Новини

Най-много тежки катастрофи - в Пловдивско

Една всеки 8 катастрофи в България е на територията на областта

Публикувана: 14 Август, 2019 16:22
7 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 1231
Най-много тежки катастрофи - в Пловдивско
Снимка: БГНЕС
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 0 от 0 гласа.

Тежките пътнотранспортни произшествия на територията на Област Пловдив намаляват със 100 бр. през първите 7 месеца на 2019 г. в сравнение със същия период на миналата година. Въпреки това в региона са регистрирани най-много пътни инциденти като средно на всеки 8 катастрофи в България, една е на територията на местното ОДМВР. Поради тежкия пътен травматизъм Държавна агенция „Безопасност на движението по пътищата“ инициира извънредно заседание на Областната комисия по пътна безопасност. В нея участие взеха председателят на ДАБДП Малина Крумова, областният управител на Пловдив Здравко Димитров, представители на МВР, общините в областта, неправителствени организации и др.

„Отчитаме усилията на институциите на местно ниво, но трябва да набележим още допълнителни мерки, защото нивото на пътния травматизъм в областта е неприемливо високо“, подчерта Малина Крумова. По думите ѝ общо 444 тежки пътни инциденти са станали на територията на областта, загинали са 34 човека, а ранените са 556. Фаталните инциденти намаляват с 8, а ранените са със 162-ма по-малко в сравнение със същия период на миналата година. „Сериозно намаляване на пътния травматизъм се наблюдава след пускане в експлоатация на новия път между Пловдив и Асеновград, но остава тревожната статистиката голям брой инциденти да настъпват в градски условия, затова ще изискваме още инфраструктурни решения от общините“, посочи председателят на държавната агенция. Според статистиката на МВР, катастрофите са съсредоточени в активната част от денонощието, като най-много инциденти с пострадали лица възникват между 18 и 19 ч.

Търсим възможност за изграждане на полигон и автомобилна писта, съобщи областният управител на Пловдив Здравко Димитров. Той призова общините в региона да набележат подходящи терени. Едно подобно съоръжение би подобрило както подготовката на младите водачи, така и ще бъде място за безопасно увеличаване на скоростта, вместо това да се случва по булевардите на града, подчерта Здравко Димитров. Той се ангажира и областната комисия по безопасност на движението да заседава на всеки три месеца, а на всяка среща да се набелязват мерки с конкретни срокове, които ще бъдат обект на постоянен мониторинг.

Община Пловдив е инициирала подмяна и поставяне на осветление на пешеходните пътеки и в зоните в близост до училища и детски градини, които ще бъдат завършени до началото на есента. Общинската комисия по пътна безопасност заседава редовно, като продължават да се търсят най-добрите инфраструктурни решения за обезопасяване на пешеходните пътеки.

Най-голямо намаление на пътните инциденти през първата половина на 2019 г. в България се отчита именно на територията на ОДМВР Пловдив. Служителите на реда продължават да увеличават контрола като в момента активно участват в акция „скорост“, която се провежда на територията на цялата страна. През първото шестмесечие на 2019 г. служители на ОДМВР – Пловдив са констатирали над 66 хил. нарушения. В сравнение със същия период на 2018 г. броят на установените нарушения е с близо 15 хил. повече, а основна част от тях са за движение с превишена скорост. От областната дирекция на МВР съсредоточават контрол не само в града, но и в по-малките населени места и на пътищата, които се отчита повишен пътен травматизъм.

Пловдив / България

Поставете оценка на статията:
Оценка 0 от 0 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
ТотефКра@д🦊.com
(гост)

Неутрално
1 Отговор
След"качествените"ремонти и ненормално широките улици и булеварди,в Маминсити вече има предпоставка за висока скорост!Та може би затова ще да е?

Оценка:
-1 +3

Xa xa xa
(гост)

Неутрално
2 Отговор
А преди 16 години като ви казахме направете писти направете не неможело тъпа идея все няма пари.... ся няа хора писти ше праят абе убитациии смачкани....а басейнова дирекция кога ще изкочат малко истини за там м?

Оценка:
-3 +2

ГОСТ
(гост)

Неутрално
3 Отговор
ДИАГНОЗА ,,МАЙНА"....ТО И КИТОДАР ГО КАЗА В ЮТУБ....1КЪМ1

Оценка:
-0 +3

Трифонов
(гост)

Неутрално
4 Отговор
Това е още едно доказателство, че не високата скорост е причината за смъртността по пътищата. Не знам друг голям град в Света, където да се кара по-бавно, отколкото в Пловдив.

Оценка:
-1 +1

ГРАЖДАНИН
(гост)

Неутрално
5 Отговор
МВР и премиера вместо да се задоволяват с кадровите рокади на директорите на ОДП ЗАТОВА ЧЕ НЕ СЕ СПРАВЯТ С РАБОТАТА ДА ИМ РАЗМЕНЯТ МЕСТАТА КАКТОи им търсят места вместо за дирекцийте да търсят директори
Вместо Калинка се появи Малинка Крумова да се бори с ПТП.По целесобразно и разумно да разпусне професионалното р ъководство за да запази частот престижа на МВР

Оценка:
-0 +1

гост мост
(гост)

Неутрално
6 Отговор
Писта щели да правят. Писта Дракон щото не е до Пловдив, нали? Празни кратуни

Коментиран от #7


Оценка:
-2 +0

Kirumo
(гост)

Неутрално
7 Отговор

До коментар #6 от "гост мост":


Да сравняваш Дракон с писта е като да сравняваш Азис с Моцарт. Дракон няма нито една характеристика, която да може да я оприличи на писта.

Оценка:
-0 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.