Тунелът "Ечемишка" ще бъде отворен, когато бъде осигурено безопасното преминаване на хората, старият път се поддържа в проходимо състояние. Дотогава водачите на леки автомобили може да използват стария път. Товарните автомобили са пренасочени през Искърското дефиле и през АМ "Тракия" и през проходите може да се насочат към Северна България.
Това заяви директорът на дирекция "Поддържане" в Агенция "Пътна инфраструктура" инж. Георги Златев пред БНТ. Формирана е комисия, която да провери металната конструкция. Няма период за ремонт на тунелите, тук се правят огледи и когато констатираме нужда от ремонт. През септември беше направена профилактика, тогава нямаше индикации за проблеми.
Жена загина на място вчера, след като осветително тяло и мазилка паднаха върху автомобил в тунела "Ечемишка". Автомобилът е бил управляван от брата на жената, който е с нараняване на главата.
По думите на Златев никой не е целял да се стигне до такъв тежък инцидент. Това са метални конструкции на над 30 години, имаме значителна корозия, точно затова разчитаме на експерти, заяви в заключение инж. Златев.
Нормативната база изисква два пъти годишно да се прави обследване на съоръженията, трагичният случай показва, че болшинството от тези съоръжения в България не се поддържат адекватно,коментира в "Преди всички" по БНР инж. Ясен Ишев, член на Управителния съвет на Научно-техническите съюзи по транспорта:
Според мен и според това, което чувам, а и съгласно нормативната база, тези преглед, които се правят на съоръженията, включително и металната конструкция на тунелите, се прави два пъти в годината – пролет и есен, и се дава заключение дали те са годни за експлоатация или трябва да има някакви превантивни или по-тежки ремонти.
Тунел "Ечемишка" не е ремонтиран от 1984 година, когато всъщност е бил пуснат в експлоатация. Сега едната тръба на тунела е в ремонт и движението се извършваше двупосочно в другата тръба – в посока столицата:
Лятото и есента на миналата година, преди да се затвори дясна тръба лява тръба е била затворена на тунел "Ечемишка", направени са всички обследвания на металната конструкция, която носи осветителните тела и след това се е знаело, че шест месеца дясната тръба ще бъде затворена, движението – двупосочно в лявата тръба … И, предполагам, че са дали това разрешение, обясни инж. Ишев.
Действащата нормативна уредба задължава обследващите конструкцията инженери, освен технически доклад, да изготвят и технически паспорт на съоръжението, в който има определени точки, където обследващият инженер е длъжен да запише задължителните и препоръчителни мерки, които трябва да се изпълнят, за да не се допускат аварии на съоръжението. В този документ трябва да бъде оказан срокът на проверките на съоръжението и дали е годно за експлоатация въобще, каза за "Хоризонт" Цвятко Тужаров от Управителния съвет на Камарата на инженерите в инвестиционното проектиране.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Алфата
11:28 06.02.2017
2 гост
12:05 06.02.2017
3 Враг
12:11 06.02.2017
4 Варна
За 5 години имаме 3 парламента и 5 правителства!
Новите депутати в тези 3 Народни Събрания са около 10 души. Всички останали 230 са познатите стари кърлежи!
Нима искате пак да им дадете шанс да не правят нищо?
Смята те ли че могат да се преродят и да започнат да работят?
Докато не се назначат хора за пример, докато не намерим онези които ще работят така както е нужно ще има такива случаи като тунела ... Да напомня, че в последните 2 години имаше не малко примери в които посредата на шосета има стълбове, дървета и т.н
.
Какво очаквате тогава? - Само не им говорете че нямало кой да изберете! Това е всеки друг, различен от старите в парламента.
Без значение! - Просто избирайте всеки друг но не и тези!
Ако така не стане, то примерът на Румънците ако не от сега, то от 1989год., който в крайна сметка доведе до разстрел !
16:17 06.02.2017