Никой не може да гарантира дали утре няма да падне някой мост при силно земетресение, призна пред bTV директорът на Агенция "Пътна инфраструктура" инж. Лазар Лазаров. Още през 2007 година има доклад, в който се казва, че много от съоръженията са в аварийно състояние, като най-голяма опасност за срутването им има при земетресения.
Състоянието на мостовете бе взето попадна в центъра на вниманието, след като земетресението край Перник доведе до пропадане на два пътя и владайски мост.
"Ако започнем процедурите сега, след година и половина ще имаме нови съоръжения. А парите, които ще се дадат за ремонти, ще са много по-малко от това да се строят нови мостове", смята той.
"Повечето мостове в България са строени през 70-те години, когато са били проектирани да издържат до 6 степен по скалата на Медведев-Шпонхоер-Карник", поясни инж. Лазар Лазаров. "При изграждането на мостове днес се изчисляват да издържат до 9 по същата скала".
Вчера финансист №1 Симеон Дянков обяви, че ще бъдат осигурени 43 млн. лева за спешни ремонти на мостове и виадукти по автомагистралите в страната. Сумата е половината от отпуснатите преди месец с постановление на правителството 85 млн. за инфраструктурни обекти.
"Тези пари обаче няма да стигнат. Според първоначалната оценка на експертите – около 200 млн. евро са необходими за всички по-големи мостове и съоръжения. По някои от магистралите и мостовете се оказа, че от 40-50 години по основни пътни артерии не са правени ремонти", изтъкна Дянков.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА