До няколко часа Русия ще изпадне в дефолт, тъй като гратисният период за погасяване на около 100 милиона долара просрочени задължения по държавни облигации изтича в нощта на 27 юни, съобщава агенция Bloomberg. „За Русия това ще бъде първото неизпълнение на външния дълг, откакто болшевиките изоставиха дълговете от царската епоха през 1918 г.“, се посочва в статията. Журналистите наричат тази ситуация уникална, тъй като Русия има както средствата, така и желанието да изплати задълженията си, но антируските санкции не ѝ позволяват да направи това.
През април САЩ не подновиха лиценза, който позволяваше на притежателите на облигации да получават плащания, като по този начин забранява на Руската федерация да обслужва външния си дълг. Този лиценз изтече на 25 май.
Тогава руският финансов министър Антон Силуанов обеща, че Русия ще предложи инструмент за изпълнение на задълженията на всички притежатели на еврооблигации и каза, че действията на Вашингтон няма да повлияят на ежедневния живот на руснаците.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Хаджи Генчо
Коментиран от #33, #135, #137
20:20 26.06.2022
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 ъъъ
да не стане така,че кълбето се е обърнало .. и после,ама що така? що, па и нас?
20:22 26.06.2022
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Дан
20:27 26.06.2022
6 Ха ха ха
20:27 26.06.2022
7 Милен
20:28 26.06.2022
8 Руснаците
До коментар #4 от "Хихихи..":
Ще плащат цената Тепърва и тя е много високаКоментиран от #22, #178, #182, #195, #196
20:28 26.06.2022
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 да де
20:31 26.06.2022
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 НЯМА СТРАШНО
Коментиран от #30, #156
20:32 26.06.2022
15 КовидманЯк
20:32 26.06.2022
16 карамфила
До коментар #2 от "Матрософ":
Във вашите най смели мокри сънища.20:33 26.06.2022
17 Обяснявам
Коментиран от #20
20:33 26.06.2022
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Този
До коментар #17 от "Обяснявам":
който напада суверенна държава в 21 век.Коментиран от #31, #37, #46, #67, #138
20:34 26.06.2022
21 Милен
20:35 26.06.2022
22 проста
До коментар #8 от "Руснаците":
Що ние не е плащаме сега?20:36 26.06.2022
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 9689
Коментиран от #120
20:38 26.06.2022
25 Химиотерапевт
20:38 26.06.2022
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 БАЙ КУРТИ
20:44 26.06.2022
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Гост
До коментар #14 от "НЯМА СТРАШНО":
И това колко пъти ще стане според теб хахахахаах 1,2,3 и ще свършат запорираните сметки и имот после какво правиме хахахахаКоментиран от #52
20:46 26.06.2022
31 Хахахаха
До коментар #20 от "Този":
Абе найстина ли искаш да ти кажа хахахахах20:49 26.06.2022
32 Матрософ
До коментар #27 от "Смешник безказарменик":
Явно ти не си служил. Аз обаче съм и то в топ войски "глухонемите".Командирът можеше само добре да марширува, но за нашата работа
трябваха умения за работа със сложна техника и мноого сметки,
от които той хабер си нямаше.
Коментиран от #50, #60
20:49 26.06.2022
33 Рошко
До коментар #1 от "Хаджи Генчо":
Глупостти ама заглавието пак кърти, сякаш 150 и кусус милиона руснаци от раз ще изпадат в кома. А пък тези притежателите на тези евророоблигации да си отворят и те сметки тогава в руски банки та да си ги вземат или да помолят бай гън той да им ги даде или да разблокира някои от санкциите20:50 26.06.2022
34 Хаха
Коментиран от #43
20:51 26.06.2022
35 Мишел
Има една дребна подробност: в договора за закупуване на руски дълг има клауза, че при извънредни обстоятелства купоните и облигациите по дълга могат да бъдат изплащани и в други валути.
И тя проваля фалита.
20:51 26.06.2022
36 Калпазанин
До коментар #2 от "Матрософ":
А бе обясни ми как може да фалира като си имаш Менделеевата таблица в огромни количества плюс пари бре, или ти ядеш биткойни акции и долариКоментиран от #41
20:52 26.06.2022
37 Рошко
До коментар #20 от "Този":
Да ама ти не си "сувереннната" създадена от Сталин държава20:54 26.06.2022
38 Иванчо
До коментар #27 от "Смешник безказарменик":
Явно и във ВА е девалвирало образованието или нивото на слушателите е толкова трагично, че тук се тиражират пълни серсемлъци и по отношение на голямата армия (най-малка на балканите) и великото разузнаване, та чак до 6-7 място.Претенцията, че си образован не кореспондира с простовати и лъжливи твърдения.
Коментиран от #55, #123
20:54 26.06.2022
39 Госあ
20:55 26.06.2022
40 Мишел
До коментар #4 от "Хихихи..":
Оказа се, че няма закон, по който тези 320 милиарда да бъдат отнети на Русия.Най-много от тях да платят купоните по руския дълг.
Но това ще е в нарушение на санкциите.
20:56 26.06.2022
41 Голем смех
До коментар #36 от "Калпазанин":
Рушняка казва, пълни сме с полезни изкопаеми. А западняка, не бе тавариш вие имате само изкопаеми. Ние, с нашите знания и технологии, ги правим полезни.Коментиран от #45, #115
20:57 26.06.2022
42 Одит
Остава да плащаме в злато за газ и петрол!
Коментиран от #44
20:57 26.06.2022
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 Ха тъй
До коментар #42 от "Одит":
Това па от къде ти дойде в главътъ...20:59 26.06.2022
45 Госあ
До коментар #41 от "Голем смех":
тостерите ли имаш предвид ? Щото ТОКАМАКа е друга работа.21:02 26.06.2022
46 нннн
До коментар #20 от "Този":
Това е друга и дълга тема. Като за яйцето и кокошката... Ти кажи искаш ли си парите и кой пречи да си ги получиш!21:04 26.06.2022
47 Този коментар е премахнат от модератор.
48 Имам идея
Коментиран от #49, #61
21:08 26.06.2022
49 Матрософ
До коментар #48 от "Имам идея":
Не бъди сигурен, като знаем високоточните ракети на руснаците.21:14 26.06.2022
50 Този коментар е премахнат от модератор.
51 кйнбжф
До коментар #47 от "гого":
Клоунче, изостанал си- 3СВ започна преди около 3г. и за всеобща изненада Западът ГУБИ по всички параграфи...Коментиран от #54
21:19 26.06.2022
52 НЯМА СТРАШНО
До коментар #30 от "Гост":
Запорите са за милиарди долари....та двеста милиона долара ли не могат да си вземат....Коментиран от #62
21:19 26.06.2022
53 Този коментар е премахнат от модератор.
54 Този коментар е премахнат от модератор.
55 Гост
До коментар #38 от "Иванчо":
Искам да ти кажа че Българската Армия беше топ може да не сме имали най голямата но във всяко отношение беше супер това съм го чувал от американски военни за под.22580 подготовката на войниците можела да се сравнява само с тяхните тюлени но е била доста по добра а ти можеш да си пишеш глупости колкото си искашКоментиран от #95
21:25 26.06.2022
56 Този коментар е премахнат от модератор.
57 Този коментар е премахнат от модератор.
58 Московски
21:27 26.06.2022
59 Този коментар е премахнат от модератор.
60 Този коментар е премахнат от модератор.
61 Хихи
До коментар #48 от "Имам идея":
И тая сарма на ръце ли ще я бутат?Нали тепърва ще и правят двигател...21:30 26.06.2022
62 Гост
До коментар #52 от "НЯМА СТРАШНО":
Да така е на както и всичко останало и това има край та мисълта ми беше след това какво правимеКоментиран от #65
21:31 26.06.2022
63 Просветен илюминат
За 10 години общият правителствен дълг се е увеличил от 37 трилиона USD до 65 трилиона USD. До 72 трилиона USD се е покачил дългът на нефинансовите предприятия като е достигнал исторически пик от 92% от БВП.
До 46 трилиона USD е нараснал дългът на домакинствата. Основната причина за ръста му от 30% е ръстът в икономиката на развиващите се държави и най-вече Китай. Близо 60 трилиона USD дължи финансовия сектор, което е повишение от 10% за изминалото десетилетие.
На кого дължи светът тези пари и защо нищо не се променя след като се натрупва този дълг?
Ако вие дължите пари какво се предприема от този на когото ги дължите?
Коментиран от #79
21:33 26.06.2022
64 ПростаЛогика
Това събитие не намалява благонадеждността на РФ, а показва безогледността и късогледството на САЩ. Кой ще иска да ползва валута която е средство за изнудване ?
21:36 26.06.2022
65 НЯМА СТРАШНО
До коментар #62 от "Гост":
Кво да прайм.....всеки се развива както може....ЕТО..БЪЛГАРИЯ ОТ ДВА МЕСЕЦА Е БЕЗ РУСКА ГАЗ, ПЪК НЕ ВИЖДАМ ДА СМЕ УМРЕЛИ...живота продължава....Коментиран от #78, #116
21:37 26.06.2022
66 Стефан Петров
21:42 26.06.2022
67 Простия
До коментар #20 от "Този":
Ти кажи умнико кои напада суверенна държава през 21 век. Кажи за Югославия за Иран и още много другиКоментиран от #97, #101
21:42 26.06.2022
68 Този коментар е премахнат от модератор.
69 Този коментар е премахнат от модератор.
70 мммда
До коментар #23 от "Хаха":
Aрмията тука няма никакво значение, дефакто нещата стоят точно така. Цялата политика на запада която води през последните около шест години е почти огледално копие на ситуацията от преди +-100 години. Така наречените капиталисти с алчността и глупостта си, и много слабата глупава икономическа политика през последните няколко години ги е довело до фалит. Големите имат 2-3 варианта:- да резнат крилцата на всички за поне 7-8 години, като стопират всякакъв ръст на заплати и каквито и да е държашни помощи и облекчения за бизнеса. Тоя вариант е бил на лице през американската депресия и са излезнали преди всички останали от кризата.
- директно да не му мислят много и да фалират и така да останат изцяло в ръцете на американския валутен фонд или по-точно на Китайския. Тоя вариант както и предният ще е голямо дърво за обикновения човек.
- трети вариант е да се включат в сегашния конфликт и да повторят историята. Германия от 2015-2016 година започна да набира военни кадри и през последните две години се подканват дори по радиостанциите от време на време да се зписват във военни училища.
Коментиран от #100, #125
21:53 26.06.2022
71 Розата
Коментиран от #76
21:53 26.06.2022
72 Този коментар е премахнат от модератор.
73 Този коментар е премахнат от модератор.
74 Този коментар е премахнат от модератор.
75 ООООООООХ....
21:57 26.06.2022
76 Този коментар е премахнат от модератор.
77 Пешка
21:58 26.06.2022
78 456
До коментар #65 от "НЯМА СТРАШНО":
Няма страшно. Сега е лято. Ще запееш друга песен зимата21:59 26.06.2022
79 Инсайдър
До коментар #63 от "Просветен илюминат":
Ами започва се война....зануляваме,..и пак отначало!!!!Коментиран от #98
22:00 26.06.2022
80 ХаХаХа
Коментиран от #85, #126
22:04 26.06.2022
81 Този коментар е премахнат от модератор.
