Има 6 държави в ЕС, в които няма единна минимална заплата, нито часова ставка. В тях живеят половината от трудещите се в ЕС. Безработицата там е с 40% по-ниска. В тях хората живеят по-добре. Доходите в тези страни са с 60% по-високи. Това заяви председателят на УС на Асоциация на индустриалния капитал в България (АИКБ) Васил Велев в предаването „Тази сутрин“ по bTV.
В страните с добър социален диалог минималната работна заплата се договаря по икономически дейности, отбеляза той.
Според него ЕК не цели директно определяне на минимална работна заплата еднаква за всички, нито за отделни страни. „Това е отклоняване на вниманието от важните въпроси в ЕС“, добави представителят на бизнеса.
„Целта на ЕК е установяване на по-справедливи минимални заплати“, смята обаче лидерът на КНСБ Пламен Димитров.
22 държави в ЕС имат минимални работни заплати, които са установени по задължителен начин. В другите държави минималните работни заплати са договорени по браншови и по друг механизъм, посочи Димитров.
По думите му тези механизми трябва да се договорят колективно, да има директива, която да бъде въведена на европейско ниво и да стимулира колективното трудово договаряне.
„В предложението за въвеждане на единна минимална работна заплата в ЕС се налагат няколко ориентира - да се определи еднаква кошница от услуги и стоки и спрямо нея да се определи съотношението на минималната заплата“, посочи още той.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Един
Коментиран от #7
10:54 16.01.2020
2 Разлика
При нас в България, първо е печалбата 40-70 % и после заплатата.
Коментиран от #6
10:55 16.01.2020
3 Усмивката
11:04 16.01.2020
4 Кви заплати??
11:04 16.01.2020
5 Данъкоплатец
Коментиран от #9, #10, #13, #14
11:05 16.01.2020
6 Усмивката
До коментар #2 от "Разлика":
Точно.Истината която не ни казват. Робът да е послушен11:06 16.01.2020
7 Госあ
До коментар #1 от "Един":
В сащ не е утопия, обаче в ЕС е утопия викаш ? И що ?11:07 16.01.2020
8 русенец
...
На този не знам какъв му е бизнеса и кой го е назначил за бизнесмен, не знам дали лъже от некомпетентност или просто защото така му изнася, ама по този начин няма да се намерят читави хора за икономиката в България. За страна, в която липсва държава, липсват читави профсъюзи и отговорен бизнес МИНИМАЛНАТА РАБОТНА ЗАПЛАТА Е ЗАДЪЛЖИТЕЛНА, най-малкото с цел да се осигури прехраната на работниците. Че оставим ли "бизнеса" сам да се регулира, от феодалните порядки, които са в момента ще се върнем в робовладелския строй!
Коментиран от #12
11:08 16.01.2020
9 Госあ
До коментар #5 от "Данъкоплатец":
Механизмът е централизация и окрупняване на индустрията и разпределение в ЕС. Единна данъчна ставка и корпоративни данъци и ценз на труда.Коментиран от #11
11:11 16.01.2020
10 Коментара
До коментар #5 от "Данъкоплатец":
Именно! Няма как с неработеща икономика да се поддържа стандарт...Коментиран от #15
11:11 16.01.2020
11 Госあ
До коментар #9 от "Госあ":
Малкия и среден бизнес наподобява т.нар. веита - вредни, но в същото време субсидирани от данъкоплатците !11:13 16.01.2020
12 Феодалните порядки
До коментар #8 от "русенец":
Кой е предпоставка за тия порядки и защо се толерират от управлението , банките , администрацията. Преди 10 години бяхме доста по добре , хората си говорят сами по улицата.11:14 16.01.2020
13 Усмивката
До коментар #5 от "Данъкоплатец":
Никой няма да вдига заплатите адменистративно.Говорим за минимално заплащане. Сиреч минимума под който един работещ не бива да стои на работа , защото.....Това показва или неефективно производство по технологични причини , независимо от трудещият се. Или поради неспособност на самият трудещ се. И као остане този,, работодател без работници , сам ще пожелае да реформира производството си , и да заплаща реалното на подчинените му ..... ЕТО Я ФОРМУЛАТА.... толкоз е просто11:16 16.01.2020
14 Госあ
До коментар #5 от "Данъкоплатец":
И защо държавата трябва да налива пари във вас с данъците от корпорациите ? Откъде накъде ? R&D ли правите, висококачествени продукти ли изкарвате, работни места за всякакъв профил работници ли осигурявате, високи данъци ли плащате,че държавата да налива пари ?11:17 16.01.2020
15 Усмивката
До коментар #10 от "Коментара":
Да .... но икономиката в България не са работниците , а цялата сурия дебелогъзи чиновници ,институти и храненици.О там трябва да тръгне реформата . Тия нашите крадци като няма с какво да се захванат , хващат се за обикновенните граждани за да оправдаят собствените грешки,неспособност и безволие.Това е типичния пример че сме в комунистическа България.Същият манталитет. Същите институции. Същите овластени крадци11:23 16.01.2020
16 ???
