30 Декември, 2016 02:30 24 443 44

Удар е причинил взрива в Хитрино

  • хитрино

Никога не сме се сблъсквали с инцидент от подобен мащаб, признава експерт

Удар е причинил взрива в Хитрино - 1
Снимка: БТА

“Получените деформации на фланцевото съединение категорично показват, че са вследствие на механичното въздействие при обръщането на цистерната.” Това разкри в ексклузивно интервю за “24 часа” Красимир Купенов.

Той е главен инженер на производство “Транспорт и съхранение на нефтопродукти” в “Лукойл Нефтохим Бургас” и част от екипа, който бе помолен от кризисния щаб в Хитрино да помогне със своята експертиза за овладяване на ситуацията в селото.

Седем загинаха и 29 бяха ранени след зверски взрив на газ в Хитрино на 10 декември. Щетите в селото са огромни. Никога не сме се сблъсквали с инцидент от подобен мащаб, призна Купенов. Той похвали кризисния щаб за бързите действия по евакуация на хората от пострадалото село. Експертът разкри колко трудно е било обезопасяването на цистерните, за да няма разрастване на инцидента.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Факта

    29 2 Отговор
    Това е последица. А коя е причината, да се обърне влака? Влязал е с нормална ниска скорост, тогава кое е причинило излизането от релсите? Ето това е важното, а е ясно, че удара на цистерната, може да доведе до пожари... КОЙ Е ПРИЧИНИЛ ИЗЛИЗАНЕТО ОТ РЕЛСИТЕ И КАК? Казват не било от взрив. но е възможно умишленно отклоняване на релсите в друг коловоз и когато минат няколко вагона да се върнат обратно - това дерайлира задни вагони и ...излизат от релси. теорията на случайностите не важи. НЕЩО Е ПРИЧНИЛО ДЕРАЙЛИРАНЕТО И НЕ СА МАШИНИСТИТЕ, вероятно. Но причината вероятно е в отговора: Чии са били цистерните и за кого и къде са пътували?
  • 2 гост

    9 2 Отговор
    Защо не кажат, че не всички цистерни са били по стандарт, имало е и такава, която не е отговаряла на днешните стандарти и не е могла да вземе завоя с висока скорост. Оттам следва верижна реакция и е логично, че след като не са на релсите цистерните са получили удар и последващ взрив. Важното е, че са карали с висока скорост, че са използвали нестандартна цистерна, която не е предназначена за опасни товари и не са имали застраховки. Затова ли се изсипват политиците да покриват какво се случва там? Никой не допусна обвинение на фирмата. Замислете се дали е редно да се даряват повече пари за това селце отколкото за Българската Коледа. И отделно, ако е верно ест. да се раздадат десетки милиони за къщи, които не са стрували и 10х.лв на бройка. А болните деца, а медицинските услуги, а беднотията? Защо даренията на българите трябва да отиват за инцидент, предизвикан от частна фирма и никой не заявявява позицията, че частника трябва да поеме вината, а не да се използва добрината на хората.
  • 3 Fanetti Mazakura

    1 1 Отговор
    Постоянно се ядосвам на журналя- защо не отидат да зададат важните въпроси на собственика на вагоните- КОЙ ЩЕ ПЛАЩА ЗА ЩЕТИТЕ И КОГА? Никой от нормалните хора не го интересува защо са дереайлирали вагоните, с какво са били пълни, и как са се обърнали- това са неща, от които да се интересуват застрахователите. Хващам се на бас по пакет печени фъстъци, че не потърпевшите семейства ще има само извинително писмо, че това няма да се повтори.
  • 4 гост

    3 1 Отговор
    Публикувано във факти.бг: Той е главен инженер на производство “Транспорт и съхранение на нефтопродукти” в “Лукойл Нефтохим Бургас”-ами какво да каже,нали ако не са виновни машинистите тия цистерни са натоварени в лук оил,а пък там я са били запечатани добре я не?И от къде на къде,ще викат него като експерт при положение,че лук оил са страна по случая?
  • 5 знаещият

    4 0 Отговор
    Трагедията в Хитрино е закономерен завършек на всичко случващо се в БДЖ и в България през последните десетилетия. БДЖ е огледален образ на съборения вече 20-ти блок в Ямбол. Не може тридесет години да не се инвестира нито един лев и само да се краде. Не може да искаш да си в Европа ,а влаковете да делайрират при 80км/ч (ако скоростта на влака не е била и по-ниска). Знаят ли министрите с каква скорост се движат влаковете в Англия,Франция и т.н.(Китай ,Япония те са извъм Европа). Къде е проблема? В скоростта ли ? Сега ще обвинят нещастните машинисти , защото така е най- удобно на всички .
  • 6 БДЖ смях

    0 0 Отговор
    Ееее при нас се движат с 40 в Китай с 400 почти няма разлика. http://dariknews.bg/view_article.php?article_id=1605570
  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 1877 DanielKat

    0 0 Отговор
    Огромное тебе СПАСИБО
  • 1878 Thomaspok

    0 0 Отговор
    На нашем сайте представлен калькулятор Осаго онлайн с последними
    изменениями и тарифами действующими в 2021 году.
    Вы можете воспользоваться всеми преимуществами онлайн-калькулятора ОСАГО благодаря прозрачности системы страхования и возможности автовладельца заранее рассчитать цену на страховой полис .
  • 1879 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 1880 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 1881 Thomaspok

    0 0 Отговор
    Осаго онлайн
    Каждому автолюбителю рано или поздно приходится столкнуться с необходимостью проходить технический осмотр своего авто — эта процедура на данный момент является обязательной для всех транспортных средств. Однако частоту прохождения осмотра определяет возраст автомобиля. Так, согласно действующему законодательству легковые автомобили старше 10 лет должны проходить технический осмотр ежегодно, причем за просроченную диагностическую карту предусмотрен штраф. Более молодые транспортные средства в возрасте от 4 до 10 лет имеют небольшую поблажку — им необходимо проходить техосмотр один раз в 2 года. И только владельцы новых авто могут не появляться в специализированных пунктах до тех пор, пока транспортному средству не исполнится 4 года.
    В последнее время правила прохождения техосмотра претерпели некоторые изменения, ознакомиться с которыми необходимо каждому автолюбителю. Теперь регламент стал чуть жестче и обязательно включает в себя следующие правила:
    1. Техосмотр обязательно должен проводиться «вживую», то есть необходим реальный осмотр автомобиля. Получение диагностической карты с помощью онлайн-сервисов, которые обещают быстрое оформление документа без фактического осмотра машины, является незаконным. И несмотря на уверения этих сервисов, что карта учитывается в базе ГИБДД, рисковать не стоит. Среди пунктов, проводящих диагностику автомобиля, следует выбирать проверенный и сертифицированны
  • 1882 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 1883 MichaelSnant

    0 0 Отговор
    Военный суд Мьянмы приговорил журналиста США Дэнни Фенстера к 11 годам тюрьмы.
    Журналист был признан виновным в нарушении иммиграционного законодательства, незаконной ассоциации и уважения инакомыслия в сторону вооруженных сил.
    Ранее на этой неделе ему были предъявлены еще два обвинения в саботаже и терроризме, которые предусматривают максимальное наказание в виде пожизненного заключения.
    Его суд по новым статьям начнется 16 ноября.
    Молодой человек 37 лет, возглавлявший редакцию интернет-сайта Frontier Myanmar, был задержан в международном аэропорту Янгона в весной. Кроме него было еще множество, задержанных после военного переворота в феврале.
    Как говорит Frontier, Денни до этого работал на независимый новостной сайт Myanmar Now, который критиковал вооруженные силы после переворота.
    «Доводы основывались на утверждении, что журналист был членом запрещенного средства МИ Myanmar Now. Журналист ушел из Myanmar Now летом 2020 года и присоединился к Frontier в следующем месяце, поэтому на момент ареста в мае 2021 года он работал с Frontier более девяти месяцев ", - сообщали в новостях.
    «Нет абсолютно никаких причин осуждать Дэнни по этим обвинениям».
    Переворот в Мьянме: из-за чего все это?
    Приговор журналисту был вынесен через некоторое время после того, как арестовали фрилансера японца в Мьянме по обвинению в рассылке дизинформации.
    Юки Китадзуми, работавший с крупными новостными агентствами Японии, был практически единственным иностранным
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове