ФАКТИ.БГ

"В сравнение с турската оферта, българската е като празен лист"

В сравнение с турската оферта за новия завод на Фолксваген българската е като празен бял лист, казва пред ФАЦ президентът на Търговската камара в Истанбул

Публикувана: 17 Февруари, 2020 17:55
64 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 5228
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3 от 10 гласа.

"Германската политика натиска спирачката" - така авторът на репортажа Андреас Мим описва накратко ситуацията. Заедно с група германски журналисти той е бил поканен да посети индустриалната зона в турския град Маниса близо до Измир, където трябваше да се строи новият завод на Фолксваген. Мим припомня, че заради навлизането на турски войски в Сирия Надзорният съвет на Фолксваген все още отлага решението. "Важна роля в този съвет играе социалдемократът Щефан Вайл, който е министър-председател на провинция Долна Саксония. Сраженията в Сирия отново се разгорещиха, броят на убитите и ранените вече е трицифрен, тъй че решението за завода едва ли ще влезе в дневния ред на следващия Надзорен съвет в края на февруари", прогнозира авторът и цитира официалната позиция на концерна по въпроса: "Засега няма промяна".

От първостепенна важност за Анкара

Журналистите, посетили Маниса, явно са били обект на специални грижи. От репортажа на ФАЦ научаваме, че дори са ги ескортирали автомобили със синя лампа. Андреас Мим е разговарял и с Ибрахим Калин, съветник на турския президент Ердоган. "Той дава всичко от себе си, за да убеди Фолксваген, че не бива да се влияе от голямата политика", пише журналистът и припомня, че очакваната инвестиция на концерна в Турция е от първостепенна важност за Анкара. "Преговорите се водят от турското Бюро по инвестициите, което е подчинено пряко на президента. Ердоган, който иначе се вози в брониран Майбах, лично се е ангажирал с въпроса", четем още в репортажа.

Цитиран е и директорът на индустриалната зона в Маниса Джемал Тюрек, който предпазливо говори за "политически проблеми", имайки предвид турската военна операция в Сирия. Авторът на репортажа описва актуалната ситуация така: "В момента едно положително решение би прозвучало като германско одобрение - не само за военните акции, но и за авторитарната политика на президента Ердоган, на която се гледа с критично око. От турска гледна точка също става дума за нещо повече, а не само за работни места, оборот и експорт. Алваро Ортиз, главен икономист на най-голямата чуждестранна частна банка в Турция - BBVA в Истанбул, смята, че инвестицията ще бъде "добър сигнал за Турция". Така страната щяла да покаже, че върти бизнес с един топ-концерн, а това би било важно доказателство за стабилността ѝ", казва Ортиз пред ФАЦ.

Тук авторът на репортажа пояснява, че напоследък Турция не е особено стабилна икономически: лирата е в нокдаун, инфлацията бързо расте, увеличава се и безработицата, икономическият растеж е почти нулев, търсенето на вътрешния пазар спада. В този смисъл заводът на Фолксваген в Маниса би бил добре дошъл, отбелязва авторът и цитира оптимистично настроени събеседници в Турция: "Секиб Авдагъдж, президент на Търговската камара в Истанбул, се надява, че в крайна сметка ще надделеят икономическите аргументи. А такива има много: младо население, добре обучени работници, голям вътрешен пазар с 83 милиона потребители, популярността на марката "Фолксваген", близостта на други пазари и не на последно място икономическата изгода - в Турция производството на един автомобил е с 1000-1200 евро по-евтино, отколкото в Германия. Към това се добавя и убедеността на мнозина в Турция, че като индустриална дестинация страната им има предимства пред потенциални конкуренти като България. Самоувереният президент на Търговската камара картинно описва как изглежда презентацията на конкурентите: "От дясната страна - просто бяла страница, на която няма нищо".

Фолксваген просто протака?

В края на репортажа авторът изказва предположението, че навярно ще има протакане. Търсенето на електромобили засега не е толкова голямо, тъй че Фолксваген вероятно може да отложи освобождаването на капацитети в Германия и в Словакия, тоест - решението за изграждане на нов завод в Турция може да почака, докато положението се поуспокои, заключава ФАЦ.

В статия по същата тема чешкият "Хосподарске новини" пише, че ръководството на Шкода, която е част от концерна Фолксваген, в момента иска разширяване на производствените капацитети в Европа - тъкмо заради отлагането на новия завод в Турция.

Германия

Поставете оценка на статията:
Оценка 3 от 10 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Ердоган
1 Отговор
Хахаха, къде сте уж българиии?

