интересно кой хитрец го измисли това.Ами като не разбират да питат поне херомумустафата,тя поне всичко разбира даже и български език,лозя зарязва,а бе всичко.А сега де,какво правим....

    Коментиран от #12

  • 11 точно

    7 0 Отговор
    е работа за дебелото Лили!
  • 12 на лентата

    4 0 Отговор

    До коментар #10 от "Независим":

    чакаме `мусаката`.....

    Коментиран от #13

  • 13 Независим

    3 0 Отговор

    До коментар #12 от "на лентата":

    Да прав си ще почакаме..
  • 14 Боко не може все още да измаже

    6 0 Отговор
    тунела ма Хемус пък тръгнал тунел под Шипка и Петрохан да прави.
  • 15 mediator37

    10 0 Отговор
    Двете ленти направо ми вгорчиха сутрешното кафе.
    Един път се прави. Направи го по-бавно, но за винаги и като хората с 4 ленти. Като се втъкне един камион с дървени трупи вдигащ 38км.ч. и всичката хубост отива на кино от 6 до 5.
    Отделно от това едва ли единствената лента на тунела ще е основният път от север на юг. Ако живея в Търново, по-бързо ще мина през Хаинбоаз до Задбалкана и после да гоня обект в източна посока, отколкото да връщам и по единствената лента да се удуша в тунела подир някой камион.
  • 16 NikNay

    6 0 Отговор
    А магистрала София - Види кога ще направи , че да живне малко Северозапада?
  • 17 trak

    0 0 Отговор
    бат боко па ша ви краде смешниции.. тунел има вече !
    има огромен който почва от Родопите -> под стара планина -> до дунава...
    И боко само ще го укрепи и па ше крадне ас южюъл