Започна изграждането на нов участък от АМ „Хемус”. Отсечката от 9,3 км е от Ябланица до Боаза.
Първата копка на участъка беше направена от министрите на регионалното развитие Николай Нанков и на финансите Владислав Горанов и вицепремиерът Томислав Дончев.
Ремонтните дейности възлизат на 55 млн. лв. Строителството трябва да приключи в срок от две години, но Нанков увери, че участъкът ще бъде завършен по-рано.
Той допълни, че до два месеца ще започне и реалното строителство на участъка от "Хемус" от Шумен до Търговище на п.в. Белокопитово.
По думите му, магистралата е приоритет за правителството, в момента тече проектирането на участъка от п.в. Боаза до разклона за Ловеч, Плевен с дължина 52 км и, ако няма обжалване на процедурите, до края на годината и там ще започне реалното строителство. Започва и проектирането на следващите 85 км до Велико Търново.
Нанков каза също, че очаква през 2019 г. и в двата участъка да има реално строителство. По думите му, до 2025 г. цялата магистрала трябва да бъде завършена като за това ще са необходими още 1,3 млрд. лв.
Финансовият министър Владислав Горанов заяви, че това са най-смислените инвестиции, направени от това правителство, за да може да се разкъса възелът, в който е "впрегната" Северна България.
"Аз убедено вярвам, че, когато бъде завършена магистралата, обещанието, с което преди малко повече от година обикаляхме тази част на България по продължение на магистралата, сигурен съм, че, когато завършим този проект, Северна България ще започне да догонва Южна.Трябва да имаме приоритети, трябва да развиваме регионите", коментира още Горанов.
Вицепремиерът Томислав Дончев каза, че правителството има голямата задача да направи така, че по-голямата част от Северна България да не е провинция.
"Противно на това, което виждате, ние не инвестираме в асфалт и бетон, ние инвестираме само в хора. За нас е важно те да могат да пътуват, да работят, да стават по-богати и да се развиват, това е крайната цел, за да може столицата да е свързана с морето, за да може нито една част от територията на Северна България да не е отделена."
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Реалист
Чудесно е да мога да стигам от София до Варна за 3 часа, както е в момента до Бургас.
Хем ревяха бсп-те че асфалт не се ядял, хем една магистралка докараха само до ПРАВЕЦ. Що така бе? Щото правешкия селянин беше от там.
Това бсп-те си мислят че ние рупаме доматите с колците и не помним. Пожелавам на ГЕРБ поне още 12 години управление.
18:51 27.03.2018
2 Ботев
Коментиран от #3
19:00 27.03.2018
3 Реалист
До коментар #2 от "Ботев":
Шегуваш ли се? Къде, освен в пустинята можеш да направиш 2км на ден?Я си представи хълмовете около Велико Търново и ми обясни като как ще стане това което си написал... Или типично по български - първо да ги оплюем.
19:24 27.03.2018
4 Варна
За 9,3 км ще платят 55 млн.! Това прави почти 6 млн за километър!
Това скъпи ми съграждани е чиста проба кражба!!!!
А това че за 9,3 км са се наредили трима хашлака, е чиста проба PR
Коментиран от #6
19:31 27.03.2018
5 Morgoth
19:39 27.03.2018
6 Реалист
До коментар #4 от "Варна":
Ти понеже си наясно, ще ни обясниш колко е нормалната стойност ТОЧНО ЗА ТОЯ УЧАСТЪК според теб. И може и да ни кажеш дали си строителен инженер...Абе с две думи - ти си "атипичен българин" разбиращ от всичко, нали? Как беше - "много-странно развита личност" от времето на социализЪма.
Коментиран от #7
19:51 27.03.2018
7 Варна
До коментар #6 от "Реалист":
Ако съм атипичен ще съм горд! - Надявам се да съм такъв!- Съветът ми е да не ползваш думички, чието значение на ти е ясно!
- Освен това израза от типа на : - " с две думи" е редно да дадеш определение с две думи, а не цяло изречение.
Иначе по темата ... - Тази отсечка не се характеризира с някакъв тежък релеф, което на практика означава цената не би трябва лда бъде натоварена. Второ! - Тези от АПИ преди има- наяма 2 месеца съобщиха, че пътят ще бъде намален с 2 ленти. - Тоест говорим за път с по 2 платна в двете посоки вместо с 3!