Коментиран от #15


Оценка:
-45 +21

Ердоган
2 Отговор
България няма армия и икономика за 5 лева, къде сте тръгнали с огромна Турция да се сравнявате?

Коментиран от #9, #16


Оценка:
-48 +40

🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🆘️
3 Отговор
България и технологии Хахаха

Коментиран от #12


Оценка:
-37 +27

Бат Бойко
4 Отговор
Аз пък ще им направя на немците една чаламбра.

Коментиран от #34


Оценка:
-7 +13

Гост
5 Отговор
Технологична бг фирма ?!?! Да бе !

Оценка:
-19 +23

Факт
6 Отговор
Тук няма адекватни инженери.

Коментиран от #39


Оценка:
-16 +32

Петър
7 Отговор
Е тоя не е прав, България е супер опция за завод на VW.

Оценка:
-15 +30

умут
8 Отговор
ХА ХА ХА Прочете ли последните думи в статията ха ха ха ха

Оценка:
-3 +11

9
Този коментар е премахнат от модератор
Стабилни сме
10 Отговор
Бацеее, т'ва комплимент ли е за нас? Я ни обЯсни ти и цялата ти армия калинки.

Оценка:
-4 +24

Meod
11 Отговор

До коментар #9 от "ШИПКА":


Това е същото като цигани и техника

Оценка:
-3 +19

12
Този коментар е премахнат от модератор
Е кой
13 Отговор
Би си купил кола произведена в Тутция???

Коментиран от #21


Оценка:
-13 +32

Ердоган
14 Отговор

До коментар #9 от "ШИПКА":


Прадедите на тази и огромена армия са ви държали 500 години като роби в собствената ви държава!

Коментиран от #20, #26, #27, #47


Оценка:
-30 +9

Миг 29
15 Отговор

До коментар #1 от "Ердоган":


Я ми припомни Турция в ЕС ли е? И ти лично къде живееш в България или в Турция? Ако е в България защо не си в Турция щом е най най? Учил тук работи тук яде тук, а Турция е велика... Нещо не ми се връзва..

Коментиран от #18


Оценка:
-12 +54

Турчина
16 Отговор

До коментар #2 от "Ердоган":


Стига,бе човек!Няма нужда да реагираш така.По-добре помисли как да направиш света по-добър за живеене.Ако Турция беше на масата за преговори с Китай и китайците спечелеха,как би се чувствал?

Оценка:
-1 +13

pepy
17 Отговор
Изведнъж Deutsche Welle се уреди с много фенове във "ФАКТИ"...

Оценка:
-0 +23

Ердоган
18 Отговор

До коментар #15 от "Миг 29":


Турция е майка - Родина на всички Турци по света, а те са много. Турция не е в ЕС, но има в много пъти по - голяма икономиката от малка България, която е в ЕС, но и тя не знае защо е там, па нали е най - корумпирана и бедна държава в ЕС.

Коментиран от #22, #35


Оценка:
-23 +16

гост
19 Отговор
Да това е истината ,колкото и да боли България не е конкурент.
Като погледне един инвеститор фактите и няма какво да се коментира.
Жалко след 50 г. май наистина няма да ни има като нация.От 30 години политиците ни правят всичко възможно за да се реализира това.

Оценка:
-8 +24

Миг 29
20 Отговор

До коментар #14 от "Ердоган":


Кажи като сте поробили толкова народи, клали сте, изнасилвали и какво ли не до къде стигнахте? Какво произвеждат свое? Какво сте измислили? Азиатската част е олеле Мале... Стига сте живели в миналото... Там бъдеще няма

Оценка:
-9 +37

!!!
21 Отговор

До коментар #13 от "Е кой":


Ти чьи зеленчуци поркаш,кавал?
А и децата си храниш сьс сьщите ТУРСКИТЕ зеленчуци?.........

Коментиран от #60


Оценка:
-4 +10

Мехмед
22 Отговор

До коментар #18 от "Ердоган":


България е член на ЕС само на хартия. Иначе си е обикновена държавичка от третия свят.

Коментиран от #33


Оценка:
-16 +18

Дайте да видим първо
23 Отговор
Как да започнем да си произвеждаме мартениците дето са два усукани конеца вместо да ги внасяме от Китай па тогава да мислим за автомобили.

Оценка:
-9 +15

В България могат успешно
24 Отговор
Да се горят боклуци, какви автомобили какви 5 лева....

Оценка:
-6 +12

мани мани
25 Отговор
закоту га минем в евра, тия шваби мръсни гадни долни ще трябва да ни кихат в евро! а ние не сме глупави и за малко манги не се ловим да бачкаме туканката! а ония резняци са си прости по дифолт и ще се улавят на швабската кретенска капиталистическа гола кукичка и ще си умиргат от кеф, че видиш ли при тях са им го набили големият к... опа завод исках да напиша :) оки ва мушмули, бачкайте за швабите за жълти лирички! дреме ни! ние тепърва ще забогатяваме като минем в евро, ако минем изобщо :) щот' имам големи съмнения :) кой ще ни остави да богатеем в евро? но ха дано! инак гибел!

Оценка:
-4 +4

ИМПЕРИАЛИСТ
26 Отговор

До коментар #14 от "Ердоган":


Познавам доста турци, скромни и добронамерени хора...не е в техния стил подобно поведение. Това твоето намирисва на провокация от "БРАТУШКИТЕ".

Оценка:
-4 +20

27
Този коментар е премахнат от модератор
България дето няма капацитет и акъл
28 Отговор
Един гвоздей да "произведе" ще произвежда автомобили. Смях.

Коментиран от #30


Оценка:
-8 +8

Плювналиев
29 Отговор
Още сме в играта. Като наблюдатели само....

Оценка:
-3 +7

30
Този коментар е премахнат от модератор
Аз съм видял света бе пиле
31 Отговор

До коментар #30 от "гост":


Дръж си го паспорта, то с друго няма с какво да се хвалиш...

Оценка:
-1 +6

Хахахаха
32 Отговор

До коментар #30 от "гост":


Абе ти още не си се научил да пишеш грамтически правилно на български, колега авиоинженер си имал. Ако всички български инжИнери са като тебе(ако въобще си такъв), то не е за чудене защо сте на този хал.

Коментиран от #46


Оценка:
-3 +7

Jojo
33 Отговор

До коментар #22 от "Мехмед":


Ами тогава върни българския паспорт и вземи турски - явно тогава ще се чувстваш достатъчно значим.

Оценка:
-3 +15

BigBulgarianBoss
34 Отговор

До коментар #4 от "Бат Бойко":


Чаламба май се казва и я заслужава само главния манаф - султана

Оценка:
-3 +6

Миг 29
35 Отговор

До коментар #18 от "Ердоган":


Добре, но пак не разбирам хората като теб, защо живеете в България, като е толкова зле, а в Турция е супер икономика и с супер ценна валута.. Припомни ми курса на турската лира... Виж вие живеете тук харесвате живота тук щом сте тук... Но разбери ние турци няма да станем... Разбираш ли какво ти говоря... Ти не отиваш там да живееш, а ни сравняваш с Турция.. Аз не искам да съм като Турция... Не искам да живея така... Ходил съм в инстамбул ем не ми хареса съжалявам... Имам база на сравнение не ми харесва... Но на теб ти харесва хващай се и отивай там... Но не ми говори глупост.. Право казано.. Тук е БЪЛГАРИЯ!

Коментиран от #36


Оценка:
-3 +15

ИМПЕРИАЛИСТ
36 Отговор

До коментар #35 от "Миг 29":


Пoзнaвaм дocтa турци, cкрoмни и дoбрoнaмeрeни хoрa...нe e в тeхния cтил пoдoбнo пoвeдeниe. Тoвa неговото нaмириcвa нa прoвoкaция oт "БРAТУШКИТE".

Коментиран от #37


Оценка:
-1 +11

Миг 29
37 Отговор

До коментар #36 от "ИМПЕРИАЛИСТ":


Да така е и аз познавам, но познавам и такива с такова мислене... Разбира се това си е техен проблем стига да не натрапват техния свят.. Ако е рашън едишън просто смях в ефира...

Оценка:
-0 +5

123
38 Отговор
Забравят, че след това което Германия направи 2-рата Световна, не иска и да чува за размирици и войни! А Търция води война и си разчиства проблемите на юг, и чака завод от VW. Еми няма да е заводът в Турция! ЕС никога няма да разреши такова нещо. И в България няма да е, но да се насерат турчоляците няма да е и при тях!

Коментиран от #54


Оценка:
-4 +8

123
39 Отговор

До коментар #6 от "Факт":


Кви инженери бе. Идват, строят завода. Ти вътре само натискаш копчета, местиш неща и контролираш. Минават се елементарни обучения. Тоя завод и в страна от 4-тия свят да го построят работниците ще ги научат. Колко завода има в Мексико - там не могат и да пишат, и? Заводите си работят перфектно.

Ще има кой да работи в завода ако той е построен в БГ, спокойно ;) Не го мисли това че цяла нощ няма да спиш

Оценка:
-3 +9

оня с коня
40 Отговор
1300г не сме имали завод на ФВ и сме оцелели,ще оцелеем още толкова и Без него.

Оценка:
-4 +8

ГАДЖАЛИТЕ ДА СИ ПРАВЯТ БАКЛАВИТЕ
41 Отговор
И МНОГО МНОГО ДА НЕ ЗНАЯТ...ТУРЦИЯ И ИНЖЕНЕРИ ДВЕ НЕСЪВМЕСТИМИ ДУМИ ...И КАКВИ ИНЖЕЛЕРИ ИМАТ ГАДЖАЛИТЕ КАТО СА ТОЛКОВА ВЕЛИКИ КАКВО СА СЪЗДАЛИ КАКВО СА ИЗМИСЛИЛИ...БИЛИ ИМАЛИ СПЕЦИАЛИСТИ...ИМАТ СПЕЦИАЛИСТИ ПО РЯЗАНЕ НА БАКЛАВА И ДЮНЕР...ДО ТАМ ИМ СТИГАТ УМСТВЕНИТЕ ВЪЗМОЖНОСТИ...ЧЕ И ФОЛКСВАГЕН ИСКАЛИ ДА ПРОИЗВЕЖДАТ...ТОВА ДА НЕ ВИ СА КОРИ ЗА БАКЛАВА ВЕ...НАЛИ ПРОИЗВЕЖДАТЕ И ТОЙОТА ПОВЕЧЕТО КОЛИ СА С ДЕФЕКТИ И РЕНО И ФОРД ГИ ПРАВИТЕ ДА СА ОЩЕ ПО- СКАПАНИ...ГОУЕМИ СПЕЦИАЛИСТИ СЕ ИЗКАРАХТЕ АМА НАЛИ СИ ЗНАЕТЕ ЧЕ СТЕ НЕГРАМОТНИ...КАПИШ..

Коментиран от #42, #44


Оценка:
-5 +8

42
Този коментар е премахнат от модератор
Име
43 Отговор
Цялата статия е провокация. Като гледам и провокации с каскадни коментари. Ми както се написа бегайте си в турция като ви харесва там. Ама там няма да папате за да списвате поръчкови коментари. Може да пишете каквото си искате, нобтова няма да промени нещата. Вагона дори при най добро желание да строи в турция няма да строи. Причините са първо идеологически, а после и ще усетят негативния икономически ефект.

Оценка:
-2 +2

Хасан
44 Отговор

До коментар #41 от "ГАДЖАЛИТЕ ДА СИ ПРАВЯТ БАКЛАВИТЕ":


Ще пукнеш ит злоба бе ..ще си умреш в лайната си

Коментиран от #52


Оценка:
-5 +1

незнайко
45 Отговор
1000-1200 евро по евтин !!! Тези да не ни правят на канарчета ??? От вложените части ли идва поевтиняването или от по ниското заплащане на работниците ??? Ако е от второто то тогава какво чакат а не строят завода в БЪЛГАРИЯ ??? В Турция щели да се купуват много коли !!! Те да не мислят само там да продават ??? По добре ще е да не бъде в БЪЛГАРИЯ, защоно не можем се "отърва" от турските клиенти !!!

Оценка:
-2 +1

46
Този коментар е премахнат от модератор
Сссс
47 Отговор

До коментар #14 от "Ердоган":


Е, и това хубаво ли е????

Оценка:
-1 +0

бравос
48 Отговор
Ми ходете си у Турско ве ....грозни шваби...,там да тровите природа и закони с тоя "комбинат" от 100 декара....,марш у Анадола....

Оценка:
-3 +1

Българин
49 Отговор
ВИСОКОТЕХНОЛОГИЧНАТА ТУРЦИЯ Е ПОДСИГУРИЛА РАБОТНИЦИ АНАДОЛЦИ,КОИТО ИНТЕЛЕКТУАЛНО СА ПОД НАШИТЕ РОМИ-ТОВА Е МНЕНИЕ НА ТУРСКИ БИЗНЕСМЕН,КОЙТО НЕ ЛИЖЕ ЗАДНИКА НА СУЛТАНА!!! БЪЛГАРИЯ Е НА ПЪРВО МЯСТО В СВЕТА ПО БРОЙ НА ПРОГРАМИСТИ СПРЯМО НАСЕЛЕНИЕТО!!!

