До 13 април 2020 г. е срокът за участие в тръжната процедура за строителен надзор при изграждането на тунела под Шипка, съобщиха от АПИ. Избира се изпълнител на строителния надзор при изграждането на тунела под връх Шипка. Стойността на обществената поръчка е 6 243 600 лв. без ДДС.
Поръчката за строителството на тунела беше открита през октомври 2019 г. с индикативната стойност 267,2 млн. лв. без ДДС. Срокът за изпълнение е близо 3 години и половина. Оферти могат да се подават до 9 април 2020 г.
Проектът включва изграждането на участък с дължина 10,5 км, от които 7,6 км са ново строителство, а 2,9 км са реконструкция на съществуващия път I-5 Габрово - Казанлък, както и 5 тунела с обща дължина 4 км.
Тунелът под Шипка ще е с дължина 3,2 км. Останалите 4 тунела са по-малки - съответно 171 м, 240 м, 90 м и 290 м. Ще бъдат построени още 6 моста и 1 подлез, 12 армирани насипа, една стоманобетонова подпорна стена, една стоманобетонова укрепителна стена и др.
Съоръжението ще се намира на 1 км западно от прохода "Шипка" и на 1 км източно от връх Малуша. Северната част на тунела ще бъде в област Габрово, а южната - в област Стара Загора. Той ще бъде с две ленти за движение по 3,75 м, две водещи ивици по 0,50 м и два тротоара по 0,85 м.
Предвижда се проектът "Проектиране и строителство на обект: "Обход на гр. Габрово от км 20+124,50 до км 30+673,48, включително тунел под връх Шипка" да бъде предложен за финансиране от бъдещата Оперативна програма "Транспортна свързаност" 2021-2027 г.
Тунелът ще е възлова точка при движението в посока Север - Юг и чрез него ще се осъществява преминаването през Стара планина в централната част на България. Основните транспортни направления, които ще обслужва, са Русе - Велико Търново - Шипка - Стара Загора - Свиленград (Маказа) и Оряхово - Севлиево - Шипка - Стара Загора - Свиленград (Маказа).
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 русенец
17:20 14.02.2020
2 Омг
17:21 14.02.2020
3 Как така
Коментиран от #5
17:23 14.02.2020
4 Бат Бойко
17:25 14.02.2020
5 Трифон Зарезан
До коментар #3 от "Как така":
3,2 км тунел ти 10 км пишеш , че не може да се изпреварва. После се сърдите, като ви кажат дебили..........17:34 14.02.2020
6 Baihoi
17:36 14.02.2020
7 киро
А ако се направят идвата ще е най-добре , защото са на около 35-40км един от друг .
17:40 14.02.2020
8 супер
17:47 14.02.2020
9 Мдаа
18:10 14.02.2020
10 Независим
Коментиран от #12
18:40 14.02.2020
11 точно
20:26 14.02.2020
12 на лентата
До коментар #10 от "Независим":
чакаме `мусаката`.....Коментиран от #13
20:31 14.02.2020
13 Независим
До коментар #12 от "на лентата":
Да прав си ще почакаме..20:42 14.02.2020
14 Боко не може все още да измаже
21:26 14.02.2020
15 mediator37
Един път се прави. Направи го по-бавно, но за винаги и като хората с 4 ленти. Като се втъкне един камион с дървени трупи вдигащ 38км.ч. и всичката хубост отива на кино от 6 до 5.
Отделно от това едва ли единствената лента на тунела ще е основният път от север на юг. Ако живея в Търново, по-бързо ще мина през Хаинбоаз до Задбалкана и после да гоня обект в източна посока, отколкото да връщам и по единствената лента да се удуша в тунела подир някой камион.
09:25 15.02.2020
16 NikNay
11:43 15.02.2020
17 trak
има огромен който почва от Родопите -> под стара планина -> до дунава...
И боко само ще го укрепи и па ше крадне ас южюъл
09:45 18.02.2020