От Института за пътна безопасност упрекнаха остро Столична община, че е оставила в неведение гражданите си с липсата на информираност относно таксуването по Северната скоростна тангента и останалите спорни пътни артерии около столицата.
"Общината дори не информира гражданите на какъв етап са преговорите с АПИ, която стопанисва пътищата, което доведе и до редица основателни протести. Не беше представен анализ разходи-ползи, никой не знае колко ще струва това на данъкоплатците в София. По този начин администрацията на Столична община остави хората да се лутат в собствените си заблуждения", пишат от ИПБ.
Ето и цялото становище на Института за пътна безопаснот по казуса:
През ноември 2018 г. на дневен ред бяха предложени за обсъждане промените в ЗП и бе публикуван проект на Наредбата за условията и реда за събиране на таксите за специално ползване на републиканските пътища или на части от тях и за ползване на отделни съоръжения по републиканските пътища. Институтът за пътна безопасност тогава идентифицира и повдигна на дневен ред именно проблема с това какво ще се случи тогава когато в рамките на РПМ попадат две близки населени места, част от една и съща община. Вниманието на общините трябваше да се заостри към този проблем и да се започне съвместна работа между представителите на АПИ и местната власт.
Факт е, че ТОЛ системата трябва да бъде пусната и това е само от полза за българското общество. Ръководството на агенцията не може да бъде обвинявано заради това, че общините са пропуснали възможността да водят преговори за освобождаване от пътни такси на отделни пътища, попадащи на тяхната територия. От друга страна, както е например случаят със Столична община всички много ясно трябва да си дадем сметка, че някой трябва да плаща за поддръжката на тези пътища, защото само така може да се финансират и мерките за повишаване на пътната безопасност.
В тази връзка трябва да се отчете и увеличаването на пътнотранспортния травматизъм, който е нарастнал със 100% за последните две години в столицата. Това се дължи на лошата поддръжка на пътищата, на недостатъчен експертен капацитет в Столична община и разбира се на недостига на финансови средства. От тази гледна точка беше редно в рамките на една година представителите на местната администрация да калкулират дали ще имат възможност да поддържат допълнителни пътни участъци, които в момента се стопанисват от АПИ. В задълженията на общината също така беше да предложат на обществено обсъждане дали хората са съгласни от данъците им да се плаща поддръжката на пътища като Северна скоростна тангента, която в момента предимно обслужва транзитния трафик. Не само че тази възможност беше пропусната, а Общината дори не информира гражданите на какъв етап са преговорите, което доведе и до редица основателни протести. Не беше представен анализ разходи-ползи, никой не знае колко ще струва това на данъкоплатците в София. По този начин администрацията на Столична община остави хората да се лутат в собствените си заблуждения.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Бай
16:15 20.02.2020
2 Аноним
16:21 20.02.2020
3 Ай стига бе
16:27 20.02.2020
4 Мирослав
Глупости на търкалета. Това е основна артерия за вътрешноградски трафик между северните квартали на София. Все още не се използва пълноценно, защото не са изградени връзките с кварталите на София - тези с Левски, Бенковски и Военна рампа. Но в северната половина на София няма алтернативен път и тя ще става все по-използвана.
16:30 20.02.2020
5 Георги Терзийски
16:37 20.02.2020
6 Лекар БГ
Колко време мина-винетки,електронни винетки,ТОЛ....АПИ,МРРБ,СО,филанкишията,дедовия...все нещо неуточнено,все времето им било малко или дъждовно....Страшни калинки,бездарници и темерути!Както всичко останало по Територията.
Коментиран от #7
16:43 20.02.2020
7 Тост
До коментар #6 от "Лекар БГ":
Прав си!30 години доказват, че не стават за ръководни постове.Много прости хора се правят на държавници!17:03 20.02.2020
8 Георги
В Австрия си я купуваш за 5 евро.
Зa фирмитe тaкca нa мeceц a зa държaвaтa cтoтинкитe ?
16:15 21.02.2020
9 JerClity
14:12 03.04.2020
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Този коментар е премахнат от модератор.