20 Февруари, 2020 11:07 9 735 21

Северната тангента без винетки, но с ТОЛ такса

  • северна тангента-
  • тол такса-
  • винетка-
  • винетки-
  • тронна винетка-
  • апи-
  • олег асенов

Условието, за да не се плащат винетки, е общините да поемат поддръжката на пътната мрежа, вместо АПИ, обясни проф. Олег Асенов от пътната агенция

Северната тангента без винетки, но с ТОЛ такса - 1
Снимка: БГНЕС

Леките автомобили, пътуващи от крайградските райони на столицата към София и обратно няма да бъдат глобявани за липса на електронна винетка, но камионите и автобусите ще бъдат таксувани чрез ТОЛ системата. Това заяви в сутрешния блок на БНТ проф. Олег Асенов от Агенция "Пътна инфраструктура".

Условието, за да не се плащат винетки, е общините да поемат поддръжката на пътната мрежа, вместо АПИ. Предстои и подписване на споразумение със Столична община, обясни още Асенов.

"Преговорите и разговорите със Столична община се водят повече от година и тук е важно да се отбележи, че за целия период на тази година и в момента включително за всички тези райони, не е наложена нито една глоба за ползване на пътната инфраструктура при липсата на винетка, което означава на практика, че проблемът се създава. По принцип развитието на градските ареали създава едни нови предизвикателства към поддържането на пътната инфраструктура. Разширяването на градските и крайградски зони около големите градове поставя други въпроси, на които трябва да бъдат потърсени отговори", допълни Асенов.

"Единият от вариантите е при класиране на пътната мрежа от републиканска в общинска, при които общината поема всички разходи по поддръжката на тази пътна инфраструктура. Другите са по-сложни казуси. Например, като Северната скоростна тангента, която извежда голямата част от тежкия трафик извън София и тя провежда, забележете - 10% от общия транзитен трафик, който изобщо преминава през страната. Но тази артерия, тя интензивно се използва също от крайградските ареали. За тези проблеми трябва да се търсят специфични решения", обясни още той.


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 3 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 zeus

    22 5 Отговор
    А защо само за София?
  • 2 Ахахаах

    24 2 Отговор
    Предстои подписване на договори... същевременно са изхарчени наши пари за камери, същевременно хората се глобяват... позорно е! Мизерни калинки! Махнете това апи!
  • 3 Илиян

    29 1 Отговор
    Какви винетки,какви ТОЛ такси бе,тангетата я пуснаха преди 3-4 години и вече по-голяма част,особено в крайна дясна ЛЕНТА всичко е в кръпки и по-лошото е,че върху самите кръпки са се появили КРАТЕРИ!!!!!!!!!!

    Коментиран от #7

  • 4 ххх

    15 1 Отговор
    Може ли да ми обясни някой ,как със договори и споразумения се суспендира ПМС?!? Като ви нахакат глобите ,пред съда договора ли ще размахвате? И той какво ще ви отговори? Това наистина вече е някакъв лош майтап!
  • 5 Боко Тиквата

    19 1 Отговор
    Шайката е затънала в корупция.
  • 6 гении

    8 1 Отговор
    Значи тежките камиони транзит да плащат на АПИ и да рушат, а СО да поддържа?
  • 7 123

    5 4 Отговор

    До коментар #3 от "Илиян":

    ще е с кръпки докогато почнат да спират претоварените камиони, а те са, ако пътуват българия-българия - над 60% от тях. те разбиват асфалт
    Няма асфалт да издържи 45 тона ТИР на 36 градуса лятото!!!

    Коментиран от #9, #12

  • 8 Иво

    3 14 Отговор
    За да си спестят андрешковците 97 кинта за винетка на трошляка ще вдиганат на общинските данъци на всички жители на София ако ще и по пет винетки да са платили.
  • 9 Илиян

    4 1 Отговор

    До коментар #7 от "123":

    Да бе приятелю,НО как НЕ потъват магистралите и пътищата в другите държави,нали немислиш че там пътуват само леки коли.
  • 10 Мето

