ФАКТИ.БГ

Най-много тежки катастрофи - в Пловдивско

Една всеки 8 катастрофи в България е на територията на областта

Публикувана: 14 Август, 2019 16:22
7 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 1477
Най-много тежки катастрофи - в Пловдивско
Снимка: БГНЕС
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 0 от 0 гласа.

Тежките пътнотранспортни произшествия на територията на Област Пловдив намаляват със 100 бр. през първите 7 месеца на 2019 г. в сравнение със същия период на миналата година. Въпреки това в региона са регистрирани най-много пътни инциденти като средно на всеки 8 катастрофи в България, една е на територията на местното ОДМВР. Поради тежкия пътен травматизъм Държавна агенция „Безопасност на движението по пътищата“ инициира извънредно заседание на Областната комисия по пътна безопасност. В нея участие взеха председателят на ДАБДП Малина Крумова, областният управител на Пловдив Здравко Димитров, представители на МВР, общините в областта, неправителствени организации и др.

„Отчитаме усилията на институциите на местно ниво, но трябва да набележим още допълнителни мерки, защото нивото на пътния травматизъм в областта е неприемливо високо“, подчерта Малина Крумова. По думите ѝ общо 444 тежки пътни инциденти са станали на територията на областта, загинали са 34 човека, а ранените са 556. Фаталните инциденти намаляват с 8, а ранените са със 162-ма по-малко в сравнение със същия период на миналата година. „Сериозно намаляване на пътния травматизъм се наблюдава след пускане в експлоатация на новия път между Пловдив и Асеновград, но остава тревожната статистиката голям брой инциденти да настъпват в градски условия, затова ще изискваме още инфраструктурни решения от общините“, посочи председателят на държавната агенция. Според статистиката на МВР, катастрофите са съсредоточени в активната част от денонощието, като най-много инциденти с пострадали лица възникват между 18 и 19 ч.

Търсим възможност за изграждане на полигон и автомобилна писта, съобщи областният управител на Пловдив Здравко Димитров. Той призова общините в региона да набележат подходящи терени. Едно подобно съоръжение би подобрило както подготовката на младите водачи, така и ще бъде място за безопасно увеличаване на скоростта, вместо това да се случва по булевардите на града, подчерта Здравко Димитров. Той се ангажира и областната комисия по безопасност на движението да заседава на всеки три месеца, а на всяка среща да се набелязват мерки с конкретни срокове, които ще бъдат обект на постоянен мониторинг.

Община Пловдив е инициирала подмяна и поставяне на осветление на пешеходните пътеки и в зоните в близост до училища и детски градини, които ще бъдат завършени до началото на есента. Общинската комисия по пътна безопасност заседава редовно, като продължават да се търсят най-добрите инфраструктурни решения за обезопасяване на пешеходните пътеки.

Най-голямо намаление на пътните инциденти през първата половина на 2019 г. в България се отчита именно на територията на ОДМВР Пловдив. Служителите на реда продължават да увеличават контрола като в момента активно участват в акция „скорост“, която се провежда на територията на цялата страна. През първото шестмесечие на 2019 г. служители на ОДМВР – Пловдив са констатирали над 66 хил. нарушения. В сравнение със същия период на 2018 г. броят на установените нарушения е с близо 15 хил. повече, а основна част от тях са за движение с превишена скорост. От областната дирекция на МВР съсредоточават контрол не само в града, но и в по-малките населени места и на пътищата, които се отчита повишен пътен травматизъм.

Пловдив / България

Поставете оценка на статията:
Оценка 0 от 0 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
ТотефКра@д🦊.com
1 Отговор
След"качествените"ремонти и ненормално широките улици и булеварди,в Маминсити вече има предпоставка за висока скорост!Та може би затова ще да е?

Оценка:
-1 +3

2
Този коментар е премахнат от модератор
ГОСТ
3 Отговор
ДИАГНОЗА ,,МАЙНА"....ТО И КИТОДАР ГО КАЗА В ЮТУБ....1КЪМ1

Оценка:
-0 +3

Трифонов
4 Отговор
Това е още едно доказателство, че не високата скорост е причината за смъртността по пътищата. Не знам друг голям град в Света, където да се кара по-бавно, отколкото в Пловдив.

Оценка:
-1 +1

ГРАЖДАНИН
5 Отговор
МВР и премиера вместо да се задоволяват с кадровите рокади на директорите на ОДП ЗАТОВА ЧЕ НЕ СЕ СПРАВЯТ С РАБОТАТА ДА ИМ РАЗМЕНЯТ МЕСТАТА КАКТОи им търсят места вместо за дирекцийте да търсят директори
Вместо Калинка се появи Малинка Крумова да се бори с ПТП.По целесобразно и разумно да разпусне професионалното р ъководство за да запази частот престижа на МВР

Оценка:
-0 +1

гост мост
6 Отговор
Писта щели да правят. Писта Дракон щото не е до Пловдив, нали? Празни кратуни

Коментиран от #7


Оценка:
-2 +0

Kirumo
7 Отговор

До коментар #6 от "гост мост":


Да сравняваш Дракон с писта е като да сравняваш Азис с Моцарт. Дракон няма нито една характеристика, която да може да я оприличи на писта.

Оценка:
-0 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.


Ловци на бисери
Радан Кънев
Политикът от ДСБ Радан Кънев с коментар за Асенов
И от двете страни са ченгета от ДАНС"

Още бисери