Last news in Fakti

8 Септември, 2013 15:40 2 138 1

ЧЕЗ няма да ни спира тока, ако оспорваме сметка

  • чез-
  • електричество-
  • спиране на тока

Проектът на Общи условия е изцяло съобразен с последните изменения на Закона за енергетиката от 2012 година

ЧЕЗ няма да ни спира тока, ако оспорваме сметка - 1
Снимка Архив БГНЕС

Да не се спира токът на клиенти, когато оспорват размера на месечните си сметки - това предвижда проект на ЧЕЗ, внесен в Държавния енергиен регулатор.

Идеята е токът да не се спира, докато не приключи проверката на потреблението. Предвижда се и възможност за изпращане на електронни фактури. Недоволните потребители могат да се обръщат към енергийния омбудсман на ЧЕЗ.

От енергийното дружество са внесли в Държавната комисия за енергийно и водно регулиране (ДКЕВР) своя проект за промени в Общите условия, които да  регулират продажбите на електрическа енергия от страна на дружеството в качеството му на краен снабдител на неговите клиенти. Съгласно изискванията на закона промените първоначално бяха подложени на публично обсъждане на 26 август. Преди месец в регулаторната комисия бе внесен и проект за промени в Общите условия на "ЧЕЗ Разпределение България" АД.

"В основата на новите Общи условия са залегнали съвременните европейски принципи за равнопоставеност, баланс и защита на интересите на всички заинтересовани страни. Клиентите ни могат да са спокойни, че няма да прекъснем електроснабдяването им, ако оспорват размера на сметката си“, каза Кремена Стоянова, изпълнителен директор на ЧЕЗ Електро България.

Проектът на Общи условия е изцяло съобразен с последните изменения на Закона за енергетиката от 2012 год. като са предвидени текстове относно специалните условия, които „ЧЕЗ Електро България“ АД прилага към уязвимите си клиенти, както и относно възможността на клиентите да изберат друг доставчик на електрическа енергия.

Сред основните промени, залегнали в новите Общи условия, са  възможността за изпращане на електронни фактури както и запазване правото на клиента да оспори сметката си без да му се прекъсва снабдяването с електрическа енергия за периода до приключване на проверката.

Грижата за клиента е приоритет на ЧЕЗ от стъпването на компанията на българския пазар преди близо 9 години. От началото на годината бяха предприети серия от мерки, базирани на модерни европейски практики в областта на обслужването на клиенти. С цел да подобри комуникацията с потребителите през март ЧЕЗ създаде първата в страната институция Енергиен омбудсман, който да разглежда казуси на клиенти, останали недоволни от решенията, взети от някоя от компаниите на ЧЕЗ в България. Инициативата за подобряване на обслужването продължи с учредяването в края на май на нов консултативен орган – Потребителски съвет. Той търси възможности за оптимизиране и за подобряване на обслужването на база на анализа на постъпили сигнали и препоръки в компанията и на най-добрите практики в Европа

Повече информация за инициативите на ЧЕЗ в услуга на клиентите й може да бъде намерена на корпоративния уебсайт www.cez.bg, на денонощната телефонна линия 0700 10 010 или в центровете за обслужване на клиенти.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Бай Иван

    0 0 Отговор
    Ми нормално ли е апартамент с една печка и бойлер да има консумиран ток колкото един завод.Такива сметки би трябвало да отпадат и без оспорване.Проблема не е в ЧЕЗ а в това ,че нямаме работоспособно правителство което да се грижи за нас.