А иначе съм икономист по образование. "Поназнайвам" това онова за счетовостсво, финанси и радзбира се финансово-икономически анализ. Изкарвам си сам хляба и не работя в някоя държавна институция и не съм наемем работник повече от 10 години.
Пътувам често по работа из страната, от единият до другият край.
Накрая .. -Не разбирам от всичко, но "поназнайвам" от доста неща. Минал съм през доста браншове , вкл. и строителството.
Когато знаеш, че Борисов е дал на концесия повечето кариери в страната на ТИМ. - То не е трудно да се сетиш, че чакъла ще мине през тях и то на завишени цени. А като разгледаш обществените поръчки за пътища, лесно се вижда, че Валентин Златев и Пеевски някак странно прибират повечето от търговете.
Ако през 2016 не се получило скандал точно за отсечките София до Ябланица, то приятелите на Борисов щяха да откраднат почти 1 млрд лева.
А за да нямаш съмнение, то ще потвърдя, че ненавиждам Бор
Коментиран от #10
20:25 27.03.2018
8 Шаран БГ
Колко тунела, колко виадукта - как се строят? Сегашните юнаци не могат да осигурят само поддръжката им. Забравихте ли , че бяха убити хора от падащи елементи в тунелите ??
Като карам по магистралите на Германия - дреме ми , че ги е строил Хитлер , К.Аденауер или Меркел! Хубаво е, че ги има !!!
От написаното по-горе разбирам, че до две години ще приключи строителството на отсечката Ябланица- Боаза - 9 300 метра. Нищо не се казва за стойността на строежа. Казва се, че ще има РЕМОНТНИ ДЕЙНОСТИ за 55 милиона лева.Нали ремонт са прави ПОСЛЕ - след приключване на строежа. Ама чак пък веднага - това го има само у нас.
Или така тъпо е написано или аз съм доста тъп, че нищо не разбирам.
Навсякъде по света политиците крадат! Те и за това са властници! Ама ,Бога ми, в Западна Европа крадат до 30 % - а 70% влагат, че се вижда - все нещо правят! Тука се сбъркаха нашите - само 30% влагат, за да направят нещо и ни проглушават ушите.Стига бе! Спрете се! От кумова срама ........
22:52 27.03.2018
9 Bingo
00:18 28.03.2018
10 Реалист
До коментар #7 от "Варна":
Само потвърждаваш думите ми за "много-странно развита личност" - цитирам те "Минал съм през доста браншове , вкл. и строителството."Минал си ама не си успял... Това доказва само че си некомпетентен да даваш оценки на база на собствен опит.
А за ТИМ не говори глупости - Ескана(ТИМ) взе кариерите в Североизтока МНОГО ПРЕДИ ГЕРБ да съществува като партия. Или си мислиш че само ти знаеш какво става във Варна.
И един съвет -омразата ти пречи да мислиш обективно. Прочети отново първото изречение на статията - става въпрос за строителство на "магистрала". Би трябвало в такъв случай да очакваме по 3 платна в посока (вкл. аварийната лента).
МИСЛИ, не "мрази"...
А за ВИНС Варна (Икономическия) навремето имаше една шега с абревиатурата от самите студенти - Влизаш, Излизаш, Нищо не Ставаш (ВИНС):):):)
Коментиран от #11
09:32 28.03.2018
11 Варна
До коментар #10 от "Реалист":
Бих ти отговорил по- подробно, но все пак е работен ден!Не ми се прави на отворен! За гърба си имам над 20 години стаж. Нормално е да смениш няколко работни места до като направиш собствена фирма за да работиш за себе си. Работих и като ученик по времето на СОЦа, просто защото така съм възпитан.
А когато работата ти е свързана с продажби, логистика и управление... Бранша не е от особено значение. За няколко месеци си наясно и със спецификата на отрасъла и на фирмата.
Виж на теб ако не ти стига акъла за повече от един бранш това е друга работа! - Иначе няма нужда да ми обяснаваш за ТИМ. - Ако не си в структурите им едва ли ще ме изненадаш с информация.
А понеже виждам че много плямпаш има достатъчно разчети за цени на чакъл с различна едрина за тон/ кубик както и за транспорта и та. Грубите сметки показват че за 20 метра ширина на шосето с височина около метър от основата и дължина около километър са необходими около 40 000 тона чакъл. Цената според едрината се движи от 9,5лв/ тон до 35 лв за най ситната фракция.
Като последната се ползва за дебелина на слоя не повече от 10 до 20см. В основната си част ползват едрата фракция до 120мм. Колкото и да смяташ цената на материалите не надхвърлят 1,5 млн. лева/км. При 6 лентов път с ширина на платното от 3 метра.
Другото драги са празни приказки! Вземи да посмяташ малко преди да дрънкаш простотии във възхвала на пожарникаря!
Коментиран от #12
13:18 28.03.2018
12 Реалист
До коментар #11 от "Варна":
Паааак затвърди мнението ми - ТИ КОЛКО МАГИСТРАЛИ САМО НА ЧАКЪЛ СИ ВИДЯЛ??? Айде да не ни правиш на балъци. Приказваш ОБЩИ ПРИКАЗКИ.Прав си, няма защо да си губя времето с теб - "много-странно развита личност" като теб едва ли има капацитет да осмисли чуждо мнение различно от опорните точки на Позитано.
А аз просто адмирирам всичко добро което се прави за Родината ми, без значение от партийната принадлежност. За жалост, на Позитано са събрани все "отбор юнаци - агенти" начело с мисис курнелия.
Апропо, ти защо не изкоментира кариерите на Ескана кога са взети? Нали си много наясно с бизнеса на ТИМ? ВИНС, прав съм, нали?
Коментиран от #13
13:47 28.03.2018
13 Варна
До коментар #12 от "Реалист":
Ти май си безработен? - Нещо гледам бързо отговоряш по никое време. А използването на определени словосъчетания издават принадлежността ти към крадливата партия ГЕРБ.А мнението ти се вижда! - Като си прегледаш общият сбор на оценките ... - Дава добра информация. Няма инокомислещи в тъпата ви авторитарна партия.
ИНаче ти дадох храна за размисъл за да пресметнеш евентуално колко би струвал 1 км, като започнеш от най- натоварената в сметките част. Та Където има суровина. Дори не си нправи сметката да пресметнеш не само количеството но и цифрите. Естесвено е да има не само чакъл но той е по- голямата част от строежа. Да беше направил поне малко труд да размърдаш клеясалият мозък. Хич не помисли да ли сметката е вярна? - Трябваше да пресметнеш как се прехвърля обема спрямо относително тегло на материалите. Щеше да забележиш че съм завишил цифрата сериозно но ти си празна хралупа. Лесно можеш да пресметнеш колко е цената на височинна 80см от едрия и 2 см от ситния. После да откриеш че ца транспорт цената на кубик се завишава с още около 2 лв. От там да видиш цените за валиране и полагане на асфалт, както и цената на асфалта и прехвърлянето му обем, спрямо тон. Има и цени на мантинелите в интернет и щеше с прасто око би разба бабешка сметка да установиш че кражбата е голяма ... - Направо огромна! А като добавич, че пътят ще бъде изграден като долепят платна към старият път, то щеше да видиш, че цената ще падне още надолу. Така направиха с "Тракия" Долепи
Коментиран от #14
20:15 28.03.2018
14 Реалист
До коментар #13 от "Варна":
И с компютрите си гола вода, нали? Щом ми даваш + и - в сайта като критерий. Не си чувал за ИП и смяна на МАК адрес. Ами ВИНС, какво да го правиш. Стига да искаш, даже и ти можеш да сложиш поне 10 + или -, ама то и образование трябва...Чакам да си подкрепиш твърдението за кариерите за ТИМ, цитирам те:
"Публикувано във факти.бг: Когато знаеш, че Борисов е дал на концесия повечето кариери в страната на ТИМ. - То не е трудно да се сетиш, че чакъла ще мине през тях и то на завишени цени."
Кога Борисов е давал на ТИМ "по-вечето кариери" бе.....?
Или си поредния празнодумец ръсещ "мозък" - компетентен от всичко по-малко и никъде професионалист...
За "атипичния" - имах в предвид че най-вероятно си "мургав", не исках да пиша направо "ц...н" за да не го изтрие модера. Анадън му?
За мен темата е приклчюена и не мисля да ти отговарям по-вече....
13:38 29.03.2018