"Всеки подкуп, даден на пътя, води до катастрофа. Ако аз си позволя да извърша нарушение, продължавам да извършвам това нарушение в бъдеще. В един момент това върви към катастрофа. Камерите са средството, с което намаляваме корупцията на пътя”, заяви пред Нова тв. Любка Маринова, бивш служител на КАТ-София.
"Трябва да си зададем въпроса защо хората са склонни да дадат подкуп. Отговорът е, че ако не ги дадат, влизат в една изключително бюрократична процедура, която отнема минимум 6 месеца.
Имаме писане на акт, после възражение, след месец издаване на наказателно постановление. Следва игра на котка и мишка за връчването му. След това отиваме в съда да го обжалваме, ангажираме съдия, отива се на дело.
Има втора инстанция, след което наказателното постановление влиза в сила и тогава държавата започва трета процедура по събирането. Изпадаме в една ситуация, в която за акт, който е 50 лева, държавата е похарчила между 200 и 400 лева да си го събере”, обясни Владимир Тодоров, председател на Асоциацията на пострадалите при ПТП.
"Не знам защо депутатите от правната комисия смятат, че този закон, който е от 69-а година, е някаква свещена крава и не искат да го променят”, допълни Тодоров.
"Очевидно КАТ е сбъркана институция изначално. Трябва всичко да се ликвидира и да започне по нов начин и с нови хора”, на мнение е адвокатът Николай Хаджигенов.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 running wild
Инак няма оправия. Всеки гледа "държавния кокал" - заплатка и келепирче някакво: я подкупче, я кръшкане, я съвместяване на държавно+ часпром (особено възголемите стопански далавери! Крайно време е да започне да се работи, по европейски!
12:12 23.11.2014
2 алкап
14:03 23.11.2014
3 алкап
14:05 23.11.2014
4 Слонобикотръбозъб
15:16 23.11.2014
5 КАТ
15:27 23.11.2014
6 мвр
16:25 23.11.2014
7 тошибиян
16:29 23.11.2014
8 някой си
17:35 23.11.2014
9 onq s konq
20:08 23.11.2014