    7 5 Отговор
    OK, дайте 30+ км. околностите на София да не плащат изобщо винетка, а?! Аз живея в гр. Сопот (общ. Сопот), но работя в гр. Карлово (общ. Карлово). Разстоянието, м/у двата града (и общини) е по-малко от 5 км. като ги свързва един-единствен път - част от републикнаската пътна мрежа! Та за тези 4-5 км. аз плащам винетка, нали?! Да не говорим, че 2/3 от жителите на двата града живеят в единия, а работят в другия?! На практика са все едно два квартала на един и същи град! Да не говорим, че има хора, живеещи във вилната зона между двата града, които изминават по-малко от 500 м. по въпросният път, но и те трябва да имат винетка! Защо софиянци да не плащат, а останалите да плащат?! Имат метро, имат автобусен, тролейбусен транспорт, маршрутки и т.н.! Като искат да пътуват с колите си - да си плащат! Ако не искат да плащат да им разширят метрото и да не си ползват колите! Стига вече комунизъм и привилегии!

    Коментиран от #13

  • 11 ГРОБАРИ

    4 1 Отговор
    НАПРАВЕТЕ ГО ОЩЕ ПО СЛОЖНО - СТОТИЦИ ТОЛАДЖИИ, СТОТИТЦИ КАДИТА, СТОТИЦИ НАЧАЛНИЦИ И МИЛИОНИ БАЛАМИ ЗА ДОЕНЕ ! ТОВА КЪДЕ ГО ВИДЯХТЕ В ЕВРОПА ?
  • 12 Илиян

    5 1 Отговор

    До коментар #7 от "123":

    Неможе при изискване минимум 30см. дебелина на асфалта и отдолу да е насипано с чакъл или нещо друго,да се полагат около 10 см. асфалт,а отдолу да насипеш сгурия и да очакваш че си свършил КАЧЕСТВЕНА работа.
  • 13 aaa

    3 3 Отговор

    До коментар #10 от "Мето":

    Осъзнаваш ли какви простотии си написал?
  • 14 калинка

    5 0 Отговор
    тоя тъпак защо е толкова нагъл и противен
  • 15 Tochniq

    1 0 Отговор
    Nqma po golqm bokluk ot teb Boiko
  • 16 Готин

    2 0 Отговор
    На поредният професор ще кажа: Софийският околовръстен път, демек (Републикански път II-18) е построен преди повече от 60 години с перспективата да изнесе транзитният трафик извън пределите на ГРАД СОФИЯ. СЕВЕРНАТА СКОРОСТНА ХОРДА Е ПРЕДЕЛИТЕ на Град София. За какви разширения на крайградски зони говори ,,професора,,. Друг е въпросът, че Републикански път II-18 не трябва да е републикански, а общински но в този случай АПИ трябва да си намерят обходен вариант за транзитен трафик. Същото важи и за ,,ХОРДАТА,,.!
  • 17 Готин

    1 0 Отговор
    Проблемът със ,,Северната скоростна тангента,, е огромен. Ако това наистина е тангента на град София,то всичко извън нея не е част от града. В този смисъл район Нови Искър не е Столична Община. Тогава идва време за обособяване на нова ОБЩИНА НОВИ ИСКЪР. Така и така този район е ощетен от страна на инвестициите и идва момента за референдум за отделяне от г. София. Така ще се последва примера на най-проспериращата община Костинброд. Район Нови Искър заема най-голяма териториална площ, която е подходяща за бъдещо урбанизиране. Като такава тя е най-перспективната и апетитна хапка за Столична община и тя едва ли би се лишила от нея. Така, че е настъпило времето СОС да решава!!!
  • 18 иван

    2 0 Отговор
    И какво правим сега?От Люлин до Враждебна плащаш ТОЛ такса за камиона а винетки няма по националната пътна мрежа–Тангента.

    Коментиран от #19, #20

  • 19 Готин

    0 0 Отговор

    До коментар #18 от "иван":

    Пълен абсурд, нали!?
  • 20 Готин

    0 0 Отговор

    До коментар #18 от "иван":

    Забравих да кажа, че по този начин ще вкарат тежкотоварният транспорт в града. Тогава за какви зелени политики говорим?
  • 21 Георги

    0 0 Отговор
    Проф. Олег Асенов при нac пaк нe e кaтo в бeлитe cтрaни . Мaшинкитe зa кaмиoни ce дaвaт пoд нaeм c двeгoдишeн дoгoвoр пo 15.9 бeз ДДC. на месец
    В Aвcтрия cи я купувaш зa 5 eврo.
    За фирмите такса на месец а за държавата стотинките ?
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове