Автомагистрала „Хемус” ще бъде изградена, но не с европари, а със средства от държавния бюджет. Те пък влезли в хазната, благодарение на ефективната борба с контрабандата. Това обясни пред Нова телевизия министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова.
Тя коментира обявеното в понеделник от премиера Бойко Борисов замразяване на проекта.
Според Павлова то се наложило, тъй като ще има промени в процедурата за избиране на изпълнител. Вече одобрените два консорциума са кандидатствали, когато все още е имало възможност „Хемус” да се строи с пари от Брюксел. Сега обаче трябва да се обяви нова обществена поръчка за реализация на проекта със средства от държавния бюджет – около 800 млн. лева.
„Процедурата, протекла досега, е напълно законосъобразна”, категорична бе министър Павлова.
В понеделник премиерът обясни, че не иска да остават съмнения за това, че спечелилите поръчката компании са победители, защото зад тях стоят определени политически и бизнес фигури.
„Не искаме да остане сянка на съмнение. Правят се опити да ни пришиват към определени кръгове или лица, защото така е удобно. Целта е да се дестабилизира правителството”, коментира регионалният министър.
Новата процедура за избор на изпълнител на АМ „Хемус” ще бъде обявена, веднага след като окончателно приключи настоящата, обясни Павлова. И допълни, че индикативната стойност на проекта е по-ниска от реалната, защото е изчислявана преди да е имало реален, идеен проект.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 незнайко
Коментиран от #3, #13
09:32 16.02.2016
2 опсмопсус
Но щом сме прости, ще ни стрижат!
09:32 16.02.2016
3 Знайко
До коментар #1 от "незнайко":
Защото в тези граници се опитва да оцелява и СЕВЕРНА БЪЛГАРИЯ! И освен разни туристи и търговци, пътуващи до Гърция, е нормално да се развива и някакво препитание под формата на промишленост и в Севера! А иначе - и на най-големите глупаци им е известно, че голямата далавера е в строителство на пътища, т. че това правителство ще отдели и от залъка на пенсионера, ама ще строи, строи, строи... Ако още нещо не ти е ясно - ограмоти се!10:01 16.02.2016
4 читател
10:41 16.02.2016
5 Динка
11:14 16.02.2016
6 кроко
11:25 16.02.2016
7 Моли
11:40 16.02.2016
8 Генадий
12:34 16.02.2016
9 Не е верно
Коментиран от #12
12:42 16.02.2016
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 гост
13:54 16.02.2016
12 ссс
До коментар #9 от "Не е верно":
Aaaa не обиждай цирка! Циркът е нещо хубаво - вид изкуство.Виж ако говорим за държава - бардак то на това прилича с всичките му персонажи вътре в него...
Иначе за парите с които щели да финансират може да се обобщи "от къде дошли, там отишли" хаха
...и после минетка 300 лв
14:15 16.02.2016
13 УУУУУУ
До коментар #1 от "незнайко":
Спря я защото му е малка комисионната Изглежда е паднал под 17%... Добре че беше този гаф та да разберем че се прави с пари от Бюджета...иначе всичко беше мъгла...Веднъж ни дерат с пари за магистрали...втори път с пари за винетки и за в бъдеще с тол такси,...ТАКА Е ПРИ МУТРЕНСКО БАНДИТСКО УПРАВЛЕНИЕ...15:46 16.02.2016
14 mediator37
Забравяте, че имаше правителства, които само крадяха, заменки правеха, реституираха си имоти и нищо не построиха. Кобурга щеше да довършва ТРАКИЯ за 1,4млрд., а Б.Б. я довърши за 120 млн. лева. Гешенка не беше малък.
Да довършва и ХЕМУС и това е. Поне да знаем, че пътища имаме. Да се налапат, да се наплюскат накрадат и о.ерат, но веднъж завинаги да е свършено нещо докрай.
Коментиран от #16
16:14 16.02.2016
15 Vasik Atanasova
ДНЕСКА КАЗА ПОЧВАМ Е ТОВА Е !
18:12 16.02.2016
16 УУУУУУ
До коментар #14 от "mediator37":
Kобурга искаше да сключи договор с португалска фирма за строеж на магистрали,,ПОРТБУЛ" за строеж на магистрали за 4млн. лв. на километър...при реална цена 1,5млн ..а мутрю строи за 10млн. на километър...Прав си че всички крадат ..но тиквата краде на едро..няма насищане...не че и ,,царя' беше стока...и той строеше...Чешмички....19:22 16.02.2016
17 неутрален
21:42 16.02.2016