Изпълнителният директор на фирма "Юнион Ивкони" Георги Атанасов заяви пред Дир.бг, че автобусът се е движил с 96 км/ч. по магистрала "Тракия" в момента на удара
Според резервационната система за билети на фирмата, в него са пътували 43-ма души.
Автобусът се е движил по маршрут Бургас-София, като в Сливен шофьорите са се сменили и зад волана е седнал 33-годишен водач, допълни Атанасов. В района на 27-ия километър край разклона за Вакарел, лек автомобил се е завъртял и е ударил странично автобуса, който се е преобърнал.
При катастрофата, станала около 11.25 часа, загинаха шестима души, а 22-ма пострадали са транспортирани в болница. Сред пострадалите има и дете.
4 от пострадалите бяха докарани в Спешното на "Пирогов". Сред тях са 3 възрастни и 1 дете.
13-годишното момче премина през детска противошокова зала на "Пирогов", където му се направиха прегледи от мултидисциплинарен екип и изследвания. Момчето беше качено по спешност в детския хирургичен операционен блок. Там му поставиха дрен, за да възстановят достъпа на кислород до организма.
Майката на момчето също остава в болницата, но в травматологията на "Пирогов". На другата пострадала жена, се наложи да бъдат направени и високоспециализирани изследвания, които показаха наранявания, които налагат тя да остане в пироговската хирургия.
40 г. мъж, пък беше прегледан и изследван в Спешното отделение. Той е с контузия на главата и след обработване беше освободен от болницата.
"Поднасям искрените си съболезнования на близките на загиналите в днешната тежка катастрофа на АМ „Тракия”. Надявам се всички пострадали бързо да се възстановят. От страна на болниците и институциите са предприети всички мерки за оказване на помощ на нуждаещите се", написа в официалния си профил във Фейсбук премиерът Бойко Борисов.
Цветан Цветанов също поднесе съболезнованията си на близките на загиналите при инцидента. "Поднасям съболезнования на близките на загиналите при тежката катастрофа на магистрала "Тракия". Пожелавам и бързо възстановяване на пострадалите. Уверен съм, че компетентните институции ще положат всички необходимо усилия, за да открият причините за тежкия инцидент и да не се допускат повече жертви и инциденти по пътищата", написа още той.
Разследването се осъществява под наблюдението на Окръжна прокуратура-София, съобщиха от пресцентъра на прокуратурата. На място работи екип от разследващи полицаи от Областна дирекция на МВР - София, под ръководството на дежурен прокурор, както и на заместник на окръжния прокурор. Продължава извършването на оглед на местопроизшествието, като паралелно с това се провеждат и разпити на свидетели.
Предприети са действия и за изземване на необходимата документация от фирмата - превозвач, собственик на автобуса. Създадена е необходимата организация за незабавно назначаване на необходимите експертизи - на първо място съдебномедицински експертизи на пострадалите лица.
Започналото досъдебно производство е за нарушаване на правилата за движение по пътищата при управление на МПС, от което по непредпазливост за причинени смърт и телесни повреди на повече от едно лице.
Причина за днешната тежка катастрофа с автобуса край Вакарел най-вероятно е "пътен инцидент, който касае и друго превозно средство", коментира на извънреден брифинг министърът на транспорта Ивайло Московски.
Министърът на регионалното развитие Николай Нанков заяви, че пътната инфраструктура не е причина за днешната катастрофа.
Два екипа на ИА "Автомобилна администрация" и прокуратурата разследват случая и извършват техническа експертиза на място. Екипи на МВР са в офиса на фирмата-превозвач "Юнион Ивкони".
Министър Московски каза, че техническото състояние на автобуса е добро, машината има удостоверение за техническа изправност, на 6 февруари т.г. е извършен технически преглед, за който има видеофайл. Конкретният автобус, извършвал превоза, е вписан в лиценза на превозвача.
Шофьорът на автобуса е с валидни свидетелство за управление, удостоверение за психическа годност и дигитална карта, са установили проверяващите екипи. В момента те продължават проверката по цялата документация - за спазване на графиците, медицински прегледи, валидност на пътния лист и др. Министър Николай Нанков информира, че са предприети действия по изместване на автобуса, за да се нормализира трафикът на автомагистрала "Тракия" в натоварения петъчен ден.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Дионтей
18:04 13.04.2018
2 Гого
Коментиран от #4, #19, #20
18:08 13.04.2018
3 Гого
Коментиран от #23, #24
18:11 13.04.2018
4 Жаросмин
До коментар #2 от "Гого":
Ти не четеш ли че кола е ударила реиса и се е преобърнал и 50 години стаж да имаш нищо не можеш направиКоментиран от #5, #7, #10, #37
18:14 13.04.2018
5 Антон
До коментар #4 от "Жаросмин":
Вервай ти че кола въшка у ударила автобуса и го е обърнала......По-скоро рейса е тръгнал да изпреварва колата, като шофьора нито е погледнал в огледалото нито е подал мигач. При изнасянето са се чукнали и рейсаджията подплашен е врътнал волана рязко надясно и резултата не е закъснял.
Коментиран от #17, #25
18:28 13.04.2018
6 Хайл
Май ше се окаже грешка на шофьора...
Коментиран от #39
18:29 13.04.2018
7 Азазел
До коментар #4 от "Жаросмин":
Така пише, но е възможно шофьора на автобуса инстинктивно да е направил маневра, която да е повлияла. Не знам какво е състоянието на колата, но за да обърне автобуса с тази разлика в масите, трябва и тя да е доста смазана. Жалко за загиналите и дано всички пострадали се оправят по-бързо.18:30 13.04.2018
8 Хайл
Май ше се окаже грешка на шофьора...
18:30 13.04.2018
9 Гост
Коментиран от #11
18:31 13.04.2018
10 Гого
До коментар #4 от "Жаросмин":
едно време имаше изискване преди да добиеш право да возиш хора тряба да имаш определен стаж в предходна категория и когато докажеш че имаш стаж тогава се явяваш на изпит сега това го няма за жалост-защо голяма част от катастрофите стават от млади водачи които нямат опит!18:34 13.04.2018
11 селянин
До коментар #9 от "Гост":
Жена е..карала е Фиат Пунто,при него сервото на волана е електрическо,и ако нещо се скапа в електрониката,то воланът блокира,стой като заварен.Първите думи и бяха,,волана блокира,,..това е мое мнение,може и да греша..Коментиран от #29
18:47 13.04.2018
12 Къртев
Чисто и просто вината е в самите нас. Няма никаква култура на пътя, няма толерантност, няма съобразителност. Професионалните шофьори, колкото и стаж и опит да имат, не могат постоянно да предотвратяват подобни произшествия. Аз също, като професионален водач с 17г. стаж съм гледал и преживявал такива нелепи инциденти и всичко идва само от наглост, горделивост, неспазване на основни елементарни правила и несъобразителност към пътната обстановка. Всичко това е убиеца по пътищата. Превенцията е в самите нас, ние да започнем да мислим за живота си и живота на останалите участници. Не бива да допускаме такива инциденти, тук не е виновна държавата.
18:48 13.04.2018
13 Гого
18:54 13.04.2018
14 КОЛКОТО ПОВЕЧЕ СЕ ТРЕПАТ
18:55 13.04.2018
15 Шуменец
Винаги са карали със висока скорост.
Коментиран от #21
19:00 13.04.2018
16 сашо
19:02 13.04.2018
17 незнайко
До коментар #5 от "Антон":
Не Ви е сигурна логиката ! Рейса е ударен отляво !!! Според Вас е изпреварвал отдясно, но това е нормалното платно за движение !!! Истината е, че шофьора на рейса е загубил контрол след като колата го е ударила. Не е възможно тази "въшка" да избута рейса !!! Водача на автобуса е искал да предпази колата от повече удари и е минал в аварийната лента но не го е овладял !!!19:30 13.04.2018
18 Слон
19:48 13.04.2018
19 Гост
До коментар #2 от "Гого":
Гого, ами 70годишни ли да карат автобуси. Че на 33 би трябвало да има 15 години стаж като шофьор и 12 като шофьор на автобус.Коментиран от #27
19:50 13.04.2018
20 Баща ти
До коментар #2 от "Гого":
На колко да вземе бе х.йо.....? Да ги вози на 55 и да го чакам да получи инфаркт заради жена му и кредити ли19:54 13.04.2018
21 123
До коментар #15 от "Шуменец":
След като имат ограничител на 100 км/ч ти как разбра че кара с 160 км/ч примерно... обясни ми да разбераКоментиран от #32
19:57 13.04.2018
22 селянин
20:04 13.04.2018
23 kiro
До коментар #3 от "Гого":
Ти си редовен темерут в авариината лента.20:21 13.04.2018
24 Даа
До коментар #3 от "Гого":
Това е най-точния коментар спрямо това какво правят шифьорите в последния месец след като купиха тия нови камери20:33 13.04.2018
25 Каруцар
До коментар #5 от "Антон":
Като врътнеш на дясно се обръщаш на ляво бе Антончо.20:35 13.04.2018
26 Емигрант
Какво да правим като пътищата от бай Тошово време се строят от ИДИОТИ без нужната квалификация..
20:37 13.04.2018
27 Петър
До коментар #19 от "Гост":
Прав си, ама няма грамотни хора за да направят сметката дето ти си я направил, те даже не знаят за какво им говариш20:49 13.04.2018
28 БОКО
Най-слабия министър на транспорта!Защо ли е в толкова правителства!Обяснете си сами!
22:37 13.04.2018
29 ДЮна
До коментар #11 от "селянин":
При движение със 100-120км/ч и елементарна смяна на лента няма и да разбереш, че електроусилвателя е спрял да работи, освен по индикацията червен волан на таблото.Воланът не блокира, а става много много тежък.
И се усеща при движение с ниска скорост.
00:13 14.04.2018
30 vasik atanasova
ДАЙТЕ НЕЩО ХУБАВО
ПРИМЕРНО
КРАСИВА ЖЕНА
И КРАСИВА КОЛА
ДНЕС ЦЯЛ ДЕН САМО ЗА ТОВА ГОВОРЯТ
БУУУУУУ
00:42 14.04.2018
31 Юююбряяяяя
Трепете се сами като улични псета па после трябва да си връзваме на пишките черни байраци!
02:06 14.04.2018
32 Шуменец
До коментар #21 от "123":
Ти ако си карал кола със години разбираш със колко се движе автобуса и без да гледаш километража.За ограничителя няма да обяснявам как го манипулират.
Коментиран от #33
03:36 14.04.2018
33 Слон
До коментар #32 от "Шуменец":
Малко водачи могат да си позволят да нарушават драстично правилника за движение. На магистрала автобусите могат да се движат със 100 км/ч максимум. Наистина ми е трудно да повярвам, че някой ще кара със 140 или 160, когато има тахографи и дигитални карти, които помнят по 28 дена назад. Т.е., нарушаваш в България, спират те в Унгария и ти късат дупарат от глоби. Друг е въпросът, че манипулации не са невъзможни. Но лично аз съм заплашвал водач, че ще бъде свален от автобуса и сменен.... :-) Може и от мен.08:43 14.04.2018
34 onq s konq
09:28 14.04.2018
35 GP 0067
При един удар ниско долу встрани по автобуса, центробежната сила изхвърля автобуса нагоре и той става неуправляем..........Това е.......
Коментиран от #36
09:39 14.04.2018
36 Слон
До коментар #35 от "GP 0067":
И къде точно долу вляво го видя този удар? Че аз огънато от лявата страна на автобуса не видЕх. :-)10:07 14.04.2018
37 hmhmhm
До коментар #4 от "Жаросмин":
Я помисли малко как 30 тонен рейс ще бъде ударен от кола 2тона и той ще се обърне и то странично.18:12 14.04.2018
38 abv
22:34 14.04.2018
39 гост
До коментар #6 от "Хайл":
Как два небостъргача в САЩ падат от огън със скорост равна на свободно падане, а трети - който не е ударен от нищо, пада и той пак така? Ей така, като не е истина. Експерите да се изкажат, но е малко вероятно тон кола, която не е пострадала сериозно от контакта, нито пък автобуса има сериозни следи от ляво, да са довели до преобръщане.22:54 15.04.2018