82 Източна ромелия
До коментар #81 от "оня с коня":
Що да не би руснаците да не могат да вземат кредити в мани а не в долариКоментиран от #88
22:14 26.06.2022
83 Източна ромелия
22:15 26.06.2022
84 Да,бе
22:15 26.06.2022
85 авее
До коментар #80 от "ХаХаХа":
А де? Всичко си имат по много и пак живеят като скотове. Как си го обясняваш?22:18 26.06.2022
86 хензел и гретел
22:18 26.06.2022
87 Този коментар е премахнат от модератор.
88 Матрософ
До коментар #82 от "Източна ромелия":
Юани искаш да кажеш22:22 26.06.2022
89 Хем тъп !
22:22 26.06.2022
90 хахахахах
22:24 26.06.2022
91 Хахаха
22:25 26.06.2022
92 Това е само началото
22:25 26.06.2022
93 Този коментар е премахнат от модератор.
94 Добрия чичко с цилиндъра
22:40 26.06.2022
95 клиника на третия етаж
До коментар #55 от "Гост":
Тръгваме към македон .Като Тюлени тръгваме и се връщаме като като костенурки.Коментиран от #117
22:41 26.06.2022
96 Перо
22:52 26.06.2022
97 Как
До коментар #67 от "Простия":
При Югославия и Иран има решение на ООН. Не са нападнали ей така да ги денацифицират.Коментиран от #201
22:57 26.06.2022
98 Просветен илюминат
До коментар #79 от "Инсайдър":
Каква е целта на войната?Разрушава се една държава,след което и се дават пари за възстановяване,т.е. този който дава парите контролира държавата.
Парите в обръщение не са достатъчни и вечно няма да достигат,защото целта им е друга.
Пари за лихвите няма в обръщение,а и как може да се предвидят колко пари са нужни като постоянно се бълва продукция в стоки или се предлагат услуги?
Отделно върху всяка стока се слага различна печалба и съответно ДДС,това са все пари за които няма как да има предварително подготвен ресурс и те да са пуснати на пазара.
Който печата парите от какво печели?
А самите пари какво му струват на него?
Актуализации на телефоните правите,а на себе си правите ли?
Коментиран от #99
23:05 26.06.2022
99 Просветен илюминат
До коментар #98 от "Просветен илюминат":
Печалбата е в контрола чрез парите.Всичко има на пазара,но пари няма,а не е ли парадокс като се трупат дългове и няма пари как се промени светът и технологиите?
Постоянно се рекламират лекарства по телевизиите,а народа болен и мре.
Това нормално ли е?
За справяне с бедността пари няма, но за войни има,защото проблемите се създават за да се предлагат решенията им и да се осмисли какво?
Време е да си извадите главите от пясъка.
23:11 26.06.2022
100 Просветен илюминат
До коментар #70 от "мммда":
Броят на гладуващите се е увеличил с 40 милиона тази година поради войната с Русия, - каза държавният секретар на САЩ Антъни Блинкен, явно разчитайки на аудиторията от африкански, азиатски и латиноамерикански страни, която като цяло е лоялна към страната ни.Думите на Държавния департамент не противоречат на числата
Въпреки това простата статистика напълно опровергава тези измислици на високопоставения американски служител. Ако през януари 2020 г. цената на фючърсен договор за пшеница в САЩ беше 520-540 долара, сега тази стойност е 936 долара. Ръст с 80%. Освен това положителната динамика не започна през февруари 2022 г. с началото на специална военна операция за денацификация и демилитаризация на Украйна, а още през юли 2020 г., когато започна новият селскостопански сезон.
Емитираните долари от Системата на Федералния резерв на Съединените американски щати се изсипаха в стоковите борси, ускорявайки цените, включително за храна. За две години американският аналог на централна банка отпечата повече от 6 трилиона долара, увеличавайки паричното предлагане в долари от $15,438 на $21,728 трилиона, или 40%. Цифрите са много, много значими, ако не и впечатляващи. А политиката на Фед е, меко казано, безотговорна по отношение на световната икономика и, както се оказа, към съдбата на милиони хора.
23:14 26.06.2022
101 Статистик
До коментар #67 от "Простия":
Веднага тти отговарям - САЩ, операция "Шок и ужас" в Ирак, 2003 година. Без санкция от ООН. 1.270.000 жертви, 95% от които цивилни.Доволен ли си?
23:24 26.06.2022
102 Гост
23:25 26.06.2022
103 Романтик
До коментар #27 от "Смешник безказарменик":
Напълно съм съгласен с теб, тъй като съм служил в началото на прехода 1992г., но все още имахме БА. 130 000 наборника. Техника превъзхождаща Турция и Гърция заедно. Да речем 300 самолета изтребилети, бомбандировачи, транспортни и так дале.... В този момент Гърция и Турция заедно нямаха толкова. Само да кажа за раетния комплекс с ядрени бойни глави от СССР. За 45 минути Турция до Анкара щеше да е пустиня. Те враговете го знаеха. И искам сега да попитам ние щяхме ли да имаме толкова боеспособна армия без СССРКоментиран от #109, #163
23:50 26.06.2022
104 Романтик
До коментар #81 от "оня с коня":
За какви заеми говориш и за какви банки. Да нямаш в предвид западните. Русия отдавна западния свят го зачерта. Тя от тях нищо не ще и поиска освен да и направят поклон и извинение. Китай Индия и целия развиващ се пазар от АзияАфрика и Латиска Америка е готов да и даде заем за петрол пшеница и метали. А вие западняците продължавайте да си мислите, че сте необходими за нещо и на някога да му печатате пари без покритие23:58 26.06.2022
105 Романтик
Коментиран от #107, #118, #121
00:12 27.06.2022
106 Вече е полунощ
00:15 27.06.2022
107 Тези икономисти и експерти
До коментар #105 от "Романтик":
вече си легна утре ги задавай тия въпросиКоментиран от #111
00:19 27.06.2022
108 Артилерист
00:22 27.06.2022
109 Служил си таратанци
До коментар #103 от "Романтик":
Ядрени бойни глави от СССР сме нямали никога, а ракетите които имахме едвам достигаха покрайнините на Истанбул. Казвам ти го като служил точно в такова ракетно поделение и то по времето когато СССР си прибра ракетите в началото на 80те. А армията ни беше просто пародия. Просто късмет, че никой не ни нападна.Коментиран от #110, #112
00:26 27.06.2022
110 Романтик
До коментар #109 от "Служил си таратанци":
аз съм служил и ще ти кажа къде в поделение 22 210. За тебе не знам къде си служил и като какъв. Ракетни воиски, но къде. Най вероятно в КЕЧА. Какъв късмет те гони, че никой не билл ни нападал. Значи Украйна и Зеленски просто нямаха късмет.00:32 27.06.2022
111 Романтик
До коментар #107 от "Тези икономисти и експерти":
Не не са си легнали, те просто нас ни мислят за заспалиКоментиран от #119
00:39 27.06.2022
112 Този коментар е премахнат от модератор.
113 Този коментар е премахнат от модератор.
114 Този коментар е премахнат от модератор.
115 Хахахаха
До коментар #41 от "Голем смех":
Абе ти си имай познания и технологий ама като нямаш ресурс е все тая че ги имашКоментиран от #144
04:03 27.06.2022
116 Гост
До коментар #65 от "НЯМА СТРАШНО":
Абе то че няма да умрем е ясно обаче не ти е ясно че ставаме по бедни а инак живота си продължава като почнеш да караш колата само по празници живота пак си продължава като започнеш да включваш парното за по два часа на денонщие живота пак си продължава хахаха абе живота си продължава ама ние се връщаме много назад04:09 27.06.2022
117 Хахахаха
До коментар #95 от "клиника на третия етаж":
Няма и да се върнеме сега аз говорех за армията преди да станеме върли европеици и натовци04:11 27.06.2022
118 Парите на другите
До коментар #105 от "Романтик":
Просто е, ние в качеството на колония плащаме масрафа на колонизатора. И това е само началото, САЩ все повече ще прехвърлят обслужването на дълга си на будали по целия свят.04:13 27.06.2022
119 Това
До коментар #111 от "Романтик":
Поделение в Хасково ли беше , или бъркам05:13 27.06.2022
120 Втори Българин
До коментар #24 от "9689":
Да, злорадството е вредно за индивида. А завистта е също лошо за него. Елин Пелин беше писал, че ако в България някога се роди гений, то това щецбъде геният на ЗАВИСТТА.Истината е следната :
САШ имат световен дълг от 30 трилиона долара.10 процента (най-голям) е към Китай. Как се връщат 3
трилиона или 30 трилиона. Вероятно
с компресиран "евтин" газ, за десетилетия напред. САЩ обявиха икономическа война на Китай. Седмица след това се появява коронавирусът (изказване в ефир по наша медия преди около два месеца от обикновен украинец).
Изводите всеки сам може да си направи като погледне в празните си джобове...
Коментиран от #129, #132, #179
05:41 27.06.2022
121 окйхгф
До коментар #105 от "Романтик":
Елементарно е... Горивото си има себестойност (петрол, преработка, доставка) която е горе-долу еднаква навсякъде по света. Основната част от тази разлика се дължи на ЛИПСАТА на акциз върху горивата у ФАЩ- в БГ акцизът формира около 1лв. от цената на колонката...Аз в Питер зареждам 100 октана бензин на около 60 рубли което е грубо 1,85лв./литър, в БГ като гледам сега цената му е около 4лв... В Русия също както и в БГ има акциз върху горивата (колко е не съм се интересувал) и там разликата идва от това, че петролът за вътрешният пазар се търгува по далеч по-ниски цени от тези на световните борси- при себестойност на добива под $7/барел е лесно да управляваш цените на бензиностанцията както ти е кеф...
06:27 27.06.2022
122 Фалит и разпад
06:49 27.06.2022
123 До неродените до 1989год.
До коментар #38 от "Иванчо":
Армията (БА) е била наистина такава (голяма и добре въоръжена по тогавашните стандарти), защото сме били на южния фланг на Съветския блок срещу НАТО (Турция и Гърция, донякъде и Югославия - ако тези страни ги възприемате като джуджета). Отделно че отслужилите казарма регулярно минавали всяка година "запас". Служилите в "триъгълника на смъртта - Елхово, Грудово, Звездец" знаят за какво иде реч. Моля отнасяйте се с уважение към предците ни, благодарение на които сме оцелели дотук.Коментиран от #134
06:57 27.06.2022
124 Човек
продължават да се опитват да се на
лагат на самостоятелните държави. Няма да се получи!! Стига грабене! Стига войни! Светът не е вечен. Чо
век живее около 80 год. Каква е тази
лакомия и желание за робовладелст
во?! Гнилият капитализъм се разпа
да. Двуличието излезе на яве.
Коментиран от #141
07:05 27.06.2022
125 Ха така
До коментар #70 от "мммда":
Ти гледай китай да не изгърми че вътрешния му дълг е около 30трл.Там е държавен капитализъм при едно партийна система и частния сектор носи на гърба си огромния държавен.Подпомагат се закъсали държавни фирми да не фалират, но то е като да пълниш каца без дъно.И понеже в Китай много се крие за всичко реалният дълг само те си знаят07:09 27.06.2022
126 Ха така
До коментар #80 от "ХаХаХа":
То тези богатства си ги имаше и когато ссср съществуваше.Що фалира ссср бе умник07:12 27.06.2022
127 ДА БЕ
07:13 27.06.2022
128 Този коментар е премахнат от модератор.
129 Просветен илюминат
До коментар #120 от "Втори Българин":
Възможно ли е да се върне,нещо което не съществува?Има един филм Парите като дълг,там много добре е обяснено всичко как банките лъжат с парите и правят пари от въздуха на хартия.
07:16 27.06.2022
130 Лукреция
07:19 27.06.2022
131 Просветен илюминат
До коментар #10 от "Смешници":
Питаш що за ид@ти ни управляват?Запитай се що за ид.ти ги следват и изпълняват каквото им наредят?
Не случайно пиша и пак ще го напиша,като не ри харесва какво получаваш,промени това,което даваш.
07:20 27.06.2022
132 Ха така
До коментар #120 от "Втори Българин":
Що лъжеш бе.Всеки може да провери че външния дълг на сащ е малко над 5трл., а вътрешния на китай най голям07:23 27.06.2022
133 сороснерес
07:42 27.06.2022
134 Роко
До коментар #123 от "До неродените до 1989год.":
Приятелю роден преди 1989 година. Според съветските планове за водене на война на могъщата БНА и даваха живот от 6 до 12 часа (бих казал че са били големи оптимисти но руснаците никога не са могли да оценяват правилно ситуацията) и то само срещу гръцката и малка част от турската армия (по-голямата част от турската армия според тези планове ще воюва срещу СССР). Да видим въоръжението на БНА към 1989 година. Танковете наистина са много но на въоръжение са предимно Т-55 има дори и Т-34 има и известен брой Т-72 но това не променя картинката. В авиацията положението е подобно много антични МиГ-21 и няколко МиГ-29 за цвят. Командващите офицери са като цяло некадърни особенно висшия състав кариерата се развива според верността към партията а не според качествата на офицера а да подлостта и доносничеството са високо ценени. Сержантския състав е под всякаква критика (още си спомням с умиление командата "бегом от мен до другото дърво"), войниците са необучени (как да се обучат като постоянно ги използваха за робски труд), не мотивирани .Коментиран от #146
07:44 27.06.2022
135 Само коментирам
До коментар #1 от "Хаджи Генчо":
"Журналистите наричат тази ситуация уникална, тъй като Русия има както средствата, така и желанието да изплати задълженията си, но антируските санкции не ѝ позволяват да направи това."
Санкциониращите да се оправят. И какво ще направят при такъв изкуствен фалит на Русия? Ще идат да си вземат парите с армия? Не им се получава в Украйна... 😃😁😂
😉
07:51 27.06.2022
136 Този коментар е премахнат от модератор.
137 Този коментар е премахнат от модератор.
138 Само питам
До коментар #20 от "Този":
Т.е. Израел и Турция, които нападнаха Сирия? Или САЩ, които нападнаха Ирак, Афганистан, Либия?
😉
07:56 27.06.2022
139 Този коментар е премахнат от модератор.
140 ЕЙ КЕЛЕМЕТА
07:57 27.06.2022
141 Ха така
До коментар #124 от "Човек":
Гнилия капитализъм се разпада и си връщаме тоталитарния феодализъм.Какъв рай ни очаква08:03 27.06.2022
142 СИЛА!``7`1`12'``13'6`8`6`0
08:04 27.06.2022
143 Въпрос
08:08 27.06.2022
144 Ха така
До коментар #115 от "Хахахаха":
Абе ти си имай ресурси ама като не знаеш какво да правиш с тях08:13 27.06.2022
145 фАНТОМасс
08:13 27.06.2022
146 Нерон
До коментар #134 от "Роко":
Абсолютно точно. Бях във ВВС. България с допотопни самолети малко производство 60те, малко мигове и се насирахме защото на турската граница с България бяха стационирани 954 турски бойни самолети. Разчиташе се на пво да удържи 2 часа докато долетят рашките... Ама дали шяха никой не знае. Накараха Българите да построят големи безмислени предприятия за коийто България хвърли милиарди и все още ги хвърляме. За пример кремиковци. Ръководят ни политиката и за това сме бедни, а не заради щатите. Я погледнете в бедният американски протекторат как се живее Япония, Южна Корея, Израел, Западна Германия преди обединението и сравнете после със Северна Корея, Чечения, Виетнам, източна Германия преди обединението... И после кажете поднкой ботуш и трева не расте....Коментиран от #155, #161
08:18 27.06.2022
147 ак отова е фалит
Защото ако кредитора прави всичко възможно физическ ида забрани на длъжника да погаси задълженията си, то ние имаме доста интересна ситуация.
Ако банката не ни допусне до касата си и ние не можем да си внесем 100-те лева за потребителския кредит, фалирали ли сме?
Ами това би било доста удобно. "Фалират" ви и после пращат ЧСИ-та да ви вземат къщата и целия трудов доход. Но доколко е правно издържано?
08:48 27.06.2022
148 Един
09:05 27.06.2022
149 аналогов нет
И повечето .... да забл..ят от радост.
09:16 27.06.2022
150 И кого прецакват
Коментиран от #158
10:00 27.06.2022
151 Този коментар е премахнат от модератор.
152 Този коментар е премахнат от модератор.
153 така така
10:30 27.06.2022
154 Този коментар е премахнат от модератор.
155 До Нерон
До коментар #146 от "Нерон":
Добре,че нямаш реалната власт на Нерон ( а не избиваме ли комплекси с този НИК).От написаното,личи че изказваш неистини.Ако изобщо си служил в БНА през социализма.По начин на изказ,по вероятно,е да си от новото зомби поколение.Специално за ПВО- ВВС в този период имам лично мнение.Служил съм 27 месеца наборна служба в ПВО.Имам реална представа за самолетния ни парк и ПВО.Толкова бяхме " зле" че имахме пълен контрол на турските самолети,още след излитането от Инджирлик.Пробивахме с РЛС навътре над 400 клм- по въздух! Авиация-240 бойни самолета.Щурмови бомбардировачи,изтребители.Най модерните към онзи период,спрямо западните модели.Равни на тях,а изтр.авиация превъзхождаше Ф- ките в пъти.И до момента ползваме- С 300,от онова време- остатъците.Не включвам в сметката СС-20, и СС-23, балистични ракети,с който се съобразяваха и гърци,и турци.Нарязани на скраб,от такива Нероновци - парашут политици през 90-те. БНА беше най добре подготвената и въоръжена армия от Варшавския договор след руската. Имаш ли представа,какво означава танкова армия с над 2 хиляди танка- е,ние ги имахме!Като пишеш,поне прочети някой документ.Има достатъчно.Коментиран от #188
11:23 27.06.2022
156 ОРБАН ВЪВЕДЕ ИЗВЪНРЕДНО ПОЛОЖЕНИЕ
До коментар #14 от "НЯМА СТРАШНО":
ТЕ ЗАТОВА АРАБИТЕ РАЗПРОДАВАТ В САЩ И ЕС И БЯГАТ ПРЕЗ ГЛАВА ОТ ТЕЗИ КРАДЦИ НА ПАРИ И АВОАРИ!!! КИТАЙ ПРИТЕЖАВА ПОЛОВИНАТА ДЪЛГ НА САЩ, ЗНАЧИ ПРИТЕЖАВАТ ПОЛОВИНАТА ОТ ЗЕМЯТА И ТЕХНИКАТА НА САЩ. ДАЛИ ЩЕ МОГАТ ДА СИ ГИ ВЗЕМАТ БЕЗ БОЙ, бЛУМБЪРГ????11:38 27.06.2022
157 Дсса
11:42 27.06.2022
158 СТАТИСТИКА И ФАКТИ, В ЕС и ФАЩ
До коментар #150 от "И кого прецакват":
И кого прецакват САЩ? Кредиторите просто не могат да си получат парите чисто административно това дефолт ли е? Тази камбана отеква надалече и доверието в системата на САЩ все повече изчезва. Днес спират технически Русия утре може да спрат когато им скимне някоя друга държава. Системата е изгубила доверие. хе хе затова арабите бегат от хамериканските банки и европейските с 300 ,та да не им олеперят парите янките!!!!ТЕ ЗАТОВА АРАБИТЕ РАЗПРОДАВАТ В САЩ И ЕС И БЯГАТ ПРЕЗ ГЛАВА ОТ ТЕЗИ КРАДЦИ НА ПАРИ И АВОАРИ!!! КИТАЙ ПРИТЕЖАВА ПОЛОВИНАТА ДЪЛГ НА САЩ11:42 27.06.2022
159 Този коментар е премахнат от модератор.
160 Гост
12:03 27.06.2022
161 ттт
До коментар #146 от "Нерон":
Много добре знам едно такова предприятие по хидравлика. СДС смениха комунистическия директор с нов, демократичен, с модерно мислене. Предприятието започна да работи по четири, после по три дена в седмицата, разпродаваше на безценица машини и материали. Лично съм чувал, новият директор да казва "това е социалистически мастодонт, той няма как да оцелее. И така, хората не можаха да търпят дълго глада и безпаричието, изхониха модерния директор. Върна се отново комунистическия. Комуняга, къде ще ти е чувал за мастодонти. И понеже не знаеше, че предприятието е такова го стабилизира и сега то е модерна фирма с пазари на всични континенти.Та много пъти съм си мислил, ония български фирми, които бяха продадени за по две за лев, ако баха попаднали в хора с качества и умения, каки щяха да са днес.
12:36 27.06.2022
162 Свен
До коментар #10 от "Смешници":
Прав си. Нямаш и бъкел идея по икономика. Ходи си форсира някоя река и остави по - умните да мислят!12:54 27.06.2022
163 Този коментар е премахнат от модератор.
164 Жоро
Коментиран от #166
13:34 27.06.2022
165 1566
До коментар #10 от "Смешници":
Това като последователи на Фашизма от преди първата световна война и крайнодесни социалисти да те освободят от Фашизма , като ти взривят панелката ,но преди това ти откраднат телевизора.14:00 27.06.2022
166 1566
До коментар #164 от "Жоро":
Потърси в Гугъл Дугин , Путин. Оказвасе че, Дугин е последовател не на кой да а на създателя на теорият за Жизненото пространство , който си е бил чист фашист.14:02 27.06.2022
167 ХХХ
Толкова са тъпи, че даже не знаят какво са Държавни Обглигации, с какви Активи са гарантирани и как един Дефолт разкатава Финансовата система на държавата.
Е, погледнете картата на Руската Федерация, защото тази 2022 г. за последно я виждате събрана по този начин.
Коментиран от #185, #186, #187
14:03 27.06.2022
168 Ами като не плащат
Коментиран от #184
14:46 27.06.2022
169 Този коментар е премахнат от модератор.
170 Мюмюн
Коментиран от #183
15:58 27.06.2022
171 Дивергент
16:08 27.06.2022
172 Отново
16:29 27.06.2022
173 Красимир Петров
16:30 27.06.2022
174 Ами
16:53 27.06.2022
175 Този коментар е премахнат от модератор.
176 Йо Несбьо
Много по-лошо е това, че постепенно Русия се оказва изолирана, но това е двустранен процес, Западът също понася последици от своите действия.
