26 Март, 2018 08:17 23 941 24

Ударно вкарват танкери с горива преди нов закон

  • танкер-
  • горива-
  • внос-
  • бензин-
  • дизел

Проверяват дали се съживява стар канал за контрабанда, но с участие на нови играчи

Ударен внос на горива по море с танкери върви в България от началото на годината, като само през последните два месеца са били разтоварени 9 плавателни съда, разкрива в. „24 часа“.

Тези данни са били изнесени от петролната и газова асоциация на закритото заседание на парламентарната комисия за борба с контрабандата в четвъртък. Че темата е била обсъждана тогава, потвърдиха и различни депутати, присъствали на заседанието. На въпросното заседание бе приет на първо четене и новият закон за горивата, който определя правила в бранша.

Последният танкер с горива е акостирал в петък следобед в пристанище ПЧМВ във Варна. Името му е “Тети” и плава под руски флаг. В документите е отбелязано, че е пътувал от Новоросийск, където е натоварен на 20 март.

От тях прави впечатление, че при максимален товар от 7501 тона, танкерът е натоварен с 5123 тона. Това означава, че 1/3 от вместимостта не е била заета. Именно това привлякло вниманието на контролните служби, тъй като нямало логика да се плаща курс, при който не се запълва целия капацитет на танкера. Службите се усъмнили и заради разтоварването на горивото в митнически склад, където няма контролни и измервателни уреди.

Поради това от митниците и НАП са поставили танкера под наблюдение, за да проследят как върви разтоварването на горивата и дали не става въпрос за опит за контрабанда чрез декларирани по-малки количества от действително доставените. Проверка щяла да бъде направена и на останалите танкери, минали пак през митнически складове от началото на годината.

Според източници от митниците активизирането на вноса на горива през тази схема се дължи на предстоящото влизане на промени в закона за акцизите. Те гласят, че от юни и митническите складове са длъжни да имат измервателни уреди. От службите подозират, че преди да се изпълни това изискване, се е подновил стар канал за контрабанда на горива. Схемата вървеше силно през 2015 г. именно с танкери по море. Доставките тогава тръгваха най-често от Турция, минаваха през Гърция и стигаха до България.

След като пристигне у нас, танкерът отива на пристанище, в което няма измервателни уреди. Обикновено това са по-малки портове по Дунав, има и на Черно море, които са регистрирани като митнически складове. Те са осем и там няма и постоянен контрол, а митничари се викат само когато има пристигнал танкер.

При разтоварването на горивото се прилагали различни схеми, за да се избегне митническият контрол. Едната била вписване в пристанищния дневник, че танкерът е отпътувал, докато той е преместван на друг док. По документи разтоварването е било в продължение на два дни. Тези количества се внасяли легално. На практика обаче разтоварването продължавало десетина дни, а източените през това време горива се продавали контрабандно.

Друга схема била чрез ремонти. Танкер заявявал, че няма товар и иска да влезе в дадено пристанище за поправка. Това най-често се случвало в портове в Бургас, Варна и Русе. Всъщност плавателният съд бил пълен с горива, които се разтоварват директно в автоцистерни, след което се продават през ведомствени бензиностанции или в малки обекти, които нямат връзка с митниците.

Този канал бе затихнал през последната година, а сега се съживявал, но от нови играчи. Те бързали да вкарат повече горива през тази схема, преди да са влезли в сила изискванията за измервателни уреди и в митническите складове.

Това била и една от основните причини дза напражението в петролния бранш заради предложения закон за горивата. В него има текстове, които забраняват продажбата на бензин и дизел от ведомствени бензиностанции на частни лица. За собствениците на другите бензиностанции се вкарва изискване за банкови гаранции и образователен ценз. Ако тези текстове бъдат приети, ще се пресекат основни канали за продажбата на нелегални горива.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 112

    45 8 Отговор
    Да ги приемат по-бързо тези закони.
  • 2 заплата среу работещи закони

    181 1 Отговор
    Питам Независимата Съдебна ВЛАСТ и 240-те разбойници, как ще отвориш митнически склад без необходимото оборудване и лиценз. Какви ялови закони и наредби измислихте до сега за да царува тази контрабанда? Защо вземахте заплати до сега , като сте създали един голям батак ? Отговарям, за да се облагодетелствате само вие , крадци, разбойници, родоотстъпници, корумпирани нагли мошенници.
  • 3 Будалата

    117 11 Отговор
    Герб са най големите тарикати. Парадират че всичко цъфти и върже а крадат като за последно. Забравихте Ало Ваньо, лека му пръст. Нищо ново под слънцето.

    Коментиран от #13

  • 4 анализатор

    63 3 Отговор
    Тези митнически складове нали са собственост на митничарски структури Как ще контролират тогава-собствения си бизнес ли чрез братовчедката
  • 5 анализатор

    53 0 Отговор
    едните складове МИТНИЧЕСКИ а другите НАПовски
  • 6 Жико

    50 15 Отговор
    Оставете ги тези танкери. Докато се занимавате с глупости бай Иван пак прекара пет стека без бандерол.Нека оставим правителството да си работи на спокойствие.
  • 7 Делио

    37 11 Отговор
    О Боже, каква глупост. Има очебийна разлика м/у натоварен и танкер под баласт. За ремонт влизат само танкери с измити и чисти танкове GAS FREE. Много рядко някой пробва мошенгии и един се запали и гръмна на Терем във Варна миналата година. За да разтоварват нелегални количества значи поне 20 човека да знаят включително митничари, как си я представя някой тая работа?

    Коментиран от #8

  • 8 Ave

    54 2 Отговор

    До коментар #7 от "Делио":

    Мен, цяла България знае... Ти можеш ли да отвориш склад без връзка с митница и нап? Не? Бат Валю може...
  • 9 Мнение

    52 0 Отговор
    Искат ли винаги могат да ги разкрият и разобличат. Има толкова служби полиция всичко. Ако трябва ще проверяват всеки плавателен съд които влиза и пак ще ги озъптят, ама не искат.
  • 10 незнайко

    38 1 Отговор
    Защо се говарят тези смешни неща !!! Танкери, цистерни на колела, това да не са игли в купа сено ??? Къде са контролните органи ??? Нямат право да правят проверки ли ??? КОГО ЗАЛЪГВАТЕ ???
  • 11 Ама сте

    12 9 Отговор
    Кухи гъдулки всичките, бива бива ама чак толкова? Пуснаха една фалшива новина и ще се избиете да коментирате кой от кой по големи разбирачи и специалисти. Във всяка нормална държава вноса и износа не става само през едно пристанище - разбирай "Лукойл" нормално е да има конкуренция, въпреки че стотици хиляди тонове минават през Росенец и някакви 5000 тона минали през Пчмв. И за стотиците хиляди тонове не се плащат адекватни данъци, но бай Ганьо е проз и виновни са му всички и едно изречение може да го настрои да посече и майка си.А кой е източника на новината Ганьо не мисли? И че танкерите не се пълнят на 100 процента Ганьо не знае.

    Коментиран от #16

  • 12 от Сараите

    15 2 Отговор
    А досега защо не бяха приети тези закони, бееееееее, лобисти Златеви?Чак сега ли се сетихте? Защо Дедесари и контрабандисти са на свобода в тази псевдодържава Бойкова?
  • 13 По голям Будала

    12 4 Отговор

    До коментар #3 от "Будалата":

    Те щото предишните не крадяха хич
    Да бее , Вервайте ми шъ въ управа
  • 14 Ник

    29 2 Отговор
    ПЧМВ-то е на Гриша Ганчев, който не е особено голям на Борисов. Като не е приятел на вожда го следят редовно.
    - Обаче когато става въпрос за приятелите на вожда... - Там всичко е изрядно!
    Какво влиза и излиза през Росенец знаят малцина. - Така както е и с пристанището на Цветелина Бориславова взето уж няма нищо общо с Борисов.
    -Така нареченото рибно пристанище на Цветелинка е затворено и обградено със сгради а там полиция и митничари няма. - Какво ли се случва там? -А на пристанището на Пеевски? - А на Домусчиеви? - А пристанищата на ТИМ?
    Изброените приятелчета на Борисов, все нямат нищо общо с него!
  • 15 Гост

    15 2 Отговор
    Не е истина каква рекламна кампания се направи на този закон! И пак в този контекст - “влязъл танкер” на ПЧМВ, а колко са влезли на Росенец? Имам чувството, че в тази държава, всички са измамници, освен големите и богатите, които са станали такива благодарение на силните си морални устои!
  • 16 mediator37

    5 0 Отговор

    До коментар #11 от "Ама сте":

    Нали още Ваньо Танов сложи разходомери на Росенец на Лукойл. Искаш да кажеш, че фейка е дело на Лукойл. Тогава как Лукойл точат нелегално танкери, след като има разходомери? Обясни!

    Коментиран от #17

  • 17 Няма

    3 2 Отговор

    До коментар #16 от "mediator37":

    Да мога да ти го обясня накратко, просто не коментирайте. Все едно ти да си 20 години кардиохирург и някой баба магазинерка да коментира по темата. Че на въпроса Ваньо Танов искаше да сложи ама не сложи на всякъде ( говоря за Лукойл) там е контрабандата. Тука вкарали един танкер и милион глупости се изприказваха. За терем че вкарвали танкери и точели горивото е такава глупост че не си зас.ужава...Просто важното е да не коментирате ако не знаете за кво иде реч.
  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Palin gluposti

    5 1 Отговор
    Тази статия ( или новина ) е голяма простотия!
  • 20 Бай Благой

    0 0 Отговор
    не се ли замисляте къде ще ги съберат като ги "вкарат"?
  • 21 istinata

    13 0 Отговор
    Танкера тети е с IMO 9540352 и MMSI 273359070 . Построен е през 2010г .В момента е плава под Руски флаг и Дедуейт 7509 тона

    Дедуейт е товароподемност на един кораб. Изразява се обикновено в тонове. Дедуейт включва полезния товар(стоки) и гориво, вода, снабдяване, обслужващи товари и др. Тоест това не е обема на карго танковете а обща товароподемност на плавателният съд. Или по просто казано ако натоварите този кораб с 7000 тона полезен товар тои ще потъне. А размислите за истиноста на статията оставам на всички вас.

    Коментиран от #24

  • 22 Жеков

    2 1 Отговор
    После ми обяснявайте, че държавата не е лош стопанин!
  • 23 Тиквоукротител

    1 0 Отговор
    А в окупираната от Лукойл територия в Росенец някой знае ли какъв Новичок влиза и какъв държавен резерв излиза?
  • 24 Браво

    0 0 Отговор

    До коментар #21 от "istinata":

    Отличен коментар!
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове