Новите данъци за старите автомобили догодина ще струват 20 милиона лева допълнително на собствениците им. Това показват сметките на финансовото министерство в проектобюджета за 2019 г..
Държавата като цяло планира да събере повече приходи догодина. Очакванията са с вдигането на заплатите, от данъци и осигуровки в хазната да влязат над 3 милиарда лева повече, пресмята бТВ.
За пръв път в сметките за държавния бюджет виждаме и какъв ще е очакваният ефект от отпадането на отстъпките за старите автомобили. Ако собствениците платят по-високите данъци, това означава 20 милиона лева повече приходи за общините.
Държавата планира да събере и 215 милиона лева допълнително от тол такси и електронна винетка. Впечатление прави, че точно толкова ще се и похарчат за системата.
И ако според икономисти промяната е стъпка в правилна посока, то не е ясно как точно са изчислени очакваните приходи от 20 милиона лева и дали ще бъдат събрани.
"Ако в дадена област общият налог се повиши значително, възможно е да се прибегне до т. нар. данъчен туризъм и да се регистрират автомобили в съседни общини или такива с по-ниски данъци”, каза икономистът Калоян Стайков.
Дори и това да не е масова практика, според анализаторите, с бюджета не се предлагат реформи, а на практика се разчита на по-високи данъци.
„Правителството се е насочило към събиране на повече приходи не чрез подобряване на събираемостта, а чрез увеличаване на данъчната основа, което противоречи на заявките, че данъци няма да се увеличават”, заяви икономистът Калоян Стайков.
Държавата се надява да събере повече приходи и от по-голямото потребление заради заетостта и увеличението на заплатите.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 като гост
08:14 24.10.2018
2 Рагнар
08:17 24.10.2018
3 Бат Сали
08:19 24.10.2018
4 Данъкоплатец
Коментиран от #10
08:25 24.10.2018
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 еишияж
Коментиран от #16, #17
08:27 24.10.2018
7 Ужас
08:29 24.10.2018
8 гост
Коментиран от #31
08:29 24.10.2018
9 Миризлив Пор
Коментиран от #15
08:30 24.10.2018
10 куку руку ку
До коментар #4 от "Данъкоплатец":
Как къде, то е ясно- при олигарсите!08:30 24.10.2018
11 Шоферо
08:33 24.10.2018
12 МЪСТ
08:33 24.10.2018
13 Читател
Коментиран от #20, #21
08:36 24.10.2018
14 Кога
08:37 24.10.2018
15 Random
До коментар #9 от "Миризлив Пор":
Каква е разликата между 20 годишен автомобил и класика? Щом е 20 годишен, значи е йънгтаймер и има немалка стойност.Коментиран от #22
08:43 24.10.2018
16 Велика България
До коментар #6 от "еишияж":
А ако сложат данък на неграмотните....Коментиран от #19
08:45 24.10.2018
17 Имаш нужда
До коментар #6 от "еишияж":
от специализирана помощ, но не знам дали не е късно да ти се укаже. За сведение на наплюсилите те, лекарските заплати са масово от 600 до 800лв. Има малко такива под и над тези суми. Това е за болниците. JP-тата са най-често ЕТ и нямат заплати, а дохода им е разликата от приходи и разходи. Специалистите в доболничната помощ са на процент от "заработката", обикновенно под 30%. И кото си искал "такива пари", що не си станал лекар? Тук се говори за това, как престъпниците на власт скубят харата, Мунчо с лекарите се занимава. Вярно за такива, дрането е малко.Коментиран от #43
08:46 24.10.2018
18 ганьо хубавеца
В нормалните държави, държавниците се хвалят с постиженията си в икономически план, с развитието на икономиката, на бизнеса, търговия и производство, а нашите тюмбели освен да вдигат данъците за нищо друго не стават. Поне да не дрънкат глупости и да си затварят миризливите усти, а те нагли, вонят та се не траят.