Както знаете обаче, светът непрекъснато се променя. Не бих се учудил сегашната ситуация да донесе нови лидери в световен мащаб и да сложи край на доминацията на долара и САЩ, макар и не веднага. По същия начин обаче и се дава рецепта как страна като Китай например да се предпази от американски санкции. Виждате, че сега правят опити да върнат Иран и Венецуела на петролния и газов пазар.
Лесно е - изолираш и глупаците от Европа да плащат. И глупаците плащат, какво ще правят...
19:08 27.06.2022
177 Друг
19:47 27.06.2022
178 Този коментар е премахнат от модератор.
179 И аз да кажа
До коментар #120 от "Втори Българин":
Това не беше първата икономическа воина, спомнете си че всеки път щом Китай вземеше да задминава сащ и започваше, свински грип, птичи грип.20:52 27.06.2022
180 Бай Ставри
20:54 27.06.2022
181 И аз да кажа
20:58 27.06.2022
182 Х'американците и слугите им хохляти
До коментар #8 от "Руснаците":
Ще плащат цената Тепърва и тя Ще Много Много висока!Внимание: Такава каквато платиха Римската империя и престанаха да съществуват.
Повечето Не вярват, НО ЩЕ СЕ СЛУЧИ!
21:00 27.06.2022
183 Нюмюм
До коментар #170 от "Мюмюн":
СЛАВА на РУСИЯ21:04 27.06.2022
184 Аз да кажа
До коментар #168 от "Ами като не плащат":
Ти явно си експерт по международно право и международна икономика и си учил с простия киро. Те такива като теб и него в брюксел мислеха да ги дадът на украина но други им обясниха че не е възможно или по правилното е че ще боли много.Коментиран от #189
21:07 27.06.2022
185 До умника ххх
До коментар #167 от "ХХХ":
И ти ли завърши харвард като простия киро, защото се изказва като него и разбираш колкото него Между другото вече всичките медии въртът една и съща прикаска от 1001 нощ. На много им се иска да е така но истината е друго а всичкия шъм е дебилите в сащ европа, и ако може да се излъже руския народ.21:19 27.06.2022
186 ККК
До коментар #167 от "ХХХ":
Събрали се тука от идиот атлантик, па и нагоре, и бистрят видиш ли, как на картата на Руската Федерация, от 2022 г. за последно ще виждаме събрана по този начин.Ха 😂 😂 😂 😂 😂
Ех Мечти, Мечти "мокри" краварски мечти.
Толкова са малоумни , че даже не знаят, какво представлява Руската Федерация, като статукво и държавна структура, па за банкова култура и финанси познания - Да не говорим -абсолютно Пълна НУ-ЛА (0).
Същата НУ-ЛА (0) , като ония НЕобезпечен фалшив зелен американски долар!
Тия про.американски неуки равини да
погледнат картата на сащ, защото тази каквато е виждат към настоящият момент Ще я смо.трят щатите - такава събрани, по този начин за последно!
Нямало и да не им пукало?
Айде бай-бай.
ШАХ и МАТ с пешката на Г- 4.
Благодаря ви амери и укри , за Участието.
В. В. Путин.
21:19 27.06.2022
187 Газ за рубли
До коментар #167 от "ХХХ":
Те и газ за рубли нямаше да копуват и какво стана само България, Полша, Латвия и Литва не копуват директно за рубли а плащат по скъпо на тия които си копуват с рубли.Та господин много знайкото коментара ти е като чели го е писал простия кироКоментиран от #190
21:28 27.06.2022
188 Роко
До коментар #155 от "До Нерон":
Приятелю кривината на земята никой не отменял. А както всички знаем руските ПВО са сляпо щото на повече от 40 километра нищо не виждат щото земята била кълбо (явно голяма изнада ще да е било като го разбраха преди няколко години. Ако си служил в ПВО (в което се съмнявам) щеше да го знаеш това. В Сирия С-300 се представя направо великолепно досега няма един свален самолет (май свалиха един руски но не беше с С-300). Съветските самолети били равностойни на ф-ките това го разправяй на внуците в детската градина може и да ти повярват но се съмнявам дори и те не са толкова глупави (статистиката на въздушни боеве на мигове и ф-ки го доказва напрактика). За балистичните ракети по - добре не коментирай там съвсем нищо не вдяваш. Те има смисъл да се използват само ако имаме ядрени бойни глави каквито ние никога не сме имали (кво да се прави на колониите не се полагат). Използването им с конвенционален заряд е меко казано смешно при потресаващата им неточност. Въобще имахме деградирала армия командвана от некадърници със старо почти негодно оръжие. Някой се бил притеснявал от нея не ставай смешен дори съветския генерален щаб не я броеше за нищо.Коментиран от #193, #194
21:35 27.06.2022
189 Роко
До коментар #184 от "Аз да кажа":
Не приятелю никой не се притеснява да пипа бившите руски пари просто измислиха по - добра схема със замразените средства плащат оръжията които доставят на Украйна. Хитро а доставят оръжие с което да бъдат убивани руснаци платено с руски пари. Така хем помагат на Украйна хем не са на загуба.21:48 27.06.2022
190 Роко
До коментар #187 от "Газ за рубли":
Приятелю никой не плаща газ за рубли дори Орбан се дърпа иначе е голям рублофил. Точно в момента няма и причина да плащат в никаква валута Газпром не доставя газ в Европа. А да и още нещо когато една ниша в пазара бъде опразнена тя винаги се запълва. Европа няма да остане без газ винаги ще се намери кой да лапне милиардите евро, може и да е Китай който купува газ на половин цена (поне н толкова го купуваше преди войната сега най-вероятно цената е паднала) и може да го втечни имат СПГ станции и терминали (в тях вражеския руски газ ще стане неутрален китайски), а другаря Си построй на неговия приятел или както той се изрази "олд френд" флотилия от СПГ Танкери (като го натоварят на танкерите ще стане от неутрален китайски демократичен американски газ) и тези танкери ще го продават на бившите руски пазари още изхвърлят Русия от Европейския пазар. Въобще светло бъдеще чака Рассия.Коментиран от #192
22:01 27.06.2022
191 Жоро
23:15 27.06.2022
192 За роко
До коментар #190 от "Роко":
Без руски газ на Европа щеи бъде много трудно. Осо
бено на Германия, централ
на Европа. Не напразно връ
щат въглищата! Който има
ядрени централи, ще му бъ
де по леко! Другите ще пла
щаме скъпа газ, както и мо
же би и с рубли! И сега някои плащат в рубли, а лъ
жат, че не е така!