Оценка:
-1 +4

НАСКО
50 Отговор
турчулята имат специалисти по ........ рязане на пишки.

Оценка:
-1 +3

Ицо
51 Отговор
Това ми напомня на този стар виц:

Решили Германците да покажат - що е то, нация техническа. Направили болтче, тънко като косъм и го пратили на Японците.
След има-няма седмица ония им го върнали пробито през средата.
Германците се засуетили, събрали екип инженери и нарязали вътрешна резба на отвора. Пратили го пак на Японците.
За да се отсрамят, Самураите направили винт по вътрешната резба, навили го и го върнали на Швабите.
Зачесали се швабите по главите и рекли:
- Японците явно ни се подиграват - я дайте да го пратим на Българите да ги видим - те и връзки за обувки не могат да направят.
След една седмица получили пратка с голяма бележка, която гласяла:
- Установихме, че между болта и резбата има хлабина - навили сме калчища...

Коментиран от #63


Оценка:
-0 +5

гост
52 Отговор

До коментар #44 от "Хасан":


Също като модератора дето ви смуче рязаните карабини !!!!!

Оценка:
-0 +1

Мазньо
53 Отговор
ЧЕ ОТ КЪДЕ ТУРЧИНА ЗНАЕ КАКВА НАШАТА ОФЕРТА? Нали е тайна!?

Оценка:
-0 +2

град батановци
54 Отговор

До коментар #38 от "123":


ти си учил история от американски учебници за 2-ри клас ми се струва, образовай се малко, все повече хора разбраха, че Голямата депресия е причинена умишлено от стокови измами и спекулации на уолстрийт, една бройка банкери се нагушиха с милиарди, докато немците си продават имуществото за комат хляб, после 10 години търгуваха с хитлер и му отпускаха заеми, после видиш ли немците били дяволи и хитлер бил сатана
същите банкери дето спонсорираха октомврийската революция, чаткаш ли

Оценка:
-0 +0

Германците да не са болни
55 Отговор
Че да дойдат в корумпирана България където всичко се променя всеки ден

Оценка:
-0 +2

киро
56 Отговор
Един ГОЛЯМ МИНУС , който гони инвеститорите от Бълхария е СКЪПИЯ ТОК !!!

Оценка:
-0 +2

Рибата е още в гьола,тигана почервенял..
57 Отговор
Стига с този завод!То не се знае ще има ли,няма ли да има пуйкистан,те за заводи мислят!Е нашият вожд ни докара до 50процента население,Султана както я кара може и той да постигне и подмине дори тези резултати за Пуйкистан...Путин почна да се ядосва вече...

Оценка:
-0 +0

Byg
58 Отговор
Ескортирали ги със сини лампи , това само по себе си говори колко не сигурна страна е турция , като сложим и последното поредно сгромолясване на лирата и диктатор на върха който иска да събори всичко постигнато от кемал ататюрк , решението въобще не е ясно. Затова спокойно не се знае знае ли се.

Оценка:
-0 +1

turkiye
59 Отговор
Само да отбележа, в Турция се произвеждат следните автомобили:
Toyota Corolla, Verso ve CH-R, Renault Clio ve Renault Megane, Honda Civic
Hyundai i10 ve Hyundai i20, Ford Transit, Courier, Custom, Trucks, Fiat Doblo Egea, ISUZU D-Max.

Оценка:
-0 +0

321
60 Отговор

До коментар #21 от "!!!":


Не, да не съм луд. Боклуци, пълни с пестициди си яж ти. Като видя турски етикет на плод или зеленчук - у лево. В най-лошия случай гръцки - много по-добре. Поне спазват някакви норми в наторяването.

Оценка:
-0 +1

хахахаха
61 Отговор
Че нещата са ясни и без коментарии.Кой ще работи тука КАЧЕСТВЕНО?Хелекторато на джилязния бибе ли?Нито специалисти,нито микро и макро структура,гигантски рушвети,гигантски цени на ток и газ!И да не е в Пуйкистан,няма да е в бълХаристан.Плюйте колкото си щете.

Оценка:
-0 +1

Morgoth
62 Отговор
Вие идете и направете още една смрад в Сирия, пък ще видим дали нашия празен лист е по-лош от вашия, който е пълен с боклуци.

Оценка:
-0 +0

MMA club
63 Отговор

До коментар #51 от "Ицо":


къде сме ние:
Стана ли?
-Не, няма тел!

Оценка:
-0 +0

Pokoloko
64 Отговор
Watch the movie: Ai luv yu, ще паднете

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.