ФАКТИ.БГ

ИПБ за винетките: Столична община остави хората да се лутат в заблуждения

Общината дори не информира гражданите на какъв етап са преговорите с АПИ, възмутени са от Института за пътна безопасност

Публикувана: 20 Февруари, 2020 16:07
10 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 1550
ИПБ за винетките: Столична община остави хората да се лутат в заблуждения
Снимка; АПИ
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.

От Института за пътна безопасност упрекнаха остро Столична община, че е оставила в неведение гражданите си с липсата на информираност относно таксуването по Северната скоростна тангента и останалите спорни пътни артерии около столицата.

"Общината дори не информира гражданите на какъв етап са преговорите с АПИ, която стопанисва пътищата, което доведе и до редица основателни протести. Не беше представен анализ разходи-ползи, никой не знае колко ще струва това на данъкоплатците в София. По този начин администрацията на Столична община остави хората да се лутат в собствените си заблуждения", пишат от ИПБ.

Ето и цялото становище на Института за пътна безопаснот по казуса:

През ноември 2018 г. на дневен ред бяха предложени за обсъждане промените в ЗП и бе публикуван проект на Наредбата за условията и реда за събиране на таксите за специално ползване на републиканските пътища или на части от тях и за ползване на отделни съоръжения по републиканските пътища. Институтът за пътна безопасност тогава идентифицира и повдигна на дневен ред именно проблема с това какво ще се случи тогава когато в рамките на РПМ попадат две близки населени места, част от една и съща община. Вниманието на общините трябваше да се заостри към този проблем и да се започне съвместна работа между представителите на АПИ и местната власт.

Факт е, че ТОЛ системата трябва да бъде пусната и това е само от полза за българското общество. Ръководството на агенцията не може да бъде обвинявано заради това, че общините са пропуснали възможността да водят преговори за освобождаване от пътни такси на отделни пътища, попадащи на тяхната територия. От друга страна, както е например случаят със Столична община всички много ясно трябва да си дадем сметка, че някой трябва да плаща за поддръжката на тези пътища, защото само така може да се финансират и мерките за повишаване на пътната безопасност.

В тази връзка трябва да се отчете и увеличаването на пътнотранспортния травматизъм, който е нарастнал със 100% за последните две години в столицата. Това се дължи на лошата поддръжка на пътищата, на недостатъчен експертен капацитет в Столична община и разбира се на недостига на финансови средства. От тази гледна точка беше редно в рамките на една година представителите на местната администрация да калкулират дали ще имат възможност да поддържат допълнителни пътни участъци, които в момента се стопанисват от АПИ. В задълженията на общината също така беше да предложат на обществено обсъждане дали хората са съгласни от данъците им да се плаща поддръжката на пътища като Северна скоростна тангента, която в момента предимно обслужва транзитния трафик. Не само че тази възможност беше пропусната, а Общината дори не информира гражданите на какъв етап са преговорите, което доведе и до редица основателни протести. Не беше представен анализ разходи-ползи, никой не знае колко ще струва това на данъкоплатците в София. По този начин администрацията на Столична община остави хората да се лутат в собствените си заблуждения.

София / България

Поставете оценка на статията:
Оценка 5 от 1 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Бай
1 Отговор
Тоя Терзийски мънка,мънка....явно пази местенцето.При такава гавра вчера,ако беше мъж щеше да стане и да им тегли една.....Въпреки всичко се разбра че АПИ има някаква вина, ама Основно виновна е пак столична община щото цяла година не е дала и по точно не е решила кои пътища да минат към нея.Естествено кмета на София ни лук яла, ни лук мирисала,Както и министърката на ругионалното развитие.Отнесе го тоя с най малката вина,оквен ако не е било някое театро, което е по вероятно

Оценка:
-0 +15

Аноним
2 Отговор
Също като с газовите утедби за автомобили и още куп неща всичко се прави тихо мълком от хора който са на работа не като спецялност и а като роднини

Оценка:
-0 +9

Ай стига бе
3 Отговор
Само си прехвърлят вината от един на друг, а през това време камерите снимат и после иди се обяснявай в КАТ, че не си виновен. Затова най-добре е флексовете да дойдат. Тогава много бързо ще намерят решение.

Оценка:
-0 +10

Мирослав
4 Отговор
Публикувано във факти.бг: "...Северна скоростна тангента, която в момента предимно обслужва транзитния трафик..."
Глупости на търкалета. Това е основна артерия за вътрешноградски трафик между северните квартали на София. Все още не се използва пълноценно, защото не са изградени връзките с кварталите на София - тези с Левски, Бенковски и Военна рампа. Но в северната половина на София няма алтернативен път и тя ще става все по-използвана.

Оценка:
-0 +9

Георги Терзийски
5 Отговор
Селяниии?! Няма да имааа винетки! Няма да има винеткиии! Няма да имааа винетки! Стана ли три пъти?

Оценка:
-0 +4

Лекар БГ
6 Отговор
Ама то само Столична община да беше играчът в целият хаос!
Колко време мина-винетки,електронни винетки,ТОЛ....АПИ,МРРБ,СО,филанкишията,дедовия...все нещо неуточнено,все времето им било малко или дъждовно....Страшни калинки,бездарници и темерути!Както всичко останало по Територията.

Коментиран от #7


Оценка:
-0 +6

Тост
7 Отговор

До коментар #6 от "Лекар БГ":


Прав си!30 години доказват, че не стават за ръководни постове.Много прости хора се правят на държавници!

Оценка:
-0 +1

Георги
8 Отговор
Прoф. Oлeг Aceнoв при нас пак не е като в белите страни . Машинките за камиони се дават под наем с двегодишен договор по 15.9 без ДДС. нa мeceц
В Австрия си я купуваш за 5 евро.
Зa фирмитe тaкca нa мeceц a зa държaвaтa cтoтинкитe ?

Оценка:
-0 +1

JerClity
9 Отговор

Оценка:
-0 +0

10
Този коментар е премахнат от модератор.
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


Ловци на бисери
Бойко Борисов
Така премиерът Бойко Борисов обяснява защо се бави връзката на магистрала "Хемус" със софийския околовръстен път и пътен възел "Яна".
Пилци, които гнездят в горичката....."

Още бисери
ТОП 5