Коментиран от #197
02:34 28.06.2022
193 За роко
До коментар #188 от "Роко":
Не знам къде си служил, ноОмразата те заслепява! Ако беше служил в пво, щеше
да бъдеш по обективен! Няма да развивам спорът
излишно, защото ще е дълго
, а може би и излишно. Знаем, кое при тях е по лошо, но имат и много добри системи, както и само
лети от различен тип.
Коментиран от #198, #199
02:45 28.06.2022
194 За роко
До коментар #188 от "Роко":
По "военните" въпроси неби трябвало да коментираш!
Злобни и за това некомпе
тентни разсъждения. Армия
та ни беше за времето си
много добре въоръжена. С
нея се съобразяваха всички
съседи. Каквото и друго да
кажеш, ще ти повярват лаи
ците и зомбираните полити
кани.
03:03 28.06.2022
195 Дима
До коментар #8 от "Руснаците":
Да бе.вие ще плащате.с дивите си политици.за какво да плаща русия на тъпите европейци?07:16 28.06.2022
196 Дима
До коментар #8 от "Руснаците":
Ще плащат всички западняри.заради цветовете на дъгата.хихихи07:18 28.06.2022
197 Роко
До коментар #192 от "За роко":
Приятелю делът на руския газ беше 40% (60%доставян от други доставчици или по голямата част) ОФИЦИАЛНИ ДАННИ потвърдени дори от руската страна. Хайде сега изхвърли цялата пропаганда с която си надъхан и сметни сам колко ще го закъса Европа. Ще изпита известни неудобства но нищо фатално. Виж за Русия е проблем няма да доставя на европейския пазар няма да получава милиарди евро. Находищата от които беше доставян газта за Европа трябва или да се затворят или да се гори газта. Петрола можеш да го натовариш на танкери и да го продадеш някъде на половин цена но с газта е малко по сложно има два начина за транспорт или тръба или да го втечниш и танкери но Русия няма нито инсталации за втечняване нито танкери вярно Китай може да направи и двете но това е скъпо удоволствие и не става бързо е може да пуснат едни 3000 километра тръба през пустошта на Сибир ма това също е скъпо и иска много време, а и немците няма да доставят тръби и турбини (а Русия не произвежда нито едно от двете).
07:45 28.06.2022
198 Този коментар е премахнат от модератор.
199 Роко
До коментар #193 от "За роко":
Приятелю системите които имат руснаците са пълна скръб (това за кривината на земята беше казано от руски генерал по повод С-400 най - доброто с което разполагат), Панцир 1 супер ПВО което не може да защити дори себе си (сигурно още го има клипчето в тубето качено от ЦАХАЛ където унищожават Панцир с планираща бомба като бомбата предава видео сигнал до момента на удара). Крайцера Москва (флагмана на черноморския флот въоръжен с най - доброто което Русия разполага като ПВО) цялото му ПВО въоръжение не стигна да го защити от две украински ракети (не някакви супер бупер западни а украински). На Василий Бех бяха сложили един Тор (надявам се знаеш какво е това) вместо ПВО е не му помогна много сега прави компания на Москва с неизвестен брой руски войничета. Самолети имали ама друг път. Започвам с най новите Су-35 (всъщност модернизиран древен Су-27 с ново име за да скрие половин вековното изоставане на руската авиация) свален от украински пощальон със Стингер (да припомня това са онези ракети с които муджахидините в Афганистан сваляха съветските самолети преди повече от 40 години), Су-34 модернизиран древен Су-24 сдобил се с ново име по същата причина като Су-27. Ще кажеш на те имат и Су-57 но проблема е че го нямат никога не е влизал в серийно производство имат няколко тестови самолета с различни параметри но нищо окончателно. Май изчерпахме темата за авиацията ако искаш може да поговорим и за танкове артилерия но едва ли има смисъл така или иначе няма да вземеш19:11 28.06.2022
200 Бай Генчо
15:43 29.06.2022
201 Покрайненец
До коментар #97 от "Как":
Аааа, начи като са им дали разрешение от оон, янките може да убиват невинни?17:18 29.06.2022
202 Този коментар е премахнат от модератор.
203 Босия
20:07 20.03.2024
204 Босия
Чудно ми е защо САЩ не бяха санкционирани когато нападнаха Ирак със скалъпените обвинения на ЦРУ че уж Садам Хюсеин разработвал химическо и ядрено оръжие, което самите щатите признаха че са излъгали света по късно и трябваше да бъдат наказани от ООН! САЩ отдавна се се обявили за справедливи съдии чиито преценки не могат да се обсъждат от никоя държава в света! Всъщност, САЩ са ЕДИНСТВЕНАТА ТОТАЛИТАРНА ДЪРЖАВА В СВЕТА ЧИИТО РЕШЕНИЯ ОПРЕДЕЛЯТ ПОЛИТИКИТЕ НА ДЪРЖАВИТЕ В СВЕТОВЕН МАЩАБ, С ВСИЧКИ ПОЗВОЛЕНИ И НАЙ ВЕЧЕ НЕПОЗВОЛЕНИ СРЕДСТВА!
20:37 20.03.2024