11:29 16.01.2020
17 гоуст
Коментиран от #21
11:30 16.01.2020
18 Кой68
11:31 16.01.2020
19 Има сивосинкави коси
Мода, разкош и стил, във всяка изява пред народ в безизходица.
11:34 16.01.2020
20 Към цивилизацията
След това ще отпадната комисионните по различни държавни финансирания, защото за фирмите пари няма да им останат.
И хем сивата икономика ще излекуваме, хем корупцията.
По този начин хората ще си плащат осигуровки и ще има и за пенсии и за здравеопазване и т.н....
Минусите ще са от тези които "обичат" далаверите.
11:38 16.01.2020
21 Усмивката
До коментар #17 от "гоуст":
И още едно допълнение. Получаващият повече ще има възможноста да се пазарува с рабатодателя защото ще има пари в резерв. Не както е сега. Искаш , не искаш хващш се за работа защото семейството те притиска. Оттам. отиваш на работа без желание, работиш некачествено.И от това страдаме всички. Както бе през комунизма. ТОВА Е ПРОЗАИЧНАТА ИСТИНА. А и на гражданите недоволни от системата ще имат възможност и време да протестират и пътуват. От това статутквото в БГ се страхува. Няма как да работя цял един ден за един билет до София. Ами как ще се върна??Коментиран от #23
11:40 16.01.2020
22 73737272
11:53 16.01.2020
23 Усмивката
До коментар #21 от "Усмивката":
И... да допълня. Останалото е ,,ала бала, портукала". Тия мъдретци не ги слушайте колко сме зле.Вижте как Цар БорисТрети е извел България от втората национална катастрофа за десет години.Затова комунягите не го обичатКоментиран от #24, #29
11:53 16.01.2020
24 Доколкото знам.
До коментар #23 от "Усмивката":
Цар Борис е забранил партиите към 34-35та година. И за туй сме се развили. Същото е направила Естония или Литва, не си спомням. И те дръпнаха напред, много бързо.12:17 16.01.2020
25 Тони
12:46 16.01.2020
26 Centurion
Коментиран от #28
12:56 16.01.2020
27 Госあ
13:30 16.01.2020
28 Не знам.
До коментар #26 от "Centurion":
Това дето казваш дали е вярно. Но нашата печална и да е 40% . Нашите заплати са 1250 лв средно. Към 600-650 евро. Докато в Германия минималната е 1500 евро. Тоест тяхната печалба от 10% е доста по-голяма от нашата. Нашите "бизнесмени" не се научиха, че като отпуснат повече пари на работниците, тези пари ще се върнат в икономиката. Тоест, ако един работник има 600 лв заплата, той няма да си купува много неща и така няма да се въртят нови пари в бизнеса. Ако мт се увеличи заплатата и стана 1600 лв. Тогава и той ще има повече пари и бизнесът. Щото ще има пари за услуги. Ще може да ходи на ресторанти, кафенета, скъпи телевизори, телефони да купува. Ето това не могат да го проумеят нашите бизнесмени...13:38 16.01.2020
29 Госあ
До коментар #23 от "Усмивката":
В крайна сметка, аз съм за фашизъм. Само не ми давай за пример борис, щото не съм навит да ставаме нация от градинари,прислужници и кожухари. За да говорим за фашизъм трябва да има наука и индустрия. Иначе пак става селски феодализъм. Каква йерархия при необразовани селяни ?Коментиран от #31
13:41 16.01.2020
30 Behemoth
15:23 16.01.2020
31 Усмивката
До коментар #29 от "Госあ":
Азго давам само за пример. Когато народа вярва истински в своя преводител нема невъзможни неща. Цар Борис е пример как трябва да се спечели народа , ноооо за това се иска качества.17:35 16.01.2020
32 778
00:32 17.01.2020
33 Млад динамичен екип
11:41 17.01.2020