08:49 24.10.2018
19 Джери Дъ Монго
До коментар #16 от "Велика България":
С.ганин пред държавен чиновник: "Неграмотен съм, бате ...". Чиновникът: "Добре де, пиши там в графата, че си неграмотен...."08:50 24.10.2018
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 123
До коментар #13 от "Читател":
По принцип си прав. Но, много рехава тази реформа. Няма да постигнат никакъв ефект. На старите коли данъка пак е с коефициент 1, а на тези над 20 г. е 1.1 - тоест само с 10 % го вдигат. Ще има и още малко нагоре от липсата на Евро, ама пак е нищо. А днес пак пред мен имаше поне 5-6 коли, които като подадат газ и правят облак като от Икарус. На една по дълга права си личеше как над пътя има облак от сив дим, все едно си в тунела на Витиня. Ама българинът не му пука за другите, не иска да се съобразява със законите, а другите държави ги гледа когато му изнася. Затова по заведенията и на обществените места е пълно с пушачи, които не могат да отделят за нов автомобил, ама дават по 200 лева на месец за цигари и 100 за кафета.Коментиран от #23
08:54 24.10.2018
22 Миризлив Пор
До коментар #15 от "Random":
За да се впише като "класика" един автомобил трябва да отговаря на куп изисквания - автентични части, външен вид, техническо състояние. Това го прави доста сложен за поддръжка и експлоатация автомобил обикновено се държи в гараж и се изкарва "от време на време" така, че замърсяванията от него на годишна база са минимални. А кога е "20 годишен дръгел'" - ами поддържаш колкото да върви с каквото има и го караш всеки ден и се молиш да избута още 10 дена преди да се счупи че тогава ще вземеш заплата. Така че стойността му хич не е висока може би близка до тази на вторични. Но за това пък си пуши всеки ден. Ако имаш афинитет към такива автомобили имам един - заменям го за същата марка но да кажем на половината години.08:55 24.10.2018
23 456
До коментар #21 от "123":
Бая кафета трябва да не изпиеш за да спестиш за нова кола.... Ми то да спрем и яденето та белким спестим за НОВА КОЛА.....Коментиран от #26
08:56 24.10.2018
24 123
До коментар #20 от "куку руку ку":
А как според теб да накара комплексара да слезе от двадесет годишния премиум, който пуши като локомотив и да си купи нещо разумно като Сандеро, Клио или Фабия. А защо не се поучим от чуждия опит - нали все чужбина гледате. Автомобили без поне Евро 5 - забрана за влизане в централна градска част. И както е в съседна Румъния - като си решил да внасяш 10 годишна талига Евро 2 на няколкостотин хиляди километри - еко такса около 1500-2000 евро, отделно по-високи пътни данъци.09:04 24.10.2018
25 Byg
Коментиран от #27
09:07 24.10.2018
26 123
До коментар #23 от "456":
Какво има да ги смятаме по кутия и половина на ден, дори без кафетата - 200 лева месечно. Или 2400 годишно. Базов лизинг за 5 години общо - 12 000. 15 % начална вноска на цитираните коли плюс Каско, ГО, данък и др. - 3000 - 3500 лева. Може да се покрие от цената на старата морга. Като предпочиташ цигарите пред новата кола - ходи пеш.Коментиран от #37
09:13 24.10.2018
27 Вярно ли
До коментар #25 от "Byg":
мислиш това, дето си го написал?!!! Освен ако не си държавен служител, значи си безнадежден случай. Това е уникална демагогия.09:16 24.10.2018
28 гост21
09:21 24.10.2018
29 Бай Тошо
09:29 24.10.2018
30 Ицо
09:44 24.10.2018
31 Влади
До коментар #8 от "гост":
Хора,ако продължава така ,никои няма да остане в тази държава!!!!! И данък въздох ще се иска до някоя година!09:53 24.10.2018
32 Ддс
Защо трябва да го духа всеки?
Щом има толкова изоставени коли в столицата значи собствениците им имат други нови!
Коментиран от #33
10:03 24.10.2018
33 123
До коментар #32 от "Ддс":
Хе, хе. Развесели ме. Толкова неориентиран коментар няма по-долу. Какви изоставени коли, какви софиянци. Идеята на промяната е да обложат малко повече старите морги и да намалят леко данъка на по-новите, които и след промените плащат доста повече от аналогична стара кола, което е пълна дискримининация, още повече, че новите са и по-екологични. И е прав долу този който писа, че промяната ще е незначителна - някакви стотинки на месец. Само при една категория автомобили ще има голяма промяна - при лекотоварни до 3.5 тона, които до сега плащаха данъка на започнат тон. Бусче - 3 тона - около 30 лева данък. Сега данъка му ще се определя като за лека кола и ако е с по-мощен двигател - може данъка да стане 7-800 лева или ще му го вдигнат 30 пъти. А най-абсурдно е, че оставят за тежките камиони 10 - те лева на тон. Тоест тежък камион 10 тона ще плаща 100 лева данък срещу 700 на малкото бусче.10:32 24.10.2018
34 Субсидии
10:35 24.10.2018
35 Иво
За това ви казвам пак - продължавайте да си пишете под статиите!
11:20 24.10.2018
36 Борислав
11:21 24.10.2018
37 12345
До коментар #26 от "123":
Ако нито пия, нито пуша, нито кафе ползвам кое да спирам. И защо трябва да е нова колата. Във всяка една държава можеш да караш 20 годишна "бракма" - стига да не е бракма и да покрива някакви изисквания за безопасност, екология и т.н.Колко хора в Германия търкалят Голфове, Астри и прочее на 15 години - хич не са малко. Обаче като отидат на годишен преглед всичко им е в норма.
11:46 24.10.2018
38 454
13:58 24.10.2018
39 ЗК ОЛИМПИК
Така е и със дъртите коли.
Нали уж затова са годишните технически прегледи.
Всеки иска да си вози задника на нова кола , но при издръжката на тази администрация в Кралствто , пари все недостигат.
17:27 24.10.2018
40 Хасанчо
22:23 25.10.2018
41 Бай Шиле
15:01 29.01.2019
42 СТЕНЛИ
16:32 29.01.2019
43 Защото
До коментар #17 от "Имаш нужда":
Този,който превърна здравеопазването, образованието и правото в търговски дружества е прокълнат за винаги!15:34 30.01.2019