19 Март, 2022 08:02 4 241 7

Първа инвестиционна банка се довери на Kyndryl България за автоматизиране на обработката на кредити

  • първа инвестиционна банка-
  • пиб-
  • kyndryl

С новата услуга потребителското кредитиране на Fibank е по-удобно за клиента, лесно и бързо

Първа инвестиционна банка се довери на Kyndryl България за автоматизиране на обработката на кредити - 1
Снимка: БГНЕС

Първа инвестиционна банка (Fibank), една от най-големите банки в България, обяви, че е поверила на Kyndryl (NYSE: KD), най-големия световен доставчик на услуги в областта на ИТ инфраструктурата, проектирането и внедряването на най-новата си услуга - модерна автоматизирана и изцяло онлайн система за обработка на потребителски кредити.

Услугата вече е напълно функционална, като се използва от всички служители и във всички клонове на банката. Kyndryl разработи решението, използвайки технология за автоматизация на работните процеси в бизнеса, и се занимава с текущото му оперативно управление. Потребителски заеми до 80 000 лева (41 000 евро) за срок до 10 години се отпускат изцяло онлайн и без компромиси в сигурността. Кредитополучателят се идентифицира чрез лична карта и селфи, изпратено онлайн. Така служителите могат да се съсредоточат върху директното обслужване на клиентите и да пестят време за повтарящи се, трансакционни заявки.

"Избрахме да си партнираме с Kyndryl България, защото това е световна компания, чиито технологични решения отговарят на високите стандарти на Fibank за внедряване на цифрови иновации в полза на клиентите", споделя Никола Бакалов, главен изпълнителен директор и председател на Управителния съвет на Fibank. "Компанията ни помогна да оптимизираме услугата по кредитиране чрез дигитализация на работните процеси, елиминиране на ръчните операции, свързани с хартиени документи и постигане на по-високо ниво на сигурност в съхранението на данните на клиентите. Така съкращаваме значително етапите за кандидатстване и получаване на потребителски заем."

"Fibank като една от водещите банки в България автоматизира и дигитализира процеси, като по този начин значително подобри обслужването на клиентите си", казва Александър Николов, управляващ директор на Kyndryl България. "Радваме се, че сме доверен партньор на Fibank в това дигитално начинание. Нашите експерти работят рамо до рамо с екипа на банката и ще продължим и по-нататък да внедряваме дигитални иновации и услуги. Тези финансови компании, които активно внедряват високо иновативни решения, ще бъдат много по-конкурентоспособни в бъдеще."

Оптимизирането на бизнес процесите е част от стратегията на Fibank за установяване на бърз, удобен и изцяло дигитален процес за получаване на потребителски кредити, което привлича повече нови и доволни клиенти.

Екипът на Kyndryl помага на компаниите да трансформират техните бизнес и ИТ платформи, като предлагат управление на инфраструктурата и приложни услуги, и същевременно внедряват съвременни езици за програмиране и APIs; осъществяват хибридна интеграция на данни; прилагат предварителни анализи, DevOps, автоматизация и контейнери; и консолидират работните натоварвания на Linux.


Поставете оценка:
Оценка 2.3 от 12 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Всичко

    7 1 Отговор
    в името на парите !
  • 2 Jacques Yves Moineau

    13 3 Отговор
    Това не беше ли банката, която спасиха от фалит с нашите пари (за трети път) по времето в което удариха КТБ?

    Коментиран от #3, #7

  • 3 Хохохо

    11 3 Отговор

    До коментар #2 от "Jacques Yves Moineau":

    Точно тя е и когато направиха стрес тестовете за влизането в чакалнята на еврозоната, тя беше единствената с лош портфейл и наляха още 200 милиона държавни пари.
  • 4 Q2z

    3 0 Отговор
    В пряк текст се нарича дългосрочна инвестиция.
  • 5 Стефан Петров

    8 5 Отговор
    Резултатите от този "успех" на банката са: 1. всички данни за българските клиенти на банката и техните преводи ще се ссъхраняват на сървъри в САЩ , а банката ще ни лъже,че данните ни са защитени. И какво ще направи банката ако фирмата реши да замрази парите или прехвърлянията на суми да даден клиент поради нейни си разбирания, както направиха с руските авоари? Не ви ли е ясно,че след блокирането на руските авоари на запад там плюха на понятия като "законност", "свещенност на частната собственост" и други, а това е заплаха за абсолютно всички хора. След внедряването на тази система съм сигурен, че банката ще уволни персонал, станал ненужен.
  • 6 Калин

    3 0 Отговор
    Добре, е когато родните банки се обръщат към световни партньори, така и те стават на едно по-високо ниво!
  • 7 Мартин

    1 0 Отговор

    До коментар #2 от "Jacques Yves Moineau":

    Ти нямаш и пет лева, просяк такъв - за какви пари говориш?
    След одобрението на Европейската комисия, която позволи ликвидна подкрепа за ПИБ през 2014 г., през май 2016 г. Банката върна цялата сума с лихва от 28.5 млн. лв.! Което значи за неграмотници като теб, че от цялото отпускане на ликвидната подкрепа, държавата България спечели от ПИБ: 28.5 млн. лв. само от лихва! Една от най-добрите сделки от правителството тогава.